Přejít na obsah

chrčení od motoru 2,0TDI CR DPF 103kW při akceleraci


Casio_o

Doporučené příspěvky

omlouvám se, pokud to už je řešené, ale nenašel jsem popis podobného problému.

Mám novou OII 2,0CR DPF 103kW s DSG, nyní cca 13 000km a už zhruba 5000km pozoruji následující zvukový projev:

Při určité míře akcelerace se začne z motoru ozývat zvuk vzdáleně připomínající jako když řetěz drhne přes nějakou hranu.

Dělá to při všech rychlostech.

S jistou mírou faktazie se to dá i přirovnat ke "zpívaní" tyristorů při rozjezdech prvních tramvají.

pokud se akceleruje pomalu, tak je ticho, když moc, tak se to taky neprojevuje. Pouze v "rozsahu" svižné akcelerace.

Klima na to namá vliv, studený/teplý motor taky ne.

Dělá to i při zapnutém tempomatu, když třeba v kopci přidává, aby udržel rychlost.

Při stání a "tůrování" motoru se to taky neprojevuje.

Servis říká nechat zatím tak, pokud se to nadá vyvolat při stojícím autě.

Tuší někdo co by to mohlo být?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim ta, neviem ci som mal podobny alebo rovnaky problem, ale mam 1,8tsi octaviu, a pri kazdej rychlosto pri 1500-1800 otackach mi to vydavalo taketo zvuky, zaniesol som to do skodovky, zdvihli sme to hore, a mal som uvolneny nejaky kryt alebo plech na prevodovke, dotiahli to a je vsetko v poriadku. Skus sa na to pozriet. Mozno to bude len mechanicka zavada, a mozno elektronicka, neviem. drzim palce a daj vediet

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dosti zajmavý ovšem mám takový pocit že podobný zvuk co tu popisuješ je charakteristický pro více koncernových CR motorů nevím ale jsem dost všímavý a nemohlo mi nikdy ujít když kolem mě projede octáva s CR nebo Yeti prostě cokoliv s naftou a systémem CR občas nic slyšet není ale občas jako posluchač z chodníku slýchávám podobný zvuk co tu popisuješ nevím jestli je to přesně ono ale je to prostě takovej divnej zvuk přesně jakoby řetěz o něco škrtal zkuste někdy na to svoje ucho taky zaměřit :-) jinak já mám PD tam je spoustu jinýho zvuku takže vlastní zkušenost přidat nemohu :-) u TSI to je nějaký divný tam sem to nikdy nepočul možná menší rachtání něčeho u 1.2 TSI :-) Hodně zdaru

Editováno: , autor: machinho
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, mám podobný problém, občas se prostě ten divný zvuk z motoru ozve. Mám služebního scouta se stejným motorem, kolega jen 4x4 klasickou oktávku opět stejný motor ale u něj je zvuk ok. Taky jsem si všiml, že se ten zvuk ozývá při vyšlápnutí, resp puštění spojky. Mám najeto zatím cca 9000 km, uvidím jak se to bude vyvíjet. Taky jsem si všiml, že při řazení, resp pouštění spojky to s autem mírně cukne a ozve se takové jednorázové cvaknutí, asi jak spojka zabere. Byl jsem zvyklý řadit poměrně rychle a vždy bez problémů, nyní musím před řazením pustit plyn, sešlápnout spojku, zařadit, pomaleji spojku pustit a pak přidávat plyn... jedině takto je přeřazení plynulé bez podezřelých zvuků a cukání.Je to normální? Ze začátku jsem to moc neřešil, říkal jsem si nový auto, je to trochu jiný, zvyknu si. Vadím i to ae čím dál víc. Dřív jsem prostě spojku vyšlapával a přitom rovnou pouštěl plyn, zařadil a opět zároveń pouštěl spojku a šlapal na plyn a fungovalo to. Dnes to musím víc nafázovat a trvá to dýl, což do kopců není nic moc. Je někde něco špatně nebo je chyba ve mně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je zajmavý, já mám uplně stejný problém nicméně mám PD a setrvačník na konci životnosti takže to chápu. Ale u nového motoru to je zvláštní. Jediné řešení zaject do servisu popsat problém svézt technika a nenechat se odbýt slovem to je normální todle slovní spojení totiž používají nejčastěji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 2 roky později...

Věřim, že s různou kvalitou nafty bude u CR motorů i různej zvukovej projev. Já na svym autě pozoruju něco trochu podobného, ale bude to asi něčim Jinym. Motor má taky málo najeto a při jemnym sešlápnutí plynu se začne ozývat takový divný chrčení, který když plyn přišlápnu víc, nebo pustim hned zmizí. Je to slyšet hlavně na 3ku, když se někde šourám po městě a v autě je ticho. Nemá s tim někdo zkušenost ? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 rok později...

Tiez mam rs 125 kw r.v. 2011 najazdene 167 k na volnobeh v podstate kludny tichy ale jak sa rozbehnem ide take divne chrochtanie/suchanie neviem to ani opisat pri akceleracii ale do 3 t otacek potom uz motor bud prehuci ten zvuk alebo prestane mam v plane navstivyt servis.tak sa chcem pytat ci uz sa to nekomu podarilo identifikovat. Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Tak mám další poznatky z provozu: Začal jsem aplikovat VIF aditiva. Na víc než rok problém zmizel. Letos se najednou i přes VIF aditiva problém objevil znovu a to doknce se hlasitějším zvukovým projevem. Nepomohla ani traroční cesta do Chorvatska s tankováním jejich nejlepší nafty (jindy to pomohlo). Co jsem vypozoroval, tak chrčení nastalo, když plyn byl sešlápnut vice a tedy dávka připraveného paliva byla větší, než vstřiky dostaly do motoru. Rovněž tento projev nastal, když většinou na dálnici bylo auto rozjeto na větší rychlost (nad 100) a ubral se plyn. V tomto případě chrčení trvalo relativně déle, než při popisovaném stavu akcelerace. Z toho usuzuju, že se jedná o jev kolem vstřiků, či přepustných ventilů paliva, vše palivová soustava. Nicméně auto nic nehlásí, nic nesvítí a v servise na diagnostice nic není.

Absolvovány pravidelné servisní prohlídky nyní cca 180 000km, bez výsledku. Teď návštěva servisu na výměnu čelního skla a  po ní náhle chrčení zmizlo. Nicméně se mi zdá, že se něco událo, protože  za týden provozu už nastalo 2x vypalování filtru DPF, při akceleraci převodovka víc podřazuje - předtím co to šlo, tak tahala přes kroutící moment a tak často nepodřazovala.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Malej update v mém případě. S autem sem od posledního příspěvku najel 70tis a projev je 1:1 stejný. Myslim, že je to asi normální chod motoru. Od té doby jsem řídil 2 superby se stejným motorem. Oba měly najeto cca 5tis a dělaly to taky. Přijde mi, že když prostě ten plyn jen lehce polechtám, tak se auto nemůže rozhodnout, zda tam něco do těch vstřiků poslat, nebo ne. Při trochu většim sešlápnutí ten zvuk okamžitě zmizí. Jinak když sem měl najeto okolo 75tis tak sem začal mít problém s 1. vstřikem. Auto když bylo studený nechtělo jet a fakt to hodně rachtalo. 4x sem to nakrmil WV aditivem v cca 2 měsíčních odstupech a od té doby mam rok klid. CR je hold hodně citlivý na kvalitu nafty :unsure: a to tankuju pouze značková paliva...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...