Přejít na obsah

Pádla pod volantem


fendelik

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny diskutující,

přišel jsem za Vámi s prosbou o radu. Chtěl bych pořídit FII Rs, ale nějak se nedokáži smířit s obráceným řazením na pádly. Myslíte že u nového auta jsou ochotní (pokud to vůbec lze), přehodit řazení, aby mělo aspoň trochu smysl. Nějak mi nejde do hlavy řadit nahoru od sebe a dolů k sobě :-(.

Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

logiku treba hľadať v v točivom momente

- k sebe väčšia sila = viac nM na kolesách

- od seba menšia sila = menej nM na kolesách

možno to pomôže na zmierenie, všetko je relatívne, inak by malo stačiť "prepinovať" konektor, pravdepodobne len 2 piny: Up a Down......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

logiku treba hľadať v v točivom momente

- k sebe väčšia sila = viac nM na kolesách

- od seba menšia sila = menej nM na kolesách

možno to pomôže na zmierenie, všetko je relatívne, inak by malo stačiť "prepinovať" konektor, pravdepodobne len 2 piny: Up a Down......

A o to mi právě jde. Logicky mi přijde nelogický, že když budu zrychlovat, tak mám řadit od sebe... :(. Spíš jestli už s tím nemá někdo nějaké zkušenosti, nebo jestli se tu o tom již nepsalo. Sjíždím fórum už pár dní a nic jsem bohužel nenašel. Pouze jsem to četl v několika recenzích, že je to dost na obtíž, než si na to člověk zvykne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

základným predpokladom úspechu je elektrická schéma ovládania DSG a tú som zatiaľ ešte nikde nevidel

Né že bych nebyl aspoň trochu technický, ale přijde mi to jako špatným nápad, hrabat se v novým autě se zárukou. A sundávat volant s airbagem a pak tam přepínat konektory, či tak něco, už vůbec ne. Spíš mě překvapuje, že to vypadá, že se s tím všichni RSkáři na tomto fóru smířily a nikdo neřeší takový základní nedostatek, neb jsem na toto téma stále nic nenašel :(.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

malo by stačiť zložiť airbag, to je otázka 10 min ak to už daný človek robil, odpojiť konektor airbagu, pravdepodobne my mal ísť na tú "špirálu" (tenký PCB v otočnom boxe) okrem bagu aj vývod prepínača rýchlostí, tam by malo stačiť prehodiť piny. Volant by sa skladať nemal, ak si dobre pamätám, že to "pádlo trčí" z volantu. Šikovný elektrikár by to mal zvládnuť aj vrátiť naspäť tak aby nikto nič nepoznal, "kdyby neco".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

malo by stačiť zložiť airbag, to je otázka 10 min ak to už daný človek robil, odpojiť konektor airbagu, pravdepodobne my mal ísť na tú "špirálu" (tenký PCB v otočnom boxe) okrem bagu aj vývod prepínača rýchlostí, tam by malo stačiť prehodiť piny. Volant by sa skladať nemal, ak si dobre pamätám, že to "pádlo trčí" z volantu. Šikovný elektrikár by to mal zvládnuť aj vrátiť naspäť tak aby nikto nič nepoznal, "kdyby neco".

Ok, díky za reakce. Jednoho šikovného elektrikáře v Brně znám, takže hned jakmile malej ďábel na světě, tak to zkusím předělat a samozřejmě dám info jak to dopadlo. Ještě jednou díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to dost o zvyku - já sám když jsem začínal jezdit na motorce, tak všecky starší Jawy, čízy i fichtl měly "jedničku nahoru" - a dolů se řadily vyšší kvalty. Podřazovalo se tedy nahoru. Pak přišel Simson a novější Jawy 350 (myslím že to začalo typem 634), které měly řazení obráceně - jednička se "zašlapávala dolů" a zbytek se řadil nahoru - pro někoho logicky, pro jiného naprostá debilita. A ejhle, přešlo pár let a s výjimkou majitelů těch veteránských Jaw si nikdo už ani nevzpomene, že by se jednička někdy řadila směrem vzhůru...

Ale fakt je, že třeba soutěžáci nebo okruháři, kteří používají sekvenční převodovky a mají řazení "na klacek", vesměs používají pohyb pákou dopředu k řazení dolů a dozadu k řazení nahoru - obráceně jsem to snad u nikoho neviděl. Stejně tak "na pádýlka" - k sobě se řadí nahoru, od sebe dolů, méně často jedna strana řadí nahoru a druhá dolů - nebo jsou pádýlka dvě nad sebou (myšleno dva páry) - horními se řadí nahoru, dolními dolů a je jedno, jestli se zmáčkne pravé nebo levé - ale vždycky se mačká směrem K SOBĚ. Vychází to z jedné jediné logiky - LIDSKÁ RUKA DRŽÍCÍ VOLANT MÁ VĚTŠÍ SÍLU PŘI POHYBU, PŘI KTERÉM SE PRSTY SVÍRAJÍ - TEDY POLOŽENÁ NA VOLANT PŘI ZMAČKNUTÍ VŠECH OVLADAČŮ SMĚREM K SOBĚ - z toho důvodu nechápu opět takovou logiku, kterou prezentuje koncern tím ovládáním, které je zde popisováno = řazení nahoru směrem od sebe... Navíc "pracovní" plochou lidské dlaně i prstů je vnitřní plocha - tím tedy o5 vychází smysluplnější udělat ovladač tak, aby se mačkal bříškem prstu a nebylo potřeba do něj "cvrnkat" nehtem... Soudruzi designéři z VW asi nechodili do školy, nebo jim nic neříká slovo ERGONOMIE - měli by navštívit nějaké návrháře pracovních míst pilotů a podobných profesí, aby nevymejšleli hovadiny... Nebo zase (jako v případě ISO konektoru pro rádio) snaha o odlišnost a nekompatibilitu s konkurenčním systémem "ZA KAŽDOU CENU" ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 rok později...

nešlo by dodatečně namontovat pádla na DSG s motorem 1.2 tsi?

ze vraj nie. pri volante s padlami je uplne ina riadiacia jednotka.

uz som sa na to pytal. objednal som fabiu RS s domnenim, ze su tam padla uz v zaklade (neviem preco som si to myslel, mozno lebo v cechach v zaklade su) a auto prislo bez padiel. chcel som ich dat dorobit a bohuzial neda sa to. dost ma to serie, padla som velmi chcel :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...