kibi Vloženo 2. Květen 2010 Sdílet Vloženo 2. Květen 2010 Pro ty kteří si chtějí sami doma vyrobit lepší chlazení pro turbo se tu pokusím vytvořit stručnej "návod" jak asi na to....nebude přímo individuální, protože při postupu montáže se dá často improvizovat s materiálem který člověk sežene K samotnému materiálu: jako Intercooler (dále IC) lze do Fabie použít mnoho IC, vybírá se především dle rozměrů a umístění vstupu a výstupu.....osobně jsem použil IC z Mercedesu Benz W203 o rozměrech 925x130x50 katalogové číslo A2035000000, ale je možno použít i IC z VW Sharan 1.9TDi PD 85kw o rozměrech 570x96x85 - pozor pouze 85kw verze!! (81 a 66kw mají menší a neúčiný a 96 a 110 kw naopak velkou krávu ...nebo IC přímo určenej na zástavbu FMIC např zde http://www.saabtuning.cz/tdilys10.htm, kdy ten o rozměrech 700 x 140 x 60 by naprosto stačil - silikonové hadice na spojení alu trubek a silikonová kolena musí být kvalitní a proplétaná pro udržení tlaku, teploty a odolná vůči oleji a jinym agresivnim látkám v motoru: zde dražší varianta http://race.dieselpower.cz/Produkty/produkty-siliconhoses.php zde levnější (tuto jsem vybral a díky uživateli Toby66kw) http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=52123 - alu trubky a alu kolena na viditelné části jsem zakoupil z leštěného hlíníku zde se dají: http://www.highperformanceparts.cz/katalog/598-alu-trubky-a-kolena nebo http://race.dieselpower.cz/Produkty/produkty-siliconhoses.php .....část trubek, která není oku viditelná jsem bral z neleštěnýho hliníku za více než příjemnou cenu zde http://www.ferona.cz/cze/katalog/detail.php?id=30933 - dále je potřeba pořídit spony - kvalitní nerezové (pro průměr trubek 60mm spony 60-80mm, nebo 50-70mm jsou akorát, menší ne ) soupis materiálu použitého při mé zástavbě: 4 x alu koleno D60mm (vnější průměr 60mm - délka stran 26 x 14 cm) 1,2m alu neleštěné trubky D60 (méně jak 2m trubky nelze zakoupit, cena za 2m + poštovné u Ferony cca 350,-Kč), 3 x silikonové koleno D60, 4 x silikonová pojka D60, 1x silikonová spojka redukovaná 50 - 60mm...IC z MB W203 viz výše na jedno z alu kolen je potřeba nechat navařit přírubu pro čidlo tlaku vzduchu (toto se nachází na origo cooleru při vstupu) rozměr příruby musí být větší než samotnej půdorys tohoto čidla - uprostřed umístěn otvor na samotné čidlo (17mm) a připraveny otvory pro udělání závitů na uchycení tohoto čila - závity 5-6 mm budu akorát....více viz obrázek půdorysu čidla a obrázek samotného kolena s přírubou a umístění tohoto kolena PS: toto je vhodné nechat navařit až při přiložení a přizpůsobení alu kolena na autě - aby byla příruba správně natočená do volného prostoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 2. Květen 2010 Autor Sdílet Vloženo 2. Květen 2010 Samotná montáž - odstrojení: 1.) otevřít haupnu, sundat kryt motoru 2.) sundat přední nárazník (nezpomenout odpojit ostřiky světel, mlhovky) 3.) odpojit a odmontovat klakson i s konzolí 4.) sundat světlo na straně spolujezdce 5.) odmontovat intercooler a jeho vedení - hadice (od ventilu EGR k IC a poslední napojení na rovné trubce pod motorem - hadice k IC se odmontuje, trubka se ponechá na místě, k této se napojíme ) obr 1 - nyní máme odstrojeno co je potřeba, mělo by o vypadat viz obr 2 (až na tu hadici od EGR, ta musí taky pryč ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 2. Květen 2010 Autor Sdílet Vloženo 2. Květen 2010 další postup - napasování cooleru: 1.) cooler přiložit k výztuze tak, aby bylo možno z vývodů vést hadice (v mém případě viz foto 1,2) - vývod k turbu nesmí směřovat do chladiče klimy, do upevnění výztuhy ani jiných pevných bodů - optimálně tak aby bylo možno přímo napojit....u vývodu k EGR IC povystrčit tak, aby bylo možno vést za tímto trubku D60 skrze koleno 90° 2.) IC upevnit stahovacím drátem k výztuze a rozvrhnout, kde je potřeba výztuhu lehce upravit (není od věci přiložit sem tam nárazník) 3.) upravit výztuhu (flexou odříznout spodní okraj výztuhy) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 2. Květen 2010 Autor Sdílet Vloženo 2. Květen 2010 takže cooler sedí, nijak vážně nepřekáží nárazníku a především se za něj vejde vedení k turbu (trubk D60) - cooler je možno přichytit k výztuze: osobně jsem si vyrobil z hliníkového plechu 5mm prožky silné 2cm a z těchto vytvaroval konzoly k uchycení + v zadní části pomocí předvrtaných otvorů a dvoje šroubků přichytil k výztuze viz foto montáž vedení k IC 1.) na EGR nasadit silikonové koleno 90°C a k tomuto přiložit alu kolenu (nezapomínat, že cca 3cm alu kolena se schová pod silikonové koleno)...nasměrovat tak aby vedlo vhodný úhel pod světlomet 2.) pod "brýle" na nichž je přichycena spodní část světloetu vložit druhé alu koleno (na toto je vhodně nechat navařit přírubu na čidlo tlaku vzduchu, předem přiložit na trubku čidlo tak, aby nijak nezavázelo) - fixem naznačit na koleni od EGR a koleni pod brýlemi místo napojení (vhodně na obouch kolenech tak, aby silikonová spojka měla dostaten místa na stáhnustí sponkou) viz foto kolena seříznout tak, aby spolu svíraly vhodný úhel, byla mezi němi drobná mezera pro pohyblivý spoj....před napojením na silikonové spojky vždy opilovat okraje aby nebyly ostré hrany a okraje v několika místech přizvednout mírně kleštěma (aby se silikonová spojka nesvlékala) - odmaštění dosedacích ploch je samozřejmost během montáže vedené vždy!! přiložit světlomet - nárazník, zda vedení není špatně, zda příliš nevybočuje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 2. Květen 2010 Autor Sdílet Vloženo 2. Květen 2010 po chvilce vyměřování a řezání alu trubek by mělo být vše připraveno na finální montáž = kolena pospojovat silikonovýma spojkama a vždy převléci a přichitit sponou (velmi pevně dotáhnout) - za sponou nechat alespoň 1-2cm spojky....spojky dát tak, aby šroub bylo vždy snadné dotáhnut - aby směřoval od vozidla, místo do útrub vozidla po kompletaci přiložit nárazník a místa kde vzniká velké pnutí seříznout - u mne viz obrázky výše v návodu....ještě než se namontuje zpět klakson, světlo a nárazník, tak nastartovat, dle budíku tlaku turba nebo alespoň poslechově zjistit zda nikde neuniká tlak....zkusit trošku protůrovat motor a po zahřátí opět všechny spony dotáhnout!!!! po dokonalém dotáhnutí všech sponek je práce hotová....v mém případě je daní za toto odstranění mlhovek a v místech vedení do turba sížení světlosti vozu o cca 2cm vlivem vyčuhujícího kolena....holt za výkon se platí PS: v případě mého vedení trubek, je po poškození FMICE možno za krátkou dobu přehodit origo IC PPS: vedení alu trubek není v mém případě nutno nikde přichytávat...vše vejde tiptop a nějaká hybnost musí z důvodu vybrací a pohybu motoru být......v případě povyslé trubky, nebo velk hybnosti je vhodné udělat objímku, či příchytku (kus plechu ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 2. Červenec 2011 Autor Sdílet Vloženo 2. Červenec 2011 dle mne není nutno v RJ nic měnit, ale vedení trubek k IC bych zanechal v originál průměru s co nejméně ostrými záhyby a co nejkratší (kdyby vedení bylo většío průměru a příliš dloué, je možný, že by turbo pomaleji nabíhalo a bylo by nutný to řešit softvárově....u mne při přechodu z IC na FMIC před soft úpravou nebylo nic znát) jinak jsem rád že se návod hodí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.