Přejít na obsah

kybos

Uživatel
  • Počet příspěvků

    17
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení kybos

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. Tak nezbývá mi než abych poděkoval zdejším znalcům za dobré rady. Tentokrát jsem nepůjčoval váhu v servisu ale koupil jsem originální váhu Bosh 0 281 002 757, která podle dokumentace nahrazuje váhu s původním číslem 0 280217121 z výroby. Čísla vah, které jsem před tím použil jako náhradní pro otestování jsem nekontroloval, spoléhal jsem na znalosti techniků autorizovaného servisu a ono se ukázalo, že ty jejich náhradní díly nebyly až tak docela kompatibilní. S novou váhou Bosh 0 281 002 757 chodí motor jako hodinky, skoro bych řekl že lépe jak nový. Nešikovné je, že se uživatel vozu nemůže spolehnout na autorizovaný servis a pokud něco doopravdy nefunguje, musí si problematiku nastudovat a stát se opravářem samoukem. Aktuální log: Thursday,03,November,2011,17:52:07 038 906 019 AF ,,0000SG 1110, ,Group A:,'003,,,,Group B:,'010,,,,Group C:,'011 ,,otáčky,Vzduch/zdvih,Vzduch/zdvih,Poměr sepnutí,,Vzduch/zdvih,Absolut.tlak,Absolut.tlak,zátěž,,otáčky,Absolut.tlak,Absolut.tlak,Poměr sepnutí ,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,, MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, mg/R, mbar, mbar,%,STAMP, /min, mbar, mbar, % ,0.35,945,850.0,509.6,4.8,0.76,539.0,959,1040,100.0,0.01,924,1030,989,44.6 ,1.59,1050,850.0,602.7,4.8,2.01,617.4,959,1214,100.0,1.16,1008,1520,1091,24.7 ,2.83,1239,850.0,725.2,4.8,3.23,769.3,959,1459,100.0,2.43,1176,1571,1275,24.7 ,4.03,1470,850.0,921.2,4.8,4.43,955.5,959,1846,100.0,3.63,1386,1673,1581,38.3 ,5.24,1764,850.0,1024.1,4.8,5.64,1063.3,959,1989,100.0,4.83,1680,1805,1969,61.8 ,6.46,2037,850.0,1117.2,4.8,6.89,1136.8,959,2040,100.0,6.04,1953,1948,1989,63.8 ,7.70,2331,845.0,1097.6,4.8,8.10,1082.9,959,1958,100.0,7.31,2226,1948,1999,69.7 ,8.90,2583,845.0,1107.4,4.8,9.30,1082.9,959,2020,100.0,8.50,2499,1969,1979,69.7 ,10.12,2856,845.0,1087.8,4.8,10.52,1087.8,959,2040,100.0,9.72,2751,2020,2009,71.7 ,11.35,3108,845.0,1073.1,4.8,11.77,1073.1,959,2060,100.0,10.95,3003,2060,2050,73.7 ,12.63,3339,850.0,1043.7,4.8,13.05,1024.1,959,2040,100.0,12.22,3255,2081,2060,76.5 ,13.86,3549,850.0,1004.5,4.8,14.26,994.7,959,2030,100.0,13.46,3486,2091,2030,76.5 ,15.06,3717,850.0,999.6,4.8,15.48,994.7,959,2030,100.0,14.66,3654,2091,2030,75.3 ,16.33,3885,850.0,989.8,4.8,16.73,975.1,959,2030,100.0,15.90,3822,2091,2030,73.7 ,17.54,4032,850.0,960.4,4.8,17.94,965.3,949,2050,100.0,17.14,3990,2091,2040,72.1 ,18.74,4158,850.0,965.3,4.8,19.14,955.5,949,2071,100.0,18.34,4116,2050,2060,72.5 ,19.94,4263,850.0,955.5,4.8,20.34,935.9,949,2060,100.0,19.54,4221,2009,2071,75.3 ,21.14,4368,850.0,906.5,4.8,21.54,896.7,949,1999,100.0,20.74,4326,1948,2050,78.9 ,22.34,4452,850.0,867.3,4.8,22.74,847.7,949,1928,100.0,21.94,4410,1877,1979,81.3 ,23.54,4515,850.0,818.3,4.8,23.94,690.9,949,1826,0.0,23.14,4494,1826,1907,83.7 ,24.76,2919,355.0,578.2,4.8,25.16,578.2,949,1255,0.0,24.34,3633,1071,1489,55.4 Naměřené výkonové charakteristiky před výměnou a po výměně váhy
  2. Ještě mne napadla jedna věc. Vzhledem k tomu, že jsem v oblasti turbomotorů naprostý laik a neviděl jsem jiný než ten svůj, nedokážu posoudit, zda tvar sacího potrubí je takový, jako má v originále být. Při podrobné (laické) prohlídce jsem sice nenašel díru, ale mám dojem, že sací potrubí je zdeformované a nejsem schopen posoudit, zda to tak bylo záměrně od výroby, nebo zda je to vada, která způsobuje snížený průřez potrubí a tím i nedostatek vzduchu (to by vysvětlovalo, že výměna váhy neměla vliv). V okolí měděné trubky a vlnovce se mi jeví sací potrubí jako propadlé dovnitř působením tepla od vlnovce a podtlaku. V místě deformace je průřez potrubí odhadem asi poloviční oproti kruhovému tvaru v jiných místech. To by mohlo odpovídat stavu, který byl naměřen. S rostoucími otáčkami se vliv zmenšeného průřezu více projevuje a skutečné množství vzduchu na zdvih klesá. Potřeboval bych, aby se na to někdo podíval a řekl, zda je to tak v pořádku. Nevím, zda je to z fotografie ve stísněném prostoru dostatečně patrné, ale v zakroužkované oblasti je část sacího potrubí propadlá dovnitř sací trubky.
  3. Je tu někde ke shlédnutí log z 3. kanálu u správně fungujícího motoru ATD? Nebo alespoň graf závislosti skutečného a žádaného množství vzduchu na otáčkách, abych si udělal představu, jak to má vlastně vypadat.
  4. EGR viset nezůstává, netěsnosti sání jsem nekontroloval. Je na to nějaká metodika? Na první laický pohled tam žádná zjevná díra není vidět.
  5. kybos: že dává váha málo se pozná dle hodnot požadovaného průtoku vs reálného průtoku, kdy u tebe je reál vždy pod požadavek....jinak zrovna tento údaj se bere pouze z váhy vzduchu = nebylo by od věci zkusit diodu jak napsal boobika Vzhledem k tomu, že jsem zkoušel už dvě nové váhy- nebylo by možné, že váha funguje přesně a vzduchu je tam doopravdy málo? Napadá mne, že by mohl být zanesený mezichladič vzduchu. P.S. O jakou diodu se jedná a kam má být připojena? To mi není jasné: když nahradím váhu diodou, tak to přece nebude měřit množství vzduchu.
  6. Chtěl bych se zeptat, jak se pozná, že "dává váha málo"? Je možné váhu nějak zkontrolovat na nominální statické hodnoty - například měřením odporu nebo tak nějak na koleně? Nemůže to být způsobeno nějakým jiným čidlem (váhy už jsem teď v poslední době zkoušel dvě - obě nově vybalené v servisu z krabice). Jednou už jsem měl problémy s měřením teploty vstupního vzduchu, ale to bylo čidlo sporadicky přerušené a elektronika na to přišla a zaprotokolovala to. Teď je paměť závad čistá jak slovo boží. V jeden okamžik jsem musel trochu povolit, neudržel bych to v zatáčce na silnici (ale nebylo to moc, jen jsem o 5% odlehčil nohu, kdyby se to utrhlo ASR by zkorigovalo výkon a měření by bylo v háji), tak dlouhý rovný úsek tady do kopce poblíž není.
  7. Tak už jsem konečně našel někoho s VAGem a udělal mi log skupin 3,10 a 11. Tak se k tomu někdo z povolaných zkuste vyjádřit. Sunday,30,October,2011,10:24:32 038 906 019 AF ,,0000SG 1110, ,Group A:,'003,,,,Group B:,'010,,,,Group C:,'011 ,,otáčky,Vzduch/zdvih,Vzduch/zdvih,Poměr sepnutí,,Vzduch/zdvih,Absolut.tlak,Absolut.tlak,zátěž,,otáčky,Absolut.tlak,Absolut.tlak,Poměr sepnutí ,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,, MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, mg/R, mbar, mbar,%,STAMP, /min, mbar, mbar, % ,0.01,966,395.0,396.9,38.6,0.41,426.3,979,1010,29.0,0.83,903,1510,1020,29.9 ,1.23,945,850.0,436.1,4.8,1.63,441.0,979,1081,100.0,2.03,1008,1520,1112,26.7 ,2.43,1029,850.0,470.4,4.8,2.83,480.2,979,1173,100.0,3.23,1113,1550,1204,25.1 ,3.66,1155,850.0,494.9,4.8,4.05,514.5,979,1265,100.0,4.46,1239,1591,1316,20.3 ,4.89,1302,850.0,563.5,4.8,5.31,588.0,979,1459,100.0,5.71,1428,1703,1550,35.1 ,6.11,1512,850.0,676.2,4.8,6.51,715.4,979,1816,100.0,6.94,1680,1816,1938,58.2 ,7.36,1785,850.0,788.9,4.8,7.77,774.2,979,2040,100.0,8.19,1974,1948,2020,64.9 ,8.59,2079,850.0,813.4,4.8,9.02,803.6,979,2060,100.0,9.42,2268,1948,1989,69.7 ,9.84,2352,845.0,749.7,4.8,10.25,730.1,979,1887,100.0,10.67,2520,1979,1867,64.5 ,11.07,2604,845.0,700.7,4.8,11.47,705.6,979,1867,100.0,11.87,2730,2009,1907,64.1 ,12.27,2793,845.0,730.1,4.8,12.67,739.9,979,1999,100.0,13.07,2940,2050,2040,68.1 ,13.47,3003,845.0,754.6,4.8,13.87,744.8,979,2081,100.0,14.27,3129,2071,2060,69.3 ,14.67,3171,845.0,705.6,4.8,15.07,705.6,979,1999,100.0,15.45,3276,2081,1999,66.9 ,15.87,3339,850.0,695.8,4.8,16.27,695.8,979,2020,94.9,16.67,3423,2091,2020,66.1 ,17.07,3423,850.0,695.8,4.8,17.47,690.9,979,2040,100.0,17.87,3486,2091,2040,64.9 ,18.27,3528,850.0,690.9,4.8,18.67,686.0,979,2060,100.0,19.08,3570,2091,2081,66.1 ,19.47,3570,850.0,690.9,4.8,19.87,690.9,969,2071,100.0,20.27,3633,2091,2071,65.3 ,20.68,3654,850.0,690.9,4.8,21.10,686.0,969,2091,100.0,21.52,3738,2091,2091,66.1 ,21.93,3759,850.0,681.1,4.8,22.33,676.2,969,2091,100.0,22.75,3822,2091,2091,66.1 ,23.15,3843,850.0,676.2,4.8,23.55,676.2,969,2101,100.0,23.96,3885,2091,2101,67.3 ,24.38,3906,850.0,676.2,4.8,24.79,676.2,969,2111,100.0,25.21,3948,2091,2101,68.1 ,25.61,3969,850.0,671.3,4.8,26.01,671.3,969,2111,100.0,26.44,4011,2091,2111,68.9 ,26.86,4011,850.0,666.4,4.8,27.27,666.4,969,2122,100.0,27.69,4053,2091,2122,70.5 ,28.09,4074,850.0,666.4,4.8,28.51,661.5,969,2122,100.0,28.89,4095,2071,2122,72.1 ,29.29,4116,850.0,651.7,4.8,29.69,651.7,969,2091,100.0,30.09,4137,2040,2081,73.3 ,30.51,4158,850.0,641.9,4.8,30.89,641.9,969,2060,100.0,31.29,4179,2030,2050,73.7 ,31.69,4200,850.0,632.1,4.8,32.09,632.1,969,2050,100.0,32.49,4200,2020,2040,74.5 ,32.89,4221,850.0,622.3,4.8,33.29,617.4,969,2020,100.0,33.69,4221,2009,2009,74.1 ,34.09,4242,850.0,617.4,4.8,34.52,617.4,969,2009,100.0,34.94,4263,1999,2009,74.5 ,48.74,1974,475.0,480.2,49.8,49.14,465.5,969,1306,42.4,48.35,1995,1244,1306,57.0 ,49.94,1953,515.0,470.4,44.6,50.34,519.4,969,1306,53.3,49.54,1974,1244,1295,57.4 ,51.14,1953,620.0,573.3,19.9,51.54,583.1,969,1499,53.7,50.74,1953,1520,1397,45.0 ,52.34,1953,720.0,588.0,19.9,52.77,632.1,969,1571,65.9,51.94,1953,1520,1520,49.4 ,53.59,1995,800.0,705.6,4.8,54.01,735.0,969,1897,73.3,53.17,1974,1836,1714,45.8 ,54.82,2016,685.0,690.9,20.3,55.21,671.3,969,1785,58.4,54.42,2016,1703,1979,62.6 ,56.02,2037,690.0,661.5,19.9,56.42,661.5,969,1734,62.7,55.62,2016,1683,1744,52.6 ,57.22,2037,725.0,700.7,19.9,57.62,705.6,969,1836,62.7,56.82,2037,1775,1775,49.8 ,58.42,2058,725.0,705.6,19.9,58.82,710.5,969,1856,62.4,58.02,2058,1775,1846,53.8
  8. Výpis z popisu TouchScan Cz: "Podporované vozy: od roku 1996 Americké vozy od roku 2000 Evropské benzínové vozy od roku 2000 Asijské vozy od roku 2003/4 Evropské dieselové vozy" Mám diesel z roku 2000, čili bez podpory tohoto programu (to by zase byla jen tisícovka zbytečně vyhozená). Zkoušel jsem Scanmaster, ale ten umí pro můj motor logovat jen pár hodnot a požadovaný tlak turba mezi nimi není a požadovaná váha vzduchu taky ne. Interface ELM327 je po HW stránce připojen na stejné piny OBD konektoru (4,5,7,15,16), takže se jedná jen o to jak a kde získat vhodný SW, který bude umět log požadovaných veličin zapsat.
  9. Protože doporučený kabel KKL nefungoval a k bluetooth ELM327 nemám SW, který by potřebné logy dokázal zapsat a do pronájmu nějaké funkční kombinace VAG-COM + KKL už nechci podruhé investovat (udělal jsem to jednou a výsledky jsou na začátku vlákna). Z toho, co jsem při měření viděl, usuzuji, že skutečný tlak v sání dobře sleduje žádanou hodnotu v rozsahu 1800-3500 otáček (regulace turba funguje) a váhu vzduchu nepodezírám, jelikož už jsem zkoušel 3 různé kusy bez vlivu na průběh výkonu. BTW: Myslím si, že měření v reálném prostředí má pro mne větší vypovídací hodnotu než laboratorní měření na brzdě. Na brzdě není možno podchytit reálný vliv proudění okolního vzduchu na tlak v sání, reálné valivé tření pneumatik a spoustu dalších vlivů. Graf, který jsem uvedl není odhadnutý, ale vypočítaný z reálně změřených hodnot otáček, převodového poměru, průměru kola, hmotnosti vozidla, vlhkosti, teploty, Cx.... O správnosti logů na základě vnitřních čidel motoru by se dalo s úspěchem pochybovat. A o přesnosti čidel skutečného tlaku v sání po deseti letech si nedělám žádné iluze. Stačí si vzít cejchovaný barometr a porovnat to s hodnotami, které vykazují čidla při stojícím motoru (10% tolerance asi stačit nebude). Jediný, co snad může měřit přesně jsou otáčky a to jen v případě, že se nerozjel krystal v řídící jednotce.
  10. Dělal jsem těch měření několik oběma směry jízdy. Drobné odchylky +-3kW nehrají v grafu roli, jsou způsobeny nerovností vozovky, případně závany větru od protijedoucích vozidel. Těžko se hledá absolutně rovná silnice, po které by nikdo nejezdil. Podstatné je to, že výkon od cca 2750 otáček klesá (na všech naměřených grafech) a na 4000, kde by měl mít maximum dosahuje 62 až 65 kW. To je zásadní rozdíl oproti firemní charakteristice nového motoru ATD. Maximum naměřeného výkonu se pohybuje u všech měření v intervalu 69 až 73kW, což je celkem slušná přesnost, uvážíme-li, že měření probíhalo na různých úsecích silnice v různých směrech. Nehraju si tady na absolutní přesnost, neboť jen rozdíl mezi různými pneumatikami může udělat absolutní chybu v řádu jednotek procent.
  11. To jste se zmýlil, nebo nemáte dostatečné informace. 1180kg má Fabia combi TDI v eleganci s prázdnou nádrží bez doplňkové výbavy podle velkého TP. Když se k tomu přičte 90kg mimořádné výbavy dle TP (tažné, gumové koberce, klima, ABS...) dostaneme 1270kg. K tomu řidič, notebook a 22l nafty a je to 1408kg. Váha nebyla stanovena výpočtem ale převážením před testem na váze s přesností +-2,5kg. "Na hovno" není ten graf, ale ten co z něj nic nepozná. VAG-COM, který jsem měl půjčený v prvním kole i s jeho majitelem, který to neuměl uložit do CSV, mne stál tolik jako bluetoot interface s ELM327. To že je vhodné udělat log kanálů 1,3,11 už vím delší dobu a snažím se o to, leč v druhém kole to po zakoupení vlastního kabelu KKL nefungovalo. Zvolil jsem tedy jiný typ interface ELM327, s tím mi komunikace funguje, ale software, který k tomu mám k dispozici, neumí logovat kanály 1,3,11. Dobrá rada by byla, kdyby někdo z těch znalejších poradil, který dostupný SW (který by mne finančně nezruinoval) umí pomocí bluetooth interface s ELM327 logovat kanály 1,3 a11. Pomohlo by mi i to, kdyby někdo popsal veličiny, které se v kanálech 1,3 a 11 měří. S VAG-COM 304 se mi to nepodařilo ani připojit k řídící jednotce. VAG-COM našel pouze kabel ale nenašel žádnou řídící jednotku. Mohla to být vada daného kusu kabelu nebo jiný problém, nezkoumal jsem to podrobněji. U čínského kabelu za 300 Kč z aukra nelze očekávat zázraky a nemá smysl hledat závadu.
  12. Konzultoval jsem to i na dieselpower.cz viz http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=86914&postdays=0&postorder=asc&start=0 Tam to ale vypadá na diskusní klub lovců duší. Na jejich radu jsem koupil na aukru doporučený typ kabelu VAG KKL (dodací lhůta měsíc a stejně nefungoval - nenašel řídící jednotku). Tak jsem koupil jiný typ s čipem ELM327. Ten řídící jednotku našel, ale zase nespolupracuje se SW VAG-COM. Tak přesto, že jsem doufal, že konečně naměřím nějaký slušný log, tak smůla i přes deklarovanou kompatibilitu se všemi evropskými auty po RV2000 se to nepovedlo. Úplně na zahození to ale nebylo. Naměřil jsem alespoň výkonovou a momentovou charakteristiku, ze které už se dá udělat nějaký úsudek. Maximální výkon je kolem 2750 otáček a pak to padá dolů místo toho aby to šlo nahoru až ke 4500. Z toho usuzuji, že by se mohlo jednat o zanesení výfukového traktu, které se projevuje při vyšším hmotnostním toku spalin. Přestože jsem se subjektivně domníval, že poklesla hodnota maximálního kroutícího momentu, je podle měření tam, kde by měla být. Horší je to s rapidním poklesem momentu směrem k vyšším otáčkám.
  13. Tím turboefektem jsem měl na mysli onu oblast momentové charakteristiky motoru - oblast špičkového momentu, kde při polovičních otáčkách motoru je k dispozici více než dvě třetiny maximálního výkonu. Pocitově se teď chování motoru blíží k přímkové výkonové charakteristice benzínového typu bez turba (poloviční otáčky = cca poloviční výkon). Bohužel právě ta oblast maximálního točivého momentu, kde pracoval motor nejefektivněji, mi teď tak nějak chybí. Předpokládal bych, že pokud by byly výrazně ojeté vstřikovače, mělo by to za následek nedostatečné rozprášení paliva a tím i horší spalování, což by se muselo projevit na emisích (ale ty vyšly precizně). Proto se mi jeví jako pravděpodobnější, že budou spíš někde zúžené výfukové cesty, možná ne zcela průchozí katalyzátor. Ale zatím nevím jak tuto hypotézu prověřit bez demontáže výfukové soustavy.
  14. Podle vyjádření servisních techniků autorizovaného servisu by tento typ motoru měl najet bez vážnějších problémů při pravidelném servisu (olej, filtry, rozvody) 600000km ( 800000 viz: - a ten šidil servis když měnil běžný olej až po 45000) a údajně k nim do servisu vozy s takovým proběhem km jezdí. Já najedu cca 30000km ročně (300000km za 10 let) ale jezdí k nim řidiči, kteří najedou dvojnásobek a na TDI RV2000 doposud jezdí.Můj motor běží naprosto pravidelně, neškube v akceleraci a bezproblémově startuje - za 10 let jsem nenastartoval jen dvakrát a pokaždé to měla na svědomí baterka - nedostatek energie. Je mi jasné, že všechny komponenty ve voze jsou více či méně opotřebeny, teď je jen otázka, která součást se nejvíce podílí na ztrátě "turboefektu". Většina závad, které jsem na voze řešil byly banality (uklepaný drát DF, vadný brzdový spínač) lehké konstrukční vady (uložení stabilizátoru přední nápravy) a nebo spotřební materiál (brzdy, tlumiče, ložiska, žárovky). Zatím nenastaly žádné fatální problémy. Pokles výkonu také není fatální - motor nepadá do nouzového režimu. Jen bych rád zjistil, co je příčinou tohoto jevu. Pokud by to měl být jen usazený karbon v regulaci turba, zteřelá hadička, nebo nějaká jiná prkotina, tak přece nebudu platit zbytečně za vyšší spotřebu při nižším komfortu svezení.
  15. Už jsem se dostal na fórum Dieselpower.cz, problém byl v tom, že googlemail házel odpovědi z fóra do spamového koše. Filtry se mění v pravidelných předepsaných lhůtách EGR je čistý, zkontrolovaná funkčnost ve značkovém servisu Škoda. Do Chomutova je to pro mne trochu z ruky cca 400 km. Co je ve skupinách 3, 10 a 11?
×
×
  • Vytvořit nový...