Publikováno Květen 25, 201114 r koupil jsem starší octavii 1.9 TDI je to bezva auto až na malou nepříjemnost. Při pomalejší jízdě na 3 nebo 2 stupeň auto si samo přidá plyn. Řekl bych že více se to stává při zatáčení. Jakmile přibrzdim třeba na křižovatce a začnu zatáčet, auto se rozjede někdy dost rychle, že musim vyhodit kvalt a přibrzdit abych to do někoho nenapálil. Někdy to udělá i na rovině. Mechanik rozebral a vyčistil turbo, ale neni to nic platné. Poradí mi prosim někdo?
Květen 25, 201114 r Jak to souvisí s turbem, byť zaneseným? Jak moc to přidá? Elektronika se snaží udržet volnoběžné otáčky. Za každou cenu.
Květen 27, 201114 r Autor Někdy se to rozběhne, že mám co dělat abych nevrazil do auta které jede předemnou. Musim vyhodit kvalt a brzdit. Je možné že by to dělal plynový pedál? Upraveno Květen 27, 201114 r od Wojnar Necituj poslední příspěvek!!
Květen 27, 201114 r Při jakých otáčkách to dělá? Když necháš kvalt 2-3 a necháš pomalu spadnout otáčky na volnoběh tak ti auto pořád pojede, protože to utlačí turbo. Tipuju, že je to ten případ co udáváš.
Květen 27, 201114 r Já bych to taky tak viděl. Ono se nejdřív zdá, že jakoby motorem brzdíš, ale pak se to jakoby vzpamatuje a hups. Zkus si to někde na volné cestě ať případně do někoho nenaboříš, ale uvidíš, že přes volnoběh to nepůjde. Hlavně mně to překvapilo v souvislosti s přechodem od Felicie k Oktě. Teď už vím TDI-čko sebou nenechá tak vyjebávat jako 50-ti kW BMM . . Upraveno Květen 27, 201114 r od Wojnar
Květen 27, 201114 r Taky jsem přesedlal z feldy do octy a ze začátku jsem z toho byl docela vyjukanej. Ale postupem času jsem si na to zvyknul a je to pohodlný při popojíždění v pomalu jedoucí koloně. Každopádně pro motor a dvouhmotu to určitě není žádná slast, takže jsem to využíval hodně sporadicky
Květen 27, 201114 r Tak, když už to jede plynule pomalu, to by problém být nemusel, ne? Řekněme za jedna nebo dvě to nechat pomaličku tahat. OT: Jsme měli feluchu v práci, 1,3 MPI, a s ní šlo na volnoběh jet ještě na trojku. Krásně si to držela, po rovince samozřejmně . Moji, BMM, se moc ten volnoběh držet nechtělo .
Květen 28, 201114 r Autor Já bych to taky tak viděl. Ono se nejdřív zdá, že jakoby motorem brzdíš, ale pak se to jakoby vzpamatuje a hups. Zkus si to někde na volné cestě ať případně do někoho nenaboříš, ale uvidíš, že přes volnoběh to nepůjde. Hlavně mně to překvapilo v souvislosti s přechodem od Felicie k Oktě. Teď už vím TDI-čko sebou nenechá tak vyjebávat jako 50-ti kW BMM . . Chlapi, děkuji za rady, ale zkuste vymyslet ještě něco. Hlavně to přidává když začnu točit volantem. Momentální spotřeba ukazuje třeba 2.7litru, ale když se to rozběhne, tak to vyskočí i přez 25litru. Trvá to pár vteřin, ale auto ujede touto rychlostí až padesát metru když mám před sebou volno. Jinak musim brzdit a vyhodit kvalt.
Květen 28, 201114 r Těžko se něco vymýšlí, když se v tom nesedí a nevidí na vlastní oči co to dělá . Nesleduj spotřebu, je normální, že momentální spotřeba skokově vyskočí, když se přidá plyn. A to se může dít i v případech co popisujeme já a lucky.jack. A nám to nic neřekne. Sleduj otáčky do kolika to vyleze. Přidává to jak dlouho? "Do nekonečna", dokud nesešlápneš spojku nebo brzdu? Chce to zajet na nějaké volné parkoviště a vzít sebou spolujezdce-zapisovatele. Co tempomat? Máš? Ten se vypne když sešlápneš spojku/brzdu, ale může blbnout. Blbnout tak, že se sám aktivuje. Těžko říct.
Květen 29, 201114 r OT: Jsme měli feluchu v práci, 1,3 MPI, a s ní šlo na volnoběh jet ještě na trojku. Krásně si to držela, po rovince samozřejmně . Moji, BMM, se moc ten volnoběh držet nechtělo . Taky jsem měl 1,3MPI a bylo to zlatý auto. Jak píšeš, na trojku v pohodě pomalu na volnoběh se nechalo jet a na 5 bez problémů 50km/h taky zvládala . Tu spotřebu, jak píše Wojnar, by vážně neřešil. Na volnoběh cca 0,5l/h a při akceleraci klidně 30l/100km . Měl to někdo na VAGu? Tohle se vážně těžko odhaduje, v čem je zakopanej pes.
Květen 30, 201114 r Autor Tak vám chlapci děkuju za rady, ale bohužel sem tam kde sem byl. Nejhorší je to právě když zatáčim. Představ si když jedeš na křižovatce doprava, na přechodu jdou lidi a auto se splaší. Zatim sem to vždycky ustál, protože s tim už počítám, jenom lidi si ťukaji na čelo. Jo otáčky vyskočí z 10 na 13 000. Tohle je moje devátý auto, ale žádný jiný mi to nedělalo. Tak ještě jednou děkuji aspoň za snahu. Upraveno Květen 30, 201114 r od Wojnar Necituj poslední příspěvek!!
Květen 30, 201114 r Ty otáčky jsem dost dobře nepochopil...z 10 na 13t, to by spíš zvládala rozbruska, ale ne motor u octy . No takže ještě jednou, měl to někdo na vagu? Nějaký chyby? Jestli ne, doporučuju někoho najít, otestovat a eventuelně udělat log kdy to dělá, aby bylo vidět co se s motorem, respektive jednotkou apod děje.
Červen 4, 201114 r No tak z toho jsem taky chytrej asi jako vy co se snažíte radit..... Pan Kvetuse píše pořád to stejný dokola takže zřejmě myslel otáčky z 1000 do 1300 což je vyšší než volnoběh takže asi bude skutečně nějaký problém ale jak říkáte na vag a uvidí se co napíše :-)
Červen 8, 201114 r Autor Píďo moc děkuji za rady a taky za to že ses mě zastal ohledně těch otáček. To víš, už to táhnu přes jednašedesátej rok, tak snad mám nárok na nějakej kiks. Vog to má , ale neukázalo to nic. Tempomat nemám. Ještě chce mechanik zkusit vyměnit plynovej pedál. Už sem tak naštvanej, že kdybych to věděl, tak sem to nekoupil. Upraveno Červen 8, 201114 r od Wojnar Necituj poslední příspěvek!!
Červen 8, 201114 r Nejde jen o paměť závad. Měl jsem na mysli jestli to někdo logoval ve chvíli, kdy nastane danej problematickej okamžik. Kdyby byl v čudu plynový pedál, jednotka by měla nějakou chybu ukázat. Taky mi neleze do hlavy, proč to dělá při zatáčení.
Červen 9, 201114 r Autor Hodinu jsme s tim jezdili i s počítačem. Ale jak řikám nic to neukázalo. Ono to dělá i po rovině i když ne s takovou intenzitou. Spíš bych řek že víc to dělá jakmile auto pocítí nějaký odpor, jako třeba zatáčka nebo kopeček. Upraveno Červen 9, 201114 r od Wojnar Necituj poslední příspěvek!! Ne pod samotným příspěvkem, ale ještě trochu níž je tlačítko "Odpovědět".
Červen 9, 201114 r Osobně se domnívám, že je to stav, který jsme popisovali výše(jednotka si sama přidá jakmile je zařazený kvalt a otáčky příliš nízké). Většina aut tohle nemá a třeba u Forda tranzita jsem to taky nečekal a překvapil mě tím - nemile. Když na to člověk není zvyklý a nebo připravený, může to někoho vyvést z míry. Můžeš popsat přesně situaci kdy se to stane? ...dojíždím na křižovatku bez plynu, mám tam dvojku, otáčky padají k X ot/min. a v tom auto vystřelí... Upraveno Červen 9, 201114 r od lucky.jack
Červen 9, 201114 r ....ale na druhou stranu 1.300 ot/min je trochu moc. Jestli to skutečně až těch 13-set je. Co je tu to vlákno, tak to vždycky trochu sleduju, ale mně to nikdy "nevystřelí" přes 1000. Prostě potáhne a dotáhne na volnoběh. Pro neznalého to nepříjemný pocit je. Ale já už si na to zvyknul . Už mně jen napadá: Kvetuse, odkud jsi? Upraveno Červen 9, 201114 r od Wojnar
Červen 10, 201114 r Autor ....ale na druhou stranu 1.300 ot/min je trochu moc. Jestli to skutečně až těch 13-set je. Co je tu to vlákno, tak to vždycky trochu sleduju, ale mně to nikdy "nevystřelí" přes 1000. Prostě potáhne a dotáhne na volnoběh. Pro neznalého to nepříjemný pocit je. Ale já už si na to zvyknul . Už mně jen napadá: Kvetuse, odkud jsi? Jsem z Lázu, to je 8km od Příbrami
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.