
-
Demontáž lišty okolo budíků
Máš-li na mysli ten oválný rámeček budíků, tak nejprv si nastav volant co nejvíc k sobě a dolů kvůli montážnímu prostoru. Oběma rukama pevně chytni spodní část rámečku nad sloupkem řízení a přiměřenou silou jakoby krátce škubni směrem k sobě. Pozor na plexi budíků, ať jej nepoškrábeš třeba nehty. Až ti rámeček dole vyskočí z úchytů, tak už postupně povolí tahem k sobě i horní úchyty. Pak si jej polož jakoby směrem k sobě na sloupek řízení za volant, je spojeno manžetou s horním krytem sloupku řízení. Nyní si plexi pořádně zakrej nějakým měkkým hadrem. Pak nad páčkami pod volantem (stěračea blinkry) prstama zaber směrem nahoru za horní kryt sloupku řízení a po jeho vycvaknutí uvidíš, že pod budíky je na takovém pantíku. Tahem směrem k sobě to vycvakneš a opatrně vyndáš celé ven. Držím palce 😉
-
textilná výplň priehradky predných dverí na fľašu
Tak to vypadá opravdu profesionálně, jako z výroby 👌. Držím palce ať máš stejnou trpelivost a zručnost i u zadních dveří a příp. i u kufru 🙂. Jestli z toho máš i nějaké šablony (stržené folie z koberců potřebných tvarů) určitě je nevyhazuj, třeba se budou hodit dalším F4 😉.
-
Automatické zavírání oken Škoda Rapid
Zkusím oživit na tomto fóru už vpodst. mrtvé téma o náhodné zjištění, že můj Rapid s komfortními funkcemi oken už není na světě sám a pár dalších podobně upravených (vč. bratrského RUS Pola sedan) již existuje 😄. Navíc mají i další funkce, ke kterým jsem se u mého auta domotal jaksi jinou cestou (sklápění P zrcátka při couvání, výstražná a nastupovací světla ve dveřích) a funkce, které nemám 😏 (vnější nástupní světlo v patici zrcátek, sklopení zrcátek při zamknutí, ambient pásek tapce dveří atd.). Jedná se o články na drive2.ru. První Druhý Třetí Je skoro otázka, pokud se zde rozvine diskuze i k dalším funkcionalitám krom oken, zda to pak neoddělit do samostatného vlákna 🙂.
- Aktualizace map
-
V mrazivém počasí nelze někdy nastartovat
Tak ono u většiny aut se to projevilo relativně brzo a věřím, že zas nebyly ty pojistkovky vadné úplně všechny. Třeba máš štěstí. Já musím zaklepat, u mě naštěstí nic (mám 08/2018).
-
V mrazivém počasí nelze někdy nastartovat
Pročítal jsem si toto vlákno a odkaz na Rapida, kde jsou další odkazy atd. Ve všech diskuzích to jsou F3 / Rapidy vyrobené v roce 2019. Patrně nějaká vadná série toho plošného spoje. Někde úspěšně měnili taky jen ten plošňák. A jak psal suri, že znovu to nikdy neměnil, tak jde též o jistou indicii jen nějaké vadné série těchto dílů. @ferokulda Takže snad budeš mít od této nepříjemnosti klid 🙂.
-
Výměna oleje v převodovce 5 rychlostí.
Pěkná práce. Nevím, kolik jsi tak mohl vybryndat, ale 1,8l původního vs. 2,3l nového - to je rozdíl už půl litru 🤔. Já tehdy z převodovky vypustil cca 1,8-1,9l oleje a toto stejné množství nového jsem tam nacpal. Co vše je po tvé zkušenosti třeba demontovat, aby se člověk dostal k plnění přes ten horní čep?
-
Výměna oleje v převodovce 5 rychlostí.
Mohl bys prosím udělat a nasdílet fotky zespoda i shora? Jinak vypoušťák je ten ve spodním kroužku. A horní kontrilní/plnicí šroub najdeš schovaný nad nápravnicí jakoby směrem ke kabině. Ten se mě povoloval sakra blbě. 100% jistotu tedy nemám, ale na této fotce jsou vidět ty šrouby oba
-
Výměna oleje v převodovce 5 rychlostí.
Tak zrovna ten klasický vypoušťák je dobře přístupný a vytočil bych jej taky. Určitě bych vytočil i horní kontrolní šroub, ať to při vypouštění může horem přisávat vzduch. Nic tím nezkazíš, až je budeš dávat zpět, mázni olejem jejich závit, aspoň ti tam nezaroste 😉. Jsem zvědav, jak budeš řešit plnění. Půjdeš přes horní čep vidličky (spolu s dalším rozebíráním) nebo to tam zkusíš naládovat klasickým plnícím šroubem? Jj, ty vlastně budeš ještě vlastně měnit tu pojistkovku u baterky, viď?
-
textilná výplň priehradky predných dverí na fľašu
Tak budu držet palce. Když se zadaří, tak si šablonky určitě schovej, jistě mohou posloužit dalším F4 😉. Možná zkusit využít technologie 3D skenování nebo něco takového. Víc poradit asi nedovedu. Pokud budeš zkoušet šablonky samodomo, tak doporučuji lepit do kapsy plošně tu malířskou papírovou pásku ve dvou navzájem kolmých vrstvách. Pak obkreslit potřebný tvar hran toho filce a pak to opatrně ze dveří strhnout. Tak bys měl dostat docela přesné šablonky. Nebo něco na takovýto způsob. Obyčejný samotný papír ti bude různě popojíždět a vlnit se.
-
textilná výplň priehradky predných dverí na fľašu
Zkus případně poptat nějaká čalounictví nebo firmy co dělají polepy autofoliemi. Ti bývají šikovní a třeba ti to udělají i z kvalitnějšího koberce, než nabízí ten Turek 😉
-
textilná výplň priehradky predných dverí na fľašu
S Graficarem a jeho filci mám zkušenosti v mém Rapidu. Je to z Turecka, ten turek to tenkrát ani pro Rapid v nabídce neměl. Psal jsem mu zprávu s dotazem a model Rapid zařadil do nabídky a koupil jsem to od něj. Kvalita koberce ale nic moc, byl takový tuhý a špatně se to tvarovalo do výplně dveří. Nalepené to pak místy dělalo takové faldíky. Nakonec jsem tu pohledovou stranu strhl, koupil samolepicí mecatronový koberec, dle té turecké šablony nastříhal a nalepil. Teprv pak spokojenost. Scala a F4 jen letmým pohledem na obrázky na webu má jinak tvarované dveřní výplně a tu spodní kapsu, takže ze Scaly to pasovat nebude. Jestli jsi zručný, zkus si udělat z nějakého měkkého papíru v kombinaci s papírovou malířskou páskou šablonky sám a nařezej/nastříhej ze samolepicího mecatronu. Při lepení je dobré kontaktní plochy v tapci odmastit, navlhčit rozprašovačem (voda + pár kapek jaru), navlhčit si i lepidlo na tom koberci a pořádně si navlhčit prsty, aby ti k nim koberec nelepil. Takto koberec varovnat do potřebných tvarů a pozic a pak fénem vysušit a nechat vyschnout. Dost si o tom můžeš počíst např. ve vlákně pro Karoq nebo Scalu (zde i na následné straně) nebo zde si svépomocí s tím poradily šikovné ženské ruce ve Scale. Pokud se z toho nevidíš, zkusil bych někoho, kdo lepí fólie na auta nebo nějakého šikovného autočalouníka.
-
Výměna oleje v převodovce 5 rychlostí.
Nezapomeň nám zde pak poreferovat jak v tomto vlákně k převoďáku (,tak i případně ve "tvém"samostatném vlákně o držáku pojistek). Ten převoďák mě zajímá, jak se ti povede 👍. (držák pojistek doufám můj ročník 2018 mine, ale to patří do jiného vlákna)
-
Výměna oleje v převodovce 5 rychlostí.
@suri. Ty jsi praktik a víš, co děláš 👍. Radíš tedy vyšroubovat klasický plnicí šroub nahoře a pak dole vyšroubovat krom klasického výpustného šroubu i označený šroub vidličky (velikost torxu?). Po vykapání spodek skříně zavřít (věděl bys prosím OEM toho nového těsnění, co zmiňuješ?), je třeba při vracení toho čepu vidličky dávat na něco pozor? Zavřít i klasický plnicí šroub a plnění radíš přes stejný horní čep vidličky, tj. najít shora na skříni to samé, co je na foto zespoda a doufat, že tam je dostatečný prostor pro klíč. Nalít tudy 2,2l oleje, zašroubovat a hotovo. Pro mě (jako skoro laika) s obyč. zahnutým imbusem je docela porod vytočit i pak utáhnout ten nesmyslně umístěný klasický plnicí šroub (Vypoušťák v pohodě). Objímal jsem se s nápravnicí a nadával, že se i plevel okolo na dvoře styděl 😅.
-
Výměna oleje v převodovce 5 rychlostí.
Začínám být trochu na rozpacích, jak se ty poslední příspěvky zcela vzdálily od ofiko postupu dle DP, kdy popisujete, že k vypuštění/ plnění se primárně nepoužijí výrobcem k tomu určené šrouby 🫣 ??