Přejít na obsah

OI. chybná funkce klapek vzduchu climatronic


LiborS.

Doporučené příspěvky

předem poprosím admina aby toto téma nezamykal, ve foru zástavba climatronicu mi nikdo neodpovídá a potřebuji nutně nějakou radu.

climatronic funguje, jen má klapky mísícího vzduchu jakoby obráceně (zapnu li ofuk okna, okno se zavře ,atd) defakto jako by byla obrácena polarita na servomotorcích

climatronic jsem dodělal dle schemat dodatečně dle příslušných návodů,závada v diag. pouze jedna a to recirkulační klapka, jelikož je vadná a zatím jsem ji nevyměnil.

nejde mi do hlavy když do svazku climatronicu jsem nijak nezasahoval a tudíš je propojena Ř.J. climatronicu s klapkama stejně jako z výroby ,tak proč vznikla tato závada.

nesetkal jste se s tímto už někdo ? mám jen někde zaměnit kabely aby funkce byly jak mají být a nebo se stala chyba někde jinde? Díky moc za radu. v autě není interier takže je vše odkryté ale rád bych problém již vyřešil aby se dalo pokračovat ve zkládání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dnešní poznatek, schemata s 98 i 2001 jsou pro zapojení klapek totožná. však podstatnou věc jsem oběvil až dnes když motor běžel a ohřál se. jsou do jedné větve zapojeny 4klapky, 2na nastavení místa ofuku, 1na teplý -studený vzduch a 1 na recirkulaci vzduchu. tato obrácená funkce je na všech 4klapkách. otázka zní. je li možnost že se mi dostalo elektriky pro climatronic z anglické verze (nic jiného mě už nenapadá) tam nevým jaké jest zapojení. a případně nemá li jej někdo. a druhá otázka je jak tuto funkci obrátím na správnou? otočením polarity na motorku,či jen na rezistoru a nebo obou dvou najednou? děkuji předem za odpovědi :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

predpokladam, ze budes muset otocit oboji, jak napajeni motorku, tak vyvody drahy potenciometru (bezec zustane stejne)

kdyz by jsi prohodil jen draty k motorku, tak by se mu pri pohybu menila hodnota na vystupu potenciometru opracene, nez predpoklda RJ - vyhlasila by chybu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přátelé, kamarádi. příčinu této záhady jsem nakonec odstranil. abych jen podotkl nakonec jsem zjistil že elektrika climatronicu byla z angličana,topení klasika ale motorek ventilátoru taky anglie. tudíš abych ještě dodal motorek anglický má taky obrácené póly ale u mého případu nebylo potřeba je měnit. jináč k tem klapkám ,musely se opravdu přehodit včechny vývody konkrétně na 3klapkách 1. s 3. a 4. s 6. a u klapky recirkurace tušim 1. S 2. a 4. s 5. nepředpokládám ale že by někdo sehnal elektriku z angličana.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Já jsem si dnes všiml, že když je zaplé zapalování, tak přímo u větráku pod kastlíkem pořád bzučí asi nějaký motorek či klapka. Není to souvislý pazvuk, ale jakoby otáčení tam a pak zase zpět a pořád dokola. Co to může být?

Můj tip je vadné servo V71 (servomotor přetlakové klapky). Než jsem jí vyměnil (základní nastavení pomohlo jen na chvíli), tak mi vadnej motůrek pořád přepínal mezi vnitřní/vnější cirkulací vzduchu. Bylo to dost na prd, protože se mi zamlžovalo okno v zimě a hlavně furt bylo slyšet jak se to přepíná. Po výměně a základním nastavení je to ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...