Přejít na obsah

Tomas F

Uživatel
  • Počet příspěvků

    252
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli Tomas F

  • Narozeniny 10/03/1988

Návštěvy profilu

3677 zobrazení profilu

Oznámení Tomas F

  1. Tomas F

    Sterace na SII

    Ohledně předních stěračů - je tu už někdo, kdo měnil náhon stírátek, tj. celý ten mechanismus, viz odkaz níže? https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/3t1955601-nahon-stiratek-skoda-18103.html Co byste doporučili? Originál za 3000,- mi přijde trochu moc, varianta EU za cca 1000,- vypadá ok (výrobce AIC), Čína za 600,- snad radši ne. Na jednom eshopu jsem narazil na kompetní mechanismus i s motorkem (ojetý) za cca 2000,- tj. ideál jako případný zdroj náhradních dílů. Důvod: Poslední dobou se stěrače při pohybu nazpět začaly pohybovat dost pomalu, dnes se cestou zpět zasekly uprostřed skla, opětovným klepnutím do páčky jsem je musel vrátit, občas se šprajcnuly úplně, neustálým klepáním do páčky jsem po krocích setřel okno... za deště ideál.
  2. Tak se zdá, že čerpadla jsou v tom nevině. Po sérii pokusů/výměn spojených s chybou na vířivých klapkách, viz můj vedlejší thread, nebylo nalezeno nic, co by vykazovalo nějaký problém ať už v palivové soustavě, anebo někde jinde... Jediná zajímavá věc - v diagnostice ve skupině 106 je uvedena veličina Fuel temperature (calculated) - která ukazuje teplotu paliva -50°C a podobné nesmysly. Nemá někdo ponětí, jak a z čeho se tato hodnota počítá? Je někde v nádrži nebo jinde nějaký snímač teploty?
  3. Sorry za double post, telefon mi nějak nedovolil vložit obrázek do původního...
  4. Vyměň vysokotlaké? Mně se právě zdá, že vysokotlaké je v pořádku. Když jsem logoval hodnoty při studeném startu, tak žádaná a reálná hodnota byla skoro totožná - respektive asi tak během sekundy vyskočil skutečný tlak na 40 bar. Spíš mám podezření na to nízkotlaké, je původní a občas dojíždím nádrž skoro do prázdna... Ale zase si nejsem jistý - pokud by nízkotlaké čerpadlo málo tlačilo, dokázal by ten vysokotlak i přes to vygenerovat 40 bar? Nebo jak to zde funguje, tlak sice vygeneruje, ale pouze s nějakou omezenou dávkou paliva? Přidávám ještě graf z logu. Ty otáčky extrémně skáčou, tady ale ještě celkem dobré - motor při tom nechcípnul...
  5. Lze přes VCDS diagnostikovat stav palivového čerpadla v nádrži a vstřiků - např. přes tlaky, vstřikované množství apod? V diagnostice vidím jen kanál 106 - tlaky na vysokotlakém čerpadle. Diagnostika hlásí toto: 000135 - Palivo; systémový tlak/tlak Rail P0087 - 000 - príliš nízký - Sporadická info o závadì: Stav závad: 00100000 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 1 Poèítadlo resetù: 255 Kilometry: 381737 km Indikace èasu: 0 Datum: 2063.14.31 Èas: 16:24:09 Žádaná a skutečná hodnota na kanálu 106 jsou skoro stejné, palivový filtr měním pravidelně. V úvahu asi připadá to v úvodu zmíněné. motor CDAA, 2010
  6. Tak vidím, ze disky (Ate) vydržely nezkroucené ani ne rok. A to jsem nouzově nebrzdil, nic zásadního. Pro velký úspěch asi brzo zase další kolo výměny. Otázka - co tam dát tentokrát. Zkusit originální kotouče a doufat, že budou stejně trvanlivé jako ty původní co jsem tam měl z výroby? Anebo to dopadne se stejnou slávou, jenom o trochu dráž? https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5q0615301f-predni-brzdovy-kotouc-312x25mm-skoda-11946.html
  7. Aktualizace stavu.. Vozidlo navštívilo servis kvůli domluvené výměně kabeláže motoru. Výsledek - beze změny. Stále stejná chyba, stejné chování, nic. Auto zde bylo trochu déle a zkoušelo se vše možné i nemožné - jiný díl sání, kontrola těsnosti, kontrola průchodnosti systému. Když ani toto nepomohlo, zkoušeli průběžně měnit všechny ventily a snímače, které nějak se sáním souvisí. Prakticky došlo k obměně všeho od váhy vzduchu až k hlavě válců. Kromě turba se zkoušela jiná škritící klapka, jiná podtlaková pumpa, také beze změny. Co z tohoto martiria zatím vyplynulo, je následující: - Výskyt chyby závisí na teplotě motoru. Dokud se nezhřeje alespoň na 15°C, tak klapky podle všeho nefungují. Jakmile se to dostane zhruba přes tuto teplotu, začínají se hýbat. Bylo to vidět teď o víkendu, když se auto v garáži vytemperovalo zhruba na těch 15°C a motor naskočil poměrně ladně a hlavně si ve fázi zahřívání katalyzátoru nehrál na houkajcí lokomotivu. Nicméně čidlo teploty bylo také měněno a také beze změny. - Obecně hrubé starty jsou spojeny jen se studeným motorem. Jakmile se zahřeje, většina projevů vymizí, motor krásně hned naskočí a otáčky nijak neskáčou. Skoro to vypadá, jako by se někde něco v motoru muselo nejdřív natlakovat(odtlakovat?) a poté vše chodí jak má. Otázkou je co, podtlaková pumpa byla také měněna. - Ale běda jak je motor ohřátý třeba na 20-25°C (případně i trochu více). V tu chvíli studený start vypadá tak, že se motor dost třese, otáčky skákají mezi 500-1000 a zvukově je slyšet, že má co dělat, aby to utočil. Motor mi sice takto zatím při startu nechcípnul, ale asi je to jen otázka času. Zkoušel jsem při tom startu trochu šlápnout na plyn, ale výsledek byl ten, že se sice zvýšily otáčky, ale cukání zde bylo furt. Jinak projev motoru je celkem ok, hezky akceleruje, spotřeba nízká. Ale při studeném rozjezdu na 1. a 2, stupeň sebou extrémně cuká dopředu dozadu, pokud nemá alespoň nějakou zátěž - opět vymizí s ohřátím. Z pohovoru v servisu to skoro vypadá, že vše funguje, jak má, ale řídící jednotka motoru odmítá posílat signály do elmag. ventilu na klapkách. Tzn. jedna možná příčina - řídící jednotka motoru je ve špatném stavu a toto je důsledek, případně první projev jejího konce. Bohužel servis neměl možnost ozkoušet s jinou jednotkou - údajně je vše spárováno s VIN číslem a pokud se neshoduje, imbolizér vše zablokuje. Otázka zní, lze udělat kopii jednotky 1:1? Druhá možnost je, že servis používal pouze neoriginální díl sání (to bohužel nemohu potvrdit ani vyvrátit) a auto si toho nějakým způsobem všimnulo. Ale je otázka, jak.. Výsledek - situace zatím nemá řešení. Vozidlo mám doma, kontrolka motoru vesele svítí a tak nějak očekávám okamžik, kdy studený motor nenastartuju, nebo se nějak rozsype. Ještě mě napadlo zkusit jiný servis, aby se do toho podíval někdo, kdo třeba zkusí něco jiného, nebude ho trápit tzv. "provozní slepota" apod. Ale trochu se bojím, že pokud to věnuju do AS, tak dojdou ke stejnému závěru, anebo budou chtít pro jistotu vyměnit motor, protože CDAA. Odpoledne ještě zkusím udělat video studeného startu - pokud zrovna motor nebude mít nějakou světlou chvilku.
  8. Ahoj, tak nějak takhle vypadají studené starty u mého CDAA. Motor občas podivně zahouká/zapíská jakoby ze zadní části. To vše je doprovázeno poměrně znatelnými vibracemi a chybou P2015 a dalšími problémy, viz dále. Bohužel i přes snahu se nedaří problém odstranit. Abych to trochu rozvinul, určité problémy se objevily už cca rok dozadu, kdy si partnerka začala stěžovat, že motor nějak divně zní - tehdy jsem nepostřehl nic, protože v autě denně sedím a malé změny v tónu zvuku mi unikaly. Diagnostika pro jistotu bez závad. Za nějaký čas jsem přece jenom něco zaznamenal. Bydlíme v kopci a ráno, když vyjíždím z garáže, tak musím do kopce. Studený motor při tom nějak netrápím, nepřetáčím (snad), ale zároveň ani nedusím nízkými otáčkami. Nicméně začalo se stávat, že ve chvíli akcelerace na 1. až 2. stupeň a pod zátěží začaly z motoru vycházet takové vrzvé pazvuky - "vrz, vrz, vrz", pár sekund pauza "vrz, vrz, vrz" .. takhle se chvilku projevoval, ale opravdu jen chvilku, ujel jsem doslova pár set metrů a zvuk se zcela vytratil. Při dalším studeném startu zas. Projevy za tepla OK, diagnostika OK. Takhle jsem chvíli jezdil až se rozsvítila kontrolka motoru - chyba P2015, vířivé klapky. Aneb po 160 000 km (úplně stejně jako původní originální díl) se rozpadlo ovládání klapek a nastal čas výměny. Tzn. objednání do servisu, výměna včetně snímače... Tehdy se to sešlo ještě s následujícími chybami, dle servisu spojené právě s rozhozenými tlaky v motoru. Po výměně nebe a dudy - motor po nastartování krásně šlapal. Studené starty ještě větší bomba - pouze se zvýšily otáčky na 1100 RPM a za chvilku klesly. Žádné vibrace, žádné výrazné zvýšení spotřeby, nic, nádhera. Ale po pár měsících (a tisících km) se zase objevila kontrolka motoru - opět P2015. Takže cesta do servisu, reklamace.. tam na to zprvu koukali dost nevěřícně. V prvé řadě zkusili provést adaptaci všech klapek - možná někde proletěl kousek karbonu, klapky se nedostaly do požadované polohy. Nicméně asi za dva dny zase P2015. To už jsme domluvili větší návštěvu - kontrola těsnosti motoru a výměna celého dílu sání za nový. Následoval telefon ze servisu - sání jsme vyměnili, ale chyba přetrvává. Aktuální domluva - servis proměří kabeláž od motoru (mezitím seženou náhrádní, pokud by byla vadná) a uvidíme... Teda snad uvidíme, popravdě trochu mě současný stav děsí. První důvod je ten, že se pokazí kabeláž - pár měsíců po zásahu servisu? Jejich vinou? A nepokazí se něco dalšího? Druhý důvod je ten, že to tím třeba vůbec nebude a jsme na začátku - co dál, vytáhnout motor, rozebrat a najít vadný ventil za pár korun? Jinak toto je zhruba aktuální stav diagnostiky - P2015 se zde pro jistotu objevuje 3x ve více stavech závad. Lze někde najít co přesně ty stavy popisují? Na závěr ještě akutální chování motoru: - studené starty viz video, sbírka pazvuků a vibrací; - při rozjezdu musím víc šlapat na plyn, motor nedokáže udržet tažnou sílu, prostě to s autem pomalu cuká dopředu a dozadu; - jakmile se motor trochu zahřeje, tak toto cukání vymizí, zůstávají jenom problémy popsané níže - při brzdění motorem mezi 2000-2800 otáčkami se ozývá chraplavý zvuk (vždy jen jednou, pak chvíli nic a pak zase); - tento zvuk se ozvývá, pokud šlápnu na plyn, tj. obnovím dodávku paliva do válců, jednou se ozve a pak zase nic;. A to je asi vše k mému trápení. Nesetkal se někdo s podobným problémem? Pozn.: kilometry asi netřeba zmiňovat, nejspíš jste si všimli ve výpisu diagnotiky - neboli je to 14 let starý dědek a pomalu se blíží ke 400 000 km, takže možné je zde asi leceos, ale dávat pryč to zatím nechci (spíš ani nemůžu), protože na nové není.
  9. Několik chyb, které se u mně vyskytly s poruchou sání (doprovázeno chybou P2015 - mechanická závada). V jakém stavu jsou vířivé klapky? 000369 - rada valcu 1: system odmerovani paliva P0171 - 000 - system prilis chudy - Sporadická 004506 - Snímac tlaku paliva -G247 P119A - 000 - chybná funkce - Sporadická
  10. Osobně provádím každých cca 100 000 km, spíš preventivně..
  11. Obávám se, že ne. Pouze jako celý díl. Já před lety koupil nějaký ofuk z bazaru a ten podle potřeby "kanibalizuju" pro opravy ostatních. Jinak čudlík, pokud není zcela rozlámaný a kousky z něj ztracené, tak doporučuju před montáží z vnitřní strany polepit obyčejnou izolačkou, aby se trochu vyztužil.. Bohužel ten plast je extra tenký a jakmile klapky trochu zatuhnou, tak se zlomí.
  12. V autorizovaných servisech to bývalo horší. Kromě pístních kroužků se zpravidla měnily ještě písty, pístní čepy a ojnice, takže za těch 70kKč byl možná materiál, jestli vůbec. Motor za 60kKč nevím. Možná bude ok, ale možná se v něm měnilo jen to nejnutnější a věci jako odvětrání, turbo, stavěče vaček a X dalších věcí (potenciálních problémů) bude původní a čeká až se bude moct ozvat.
  13. Ohledně spotřeby paliva - zkontroluj lamda sondu/y, kdysi jsem měl stejný problém. Co se generálek týká, nevím kolik dnes, ale v minulosti se dalo uvažovat od cca 70 000,- s DPH.
  14. A jak s tím odmlžováním, to taky v zimě nemá fungovat?
  15. Ahoj, přestala mi nejspíš fungovat klimatizace... Při přepnutí na vnitřní okruh se během minuty zamlží okna (je jedno že klima před tím půl hodiny běžela). Pokud vnitřní okruh vypnu, okna se pomalu odmlží, Provedl jsem experiment - zapnout vnitřní okruh, vypnout AC, po zamlžení deaktivovat vnitřní okruh a nechat odmlžit pouze ofukem bez zapnutého AC. Výsledek - odmlžení bylo stejně rychlé, tj. efekt zapnutého AC je nulový. Zároveň jsem si všiml jedné věci - při zapnutí AC se obvykle zvednou volnoběžné otáčky - z 700 na cca 800 min-1. Teď se neděje nic, i spotřeba zůstává na 0,7 l/hod. Koukal jsem na diagnostiku, žádné chyby nehlásí. Šelest jsem nezaslechnul, ale taky co slyšet teď, když se auto prodírá sněhem. Kouknout na sahary mě bohužel nenapadlo, tak snad příště. Ověřit si funkci tím, zda chladí, teď asi úplně reálné nebude, při teplotách pod nulo asi těžko určím, odkud ta zima je Jinak chladivo jsem doplňoval někdy na jaře - tenkrát to znělo jako horský potůček v kabině... Nějaké nápady, kde hledat chybu, případně co hledat v diag v měřených hodnotách? Někde jsem tu četl ohledně napětí na kompresou, má být 12V jako zbytek auta? Kde ho můžu vyčíst? Díky
×
×
  • Vytvořit nový...