Přejít na obsah

Problém s elektronikou


Kacany

Doporučené příspěvky

Dobrý večer,

mám pár problémů. Vlastním Škoda Fabia RS, rv 2004. Auto je garážováno a jedná se o to že pokud klesne teplota pod 0°C a auto je venku, nastává hromada problémů. 1. Čidlo teploty vody (po přečtení pár článků vím co to je, popřípadě jak se toho zbavit) 2. párkrát se mi stalo, že blikalo žhavení(také vím co to je), ale za 3. Rozsvícení kontrolky ABS a ESP, jde o to že po nastartování a sešlápnutí brzdy se rozsvítí, tudíž to dělá ABS, ale jen při teplotě pod 0°C, kontakty u brzd jsme prošli a byly suché a čisté, tak nevíte v čem můžeme být příčina? Za 4. Miunlý týden se mi stalo že jsem nastartoval a nešlo servo(na přístrojovce žádná závada), po opětovném natočení bylo vše v pořádku stalo se to někomu? Za 5. Dnes se mi asi tak po 3 minutách po nastartování rozsvítil airbag, je to poprvé co se to stalo a opět byl poměrně velký mráz je tedy možní že by to byl kroužek pod volantem? A za 6. Tahle "závada" není spojena s teplotou, ale jedná se o to že občas po nastartování není přístrojovka plně podsvícena, je to takové tlumené podsvícení a větrák neběží takovou rychlostí jak by měl, po přidání plynu cca nad 1500 otáček je slyšet rozběhnutí větráku na normální otáčky a podsvícení přístrojovky se také vrátí do normálu, takže opět se ptám jestli někdo neví co to je?

Předem děkuji a doufám že sem se neptal na věci, které tu již jsou, ačkoliv jsem je nenašel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bude to chtít asi tak půl dne času, hadr, starou kudlu nebo něco jiného s ostrou hranou, kousek "šmirglpapíru", konzervační olej ve spreji nebo řidší vazelínu - a základní montážní nářadí, nějaký klíče & šroubováky. Musíš jeden po druhém odmontovat, očistit až na kov a zase namontovat spoje mezi záporným pólem baterky a zbytkem auta, kladným pólem baterky a pojistkovým boxem, kladným pólem baterky a alternátorem a všecky další na které cestou přijdeš. Vždycky odmontovat, otřít od šmíru a dalšího bordelu, očistit oškrábáním nebo ošmirglováním až na kov a namáznout něčím proti oxidaci - a znovu smontovat. Tohle co popisuješ, bych si tipnul na "tlupu študentů" čili asi tak několik mnoho, kdoví jestli ne víc STUDENEJCH SPOJŮ s RŮZNĚ VELKÝM PŘECHODOVÝM ODPOREM. Na vině jsou vrstvičky kysličníků kovů, který jsou málo vodivý až úplně nevodivý a omezují průchod proudu přes různý kontakty a svorky - úbytek napětí pak provádí tyhle píčoviny s veškerou elektronikou, protože ta je na poklesy napájecího napětí většinou docela dost citlivá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vzhledem k tomu, že se to po přidání plynu nad 1500ot. zlepší, začal bych změřením napětí na baterce a altíku při běhu motoru. minus hrot dej na plášť altíku (asi budeš muset do toho hrotem trochu rýpnout) a pak změř jednak napětí na altíku a potom na baterce. pokud bude velký rozdíl, můžeš při odpojené baterce proměřit odpor vedení altík-baterka, minus svorka baterky-kostra.

jinak stačí ve vagu kouknout do měřených hodnot všech jednotek a najdeš tam napětí, které na nich je. podle toho poznáš, jestli je někde úbytek.

perlička na závěr - minulý týden jsem chtěl očistit kostry (startovalo to už slabo). ani jsem nenasadil klíč na matku ukostření baterky a celej šroub hefnutý k hrnci tlumiče upadl. držel max. na 1/5 jeho plochy. a pak tam má téct nějaký větší proud

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Necituj zbytečně celý předchozí příspěvek - modi to tady nemají rádi (ani jinde se to nedělá). Dole pod vláknem máš výrazné tlačítko "Přidat odpověď" - na to "Odpovědět s citací" klikej jen, když chceš reagovat na konkrétní větu nebo nějakou myšlenku.

A k tomu rozebírání - začni od baterky a pojistek na jejím vršku a přiber si k tomu i alternátor. Neboj, zvládneš to - přiber si k ruce foťák a několikrát si všecko vyfoť, než něco odmontuješ, abys věděl, jak to zase zpátky složit. Návody jsou i tady na fóru. Pod palubovku se zatím nechystej, myslím že tam ty závady nebudou tak citelné - oxidace nejvíc postihuje spoje pod kapotou, kde působí vlhko, prudké střídání teplot, rozstříknutá voda v zimě i se solí ... Nejvíc práce budeš mít pod kapotou - u baterky a na šroubovacích svorkách u startéru, baterky a alternátoru. Tam tečou největší proudy a nedokonalé spoje nejvíc vadí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týká citace, tak jsem to upravil, díky za radu. A teď k samotnému problemu, zkusím to přesně tak jak jsi mi to popsal a dám vědět jak to vypadá. Dnes jsem asi přišel i na to, proč se rozsvítil airbag, včera jsem totiž posunul pravou přední sedačku uplně dozadu a pak jsem si všimnul že svítí, takže možná jse vytáhl "kontak", zkusím to zkontrolovat, je to možný ne? Ještě přemýšlím že bych si i svépomocí udělal diagnostiku na notebooku, nemáš s tím náhodou nějakou zkušenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mělo by to jít. investice to není zas tak obrovská a vrátí se ti hned, jak budeš potřebovat vyčíst blbou chybu a nikdo ze známých ti to neudělá zadara.

co vím, tak u fábky si můžeš nastavit uzamknutí při překročení rychlosti nad 15km/h a třeba odemknutí při vytažení klíče ze zapalování.

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no pokud máš origo centrál, tak se ti do kufru ani nikdo nedostane, nejde totiž otevřít do té doby než otevřeš řidičovi dveře. Paradoxně jsme to nevěděl delší dobu, ale přišel jsem na to náhodou, když jsem odjížděl z práce a vrátní projevili přání se mrknout do kufru, tak jsem jen zastavil, nevystupoval, říkal si však otevřít kufr bude umět, jenže když jsem viděl jak s tím lomcuje, tak jsem otevřel dveře že vystoupím a otevřu mu ho a ejhle kufr povolil. Pak jsem si to jen doma ověřil, když jsme se vraceli z nákupu a já zajížděl do garáže, tak jsem vypl motor a dcera chtěla otevřít kufr a nešlo to do té doby, než jsem otevřel dveře. Jinak do té doby než jsem na to došel, jsem používal tlačítko na madle a zavíral tak všechny dveře i s kufrem, nevědomky že ten už je dávno rozjezdem zajištěn. Takže toto tlačítko využívám jen když jedu sám, nebo když jsme na světlech v Brně kolem problematického Cejlu, Bratislavské a Milady Horákové, kde se to černá ;) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no já to tak mám od novoty, nic jsem si VAGem nenastavoval, takže si vem nějakého pomocníka k ruce a ověř si to, pokud máš origo centrál. Stačí se jen trochu rozjet (ani to nemusí být 15km/h, já tak rychle do garáže nejezdím) a už to funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s tím uvolněním kufru to funguje tak nějak zajímavě. někdy musím otevřít dveře, někdy stačí jen vytáhnout klíč ze zapalování (nebo vypnout motor). přitom mikrospínače fungují.

jinak to uzamknutí lze udělat ve vagu

v komfortce - přizpůsobení - kanál 3 (zamknutí při 15km/h), kanál 4 (odemknutí při vytažení klíču), 1 = zapnuto

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

@ Kacany: Nazdar, vyriesil si uz svoje problemy? Nevidim tu nijake zavery.

Viem, ze uz je to vyse roka, ale co sa tyka bodu 6., tak to mas urcite pretrhnute budiace vedenie na svorkovnici pri prevodovke.

Uz som to riesil na 3 fabiach a dalsia uz na ma caka. Tie kable su strasne tenke a neviem, ci je to vibraciami motora, alebo nezvladanim poveternostnych podmienok, no vacsinou sa urvu... jeden alebo oba, niekedy na oboch stranach svorkovnice. Jeden je ruzovy a druhy modry a mam pocit, ze su ulozene v buzirke. Vzdy to robi presne to, co si opisoval: najprv skoro ziadne podsvetlenie budikov a celkovo v tom case ani alternator nedobija... po prekroceni urcitych otacok motora sa alternator nabudi aj napriek tomu prerusenemu vedeniu a zacne dobijat, takze sa podsvetlenie budikov rozziari.

Tolko odo mna...

Zdar!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...