Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Dobrý den,zvažuji koupi superba 3,6 FSI jaká by byla vhodná jednotka na přestavbu E85.Máte někdo zkušenost?

  • 10 měsíců později...

Na začátek ještě napíšu, že mám Fabii I s motorem 1.4 MPI 50 kW (AQW), momentálně s najetými 157 tisíci kilometry. Po dlouhém zkoumání a zvažování přestavby jsem se v září roku 2013 rozhodl pro přestavbu na E 85. Již dříve jsem jezdil na směs E 85 a benzínu (cca 4-5 tisíc kilometrů), snažil jsem se to míchat v poměru 1:1, ačkoliv někdy jsem poměr správně neodhadl a auto mělo problémy (starty za studena atd.). Po přečtení mnoha internetových stránek od prodejců a různých recenzentů, jsem se snažil udělat svůj vlastní názor. Dle mého názoru jsou 4 čtyři skupiny lidí, ti kteří s E 85 mají pozitivní nebo negativní zkušenosti a další dvě skupiny jsou pozitivní a negativní teoretici. Spíše jsem se snažil věřit názoru lidí, kteří měli s E 85 zkušenosti . Ze svých zkušeností musím říct, že míchání E 85 a benzínu není to pravé ořechové, pokud to ale někomu vyhovuje, nevyvracím to. Myslím si, že záleží na celkovém stavu automobilu, někomu to automobil papat nechce a někdo s tím nemá problémy. Proto má E 85 pozitivní i negativní ohlasy. Někteří schopní lidé ví, co upravit, po případně nastavit, aby na E 85 auto i bez přestavby zvládlo.

Rozhodl jsem se pro přestavbu na sadu Elotec EC 85, z důvodu schválení Ministerstvem dopravy a výrobou v Německu. Sada obsahovala přídavnou řídící jednotku, čidlo paliva a konektor pro případ, že by řídící jednotka přestala fungovat. Dále se musely vybrat konektory pro daný typ vstřikovačů, který máte na autě. Za určitou výhodou oproti konkurenčním výrobkům považuji, že zde v sadě je čidlo paliva, umožňující určit přesný poměr E 85 a benzínu v nádrži, nemusíte si lámat hlavu, kolik jste natankovali toho nebo toho a přepínat spínače jako u "levnějších čínských krabiček". Čidlo se připojuje do palivového okruhu těsně před motor. Nikde jsem se nedočetl, jak čidlo funguje, ale bude to nejspíše na principu vodivosti elektrického proudu v kapalině. Dále přidávaná řídící jednotka od Elotecu se napojuje na vestavěnou řídící jednotku od Škody a přebírá z ní některé důležité informace (např. otáčky motoru, teplotu motoru atd.) Podle toho je schopná nová řídící jednotka upravit (prodloužit) délku vstřikování dle potřeby. Pokud by se řídící jednotka od Elotecu porouchala, auto by nebylo schopné normálně pracovat, proto je dodáván tzv SOS konektor, který se vsadí na místo řídící jednotky a auto je schopné dojet do servisu (po téměř 3/4 roce používání takovou zkušenost nemám.

Na internetových stránkách bylo napsáno, že montáž jednotky, všech potřebných prvků a nastavení musí provést kvalifikovaní pracovníci. Po celé ČR mají autorizované servisy, které jsou vyškoleni tak, aby mohly montáž provést. Nalezl jsem si tedy jedno, který byl pro mě nejblíže a domluvil jsem se s ním na montáži a následném postupu. Auto jsem mu přenechal a přestavba byla hotová za necelý den. První okamžiky (kilometry) jsem se zhrozil, co jsem to udělal, auto cuklo, prodleva plynu, starty za studena až na 3. nebo 4. pokus. Začala mi svítit i kontrolka EPC, že není něco v pořádku. Tak jsem mu tam auto vždy dovezl a on provedl korekce. Načas bylo vše v pořádku, zhruba po 1 měsíci se podařilo auto vcelku seřídit tak, aby vše chodilo v pořádku. Starty na 1. - 2. pokus. Po najetí 1000 km mi vyměnili palivový filtr, který byl zanesen od nečistot uvolněných z benzínu a za dobu užívání auta. Větší kus se z filtru odplavil a ucpal mi sítko na vstřikovači. museli mi vstřik vyčistit. Nesouhlasili s výrokem mnohých autoservisů, že je potřeba měnit svíčky a vzduchový filtr. Stejně jsem se ae rozhodl pro výměnu a mám svíčky od NGK, je tam trochu znatelný rozdíl v cukání automobilu.

Po nějaké době se ozvalo palivové čerpadlo, začalo být hlučné a auto občas zhaslo. Tak došlo na výměnu čerpadla, nejsem si jistý, zda se porouchalo kvůli E 85, mým pokusům s mícháním E 85 a benzínu nebo tankováním nekvalitního benzínu. Čerpadlo se vyměnilo a jezdilo se dále.

V podzimních chladnějších měsících automobil začal startovat až na několikátý pokus, a tak jsem opět šel na seřízení startů. Problém byl, že E 85 po vychladnutí auta zkondenzovala a prvních několik cyklů motoru proběhlo na páry E 85(proto některé automobily, které jsou už z výroby. např Volvo, které jsou tzv flexifuel, mají vyhřívané palivové potrubí). Poté až si čerpadlo nasálo kapalinu z nádrže do motoru, motor bez problému chytil. Nevím, jakým způsobem, asi nastavením větší dávky paliva do motoru se povedlo tento problém eliminovat a auto naskočí na první pokus i po několika dnech stání. Nedávno začalo rosit těsnění pod hlavou, ale nemyslím si, že by za to mohly vlastnosti E 85. Někdo tvrdí, že postupně popraskají gumové hadičky, ale zatím nic takového nepozoruji. Lze se i dočíst, že vadné těsnění je u MPI obvyklá závada. Odstranil se problém a jezdím vesele dál.

Na tuto přestavbu jsem najezdil již téměř 10 000 km a zatím dle mého názoru převažují pozitiva proti negativům. Téměř každých 14 dní beru plnou nádrž. Pokud bude všechno fungovat tak , jak má tak si myslím, že přestavba byla dobrou volbou.

Za určitou nevýhodu považuji přehnaně vysokou cenu za přestavbu (sice v ceně už je zápis do technického průkazu), ale i tak mi to přijde dosti nadnesené.

Upraveno od Kaxx

tak nějak v tvém obsáhlém příspěvku postrádám zásadní informaci, s jakou spotřebou jezdíš nyní, s jakou jsi jezdil na benzín, popř. současné náklady na kilometr

Omlouvám se, že jsem to neuvedl a navíc jsem zjistil, že jsem špatně spočítal úsporu, já totiž počítal spotřebu se stejnými údaji (průměrnou spotřebu E 85 jsem použil i jako průměrnou spotřebu pro benzín, ale zde se hodnota liší o 1 l). Tudíž je úspora o něco nižší, dle mých údajů, které si píšu, tak průměrná spotřeba s E 85 mi vychází 9 l na 100 km. Nechá se jezdit i za méně, jezdím na VŠ většinou s plně zatíženým autem. Jedná se tudíž o delší trasy, část z ní je i dálnice. Na benzín jsem předtím vykazoval spotřebu od 7,5 do 8 l na 100 km. Jinak momentální náklady na 1 km jsou 2,2 Kč (počítáno při ceně E 85 24,5 Kč). Spotřeba se mírně navýšila tak, jak udával výrobce jednotky. Nemůžu říci, jaká by byla spotřeba v zimě, protože letošní zima nebyla pravou zimou.

Ještě mi bude pár nádrží chybět, aby se mi investice vrátila, ale nebude to dlouho trvat. Omlouvám se za mojí chybu s výpočty. :-)

Upraveno od Kaxx

dík za doplnění :kol-47: ,... tak jsem to tak porovnával s mojí spotřebou na Roomovi, kde letos mám také více dálničních tras, díky kterým jsem se dostal na průměr 8,48l/100km, takže přibližně stejně jako tvá na E85, ovšem s jinými náklady, momentálně plyn 1,46Kč/km + benzín 0,14Kč/km, tedy celkově rovných 1,60Kč/km. Jelikož jsem se rozhodl to po letech zase sledovat, tak počítám, že půjdou ještě oboje náklady dolů, neboť u plynu bude přes léto nižší cena plynu a u benzínu se vyšší venkovní teplotou zkrátí počáteční jízda na beneli (ikdyž musím říci že u rooma je už tak krátká oproti fábce, kde mám starší systém). Nicméně nutí mě to vyslovit jednu otázku, když už jsi byl ochotný vysolit 10 táců za E85 "přestavbu", jestli nebylo lepší si připlatit ještě 10-12t a nejít raději do nějakého low cost polského LPG. :kol-32:

Jelikož mám krátkou Fábii a jezdím většinou delší tratě, musel bych místo rezervního kola pořídit opravnou sadu na pneu. Jsem zastáncem rezervního kola, nemám rád opravné sady, do jisté míry s nimi mám i špatné zkušenosti. S tím souvisí, že bych musel vozit rezervu volně loženou v kufru a to při krátké Fábii a kufrem plných zavazadel od lidí, co se mnou jezdí není zrovna ideální. Další důvod mého výběru E 85 proti LPG byl ten, že mám auto po předchozím majiteli a ten to auto naboural (nebo byl někým nabourán), motorový prostor byl svařovaný, jsou vidět stopy po svárech. Nevím, do jaké míry, ale i přední sloupek u řidiče byl lakován, tak netuším, v jakém stavu bylo auto. Zatím se nikde nic neprojevilo, ale člověk nikdy neví. Auto je z roku 2002, letos je mu již 12 let. Nechtěl jsem tedy zbytečně do auta vkládat peníze, E 85 mi přišla jako vhodná volba, kterou bych mohl do budoucna ještě trochu ušetřit. Jedná se navíc o mé první auto, zatím nemám v plánu si jiné pořizovat ani nejsou na to zatím moc peníze (přeci jenom jsem student a co si vydělám na brigádě o prázdninách, tak z toho žiji s autem celý rok, tudíž přestavba LPG by pro mě byl velký zásah do rozpočtu). Každému je asi jasné, že LPG šetří více peněz než E 85, ale jak jsi sám řekl, tak přestavba je  +- o 10 000 ještě dražší, to si v momentální situaci nemůžu moc dovolit. Ale pokud bych do budoucna uvažoval o nákupu jiného vozu, rozhodoval bych se mezi naftou nebo benzínem doplněným o LPG. :-) Toť ale bude záviset na budoucích podmínkách. 

  • 3 týdny později...

Pánové při čtení vašich poznatků v E85 už se mlátím smíchy. Buď to vás baví kutit nebo chcete aby to fachčilo jak má. Pokud chcete v klidu jezdit, doporučuji fy ASTES. Jejich jednotka pochází z vlastní produkce, seřizuje se plně na PC a nemáte možnost jako Pat a Mat pořád laborovat a o ničem.Má mimo jiné i teplotní čidlo, a je nastavena podle stávající ŘJ. Garantovaná startovatelnost do -30. 2 týdny zpět teplota ve V. Mýtě v 5h ráno -2. Start jak na BA včetně odjezdu bez cukání chcípání apod. Mimo jiné tato fy dokáže perfektně nastvit i  1200 3 válec škoda který je podle Humpise nejnevhodnější. Takže blbost, jde to perfektně, jen to rádoby koumáci neumí. Nastavuje se scela odlišně. Mám tuto sadu v Roomsteru 1.6 16V 108PS. Naprostá spokojenost. Kromě tiššího hladšího chodu nepoznám že nejedu na BA. Cena byla 7500. Mimo jiné tuto jednotku mají i ve svých vozech 300 koňové VOLVO a MASERATI QUATROPORTE. To mluví za sebe. Tak hodně štěstí v rozhodování

Myslím, že k smíchu jsi tady hlavně ty. Vyzkoušel jsi jeden typ jednotky, a protože tobě funguje bez problémů, tak všem vnucuješ, že bude fungovat všude bez problémů, zbytek informací typu " kamarád povídal". Spousta jednotek se nastavuje přes PC, spousta jednotek má teplotní čidlo, snímání lambda sondy, připojení k EOBD apod. Přesto ne všechny si rozumí s každým autem. To ti potvrdí i lidé kteří to montují a nespecializují se na jeden typ, protože vědí, že problém není černobílý, jak ho vidíš ty.

No nikomu nic nevnucuju, stačí si napojit diagnostiku a vidíš hned pomět směsi. V mém případě se pohybuje +- kolem nuly.to mluví za vše. E85 mám dokonce doladěn ještě o pár desetinek líp než mel parametry BA. Jak jsem říkal hodně štěstí. Jednotek je hodně, konkrétně vím o 69 typech. Ale jen pár se seřizuje výhradně na PC. A nezasáhneš do nich doma. Já hrál na první dobrou. Nemám čas na laborování a koumání. Potřebuji starnout a jet. Ale pokud jsi byl přítomen u te své montáže tak předpokládám že jsi na výsledné parametry koukal.

Že je jednotka od ASTESu jedna z nejkvalitnějších, s tím souhlasím, přesto ne všude funguje ideálně. Přes PC se dnes nenastavují snad jen jednotky typu Flexcar (myslím tím jednotky běžně dostupné na bašem trhu).

Mimochodem, když nikomu nic nevnuceješ, tak proč ten agresivní tón?

No pokud to tak vyznělo tak to se omlouvám :-), takto to myšleno nebylo. Beru to jako výměnu názoru na věc nic víc.Vycházím jen s toho že do této jednotky nezasáhneš, a hlavně dál nelaboruješ. Máš to tam a jezdíš. A ty jsi měl štěstí že ti vrátili prachy za špatnou jednotku. Spousta lidí tohle štěstí nemá. Jinak co vím, tak tato jednotka jde dát do čehokoli. Daný sofw. jsem viděl, po celou dobu montáže jsem byl u toho a dělal mi to přímo jednatel který školí a kontroluje smluvní partnery.Takže informací co mně zajímaly jsem dostal spoustu. Včetně testů one šedesátky jednotek. Ale to je na delší debatu.

tak doplň pár faktů z provozu, tankuješ výhradně E85, nebo mícháš poměr? Jaké jsou pak náklady na km, rád bych si udělal objektivní obrázek jestli má cenu dávat 3x více za přestavbu na LPG nebo "stačí" jen 7500 za ethanol jednotku

Pěknou neděli, takže po 14 dnech provozu jetých půl na půl, tedy dálka a město a  okolí:Pokud jsem zachoval předchozí styl jízdy, spotřeba byla stejná. Pokud jsem maličko využil vyšší potenciál motoru po úpravě ta půl litr nahohu.(měřeno plná plná, dotankovával jsem třeba jen 5lt.) Pak dálka do práce do německa  650km jeden směr, cesta tam stále kolem 130 - 140, spotřeba 8lt, tedy stejná jako na BA, ale maličko rychlejší jízda. Zpět 120 pořád, jízda 7,4 a předtím na BA 6,9. Takže v mém případě návratnost investice 3 a půl měsíce. Cesta do práce a zpět u mně úspora kolem 900kč.Tankuji samozřejmě čistý E85, žádné mixování. LPG jsem před tím zvažoval taky, ale : pořízení 24 tis. dále lítat tuto dálku by motor asi dostal kapky. 6 h. jízdy ve vysokých otáčkách a suché spalování to není pro mně nejvhodnější.motor má už 180tis.Takže je třeba přímaz, to znamená cirka na 2 nádrže PLG půl litr toho oleje.(tady se přiznám cenu nevím), dále starty na BA rozjezdy studený motor na BA. Když to shrnu, Tak teť tu cestu udělám kolem 2500 kč. Na LPG bych měl spotřebu kolem 9lt. Takže  asi 1930 kč lpg + olej do přímazu + nějaký BA. +- v tomhle případě úspora kolem proti E85 do 300kč.. To je pakatel takže plnohodnotná rezerva a žádně starosti s revizí lpg atd. mi vyhovuje.

s přímazem je to nesmysl, VW motory ho nepotřebují, jsou to vyhozené peníze. Pokud máš spotřebu na BA 6,9, na LPG by to určitě nebylo 9, teda pokud nemáš haťapku. Jinak já jezdím haťapkama na dovolenou do BG každý rok už sedm let (jedna cesta 1650km), 90% dálnice 19-22h jízdy a rozhodně nemohu říci, že by to mělo negativní dopad a to ta starší haťapka se na cestu vydala naposledy, když měla na hrbu nalítáno 240 000km ... a že haťapky na dálnici mají točky ... od 4t otáček výše stabilně :kol-28: . To jen abych tady vyvrátil některé dezinformace ...Takže věř, že úspora je vyšší, i s tím BA, obzvláště na delší trase jako je ta tvá.

 

Ale jinak samozřejmě ať E85 slouží k tvé spokojenosti :kol-47:

No dělej jak myslíš, 1.6 16V 108 PS není haťapka. A uvědom si že motor je zahřáty a ve vysokých otáčkách. Suché spalování a nasává jen teplý plyn. V případě NA nebo ET nasává tuto směs a docházi k ochlazování ventilů kroužků a spalovacího prostoru. Kritickou částí jsou ventily,hlavně u motorů které nají víc najeto. Ja jezdím jen tuto streku. Krátké v podstatě ne.

Jo ještě ta spotřeba na LPG 9  není dedukce ale realita osobně vyskoušená. V LPG jezdí se stejným autem kolega. Dálnice 120 - 130 není mesto mimo město. Trvale vysoké otáčky, větší odpor vzduchu. Dálnice je vždy spotřeba nahoru. Pokud nepojedeš 90-100.

  • 3 měsíce později...

Také jsem namontoval do své Fabie řídící jednotku,ale i když jsem ujel přes 1000km tak škubání motoru nepřestalo. Mám ji nastavenou na původní parametry.

Výrobní nastavení verze 4.2: E70-7% (doporučujeme 7%)

E85-30% (doporučujeme 25%)

AUTO-15% (doporučujeme 15%)

Studený start-60% (doporučujeme 60%)

Časování vstřikování-0ms (doporučujeme 0ms)

 

Mám to nějak pozměnit? Myslíte,když vyměním ten palivový filtr tak škubíní přestane? Díky za odpovědi.

  • 2 týdny později...

bohatá směs,je potřeba snížit hodnoty

  • 4 týdny později...

Tak to taky nepomohlo.Volal jsem do ethanolu a tam mi řekli ,že jestli mám svíčky značky Brisk tak je mám určitě vyměnit za originál. Nebude spíše vadná ta lambda sonda? Děkuji

Tak jsem byl dnes u opraváře a ten mi změřil lambda sondy. Vše v pořádku tak nevím v čem je problém.

oleko:

 

Já jezdím na svíčkách Brisk pro LPG myslím že to jsou DR15YS a nemám na dobu 2let s nimi problém.Vlasně co mám ethanol tak jedu na nich.

Palivový filtr určitě vyměn.Otázka půl hodiny.Může být přičinou cukání.A hlavně aby ten kal neodnášelo čerpadlo.

 

Toto byl můj po 500km na éčko:  http://borino.rajce.idnes.cz/pal.filtr_po_prestavbe_na_E85/

 

Hodnoty si nastav na- E70 12%  E85 25%  Auto  17%   Studený start mám já pouze na 30% , v zimě na 40%  víc se mi neosvědčilo(Octavia 1.6i 75kw).

Motor se pak už dusil,nebo lehce pufl do sání a nedalo se ihned rozjed.

Zkus si ještě jestli nastane zlepšení do cca 35l éčka dotanknout 4l naturalu.Vytvoříš tak lepší zápalnost směsi,což se projeví jak na jízdě tak na studeném startu.

 

Prvně ale udělej ten filtr.

 

Jo a fabii máš 4válec nebo 3válec? 

 

 

                                     

 

 

 

 

 

 

tak ja nevim,.. ja nedelal zadnou jednotku, hodil jsem do feldy 10l naturalu, 30l E85 a auto jezdil jedna basen... uplne v poho, pravda, pres zimu to muselo jezdit jen na natural-kdyz byly mrazy, ale tak do -5 stupnu to s vyse popsanou smesi startovalo... sice to 2x chciplo, ale pak uz OK... zadne cukani, nic.. jen se nepatrne zvedla spotreba, ale fak nepatrne... jezdil jsem tak 2 roky, pak sla felda do sveta.. najeto 260t km.. a krasne to vonelo... jak v lihovaru..

Upraveno od JirkaBrno

JirkaBrno:

 

JOjo Felda to je nezmar.Taky mám doma  jednu.Najeto na LPG 210tis a 55tis na benzin a jede a startuje furt v pohodě.JInak ethanol Feldě hodně šmakuje pokud je technicky v pořádku.

Upraveno od šipan

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.