-
Počet příspěvků
1331 -
Registrace
-
Poslední návštěva
-
Dny vítězství
11
tom01 naposledy zvítězil 23. Říjen
tom01 nejvíce like obsah!
Návštěvy profilu
6402 zobrazení profilu
Oznámení tom01
-
Taky jsem dříve po výměně pískajícího klimakompresoru za nový řešil jeho netěsnost. Šlo o legendární pískající polský Sanden v Rapidu, vyměnili za denso a ze spáry mezi jeho sešroubovanými díly prolínal mírně takový nasládlý olej a zároveň uniklo i dost chladiva. Nechápu, jak takto netěsný kompresor mohl takto výrobce pustit do světa 😒.
-
tom01 si změnil profilovou fotografii
-
Na to ti asi málokdo jen tak odpoví. Zkus nejprv studovat sám. O konstrukčním provedení motoru 1,4MPI (motor Škoda) i motoru 1,4 16V (motor VW) je nejen na webu, ale i v odborných knihách informací spousta. Jde o naprosto odlišné konstrukce motorů. Důvody proč něco na VW motoru jde a na Škodováckém nikoli by ti mohli vysvětlit ti, co tyto (vpravdě bizarní) přestavby dělají 😉. Případně pak nasdílej info. Ne, že by se tu do toho někdo pouštěl (legálnost této úpravy, emise, STK atd.), ale bylo by to velice zajímavé téma v dnešní předpisy a normami velmi sešněrované a nudné době 😕. Četl jsem teď knhu Cesta k Favoritu, kde před vývojem tohoto modelu, kdy nebyly na nic vpodst. peníze vznikaly ve vývoji automobilky různé přestavby modelu Š 742 - klasické "stodvácy", jako "obrtlík" či "klasik", do něhož zastavěli i vlastní vývojové moderní OHC motory z konce šedesátých let atd. a šlo to přihlásit normálně do provozu a ty auta pak léta běžně jezdila v soukromých rukou. To je dnes třeba u zmňované Fabie vpodst. nemožné - u profi přestaveb bohužel / u nebezpečných zbastlenin bohudík. Za znalce úprav Škodováckých motorů léta platil Zdeněk Janda z Cimbu a určitě není jediný. Určitě pak dej vědět, jestli něco nového zjistíš 🙂
-
Jj, to je myslím samozřejmé. @Deawon zkoušels nějak ověřovat, zda tyto materiály jsou opravdu nenasákavé? Já to měl před lepením v plánu, ale pak jaksi nebyl čas a rovnou jsem to do dveří nalepil 😏.
-
Jj, byl to kousek. Sotva jsem to rozjel, brzdil jsem u cedule ČB 😁
-
-
Dodělání LED osvětlení dveří, nohou a ambientního osvětlení
tom01 odpověděl na Martinza86 téma v Elektrika
Tak třeba podsvit nohou by nemusel být až tak nákladný, stejně jako podsvit dveří při otevření, pokud je světýlko na spodní hraně dveřního tepece. Ideální je se poohlédnout po nějaké bouračce na díly (bazoš, sbazar, nebo Allegro.pl, či e-bay). S těmy LED pásky pro palubku a dveře už to může být nákladnější, pokud to nepůjde sehnat použité. Např. na Allegru mají ty lišty na palubku. Má vizuální vady a neručím vůbec za výsledný stav a funkčnost. Musel bys zjistit, zda by z ní šlo ty světlovody vyndat a nacvakat na tvé lišty. Nebo pokud se smíříš s neorigo řešením, pak je těchto pásků plný Aliexpress, ale pak to nebudeš mít ovládané v infotaimentu. Vše se musí samozřejmě správně zapojit do elektroinstalace a pak nakódovat, aby se to vše ovládalo v infotaimentu. Pokud se v tomto vůbec nepohybuješ a nemáš v tom moc znalosti, tak to zkus svěřit nějaké firmě na retrofity - třeba FB skupina NSF Car retrofits 😉 -
Jj, přesně to samý jsem měl taky na mysli. Zkusit si zadní stupačku a tak 😃.Snad všichni jako malí kluci jsme chtěli být jednou popelářem 😅
-
@Luďa Tak i takové vozy tam musí občas zajet, to by jinak nemohli fungovat 😁. I kdyby neměli zrovna svozový den, klidně se na chvíli stav, takovouhle káru myslím nikdo na sraze ještě nepředvedl 😃.
-
Pokud vím, tak na skle jsou rysky, kde mají být stírací lišty v klidové poloze. Nebo si na sklo nalepit papírovou pásku a na ní udělat rysku polohy stěračů. Sundvat je v jiné než klidové poloze mě upřímně nikdy ani nenapadlo dělat 😏
-
Ok, je škoda, že se do srazu asi nepodaří dát žraloka do cajku 😔. Přeji ať oprava dlouho netrvá a nestojí majlant 🙂
-
Nejnáročnější je sundat ramínka steračů z těch tisícihranů. Doporučuju dopředu prostříknout třeba WDčkem a pak je na to nejlepší použít na to určený stahovák. Když jsou dole stěrače, je to už easy. Stahneš tu těsnící gumu z pertlu a pak směrem nahoru vytáhneš ten děrovaný plast z lišty pod oknem.
-
Také se mi nabízí srovnání můj Rapid SB 1,0 TSI 81kW Style+ s "pár" vylepšeními vs. párkrát do roka jedu Scalou 1,5 TSI 110kW Style+. Moje dojmy vpodst. stejné - prostorná kabina, měkčené plasty a oproti Rapidu opravdu pohodlnější posez, podstatně lepší je podvozek a jízdní vlastnosti celkově. U Rapida mi vadí nejen větší citlivost na boční vítr, ale hlavně takovéto zakymácení ze strany na stranu, když i pomalu přejedu jakoby šikmo přes nějakou příčnou nerovnost (úplně stejně to dělalaly už všechny Fabie 2 a Rapid tohle asi podědil). U Scaly mám problém, jak do ní sednu vždy po několika měsících, tak vpodst. neumím ovládat základní věci (např. topení, povypínávat všechny asistenty) a učit se to v autě které není moje za pochodu při jízdě je docela hazard, že bych jej taky nemusel vrátit vcelku 🤨. Scala v globále je velmi dobré auto, ale to ovládání komforních funkcí? Prostě není sednout a jet (jako u aut dříve) a to vnímám jako zásadní nevýhodu (což se týká vpodst. všech soudobých aut). Kdo s tím jezdí pravidelně, ten už bude vědět kde co a jak, takže pak OK.
-
Jj, mám úplně stejné zkušenosti z ČB na Lipno a zpět. Nahoru na Lipno lehce přes pět litrů a zpět hluboko pod čtyřmi litry (Rapid Spaceback DKRC).
-
Po nějakém čase jsem se rozhodl poupravit zadní ukotvení tohoto krytu. Původní řešení nebylo úplně šťastně řešeno, protože kryt byl chycen šroubem k nehybné části podvozku a zespoda byl nosem nasunut do té drátěné klipsny pro lanovod a ta je už na pohyblivé nápravě a to samozřejmě není dobré. Zásadní problémy s tím nebyly, ale při plném propružení nápravy nebo naopak vyvěšení kola do vzduchu by to asi nebylo ono. Rozhodl jsem se tak nějak vlastními silami, materiálem a s nářadím co doma mám to udělat lépe. Myšlenkou bylo udělat nějaký kovový držák, který bude držet za šroub v otvoru nehybné části nápravy. Jako při jiných podobných improvizacích jsem začal s kusem kartonu a začal hledat optimální tvar. Na fotce níže je prcovní šablonka s prokresleným oválem v nápravě pro šroub. Výsledný tvar plechu byl dále poupraven posunutím té rovné části o 1cm bokem (mohu případně zkusit v měřítku překreslit a v měřítku naskenovat). Našel jsem kus zinkovaného plechu tl. 1,0mm a dle šablonky vystřihal nůžkami na plech a pilníkem dopiloval požadovaný tvar. Na obě strany je šablona stejná. Při následném ohýbání je už potřeba dát pozor. Pro každou stranu je ohyb opačný. Když jsem to měl nahrubo vystřihané a naohýbané, provedl jsem zkušební montáž krytů s úschyty a zajímalo mě, zda při zdvihnutí auta do vzduchu nebude lanovod nebo cokoli jiného z podvozku kolidovat s tímto řešením. V mých "garážových" podmínkách jsem nasadil tažné zařízení, panenkou heverem zvedl záď a zkontroloval úchyty se zjištěním, že je to OK 🙂. Možná snad by bylo vhodnější použít o něco tlustší plech (1,5 či 2,0mm), ale i ten 1,0mm je tuhý myslím dost. Nějaké plandání určitě nehrozí. Takže jsem doladil konečný tvar úchytů, oborousil, očistil a stříkl černou barvou. Podvozek v těchto místech očistil a zafoukl voskem na dutiny. Nechal vše do druhého dne uschnout. Pak zbývala už jen finální montáž 😊 No, celé to provedení je asi maximem, co v domácích kutilských podmínkách lze vyimprovizovat. S pomocí 3D tisku nebo nějaké profesionálnější nástrojářské a materiálové základny by se asi podařilo dosáhnout profesionálnějšího výsledku. Já jsem takto spokojený. Jde přeci jen o podvozek, kde se až na takové detaily hrát myslím nemusí. česem uvidím, jak se to bude chovat. Zda bude vše pevně držet, nebude se pod tím držet špína atd. Kdyby mě to z nějakého důvodu štvalo (což bych tedy nechtěl), tak každý kryt držní na 2 šroubech a vše jde snadno vrátit do původního stavu. EDIT: Ještě doplním, že ještě plánuji místo té vrchní mosazné matice + podložky osadím černou plastovou matici s nákružkem, aby tam tak "nesvítila". Šrouby a matky jsou M8 (velikost klíče 13).
-
Dnes doladěné poslední detaily a zadní světlo osazeno do stropnice 😊. Bylo potřeba trochu připilovat vnitřní hrany otvoru pro tlačítko, které má v tomto místě maličké výstupky a o ně je schopné se občas zasekávat 🙂.