Přejít na obsah

knirek

Uživatel
  • Počet příspěvků

    26
  • Registrace

  • Poslední návštěva

1 Sledující

Kontaktní metody

  • ICQ
    388589822

Oznámení knirek

Nováček

Nováček (1/14)

  • One Year In
  • Week One Done
  • One Month Later

Nedávné oznámení

2

Popularita

  1. knirek

    Přední ramena

    Tak to teda klobouček... Docela jsi mě uklidnil. Já si chci udělat takový přípravek, nástavec k momenťáku, ze starýho klíče (18), pak to sem hodím, až to budu mít hotový. Ale zpět k tomu výkladu. Já jsem teprve teď pochopil, jak to vlastně se vztahem hmotnosti a délky u veličiny Nm je. Takže dík. Už teď vím, jak si budu svůj momenťák kalibrovat.
  2. knirek

    Přední ramena

    Mám dotaz, byl jsem nucen vyměnit spodní zadní rameno (MAYLE HD, vydrželo 25.000km). Koupil jsem Lemforder, rameno namontoval. V DP jsou pokyny pro utažení, momenťák vlastním, ale nedostanu se s ním na tu matku do toho domečku silentbloku. Předepsaný moment je 80Nm plus půl otáčky. Jak toho dosáhnout? Tady čtu, že to lze dotáhnout "na citovku". Domníval jsem se, že určené utahovací momenty jsou dané proto, aby se to datáhlo pořádně. a ono je to proto, aby se to nepřetáhlo...Tak teď váhám, estli nemám někam zajet na kontrolu. To samé se týká kuláku. Tam je 100Nm, dotáh jsem to růčo, tak sned sem to nepřetáh...Jak a čím to dělaj v servisu?
  3. Zkus natankovat plnou nádrž. Pokud se starty zlepší, máš problém se zavzdušněným systémem. U mě to dělal netěsný vstřikovač.
  4. Ne vždy je vydřená vačka z důvodů, které uvádíš. A olej do PéDéčka je jenom jeden. 505.01. Samozřejmě ještě je LONGLIFE, ale ten tam lije jen sebevrah, jak jsi správně podotknul. Pravdou je, že u těch našich motorů se prostě vačka vydírá na jednom válci (nevím přesně kterej to je, tak nechci kecat) a nikdo neví proč. Pokud je vačka vydřená všude, platí první věta tvého příspěvku. Já mám naštěstí vačku jenom jednu, takže oprava je poloviční než u tebe, ale stejně tehdy chtěli majlant... Zatím jezdím bez problémů, ptal jsem se na poškození motoru, když sedřená vačka proděraví hydroštely. Pak to jede na tři válce a k žádnému dalšímu poškození motoru prý nemůže dojít. Tak jsem v klidu. Až to příjde, tak to příjde.
  5. Demontáž vstřikovačů, jejich čištění, přetěsnění, montáž zpět 6.000,-. V té době mělo auto najeto 470.000km. Jsem první majitel, na hlavě nebylo nikdy nic měněno. Ještě mě tehdy upozorňovali, že mám dost vydřenou vačku. Výměnu jsem neschválil, chtěli dost peněz a já nevěděl, jestli se oprava špatného startování vůbec povede. Nu, je to 9 měsíců, auto šlape dalších 20.000 km. A taky mi řekli, že žádné vložkování vedení vstřikovačů nebylo nikdy provedeno a ani není potřeba. Takže mě v minulém servisu pěkně pohoupali na bidýlku a já jim to pohoupání zaplatil. Už na to nechci myslet, to období špatných startů bylo fakt příšerný. Felicii na krátký jízdy jsem daroval švagrovi a já mám jistotu, že když přijdu k autu, otočím klíčkem doprava, motor do VTEŘINY naskočí. Pak za jedna, plyn, dva, tři plýýýýýýýýýýýýýn a jedu jak o závod.
  6. Počkej počkej, za ty prachy máš novou vačku, hydroštely, gumičky, práce...???
  7. Táákže. Jelikož se závada za ten rok a půl velmi zhoršila, studené starty byly téměř nemožné, přidalo se brnění motoru při akceleraci, odvezl jsem auto do DP. Vyčistili a přetěsnili vstřikovače. Výsledek? Ráno příjdu k autu, jen šáhnu na klíček a okamžitě slyším motor jak sametově přede! Bez jediného cuknutí, škubnutí. Prostě jak za mlada. :kol-47:A ten rozjezd a akcelerace....fakt hustý. Potvrdila se teze kolegy z práce. Palivová soustava se po vychladnutí motoru zavzdušňovala netěsným vstřikovačem. Vím, že se tu radí při potížích začít u "drobností", ale já radím začít u vstřiků a to v pořádným servisu. Dával jsem nové čidlo teploty, nový ventil na palivovém filtru, nové palivové hadice, nové žhavící svíčky, nové tandemové čerpadlo, nová baterka, repas startéru....a já nevím co ještě.... Pánové, já teď bezproblémově startuju a užívám si tichý chod motoru, nebojím se předjíždět a vůbec mám dobrou náladu, jak se oprava povedla. Děkuji za vaši podporu, rady a pomoc!
  8. Alternátor a servo jsou na jednom klíňáku. Pokud volantem otočíš maximálně doleva, nebo doprava, až na doraz, servo se snaží tlačit ačkoliv to již díky dorazu nejde. Servo tím pádem brzdí klínový řemen, ten se rozkmitá a pokud volnoběžka není v cajku, začne pištět. Když přestaneš otáčet volantem silou na doraz, klíňák se uvolní a pištění zmizí. Časem se pištění ozývá již při každé změně polohy volantu, to když servo na chvíli přibrzdí klínový řemen. Pomůže jenom výměny volnoběžky. Pokud se to nechá delší dobu bez opravy, volnoběžka se kousne a vysype se alternátor...
  9. To pískání dělá volnoběžka alternátoru. Brzo se ti vysype.
  10. Tak mě to taky potkalo. Nesvítily mi nejdřiv vnitřní lampičky, pak osvětlení nohou a nakonec ani lampičky ve dveřích. Sedadlo ven, u komfortky propájel 5 spojů ve šprckách a nic. Trošku jsem to čekal, neboť spoje byly sice kapku zoxidovaný ale nepřišlo mi, že by to nepřevádělo. Většinou to byly spoje 3-4 drátů a podle příspěvků výše by se mělo jednat o spoj s více dráty. Koberec ven a vzadu za řidičem, zhruba u kotníků spolujezdce jsem to našel. 8 červených drátu uhnilejch od spojky. Oholil je, propájel, do šprcky narval vazelínku, natáh šprcku a je to. Mám MD 2006, takže je to asi podle roku. Některý mají ten "zlobivej" spoj vepředu pod řidičem a jiný roky vzadu.
  11. Tak mi to nedalo a šel jsem to zkusit. A máte pravdu, servisákem nastartovat jde! Mám superba 8 let a takle ste mě dostali... Před dvěma lety jsem nemohl najít druhý originální klíč. Vůbec mě nenapadlo, že můžu používat servisák jako druhý klíč. (auto používáme dva). Nakonec jsem ten první klíč našel, ale měl jsem strach, že pokud stratím i ten druhej klíč, budu v pytli.
  12. No počkej počkej, servisákem auto nenastartuješ. Nemá totiž čip. Takže nechat auto v servisu bez "vystřelováku" je trošku zbytečný. A do toho zámku ve vnitřní části dveří řidiče samozřejmě pasuje jak klíč servisní, tak klíč "vystřelovací".
  13. Taky si myslím, nebo nějaká netěsnost v v hadičkách uvnitř v nádrži.. Nevím přesně jak je to tam řešeno. Kolega něco povídal, že to může dělat netěsný vstřikovač. Když se prý zastaví píst válce na kterém je netěsný vatřikovač nahoře, vzduch tlačí naftu zpět k nádrži. A když je v nádrži dostatek paliva, vzduch se neprotlačí, nebo jen málo. Pokud je nádrž prázdná, vzduch se vytlačí do systému a zavzdušní ho.. Já začnu každopádně tím čerpadlem, vytáhnu ho a uvidím co a jak. Podle netu by tam měl být nějaký zpětný ventil, tak mrknu, jestli není ko.
  14. Tak se po delší době ozývám. Svíčky vyměněny, předehřívací ventil na palivovém filtru taky, ale špatný starty po krátké jízdě přetrvávají. Jeden kolega v práci mi poradil natankovat plnou nádrž a porovnat starty s plnou a téměř prázdnou nádrží. To jsem udělal a zjistil jsem, že pokud mám víc jak půl nádrže nafty, auto VŽDY nastartuju. Občas jako trošku zabrblá, ale už ho nemusím roztahovat. Jak mi ale klesne hladina pod půlku nádrže, je start loterie která často končí roztáhnutím vozidla. Vím, že tím není zavada vyřešena, ale když teď tankuju do plný tak mám "klid" a vždy nastartuju.
×
×
  • Vytvořit nový...