Přejít na obsah

1,9 TDi 74kW spotřeba - prosba o radu


Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

zakoupil jsem pro ženu krátkou fabii 1,9 TDi 74kw r.v. 2000. Po prvotní kontrole byla v pořádku a nevykazovala chyby. Po koupi se začaly ukazovat nedostatky - vypíchané piny z napojení řídící jednotky, což znemožňovalo provést diagnostiku, vyměněné budíky, načatá váha vzduchu, přidřené turbo, potřeba udělat rozvody, elektrické problémy apod. Vše jsem nechal zkontrolovat a opravit. Dnes je vozidlo dle neautorizovaného servisu v pořádku. Je to moje první TDi od Škody a očekával jsem od toho vzhledem k každodennímu dojíždění do zaměstnání hlavně ekonomickou jízdu, proto jsem ho vybral. Všichni majitelé, s kterými jsem své záměry probíral a i příspěvky zde na fóru mě utvrdily v závěru, že tento motor je v rámci spotřeby velmi ekonomický.

A teď ta spotřeba- denně cca 150km kombinovaně 40/60 dálnice a město

na zimních kolech 185/60 R14

já 6,7l/100km, žena 6,9l/100km

na letních kolech 205/50 R16

já 7,3l/100km, žena 7,8l/100km

Když pominu možné rozdíly v stylu jízdy - já jezdím sice svižně ale plynule, drahá se drží předepsaných rychlostí ale razantněji zrychluje, tak mi to stejně připadá na takto malé auto moc.

Vzhledem k tolika výměnám oproti originálnímu stavu a i faktu, že mi například výměněné budíky plně nekomunikují s jednotkou (nefunguje kontrolka žhavení, kontrolka dobíjení - k tomuto moc díky za rady na fóru, už na tom pracuji), nemohu se zbavit dojmu, že něco prostě není jak by mělo být.

Auto jede po provedených opravách svižně a plynule ( v porovnání s autem, které měla drahá před tímto - Escort 1,9 TD 66kW kombi - mimochodem spotřeba pod 6l/100km ).

Moc Vás prosím o vaše zkušenosti a rady, co by mohlo takto vysokou spotřebu způsobovat

Ještě mě napadlo nechat motor načipovat, co si o tom myslíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vezmu to od konce - čipovat auto, které já možná nějaký problém není nejlepší řešení. nejdřív opravit, pak to třeba poladit.

kdyby budíky nekomunikovaly, nikam by jsi nejel. problém bude spíš někde jinde. ty odpojené piny by mohly být kvůli tomu, aby případný zloděj neměl přístup do řj.

pokud ti tedy pořád nefunguje diagnostika, oprav nejdřív tohle a pak bych řešil pomocí vagu spotřebu apod. jinak není vyjímkou, že ženská má u nafťáku vyšší spotřebu než chlap, který jede svižněji. tahají to z nízkých otáček na vysoké kvalty, neřadí apod. spotřeba jde nahoru víc, než když to pojedeš s pár otáčkama navíc, než je potřeba.

pokud už vag můžeš připojit, udělej log kanálů 3,10,11 na plný plyn od 1500 do 4000ot. do kopce. pak sem ten soubor hoď a podíváme se.

pokud sem něco zapomněl, ptej se

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

auto by právě již mělo být dle neautorizovaného servisu po technické stránce v pořádku kromě - nefunkční kontrolka žhavení a nefunkční kontrolka dobíjení. Přípojka VAG je již funkční a chyby nevykazuje. Mám človíčka, který se diagnostikou zaobírá čistě jako fanda na škodovky, ale servisák to není. Mohl bys mi prosím přesněji popsat, jak udělat log kanálů ? to s tím zatížením na plný plyn do kopce jsem pochopil. předpokládám, že výstupem bude nějaký graf nebo soustava údajů, z které si uděláš nějaký obrázek o průběhu výkonu, zrychlení, spotřeby, otáčkách apod

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

omlouvám se za zdržení.

pro vag-com 304 a podobné: vlezeš do řj motoru - měřené hodnoty - ve 3 řádcích naklikáš kanály 3, 10 a 11, dole vybereš "protokol log"-nějak to pojmenuješ a pak už jen před měřením stačí kliknout na "start", provést jízdu kopce na plný plyn od 1,5t do 4t otáček, potom dáš "stop".

výsledek je soubor csv (složka, kde máš vag-com, podsložka logs), který si můžeš otevřít třeba v prográmku dieselpower logview, který ti to zobrazí buď jako tabulku hodnot a nebo vykreslí graf.

ten pak můžeš hodit někam, kde si to můžem stáhnout a kouknout se.

jinak k těm kontrolkám - když vlezeš do řj přístrojovky a dáš test akčních členů, rozsvítí se?

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

log k podělání teda. chybí tam to nejdůležitější a sice otáčky od 1500 do 2500. dělá se to do kopce, např. na 4kvalt, při 1500 cupneš na plyn a držíš co to jde (aspoň do 3000). pokud je kopec krátký, lze to udělat na trojku.

nicméně i z toho mála co je k dispozici, je vidět, že váha vzduchu dává o trošku málo. na spotřebu a výkon to vliv může mít a zřejmě má. zkus ji vytáhnout (i z toho tubusu, co je nasazený v hadicích), prostříknout sprejem na čištění brzd a potom ve vagu vymazat adaptační hodnoty. potom znovu log. pak budeme řešit dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jestli do toho můžu vstoupit, ten log je děs běs :wacko: ale i z toho mála co tam je teda podle mně je váha ok, nic kvůli čemu by to nemělo jet,nebo to mít velikou spotřebu. Prostříknout ji preventivně není na škodu, ale žádný zlepšení rozhodně nečekej. Hledal bych závadu ůplně někde jinde.

Hlavně tohle nejsou logy,ale prasečina :doh

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no moc ok není, je pod požadavkem (sice ne moc, ale je), ale jak už jsem psal, chybí tam ty nejdůležitější otáčky.

jinak když to budeš dělat znovu, kouknul bych do měřených hodnot na skupinu 004, pole 4 a potom skupina 013 (u zahřátého motoru) a napiš hodnoty z obou skupin.

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

podobny problem mam aj ja... ATD r.v.2000, kupoval som ho v r.2008 so 140000km, vtedy sa spotreba drzala nieco nad 5 - 5,3l/100km a auto tahalo na vsetkych kvaltoch plynule, pneu boli 180/60 R14...postupne sa to zhorsovalo, citelne slabne aj ucinok turba, resp nie na vsetkych kvaltoch zrychluje plynule a v tom spektre otacok ako ma...a so spotrebou sa neviem dostat pod 6,3 až 6,5l pri normalnej plynulej jazde, a to ani na zimnych 195/50 R15 ani na letnych 205/40 R17 (skusal som aj na letnych z FII 195/55 R15)...

aktualne ma auto najazdene cca 180000, vcera vymenene rozvody, naplne, filtre, pred tyzdnom zaslepeny a vycisteny EGR...nepomohlo, motor sa sprava stale rovnako, na 2ke, 3ke potiahne odspodu akonahle sa dostane nieco nad 2000 koniec a 4ka,5ka nula bodov...neviem ci to bude v podtlaku alebo vaha vzduchu, uz som pozeral aj potrubie k IC...najlepsie asi bude urobit tie logy z VAGu...

Editováno: , autor: hitak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dej ve VAGu blok hodnot 3,10,11 a udělej LOG na 4 kvalt od 1500ot plný plyn do 4000ot a dej to sem ;) jinak mrkni ve VAGU na hodnoty viz výše, tedy kanál 4 poslední políčko (nastavení rozvodů)...a pak ještě mrkni po delší jízdě na kanál 7, poslední políčko (tepota motoru).....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj,,, mám zajímavou zkušnost pro všechny, které trápí spotřeba:rtfm: na F1RS. ¨

Při poruše, např závada abs/esp(může být i vadné ložisko) se přepne do "nouzového" režimu(cosby odpustí) a rapidně se zvíší spotřeba. Pozor, například autorizovaný servis Škoda v Chabrech(vedle AAA) byl naprosto neschopný a vysokou spotřebu(průměr12-15l) sváděl na "těžkou nohu" a na chiptuning..... Po výměně ložiska a tím pádem zrušení závady čidla abs/esp,,, jezdím po praze za 6litrů :-) Třeba to do budoucna někomu pomůže.... :kol-50:

Editováno: , autor: LupinusCor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...