-
Karoq dodací lhůta
Můžu mít takový stupidní dotaz na znalý v oboru? Soused čeká na Karoqa 125 let (1.5, manuál, úplný základ 125 let bez ničeho navíc), když ho chtěl na začátku ledna, tak chtěl skladovku, ale prodejce ho ukecal na jednoho, s výrobou ve 4 týdnu, tak na to kývl (teď lituje). V příloze je detail komise. Od té doby stále čeká a dle prodejce je problém ve Škodovce a možná se dočká po 14 týdnu. Je zvláštní, že když jsem já sháněl loni v prosinci skladovku 125 let, tak mi nabízeli u jiného prodejce taky zadaný ve výrobě, s výrobou v 11 týdnu a ten už mají na prodejně. Dokonce už tam mají skladem akční modely, které byly až po edici 125 let. Chtěl bych se zeptat, jestli je toto možné a má jen smůlu anebo "když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají", prostě ho prodejce ulovil a auto mělo být později. Je jasné, že ve Škodovce jsou problémy z nedostatkem dílů ( třeba čipy, které se omílají v mediích nebo pod.), ale když může mít jiný prodejce stejný auto už skladem z pozdějším týdnem výroby je zvláštní. A ještě dotaz, co znamená v komisi to - Vyr. nej., Výr. týd. (je to zakroužkované), to druhý asi výroba týden, ale to první? Díky a sorry za spam.
-
Typy infotainmentů
Když zadáváš ten S-PIN, tak je tam někde pod tím políčko (čtvereček) na zaškrtnutí "zapamatovat S-PIN" . Pak už to po tobě chtít nebude.
-
Benzin v oleji 1.2 TSI
Používám 5W-40 už asi dva roky a něco. Právě v té době mi ve škodovce změnili výměnu na pevný interval jednou za rok. Z důvodu, že dochází k devastaci oleje, když se tam dostává benzín.
-
Benzin v oleji 1.2 TSI
Pozor, toto je úplně něco jiného. Když mi přibýval benzín v oleji, on se na dálnici sice odpařil, ale ne v takovém množství. Jen pro informaci, od výměny oleje v březnu, byl olej pořád v rozmezí vrchní poloviny měrky, od poloviny až ani ne po vrchní rozmezí měrky, cca kolísal v rozmezí cca půl centimetru, jízdy většinou po městě. Teď to spadlo úplně dolů. Takový problém jsem před tím, když přibýval neměl.
-
Benzin v oleji 1.2 TSI
Zvláštní věc je ta, že ještě před rokem řeším problém s přibývajícím olejem, cca 2 roky jsem musel i odsát, protože už ho tam bylo až nad zlom, který je na měrce. A teď na dovolené, po ujetí cca 150 km po dálnici, musím dolívat. Před dovolenou byl v půlce měrky a tam byl na spodní rysce. Tak kde je problém?
-
Benzin v oleji 1.2 TSI
To nebylo peří, ale půlka holuba bez hlavy.
-
Benzin v oleji 1.2 TSI
Přidám svůj případ. Auto jezdí krátké trasy, od doby kdy jsem ho koupil v roce 2011. Jezdím s ním do práce, cca 4 km. Jednou za rok cesta do HR, v roce 2015 naposledy. Před čtyřmi roky jsem začal dávat do benzínu aditivum od VIF, po asi roce a půl začal problém s přibývajícím olejem, tedy benzínem v oleji. Ve Světě motoru byl test, že aditiva od VIF v benzínu fungují. Přestal jsem dávat aditivum, olej stále přibýval. Servis Škoda si nevěděl rady, pouze doporučil mít nasazenou masku na předku, kterou používám v zimě, i v létě. Změna servisu, už ne ten drahý autorizovaný servis, ale normální servis. Změna oleje Shell na Castrol, letos na jaře. A ejhle, olej od té doby nepřibývá. Možná bych řekl, že trochu ubyl. Styl jízdy a trasy pořád stejné. Tak čím to je? A to jsem chtěl měnit čerpadlo, asi by to byly vyhozené peníze. Mimo téma: jinak se zasmějete co jsem našel dnes v motoru. Plasička v motorovém prostoru nainstalována a sprey proti kunám použit, tak kde je pak chyba? Už dvakrát překousnute kabely. Aspoň, že ten holub byl už skoro sežráný. Bylo aspoň míň práce.
-
Motor 1.2 HTP
Cena byla 4800 Kč, ale původně to bylo přes 10000 Kč (práce, palivový filtr a palivové čerpadlo). Jestli jsem to dobře pochopil, tak čerpadlo po vypnutí nedrželo tlak paliva a po nastartování při teplotě 20C a víc, si to zvedá otáčky, tím pádem potřebuje víc paliva a to nebylo, dokud čerpadlo neudělalo znovu tlak.
-
Motor 1.2 HTP
Tak mohu na 99,9 % říct, že to bylo čerpadlem. Přes víkend v garáži při teplotě 21°C a bez problémů. Dnes cely den na sluníčku, odpoledne kolem 15:00 hod. jsem to šel zkusit, v autě jak v sauně a teplota na PP ukazovala 21,5°C a motor ani neškubl, v klidu si "broukal". Tak jsem moc rád, že to v servise opravili a manželka s tím může jezdit.
-
Motor 1.2 HTP
Takže pánové, v pátek v servisu objednali nový palivový čerpadlo, v pondělí namontovali a do dneška zkoušeli, bez problému. Odpoledne jsem si převzal auto a pro jistotu budu zkoušet. Má být kolem 20°C a když to bude na sluníčku, tak by se mělo ukázat, jestli to bylo to čerpadlo. Zítra ho dám ještě na noc do garáže a uvidíme. Přes víkend se ozvu, jak to dopadlo.
-
Motor 1.2 HTP
Zkoušel jsem tu nádrž, ale podtlak tam nebyl a nepomohlo to. V servisu zkoušeli vyměnit palivový čerpadlo a vypadá to na něj. Zítra dám vědět.
-
Motor 1.2 HTP
Ten ventil jsem sundal a rozdělat nejde. Takže by me zajímalo jak se čistí? Zkoušel jsem do něj pořádně fouknout, z obou stran a nedá se profouknout. Takže zase nic :-(.
-
Motor 1.2 HTP
Celý den prohledávám net a přišel jsem na to, že ten ventil asi rozdělat nejde. Jedině ho sundat a nějak profouknout nebo něco podobnýho. Jinak jsem narazil na nějaký ruský škodovácký fórum a tam to asi taky řešili. Podle nich je to způsobený tím ventilem, který má souvislost s tlakem v nádrži. Ale co já vím, automechanik nejsem.
-
Motor 1.2 HTP
Tak díky. Zítra vyzvednu auto ze servisu a zkusím to v úterý vyčistit . Doufám, že to nějak zvládnu a hlavně, že to pomůže. Nový je dost drahý .
-
Motor 1.2 HTP
Yofresh dík. Ještě otázka k tobě, vzhledem k tomu, že je dnes teplo, nastartování bylo v pořádku? A otázka pro odborníky, co je to za ventil? Vypadá to jako toto.