Přejít na obsah

1,4 TDi - po startu svítí kontrolka stavu chladící kapaliny


Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

mám takový záhadný problém. V současném sychravém počasí, kdy se teploty pohybují od -5 do +5°C se mi po prvním startu dne rozbliká kontrolka stavu chladící kapaliny a bliká a bliká a bliká... Když motor po chvíli pískání a blikání vypnu a znovu nastartuju, tak je vše ok.

Stav chladící kapaliny je ok - mezi ryskama. Bod tuhnutí kapaliny mám pod -25°C. Takže bych vyloučil málo kapaliny (i hodně) a zamrznutí kapaliny.

Nesetkal se s tím někdo z vás už, popř. nevíte, kde hledat chybu?

Motor je 1,4 TDi/59kW, r.v. 2006.

Díky za pomoc,

Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, díky za info. Jsem se to snažil najít, ale nějak bez výsledku :( Ale teď už aspoň vím, co to je.

Díky díky :skoda:

Těpic, mám ten samej problém a tady jsem se dočetl, že to je nejspíš špatné těsnění pod hlavou a tak dochází k úniku oleje do vody, tím pádem se zanese čidlo v expanzce. Nějakej typoň tu psal, že vyměnil těsnění pod hlavou, vyčistil chladící soustavu, koupil novou nádobu a má po problému... tak to zkus a dej vědět, jestli to pomohlo :-)

Měj se

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mě taky napadlo, ale voda je čistá...kol119

ale spíš mi neleze do hlavy, že to dělá jen za určitých teplot. Kdyby bylo něco s těsněním makovice a šel by olej do vody, tak to bude pískat vždycky - tady to dělá jen v uvedeným teplotním rozsahu. Když je větší zima, tak nic; stejně tak při větším teplu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je dobré jak to zpochybňujete a řešíte. Je to docela logické. Pokud jste byli zvyklí mít kapalinu třeba mezi ryskama a teď tam přilejete víc tak je jasné že se vodivě spojí ty části elektrod , které dříve byly nad hladinou Bude chvíli klid, ale myslím ne nadlouho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mě taky napadlo, ale voda je čistá...kol119

ale spíš mi neleze do hlavy, že to dělá jen za určitých teplot. Kdyby bylo něco s těsněním makovice a šel by olej do vody, tak to bude pískat vždycky - tady to dělá jen v uvedeným teplotním rozsahu. Když je větší zima, tak nic; stejně tak při větším teplu...

To je pravda, mě to taky dělá jenom za určitých teplot a výhradně ráno při studených startech. Koukal jsem na víčko tý expanzky a je čistý... tzn. že kdyby tam šel olej, byl by na něm takovej ten mastnej povlak... co myslíte? Až bude teplo, tak zkusim vyčistit chladící soustavu, vyměnit expanzní nádobu a dám vědět, jestli to pomohlo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosímtě nic nedělej necpi do toho peníze jeno vyměň nádobku. Přesně jak to popisuješ s teplotou to souvisí - ráno chladno svítí.

no taky si říkám, že to bude asi to nejlepší řešení... a proč to dělá jenom při nízkých teplotách? to čidlo bude přece zanesený i když je teplo ne? :)

možná ti připadám hloupější, než syn vesnického sedláka a televizní rosničky, ale tohle mi nejde na rozum... :help:

Díkes...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak asi je tam při nižší teplotě v chladicí kapalině větší přechodový odpor. Opravdu nad tím nemusíš přemýšlet satčí vyměnit nádobku. Třeba u O I se na elktrody dostaneš tam stačí pojezdit šroubovákem ,nebo třeba starým zubním kartáčkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ahoj, samozřejmě tento problém mám taky. Ale vzhledem k tomu, že se mi to stane zhruba tak 6x za zimu, tak to zatím neřeším. Ráno to sice svítí, celou cestu do práce taky, ale jakmile se motor zahřeje, vypnete ho a zapnete, tak to zhasne a pak se to zas nerozsvítí do té doby, než nastanou teploty, při kterých se to stává. Dělá mi to už asi 2 roky a zatím jsem nikde žádné nežádoucí účinky nenašel, takže to asi nutné vyměnit není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ahoj kluci, problém s nádobkou jsem taky řešil mockrát, vyměńoval jsem celou kapalinu, čistil chladící okruch i nádobku, nádobku jsem nakonec taky měnil a nepomohlo to. Nakonec jsem zjistil že kabely vedené k nádobce postupem času mění odpor a nejen odpor ale taky to může být špatný flash v řídící jednotce, taký problém řeší v orig. servisu škoda a to vám ani nepoví že to je tím, tam to přehrajou a nastaví jiné hodnoty vůči odporu a je to vyřešený. ale nejlepší způsob je že propojím kabely a mám to vyřešené

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím vás, mně bylo řečeno, ať nádobku vyvařím ve vodě smíchané s jarem nebo něčím podobným na odmaštění. Zkoušel jsem i technický benzin, ale ani jedno nepomohlo. Dělá mi to už dlouho, třetí zimu, tak možná to bude zanesené už hodně a proto to nepomohlo. Zkusím koupit novou nádobku, nic jiného mě už nenapadá.

Snad to někomu pomůže :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...