Přejít na obsah

fabia14aze

Uživatel
  • Počet příspěvků

    47
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

2240 zobrazení profilu

Oznámení fabia14aze

Nováček

Nováček (1/14)

  • Reacting Well Vzácný
  • First Post
  • Collaborator Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later

Nedávné oznámení

5

Popularita

  1. fabia14aze

    Brzdy

    Ano, pravda, ta matice na kloubu poloosy už má nejlepší časy za sebou,je to originál (8let), asi by to chtělo výměnu, ale mám obavy, že s ní nepohnu. Ale zkusím to.
  2. fabia14aze

    Brzdy

    Já mám nyní už asi druhým rokem kotouče a desky ATE, proti originálu (vydržely 6 let) to asi brzdí stejně. Také jsem měnil na obou stranách plechy proti rozstřiku. V zadu mám bubny, stále origo (8 let), každý rok pravidelná údržba, lakovány. Takže z venku i uvnitř vypadají ok. Obložení cca 5mm... takže příští rok bude generálka zadních bubnů, přemýšlím právě o značce brembo.
  3. fabia14aze

    Brzdy

    Jak jste spokojen se značkou brembo?
  4. fabia14aze

    Brzdy

    Ahoj, moje zkušenost s výměnou brzdové kapaliny v autorizovaném servisu. Poslední výměna brzdové kapaliny byla v mé fabii (1.0 MPI 44kw) v roce 2023, také provedena v AS. Nyní jsem chtěl kromě výměny brzd. kapaliny vyměnit i chladící kapalinu ( již 8 let stará). Opět jsem fabii svěřil do AS, nahlásil úkony, které požaduji. Fabii jsem tam nechal, předal klíčky. Když jsem byl se doma,tak mi volá technik a povídá, jestli si přeji pouze dolít chladící kapalinu. Říkám, že ji chci komplet vyměnit. A pak mi říká, že brzdová kapalina je nová, že není potřeba ji měnit (asi ji testovali), říkám mu že je 2 roky stará a také ji chci vyměnit. Technik povídá, že tedy ok. Auto bylo v servisu asi 3 hodiny. Cena 3113,- .( Za demontáž a montáž toho plastového krytu- aby odpojili spodní hadici vody - drží na 6 torxech, práce max 5 minut, si účtují 300,- Kč????). Tak nějak jsem počítal cenu kolem 3 tis., takže za mě ok. V roce 2023, když jsem dával vyměnit jen brzd.kapalinu jsem platil asi 1200,-. Akorát pořád mám takového brouka v hlavě, zda opravdu udělali to, co jsem požadoval. Kapaliny, jak množství tak barva je stejná, těžko to nějak ověřit. Když jsem to projel, tak vše ok.
  5. Ahoj, moje zkušenost s výměnou svíček: fabia 3, r.v.2017, 1.0 mpi, kód motoru CHYA, ... nejprve jsem auto projel, zahřál motor (voda 86 stupňů), odpojit gumovou hadičku, která vede do airboxu, sundat airbox ( vytrhnout směrem nahoru, drží na třech místech, takové železné kuličky v gumě .Zakrýt otvor škrtící klapky hadrem. Odpojit svorkovnice od zapalovacích cívek, jedna mi šla odpojit fakt blbě a zlomil jsem takový zajišťovací prvek. Vyšroubovat šrouby cívek, desítka ořech,vytáhnout cívky směrem nahoru, nejde to úplně lehce, ale tím jak je motor teplý, tak to šlo. Nevím jak by to bylo u studeného motoru. I dílenská příručka doporučuje vytahovat cívky na zahřátém motoru. Pak asi hodina pauza, aby motor vychladl!!!! Dále, vyšroubovat svíčky, ořech na svíčky 16mm, uvnitř je gumový kroužek, který svíčku přidrží a nevypadne z ořechu. Ještě jsem měl na ráčně asi 15 cm prodloužení. Prostor kolem svíček je minimální, a dělat si tam nějaké značky fixou, kvůli pozici svíčky asi není úplně reálné. Našroubovat nové svíčky ( 04C 905 616 D, Bosch VW AG), utáhnout momentem 22nm. Na svíčky nasadit cívky, vyrovnat otvory pro šrouby. Jedna cívka mi nešla zatlačit úplně dolů, pak jsem si všiml, že na svíčce zůstal ten gumový kroužek z ořechu na svíčky. Takže jsem ji znovu vyšrouboval a znovu zašrouboval. Závity svíček jsem ničím nepotíral. Ani v DP se o tom nezmiňují. Zašroubovat šrouby cívek, 8 nm, připojit svorkovnice, tu jednu poškozenou jsem zajistil dvěmi stahovacími páskami, takže by se svorkovnice neměla uvolnit. Zkusím ji později vyměnit. Nasadit airbox, připojit tu hadičku. Pak následovala zkušební jízda, vše OK.
  6. Děkuji za pochvalu,.... škoda že takovýto zmenšený, pouze nezbytně nutný otvor, neudělali přímo v servisu. Pak by vše bylo ok.
  7. Tak krytka je téměř hotová, ještě stříknout nějakou základovkou na plasty a pak barva a lak.Kdyby chtěl někdo šablonu, rád poskytnu. S šablonou práce tak 10 minut, vyříznutí zalamovacim nožem, jde to dobře.
  8. Ahoj, tak jsem sehnal tu krytku (kv Kelly, 120,- Kč), rozměrově to souhlasí s otvorem v nárazníku.Jsou na ní takové pacičky, takže by to tam mohlo držet i bez toho rámečku.O volnu si s tím pohraju,vyřežu, nalakuju.
  9. Ahoj, to tažné zařízení je značky TMB PS 102... výrobce prof svar Mnichovo Hradiště, zda originál či neoriginal nevím. Výřez proveden dle návodu k montáži ( rozměry souhlasí, dnes jsem to přeměřoval) tam, kde má být, nejspíše "šukačkou", tak jak je uvedeno v návodu.Co tedy reklamovat?... že ten řez není úplně čistý...vezmou pilníček, trochu to přebrousí a můžu zase jet domů, reklamace vyřízena. Můžu být naštvaný akorát sám na sebe. Když jsem se objednával na montáž a technik mi říkal co vše bude potřeba, co a za kolik, měl jsem prostě za to, že tažné bude řešeno nějak pod nárazníkem, to že budou řezat nárazník mě ani nenapadlo, nezeptal jsem se....moje blbost.
  10. Ahoj, 3 knížečky (návody) mi skutečně předali.V návodu na montáž samotného TZ je obrázek, kde provést výřez na TZ a je u něho uvedena přímočará Pila "šukačka".Je fakt že ten řez mohl být proveden lépe,... už jsem si to sám trochu začistil. Není co reklamovat. Teď jen zkusím vykoumat tu krytku, trochu tu díru zmenšit.Jen připomínám, že mám pevné TZ a na zakrytí otvoru zřejmě žádná krytka neexistuje. Je také docela možné, že otvory v nárazníku pro pevné a odnímatelné TZ se budou lišit.
  11. Ano, ano, práce "profíků" v AS. Je fakt, že ten řez mohl být určitě proveden lépe, trochu to mohli aspoň nějak začistit smirkovým papírem.... Už jsem objednal tu krytku (120,- Kč),je to krytka na odnímatelné tažné zařízení, takže jí budu muset trochu upravit, trochu si s tím pohraji, jen doufám ,že rozměry toho otvoru jsou dle návodu k TZ. Ještě mě napadlo, zkusit si krytku vytisknout na 3d tiskárně. Mám i origo barvu..pak dám fotky.
  12. Ahoj, díky za odkaz na tu krytku, ale to je krytka pro odnímatelné TZ, já mám pevné. Koukám po internetu, ale zatím jsem žádnou pro pevné neobjevil.Nebo koupím tu pro odnímatelné a nějak jí budu muset upravit- vyříznout otvor pro kouli a zásuvku.
  13. Ahoj, tak mi včera v AS namontovali pevné tažné zařízení.Auto jsem jim dal ráno v 7:00, v 16:00 mi volali že je hotovo. Moc nadšený z toho ale nejsem, zaprvé cena 16200,- Kč (plus poplatek za zaevidování do tech. průkazů 50,-) a zadruhé (s čímž jsem nepočítal) a štve mě to víc než ty peníze, že kvůli montáži TZ museli vyříznout do nárazníku otvor cca 20x15 cm. Vůbec to nevypadá hezky, snad se dá koupit nějaká krytka.Jinak bez krytky se tam bude držet bordel a časem se asi začne v místě řezu odlupovat barva.
  14. Ahoj, díky za příspěvky, v tom tech. průkazu hmotnosti připoj.vozidla jsou, myslím že 880 kg a svislé zatížení na kouli 50kg.Chci to nechat montovat v AS, protože je auto ještě v záruce. Díky za objasnění těch pracovních činností spojených s montáží, myslel jsem, že za dvě hodiny mají hotovo a ono to bude zřejmě na dýl.Pak napíšu, dám nějaký fotky.
  15. Ahoj, chci si nechat namontovat na mojí fabii 1.0 MPI 44 kW,rv.2017 tažné zařízení. Chci pevné tažné zařízení,je levnější než odnímatelné. Dnes jsem byl v AS a tam mi sdělili cenu cca 14.000,-.Je to dost, ale tažné budu v následujících dnech nutně potřebovat, takže do toho nejspíš jdu. Překvapila mě cena za práci, chtějí cca 6000,-kc, možná o něco méně.
×
×
  • Vytvořit nový...