Host Bobik Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 kydy a ke vsemu tisickrat probrany..... Martine, obdivuji tvou neskonalou trpelivost neustale tyto nesmysly vyvracet... to myslim naprosto vazne..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 195/50R15 ich plusy a minusy: + vynikajuca stabilita - cena (zabrousil som na ww.pneumatikypriamo.com a zistil som ze 195/50 je DRAHSI, mozem pozriet aj ine - komfort (subjektivni pocit, me se lip jezdi na 195/50, protoze lepe citim, co mam pod zadkem) mne tiez, ale to nieje o komforte - zvysenie spotreby jak sirka pneu tak vaha disku (celkova vaha pneu+disk sa zvysi a fyzika nepusti a zvyseni spotreby je meratelne) - zvysenie brzdnej drahy (mel bys opet zajit do skoly. Brzdna draha se naopak zmensi, protoze jak jiste vsichni vime, mas vetsi stycnou plochu, to znamena, ze se kolo hure dostane do smyku = lepe zabrzdi, to je sice fakt, ale nic to nemeni na tom, ze vacsia vaha kolesa sposobuje jeho vyssiu zotrvacnost a znova sa vraciame k fyzike, pricom Ti v konecnom dosledku po vsetkym prepoctoch vyjde, ze zabrzdis neskor, navyse viacej ohrejes kotuce...) - zhorsenie dynamiky (moc rad bych videl jak to objektivne zmeris ) GPS - vyssie namahanie napravy (razy) (budiz, s timto bych pri primhoureni oka mohl souhlasit) OK - vyssia nachylnost na skrivenie disku a poskodenie pneu (a to si myslis, ze za to muze pneumatika??? ) aj aj (nizsia pneu ma menej defeormovatelnej gumy, takze....)- vyssia nachylnost na aquapl... z dovodu vacsej stycnej plochy (tohle uz jsem ti vysvetlil v prispevku nize) ja som to vysvetlil tiez, da sa to dokonca aj spociitat 185/60R14 + stabilita podstatne lepsia ako na seriovych 165/70R14 + vaha disku sa zvysi len nepatrne (iba sirka sa zvysi o 1J) (to si delas srandu, ze jo? ) nedelam + vaha pneu sa zvysi len nepatrne + cena (Tady uz vis, ze je to nesmysl, protoze 185/60 je DRAZSI - nieje) + zhorsenie dynamiky sa nekona (mierne sa znizi obvod kolesa) (No tady jsi napsal uplny nesmysl, protoze zhorseni dynamiky poznas spis pri prechodu ze 165/70 na 185/60 nez pri prechodu z 185/60 na 195/50) - dovod?+ komfort ostane zachovany (resp malinko sa zhorsi) + brzdna draha ostava zachovana, v pripade kval pneu sa znizi (brzdna draha se opet zlepsi, auto se muze oprit do vetsi plochy) - oprie sa do vacsej plochy ale tiez zapasdi s vyssou vahou kolesa - zatial som nenasiel (zatim jsi nenasel co?) minus "Garantujem Ti ze na 185/60R14 zabrzdis skor ako na 215/40 R17, porozmyslaj nad fyzikou." - a kdo ted tady porovnava jablka s hruskami, co??? Jisteze zabrzdis hure s 215/40 R17, protoze ti uz na to nebudou stacit brzdy - zkratka R17 je vetsi obvod samotneho disku a s pneu to nema nic spolecneho - dej tam lepsi brzdy a opet zabrzdis lepe. Jenze jak pisu, to uz s pneu nema nic spolecneho. Stymto co si napisal plne suhlasim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 Bobik: Dekuji Me to vzdycky nasere tak, ze mi to neda nereagovat Ale uz jsem vychladnul, takze jsem otevren rozumne diskusi fabka: Srovnavas nesrovnatelne. Mluvime o pneu, ne o brzdach a brzdnemu systemu vozidel. Jinak uz ti tady bylo jednoznacnym argumentem napsano, ze na 195 proste zabrzdis lip nez na uzsim. Jeste jednou, durazne, upozornuju, ze se bavim o pneumatikach, o nicem jinem!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 fabko, uz ti ty argumenty vyvracet nebudu, pises kraviny a veris jim jenom ty sam Jinak tady mas dalsi pripad levnejsi 195/50. http://www.e-pneumatiky.cz/AdvancedSearch....#036;&DPG=93479 http://www.e-pneumatiky.cz/AdvancedSearch....#036;&DPG=93493 A to je ta 185/60 jeste v akci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 Prosim, definuj co je to "komfort". Je to subjektivni pocit, takze pro me je komfort tamto, pro tebe ono. Proto se v tomto pripade, prosim, zdrz komentaru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 O vaze pneu s tebou klidne budu polemizovat, ale kde jinde naberes, jinde uberes a naopak. Tzn., ze rozdil ve vaze budu u 185/60 vs. 195/50 minimalni, ne-li ve prospech 195/50. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 Dynamiku muzes pres GPSko klidne merit do aleluja, ale mer opakovane, na stejnem voze, stejnem typu pneu, jen s jinym rozmerem a stridej ridice. Vsadim se, ze z vysledku budes mit jalovou hlavu a jednou to bude pro 185 a jednou pro 195. Tohle je fakt debata pojd me jeb*t. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 A ten aquaplaning by me zajimal, spocitej ho A prosim, pro ruzne pneu, jo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 + zhorsenie dynamiky sa nekona (mierne sa znizi obvod kolesa) (No tady jsi napsal uplny nesmysl, protoze zhorseni dynamiky poznas spis pri prechodu ze 165/70 na 185/60 nez pri prechodu z 185/60 na 195/50) - dovod?+ komfort ostane zachovany (resp malinko sa zhorsi) A to uz si ze me jako delas srandu?? Protoze 165/70 ma uzsi pneu a rozdil mezi sirkou pneu je, snad logicky, vetsi mezi 165 a 185 nez 185 a 195. A pri zachovani polomeru kola je sirka snad rozhodujici, ne? Nekdy si to vyzkousej, rozumbrado Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 Bobik: Dekuji Me to vzdycky nasere tak, ze mi to neda nereagovat Ale uz jsem vychladnul, takze jsem otevren rozumne diskusi fabka: Srovnavas nesrovnatelne. Mluvime o pneu, ne o brzdach a brzdnemu systemu vozidel. Jinak uz ti tady bylo jednoznacnym argumentem napsano, ze na 195 proste zabrzdis lip nez na uzsim. Jeste jednou, durazne, upozornuju, ze se bavim o pneumatikach, o nicem jinem!! zajtra mozme viacej rozviest diskusiu, bohuzial uz musim koncit. Pre mna to ma vyznam, pretoze som este pneu nekupil, takze pre mna je to v kazdom pripade plodna diskusia Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 Zdravím, k uvedenému problému mám následující. Přešel jsem z pneumatik 185/60/14 ( Matador ) na pneu 195/50/15 PIRELLI P6000. Jen několik postřehů.Spotřeba se nezměnila, snad 1-2 dl. navíc na 100km . Na zrychlení též není patrná změna za běžného provozu. Pozoruji ale výrazně lepší a jisté držení vozu při rychlém projíždění zatáček ( jako po kolejích ) a výrazně kratší brzdná dráha. Mám ty samé postřehy, možná bych dodal, že na dírách je to trochu tvrdší, než 185/60 R14, ale zanedbatelně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kláca Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 ty vogo pánové já už stoho tady nemužu, stále dokola probíraný temata, nejvíc toho samo vědi lidi co ovšem jen špekulujou(a jezdej na 165/14), a když člověk kerej stim má zkušenosti na vlastní kuži napíše jaký ty zkušenosti má tak jokoby jen lhal, nebo jakoby nic nenapsal, to mi hlava nebere, Fabka stále řeší to na co dostal milion odpovědí a furt tomu odporuje-tak si širší nekupuj a jezdi na tom co máš!!! kolbiš: moc by mě zajímalo co si potom ještě napsal, nejdřiv napíšeš něco co nakeruje do lidí co maj širší gumy než ty(ňáký hostotuneři, bo co to kua je!!) pak to vymažeš a ještě si pak dáš ukřivděnej podpis??no ty voeeeee, to mě poser!!!! jinak pánové to je takovej problém pročíst starší příspěvky, kde je vše zodpovezeno??!! fakt už nechápu o co tu někerejm lidem jde Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kláca Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 a ještě něco jak se psalo o brzdách, na HTP sou stejný brzdy co má i 50kW-MPI, 55kW-16v, OktaI-66kW TDI(menluvim o slabších benzínech v O I)+16v+ TDI 74kW(maj vpředu FSIII a vzadu kotouče-u čehož bylo moooře napsáno že to takovej rozdíl proti bubnum neni!), 1,4TDI atd.., maj FSIII a stejnej kotouč!!!! jinak jak tu psal amogh, najezdim podobně(i na podobnym autě+uplně stejnym podvozku) na (pro někoho extremních) rozměrech pneu spousty km ročně, a opravdu menám sebemenší duvod tu psát nějaký bludy!!!!-tak se mi nedivte když mi nějaký nepodložený vylevy zvednou mandle Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Bobik Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 neda mi to abych si tady jeste trochu nepridal... myslim, ze vlaken na tema pneumatiky je zde az moc, namatkou jen na prvni strance: predne bych zduraznil vypinovane tema co utahne HTPcko pak zde mame dale: http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=10734 http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=434 http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=10457 a to je jenom prvni stranka....je jich v sekci PODVOZEK 15 to by muj vycet odkazu byl minimalne prec celej monitor!!!! A zajimave je, ze v drtive vetsine vystupuji TI sami, kteri vzdy odporuji a par lidi obrnenych maximalni trpelivosti a vstricnosti vzdy a porad dokola odpovidat na ty same dotazy a pokazde se hadat o ty same nesmyslne blaboly a dojmy... Fakt to nechapu, vopravdu ne... to jsme v kocourkove nebo co? (do prdele posilajici smajlik je zde zamerne) Edit: s tim neustalym opakovanim je to snad ve vsech tematech Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 Sranda musi bejt Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 ty vogo pánové já už stoho tady nemužu, stále dokola probíraný temata, nejvíc toho samo vědi lidi co ovšem jen špekulujou(a jezdej na 165/14), a když člověk kerej stim má zkušenosti na vlastní kuži napíše jaký ty zkušenosti má tak jokoby jen lhal, nebo jakoby nic nenapsal, to mi hlava nebere, Fabka stále řeší to na co dostal milion odpovědí a furt tomu odporuje-tak si širší nekupuj a jezdi na tom co máš!!!kolbiš: moc by mě zajímalo co si potom ještě napsal, nejdřiv napíšeš něco co nakeruje do lidí co maj širší gumy než ty(ňáký hostotuneři, bo co to kua je!!) pak to vymažeš a ještě si pak dáš ukřivděnej podpis??no ty voeeeee, to mě poser!!!! jinak pánové to je takovej problém pročíst starší příspěvky, kde je vše zodpovezeno??!! fakt už nechápu o co tu někerejm lidem jde to klaca: ja som Tvoj nazor akceptoval, toto tema som nezalozil ja, ja len reagujem na zalozene tema, precitaj si prve riadku mojho prveho prispevku v tomto temate.... citujem: "hladaj, najdes tu toho vela popisaneho na danu problematiku" Inac je fakt ze mam 165/70R14, ale to len a len koli vyhodnosti kupy akciovej ceny, inac uz zo salonu by som vysiel na sirsich pneu. Ja neriesim dookola to iste, aj ked je pravda ze este stale niesom rozhodnuty ci 185 ci 195, preto ma tato diskusia zaujala. Neodporujem sirsim pneu, prave naopak inklinujem k nim (to je dovod zmeny na sirsie pneu), ale obavam sa zopar "malickosti". Je to dane tym, ze na nich nemam skusenost. Vela ludi z tohto fora mi pomohlo trosku sa orientovat v danej problematike, preto som vdacny Vasim prispevkom. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 No narovinu, fabko... Ty tady ted pises, ze s nimi nemas zkusenosti a pritom jsi na predchozi strance vyjmenoval plusy a minusy. Jak tohle muzes udelat?? Vzdyt preci odporujes sam sobe... Jestli nevis jaky rozmer zvolit, tak jaky je problem si oba rozmery na fabce vyzkouset a pak se rozhodnout??? Ale hlavne, prosim nejen za sebe, neargumentuj tak, jako kdyby jsi s temi pneu najezdil tisice kilometru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 Prosim, definuj co je to "komfort". Je to subjektivni pocit, takze pro me je komfort tamto, pro tebe ono. Proto se v tomto pripade, prosim, zdrz komentaru. komfort: vseobecne sa akceptuje nazor, ze komfort je tym vyssi, cim vysi je pomer sirky pneu k vyske disku. 60, 65 su bezne pneu, 70 su uz tkzv komfortne a o 80 uz nehovorim. Za nizkoprofilove pneu sa povazuju pneu s profilovym cislom pod 50 (45, 40, 25 a pod). takze komfort mame definovany. Komfortna jazda je v rozpore s jazdou sportovou, resp je to jej protipol. Na pohodovu jazdu po normanlych SK ci CZ cestach je vhodna pneu s profilovym cislom 60 az 70 (podla sirky pneu), ale zase v zahranici su tak kvalitne cesty ze s profilovym cislom 50 bude jazda pohodova. Ja osobne mam 165/70 R14, co si myslim ze su tkvz velmi komfortne pneu z tohto hladiska. Ale kedze chcem od auta vacsiu stabilitu v zakrutach (hlavne v kritickych situaciach - do ktorych sa nedostavam casto), tak zakonite musim ist do sirsich pneu, sirsich diskov a nizsieho profiloveho cisla. Tymto zakonite dojde ku zlepseniu stability ale zhorseniu konfortu. Pretoze komfort a stabilita je stale ta ista minca len z jednej a z druhej strany mince. (samozrejme bavime sa o pneu od 155/80R13 az po 205/45 R16, teda o rovnakom obvode) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 A to si ale zase cucas z prstu, tohle, ne?? Pro me je komfort pneu 195/50. Nizsi profil uz by pro me komfort nebyl a vyssi profil je pro me houpajici se auto a tomu teda komfort taky nerikam. Takze, definici komfortu prenech prosim kazdemu ke sve uvaze... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 No narovinu, fabko... Ty tady ted pises, ze s nimi nemas zkusenosti a pritom jsi na predchozi strance vyjmenoval plusy a minusy. Jak tohle muzes udelat?? Vzdyt preci odporujes sam sobe... Jestli nevis jaky rozmer zvolit, tak jaky je problem si oba rozmery na fabce vyzkouset a pak se rozhodnout??? Ale hlavne, prosim nejen za sebe, neargumentuj tak, jako kdyby jsi s temi pneu najezdil tisice kilometru. mam skusenosti na fabii len v rozmere 165/70R14. Sice som jazdil rozne auta a rozne pneu, avsak to sa neda porovnat. Jazdil som asi 500km aj Fabku s 185/60R14, ale bola v hroznom stave (230tkm zalozne vozidlo, takze kazdy tomu nalozil), takze porovnat neviem. Jazdil som naposledy Ibizu so 195/50R15, ale mala v haji riadenie, takze tam som tiez nevedel posudit vplyv sirky pneu. Ano o moznosti skusobnej jazdy na 47kW HTP Fabii s pneu 185 a 195 uvazujem, a jedina cesta ako to skusit je asi dealer skodovky a predvadzacka. Ale predtym, nez to skusim som prednedavnom napisal do fora, aby som zistil postrehy a skusenosti uziovatelov roznych pneu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 a ještě něco jak se psalo o brzdách, na HTP sou stejný brzdy co má i 50kW-MPI, 55kW-16v, OktaI-66kW TDI(menluvim o slabších benzínech v O I)+16v+ TDI 74kW(maj vpředu FSIII a vzadu kotouče-u čehož bylo moooře napsáno že to takovej rozdíl proti bubnum neni!), 1,4TDI atd.., maj FSIII a stejnej kotouč!!!!jinak jak tu psal amogh, najezdim podobně(i na podobnym autě+uplně stejnym podvozku) na (pro někoho extremních) rozměrech pneu spousty km ročně, a opravdu menám sebemenší duvod tu psát nějaký bludy!!!!-tak se mi nedivte když mi nějaký nepodložený vylevy zvednou mandle Myslím, že to tak pravda není. Novější Fábie s motorizací 1.2, mají přední brzdy FS II, aspoň brácha to tak má a na brždění je to dost poznat. Asi další úsporné řešení škodovky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 Ale me to furt nejde do hlavy. Ty napises plusy a minusy u obou typu pneu, ale pritom s nimi nemas zkusenosti - jak je to mozny????? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 A to si ale zase cucas z prstu, tohle, ne??Pro me je komfort pneu 195/50. Nizsi profil uz by pro me komfort nebyl a vyssi profil je pro me houpajici se auto a tomu teda komfort taky nerikam. Takze, definici komfortu prenech prosim kazdemu ke sve uvaze... Suhlasim, komfort nech si kazdy definuje sam pre seba, ale ak chces cosi porovnavat, tak musis akceptovat vseobecne platnu definiciu a na zaklade toho vychadzat dalej.... Mne tiez osobne nevyhovuje 165/70R14, ale to nic nemeni na fakte ze su komfortne. Nepocitujem hupajuci sa efekt na profilovom cisle 70 v rozmere 165/70R14 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 a ještě něco jak se psalo o brzdách, na HTP sou stejný brzdy co má i 50kW-MPI, 55kW-16v, OktaI-66kW TDI(menluvim o slabších benzínech v O I)+16v+ TDI 74kW(maj vpředu FSIII a vzadu kotouče-u čehož bylo moooře napsáno že to takovej rozdíl proti bubnum neni!), 1,4TDI atd.., maj FSIII a stejnej kotouč!!!!jinak jak tu psal amogh, najezdim podobně(i na podobnym autě+uplně stejnym podvozku) na (pro někoho extremních) rozměrech pneu spousty km ročně, a opravdu menám sebemenší duvod tu psát nějaký bludy!!!!-tak se mi nedivte když mi nějaký nepodložený vylevy zvednou mandle Myslím, že to tak pravda není. Novější Fábie s motorizací 1.2, mají přední brzdy FS II, aspoň brácha to tak má a na brždění je to dost poznat. Asi další úsporné řešení škodovky. to je fakt, nastastie mam FS III Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 fabka: Ja mam take pneu 165/70 na zimnich a nekomfort je pro me prujezd zatackou, kdy se auto houpe. Nebo staci jen zahybat volantem, a to nemusis ani nijak nasilne a auto plave.... Ty to nepozorujes a ani nemuzes pozorovat, protoze nemas zkusenosti se sirsimi pneu s nizsim profilovym cislem. Jinak s brzdami nesouhlasim. FSII jsem zkousel na HTP 47kW a prislo mi to uplne stejne jako FSIII. Mluvim o beznem mestskem provozu. Brzdeni v kritickych situacich asi bude jine. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.