Přejít na obsah

tom01

Uživatel
  • Počet příspěvků

    1350
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    12

Návštěvy profilu

6494 zobrazení profilu

Oznámení tom01

  1. Z fotek to vypadá, jak kdyby @VeteranChild dal @Ondra16V šach. Tam kde stál Sup se objevil Talisman a Sup zmizel 🫣😁
  2. Klíčové je, že musí jít o Rapid MR 2016, který má elektriku totožnou s F3. Starší Rapidy mají elektriku vycházející z F2 a tam níže popsané udělat nejde. Do základního rádia nic "dodělat" nejde, ale lze jej vyměnit za jiný infotaiment. Vestavěnou (a dnes i trochu přežitou) navigaci má jen infotaiment Amundsen, který je i poměrně dráhý a jeho instalace asi nejnáročnější. I Swing rádio pro pozdější FL Rapidy existovalo v několika verzích a topmodel uměl krom hansfree i Smartlink (který už dnes jde údajně odblokovat i bez drahého aktivačního klíče) na němž si jde mj. pustit i mapy z mobilu, dále příjem DAB signálu (k tomu nutná nová anténa) i couvací kameru. Jde o model 5JA035869D, ale ten se docela těžko shání (ten od PH CAR na bazoši nebrat !!). Pak existuje 5JA035871D, ten je bez DAB, ale jinak vše ostatní má. Docela dostupný už bude 5JA035871C, který nemá DAB a nepodporuje couvací kameru. K nákupu chtít vždy fakturu a ideálně i VIN kód dárcovského vozu. Chtěj prostě garanci, že nekupuješ kradené rádio. Krom bazoš, sbazar, jsou nabídky na e-bay, ovoko.pl atd. Ohledně vlastní instalace a aktivace je zde spousta retrofitových dílen, třeba na FB je NSF car retrofits, nebo ve FB skupině Škoda Rapid Club CZ/SK jsou členové, co tyto výměny dělají 😉. Stačí tam jen hledat přes lupičku (třeba "Swing výměna", "smartlink" apod.).
  3. Úplně jak kdybych viděl sebe 🤣.
  4. Taky jsem dříve po výměně pískajícího klimakompresoru za nový řešil jeho netěsnost. Šlo o legendární pískající polský Sanden v Rapidu, vyměnili za denso a ze spáry mezi jeho sešroubovanými díly prolínal mírně takový nasládlý olej a zároveň uniklo i dost chladiva. Nechápu, jak takto netěsný kompresor mohl takto výrobce pustit do světa 😒.
  5. Na to ti asi málokdo jen tak odpoví. Zkus nejprv studovat sám. O konstrukčním provedení motoru 1,4MPI (motor Škoda) i motoru 1,4 16V (motor VW) je nejen na webu, ale i v odborných knihách informací spousta. Jde o naprosto odlišné konstrukce motorů. Důvody proč něco na VW motoru jde a na Škodováckém nikoli by ti mohli vysvětlit ti, co tyto (vpravdě bizarní) přestavby dělají 😉. Případně pak nasdílej info. Ne, že by se tu do toho někdo pouštěl (legálnost této úpravy, emise, STK atd.), ale bylo by to velice zajímavé téma v dnešní předpisy a normami velmi sešněrované a nudné době 😕. Četl jsem teď knhu Cesta k Favoritu, kde před vývojem tohoto modelu, kdy nebyly na nic vpodst. peníze vznikaly ve vývoji automobilky různé přestavby modelu Š 742 - klasické "stodvácy", jako "obrtlík" či "klasik", do něhož zastavěli i vlastní vývojové moderní OHC motory z konce šedesátých let atd. a šlo to přihlásit normálně do provozu a ty auta pak léta běžně jezdila v soukromých rukou. To je dnes třeba u zmňované Fabie vpodst. nemožné - u profi přestaveb bohužel / u nebezpečných zbastlenin bohudík. Za znalce úprav Škodováckých motorů léta platil Zdeněk Janda z Cimbu a určitě není jediný. Určitě pak dej vědět, jestli něco nového zjistíš 🙂
  6. Jj, to je myslím samozřejmé. @Deawon zkoušels nějak ověřovat, zda tyto materiály jsou opravdu nenasákavé? Já to měl před lepením v plánu, ale pak jaksi nebyl čas a rovnou jsem to do dveří nalepil 😏.
  7. Jj, byl to kousek. Sotva jsem to rozjel, brzdil jsem u cedule ČB 😁
  8. Také děkuji všem za pěkný sraz 😄.
  9. Tak třeba podsvit nohou by nemusel být až tak nákladný, stejně jako podsvit dveří při otevření, pokud je světýlko na spodní hraně dveřního tepece. Ideální je se poohlédnout po nějaké bouračce na díly (bazoš, sbazar, nebo Allegro.pl, či e-bay). S těmy LED pásky pro palubku a dveře už to může být nákladnější, pokud to nepůjde sehnat použité. Např. na Allegru mají ty lišty na palubku. Má vizuální vady a neručím vůbec za výsledný stav a funkčnost. Musel bys zjistit, zda by z ní šlo ty světlovody vyndat a nacvakat na tvé lišty. Nebo pokud se smíříš s neorigo řešením, pak je těchto pásků plný Aliexpress, ale pak to nebudeš mít ovládané v infotaimentu. Vše se musí samozřejmě správně zapojit do elektroinstalace a pak nakódovat, aby se to vše ovládalo v infotaimentu. Pokud se v tomto vůbec nepohybuješ a nemáš v tom moc znalosti, tak to zkus svěřit nějaké firmě na retrofity - třeba FB skupina NSF Car retrofits 😉
  10. Jj, přesně to samý jsem měl taky na mysli. Zkusit si zadní stupačku a tak 😃.Snad všichni jako malí kluci jsme chtěli být jednou popelářem 😅
  11. @Luďa Tak i takové vozy tam musí občas zajet, to by jinak nemohli fungovat 😁. I kdyby neměli zrovna svozový den, klidně se na chvíli stav, takovouhle káru myslím nikdo na sraze ještě nepředvedl 😃.
  12. Pokud vím, tak na skle jsou rysky, kde mají být stírací lišty v klidové poloze. Nebo si na sklo nalepit papírovou pásku a na ní udělat rysku polohy stěračů. Sundvat je v jiné než klidové poloze mě upřímně nikdy ani nenapadlo dělat 😏
  13. Ok, je škoda, že se do srazu asi nepodaří dát žraloka do cajku 😔. Přeji ať oprava dlouho netrvá a nestojí majlant 🙂
×
×
  • Vytvořit nový...