Přejít na obsah

Předělání Intercooleru v 1.9TDI 74KW


Doporučené příspěvky

Zdravím všechny.Mám dotaz.Chtěl bych si předělat stavající Intercooler umístěný v blatníku do přední části za nárazník z důvodu získání místa pro nezavislé topení.Mohl by mě někdo prosím poradit jestli je jedno jaké velikosti a co vše nový Intercooler sebou přináší a předělání obnáší?Ohledne tohodle jsem laik.Slyšel jsem že zvíší výkon motoru,ale nevím jestli je potřeba se dívat na velikost,délku potrubí,či jiné specifika.Moc děkuji za rady ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

gandalf: montáž FMIC, tedy vpředu umístěného ic obnáší investici několik tisíc Kč (+- 5-xx tisíc, dle použitého materiálu)...dost vyměřování a celkem problém je i origo nárazník (je tam opravdu málo místa pro větší IC, proto je vhodný nárazník z FRS, který je více "vyšpulený" směrem dopředu), do origa by se dle mne muselo dost řezat :feve: ....jinak výměna IC za FMIC samo o sobě více koní neobnáší, pouze v horku nebude výkon vozu "vadnout" a turbo nedostává tolik zabrat, je lépe chlazeno....ale to u série moc nepoznáš, v případě větších úprav to znát samosebou jde, tak se už teoreticky dá říct, že díky fmic lze docílit vyššího výkonu......pokud nehodláš řešit výkon vozu, pokus se origo IC zachovat, ušetříš si celkem solidní peníz ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přátelé okřídleného šípu

pro kibi - tak Ti nevím, ale myslím si, že IC neslouží k tomu, aby turbo nedostávalo tolik zabrat, potažmo, že je lépe chlazeno, ale rád se nechám poučit. Osobně si myslím, že vzduch, který je tlačen do motoru se v IC ochladí a tím získává na své hmotnosti. Prosím, doufám, že mi nebudeš mít za zlé toto malé upřesnění funkce IC. Já také vše nevím a rád se nechávám poučit. Mnoho kilometrů bez nehody a technických problémů Tobě i všem přeje.Radek. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

intercooler (zapojený mezi vystup stlaceneho vzduchu z turba a sani motoru) funguje tak, že ochlazuje vzduch, ktery se stlacenim v turbu zahreje, motor ma potom lepsi ucinnost - ochlazenim stlaceneho vzduchu se zmensi jeho objem a do valce ho tak prijde vice...mas pravdu, ze to co jsem napsal je zavádejici...intercooler nechladí samotné turbo ale stlčený vzduch z turba, který jde do motoru, ale ruku v ruce to souvisí se životností samotné turbíny a celkově lepším procesem samotného spalování..turbo je chlazeno olejem, respektivě jeho pohyblivé části......tak to alespon chápu já, ale učený z nebe nespadl, ruku do ohně bych za to nedal :)

PS: např. u Fabie RS lze už při pouhém chipu vidět markantní rozdíl v kouřivosti zima-léto...kdy to sériové IC je prostě poddimenzovaný, když se instaluje FMIC, nebo větší cooler, tak to znatelně méně "hulí" a z motoru dou zeména ve vyšších otáčkách "vyždímat" další koně k plusu a to při sníženém zatížení samotné turbíny (teplota nasávaného vzduchu se značně sníží :palec2: )

jinak pěkně e to napsáno ve wikipedii: zde úryvek "vyšší teplota směsi znamená snížení účinnosti motoru, protože zahřátý vzduch má větší tlak při stejném molárním množství. Do motoru se tak dostane fakticky méně vzduchu s vyšší teplotou a motor by spaloval bohatší směs. Navíc teplota limituje samovznícení směsi. Tento problém se většinou řeší použitím mezichladiče stlačeného vzduchu (intercooler), který teplotu opět sníží"

omouvám se, někdy věci píšu "lidově"....vím že to sou polopravdy, nesnažím se vysvětlit princiip fungování...v tomhle případě se spíš snažím vysvětlit, že cpát nákladný větší cooler do seriového vozu nemá význam...nic víc nic mín :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

gandalf: montáž FMIC, tedy vpředu umístěného ic obnáší investici několik tisíc Kč (+- 5-xx tisíc, dle použitého materiálu)...dost vyměřování a celkem problém je i origo nárazník (je tam opravdu málo místa pro větší IC, proto je vhodný nárazník z FRS, který je více "vyšpulený" směrem dopředu), do origa by se dle mne muselo dost řezat :feve: ....jinak výměna IC za FMIC samo o sobě více koní neobnáší, pouze v horku nebude výkon vozu "vadnout" a turbo nedostává tolik zabrat, je lépe chlazeno....ale to u série moc nepoznáš, v případě větších úprav to znát samosebou jde, tak se už teoreticky dá říct, že díky fmic lze docílit vyššího výkonu......pokud nehodláš řešit výkon vozu, pokus se origo IC zachovat, ušetříš si celkem solidní peníz ;)

kibi:O získání vědšího výkonu mi skutečně nejde.Řeším místo na vhodnou montáž webasta a je to u TDIcka hodně bledé s místem.Napadlo mě práve předělání IC pod vystuhu jako v tvém případě,jako jedna s možností.Jestě to vše musím hodně zvážit.

Volil bych spíše takový,ktery nebude potřebovat vědší upravy a hlavně výměnu narazníku.

Každopádně moc díky za tvé rady,hodně jsi mi v tomto případě pomohl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...