Přejít na obsah

Vybíjení baterie Felicie


Ondra Louvar

Doporučené příspěvky

klucí dneska sem se tma nedostla snad zejtra stejně musim vyndat a nabit baterku potřebuju v uterý nekam jet tka snad to nafotím a přihodím zatím dik možna zkusim nejak pod tu přistrojovku vlýzt jestli se dostanu zazadu do toho spodnihop manelu na tunelu abych to zkusilk nejak vystrčit a uvidím jestli se mi to povede a nabo ne ale fotku sem snad zejtra strším

24-01-2011 tak jsme byl rano vyndat baterku

měla cca 4 volty dal sjem ji na procesorovou nabiječku chvili řvala že je vadná asi než rozmrzla a potom asi po 10 minutách sde chytla a začala diobijet zpočatku asi 3 ampery ej to 55 Ah a tedka už jede jako nyby byla zdravá

Vzal jem jinaj apmermetr a na rozsahu 10 a mi zto uhkazalo 0,04 A a to je asi celkem dost tolik by tam nejt nemělo podle dil , přiručky má nejt spotřeba cca 25 mA

Radio jsme nenafotil protože mi bv ý zime kleknula baterka ve fotaku

Radio jsme zkoušel zezadu vytlačit je tma hrozna zmeť drátů a pak i nejakej snad moilitak nebo pšna taková kostka mezi srátama ale at sem tlačil jak sem tlačil ven se nehnulo drží tzam jak pčibitý jako by bylo snad přišroubovaný nekde m venku koukájen rámeček asi o 1 cm a kole m radia není skoro žadný místo jak se tajdostat z boku jednou už sem to zkoušel jestli není po stranách chycený takovejma plochejma pružinama kzerý se po zasunutáí roztahnopu do stran a když se zvenší stlačí smerek¨m kradiu tka povolí a jede vyunout jak to bejvalo u jijnejch radií že sej n zastršily dovnitř a ty plochy planžety vejely jakoby v protismeru ven

hledal jsme pohmatem i konektor vzabu na radiu že bych ho vytýhnul jenom když ta mrcha nejde ven celýa le v tý zmeti drátů jsme nemel tu odvahu za neco zatahnout , a připadalomi to jako by tma byly daný bokosvorky jestli jsou s tim popropojovaný - od repraku je to zapojeni jako kvadrofone předni a zadni ale konektor jsm nenahmatal tak jsem tam jen vrazil nabidou jinou baterku starou cca 2+1/2 roku a chvili sem to natočil chytlo to po pul roce na dr a dofoukal jem aspon gumy klterý misto 2,2 mely asi tak 0,5 a pak sme od baterky odpojil - pol a nechal jsme ji tma a uvidím za tejden v pondelí potebuju nejkam vyrazit jestli to v nedeli natočím

jo a o manipulaci s mřižkou sjem se v tom mrazu ani nepokoušel protože by mi určitě někde něco prasklo je to celý křehký

Asi budu nechavat odpojenou baterku zatim až se otepli tka se do toho pustim nejak to snad pujde vyndat a ten

dalkovej ovladač zkusim taky vyndat , jina k mi došlo že to že jdme minule nic nemeřil taky mohlo bejt opravdu tim přijimačem nebo něčim takovým jak sem to študoval v papírech tak ten central dělá to že když se otevřou dveře jen DO a nedotevřou se jako klikou tka se centralem samy po 10 minutách zase zavřou tka me napadlo jestli ti neplechu opravdu nedelá central že se spustí nějakej povel z něho po 10 minutách

puvodne jsm i myslel jestli to nedelá v letě třea vetrák na chladiči elektrickej ale ten se nesepnul když sm byl na rybách a mel suto za zadkem a vetrak bych slyšel tka si rada přijimač od DO pujde ven a uvidímjestli proud klesne a nebo tio bude někde v tom chumlu kabelů za radiem a nebo ta houba molitan nebo co nebo co tam je jestli nějak nenavlhá

připadá mi to jako by to mělo nějek oddělovat draty od sebe je to nacpaný mezi nima ale vidět tam neni protože mám ješte pod palubkou namontovaný poličky a přes ně tam není vidět ale koule drátu je tam pořádná

Editováno: , autor: sadraj
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

musím uznat Ekkare, že já se v tom taky ztrácím :o . Začátek jsem ještě jakž takž pobral, ale od půlky a konec mi přijde že je tam moc myšlenek, ale žádná vyjádřená k dokonalosti a proto vzniká zmatek. Občas se čék musí zarazit i nějakého slova do kterého padlo jiné písmenko a přemýšlet co tam vlastně autor chtěl napsat za slovo.

Sadraj možná by stálo za to, psát více v klidu, jednotlivé myšlenky psát pomalu, aby dávaly smysl a hlavně si pak celý příspěvek po sobě přečíst, jestli když to čteš vcelku jestli to má hlavu patu.

No a teď ještě k tvé baterce, jak je vlastně stará??

Editováno: , autor: Malta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

klucí dneska sem se tma nedostla snad zejtra stejně musim vyndat a nabit baterku potřebuju v uterý nekam jet tka snad to nafotím a přihodím zatím dik možna zkusim nejak pod tu přistrojovku vlýzt jestli se dostanu zazadu do toho spodnihop manelu na tunelu abych to zkusilk nejak vystrčit a uvidím jestli se mi to povede a nabo ne ale fotku sem snad zejtra strším

24-01-2011 tak jsme byl rano vyndat baterku

měla cca 4 volty dal sjem ji na procesorovou nabiječku chvili řvala že je vadná asi než rozmrzla a potom asi po 10 minutách sde chytla a začala diobijet zpočatku asi 3 ampery ej to 55 Ah a tedka už jede jako nyby byla zdravá

Vzal jem jinaj apmermetr a na rozsahu 10 a mi zto uhkazalo 0,04 A a to je asi celkem dost tolik by tam nejt nemělo podle dil , přiručky má nejt spotřeba cca 25 mA

....

Jestli byla opravdu zmrzlá, tak dostala na prdel jako nikdy - a sebralo jí to klidně rok života, pokud už to rovnou neroztrhalo desky a separátory = rovnou ji to nezabilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevypadá jako moc poškozerná zmrzlí nebyla voda v ni normalne kloktala , a tedka už má po odpojení nabiječky cca 12,3 voltu ale nabitá jestě není a dobiji proudem cca už jenom 0,9 A ona ta nabiječka je na gelovky a bdobiji pomalu gelovku nabiji i tejden , ale spiš budu muset asi vypatrat odpojjovanim pojistek co to vlastně delá tna odber cca 40 miliamperu v autě to me štve ahlavne to není pravodleně apíš jakoby se to nekd projevilo a nekdy ne , to je na tom to nejhorsí to najít co tma tolik žere , Zkusim podle navodu povyndavávat pojistky jendu po druhý a zttřeba se to najde , Jinak tu nekdo psal

UZEMNOVACI PROPOJENI MOTORU popište mio přesně kde to je v kerejch miostech mám hledat předpokladam že to bude takový ta plochá spletená pásovina jako spláíclekj onbal z tlustýhio koaxialu to opletení a le pohledem jsem t o nenašel kde to mám hledat díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

felda už ten pásek nemá. Tam jde kostřící kabel od baterky na bok blatníku (kostra na kastlu) a odtud dále pokračuje na zadní stranu bloku motoru (nachází se to pod tou krkovicí, kterou si motor přisává teplý vzduch do sání). Když tu krkovici odděláš, dostaneš se slušně i na naten šroub.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

AHA tak to je ten jedinej šroub když se koukam na motor zpředu tak je mezi baterkou a filtrem sání vzduchu vede tma hkabel od baterky a dalsí jinak se tě zeptma jestě na jednu vec na + polu baterky na svorce mámjeden silnejsí kamel a jeden slabsí maji tma bejt dva nebo tma je ten jeden slabší navic zdá se mi jako že tma je novejc přidanej nejsem totiž prvním majitelem ale přebiral sem lizimk po jednom chlapikovi tka nevim jestli tma neco přidělaval když to bylo liznitý asi by mu to nepovolili bylo to pravidelně ve značkovým servisi u ješště dva roky po dojetí lizinku tka si myslim že když to prošlo tak yb to melo bejt udělaný dobře a nic novýho jem tam nikdy nepřidával tak nevím asi to je nekde začarovaný samo iod sebe asi počkam na leto až bude teplejc tedka před barakem s tim že mám zada v řiri se mi tam nechce poruznu kroutit a hledat , jen potřebuju v pondelí nakam zajet tak se moflim aby to chytlo snad jo když jem tam nechal baterku jan nandanou ale odpojenej - pol

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky jinak ta baterka co jsme ji v pondelí vyndal je nabitá . má 13,5 voltu naprázdno a udržovací proud je cca 0,1 A co tma trče z nabiječky tka snad bude dobrá uvidím jak se zatvaří po týdnu co ji necham odpojenou o kolik klesne a koli bude po tejdnu brát proudu při nabijení a budu čekat na teplo abych vyzkoušel vaše rady třeba se mi podaří zvítezit

Divný na tom je že když jsme to davla v srpnu mechanikovi a upozornil ho na tuhle zavadu tak nic nenašel a byl s tim i u znamýho na techický a na pc měříáku taky v paměti nenašli nikde nic jako nejakou zavadu že by to hlasilo tka to bude buďto jen občas a nebo najaká zavada na kabelu nebo nekde která se projeví jen občas a nebo po delším stání Každopádne sem výsledek napíšu jestli ho najdu zatím díky ale rtadit mužete dál co by to ještě mohlo bejt

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejjednodušší bude, když :

1) budeš po každé jízdě odpojovat baterku tím odpojením kostřicího káblu, dokud se nedokopeš k dalšímu zjišťování závady. Sice tím vyřadíš alarm, imobilizér, centrál a já nevím co ještě, ale tutově zabráníš tomu, aby se na baterce cokoliv přiživovalo. Jedním pólem odpojená baterka, pokud není sama uvnitř nějak chorá, nemá šanci se vybít dřív něž za nejméně 3 měsíce - samovybíjením.

2) až se doženeš k funkci nebo k tomu naženeš někoho dalšího, postupným vyndaváním pojistek za průběžného měření proudu odebíraného z baterie identifikovat část elektroinstalace, která má zvýšený odběr na svědomí. Je potřeba to udělat za několika různých okolností - při autě odemknutém i zamknutém, obojí nejméně půl hodiny po vytažení klíče ze zámku řízení. Vyšší odběr může mít na svědomí spousta zařízení, která nelze bez dalšího měření konkrétně určit. Jednou z možností je například adaptér, udělaný ze staré nožové pojistky, na který se napojí ampérmetr s rozsahem nejméně 30-40A a tím se postupně nahrazují jedna pojistka za druhou - a měří se proud odebíraný jednotlivými větvemi ve stavu vypnutém i zapnutém - a porovnává se s údaji z údržbové příručky.

Příklad - pojistka číslo XY jistí pravý světlomet + nějaké další žárovky, celkový příkon žárovek je 55/60W (tlumené/dálkové světlo) + další 2 žárovky s příkonem 15W. Nejvyšší odběr v této větvi za ustáleného stavu tedy nemá převýšit 60W+15W+15W=90W, což je 7,5A, nejnižší má být nulový (= zhasnutá světla). Ty naměříš v klidu nulu, ale při rozsvícených světlech odběr 10A = něco je špatně, buď nemáš osazené správné žárovky, nebo máš na okruh připojenou ještě nějakou další nežádoucí zátěž. Pokud by odběr při vypnutých světlech nebyl nula, znamenalo by to, že ten žrout/parazit je aktivní i při vypnutých světlech - a že je napojený na tenhle okruh. Pak už stačí jen jít po kabelech - může to být i blbá prodřená izolace anebo nějaký svod přes kus špíny, do které se dostaly kovové piliny nebo podobný vodivý materiál.

A nauč se prosím po sobě přečíst a opravit, cos napsal - luštit přeházená písmena, věty bez čárek nebo zkomolená slova, to už je fakt na hlavu... Čtení takového příspěvku a bádání po skutečném smyslu otázky zabere minimálně 3x tolik času proti normálně čitelnému příspěvku.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska ráno - 7 vcelsiú jsem došel k autu připojil odpojenou baterku a chytlo to na drc ,

ale po ceste se chovala elektrika zahadně rozsvitil jsme tlumený a po cca 200 metrech zhasla kontrolka a v tuchvili vylítlona počitači napetí na 14,8 voltu a asi zhasly i svetla a potom se mi povedlo je znova rozsvíítit asi na 5tej pokus přitom jel na plnno větrák od topení ale asi bude nekde bordel v kabelach možná kuny nebo co tu bjehá po sidlišti tka možna nekde dole pod autem jestli tma vekou kabely budou ohlodaný přčdtím to svitilo bez problémů až dneska to začalo blbnourt a bylo slyšet jak cvaka relarko od svetel a nebo to bylo tim že v autě byla asi vlhkost protože byly zamrznutý okna i zevnitř a zadni se mi ani po cca 5ti kilometrech a přestim 20 minutovým stání neiodmrazilo a pouýžít topeni na okno se mi nechtelo kvuli baterce tka to bude muset počakt až bude teplo , uvidím začnu těma pojistkama , nebo nejdřiv odpojim ten druhej kabel od + poliu kterej má vest do pojistek jestli není načatej ten co vede asi k alternatoru nebo ke starteru přimo z baterky jestli není chyba tma apotom pojistky podle návodu jednu po druháý s ampermetrem do 10A mám sice takovej šinskej nebojakej ale měěří tak by to snad zmeřit mel a myslom že krome hodin radia centralu a jednotky by tma na piojistkacvh nemel bejt odběr žádnej takže 0 proudu na pojistkach jinak navody anas nekde mám postahovasnáý ý a jestli jsou tma uvedený proudy ny vetvich tak to bude nejrychlejsí , hlavně abych to našel i když bude teplo a rozmrzne to ale dělalo to i v letě tka to snad najdu sdržte palce jiank mě klepne pepka z toho v servisu s tim nehtějí nic mit a kdyby tak se nedoplatím platit hledání hodinovou sazbou tak je to n den i víc a na to z duchodu nemam ani náhodou . takže kamarada k meřýku a koukata kontrolovat jak u byterky tka potom na pojistkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

....

A nauč se prosím po sobě přečíst a opravit, cos napsal - luštit přeházená písmena, věty bez čárek nebo zkomolená slova, to už je fakt na hlavu... Čtení takového příspěvku a bádání po skutečném smyslu otázky zabere minimálně 3x tolik času proti normálně čitelnému příspěvku.

Pánubohu poručeno, na tohle já nemám nervy. Moje češtinářka ze střední musí v rakvi rotovat jak turbo při plným plynu. Bratru 300 slov a ani jedna tečka + ty zkomoleniny, to je tak jeden příspěvek na celej večer. Dávám paprče od toho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... tka to snad najdu sdržte palce jiank mě klepne pepka z toho v servisu s tim nehtějí nic mit a kdyby tak se nedoplatím platit hledání hodinovou sazbou tak je to n den i víc a na to z duchodu nemam ani náhodou . takže kamarada k meřýku a koukata kontrolovat jak u byterky tka potom na pojistkách.

Tohle je důležitý sdělení - tvrdí že je důchodce, možná i invalidní. Plus to, že servis s tím autem nechce nic mít - což by napovídalo, že už to v nějakém měl a protože je pravděpodobně "óčkař" (držitel průkazu ZTP - označení na autě "O2"), museli mu to dělat přednostně a za režijní cenu. Takže se jim do toho z jasných příčin vůbec nechce.

Sadraji - nejlepší bude, když napíšeš odkud jsi, případně jak daleko jsi schopný s tím autem přijet - protože radit po netu téměř naprostému laikovi s elektrikou je strašně zdlouhavé.

Tvoje odpovědi navíc postrádají potřebnou srozumitelnost, aby se dalo usoudit na přesnou příčinu hned. Tohle chce zkušenosti a cit pro elektriku. Zkušenější elektrikář si s tím poradí za mnohem kratší dobu a menším nervováním přímo na místě, než když se tady budeme pokoušet Ti radit. Dej sem místo bydliště, my dáme hlavy dohromady a pokusíme se navrhnout co nejschůdnější řešení - jak pro nás, tak pro Tebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ekkar trefil jsi se naprosto přesně jak ZTP tak i O a jsem z Prahy Stodůlek, jestli to bude k něčemu dobrý. Jinak k stav stále stejnej baterka je sice v autě ael odpojená a ta co tam byla puvodně už je doma sundaná z nabiječky asi 12 dní a má 12,65 voltů a nezdá se mi že by se vybijela sama od sebe. ztak tedka musím počkat až bude tepleji protože jinak bych se zkroutil do auta k pojistkám a užbych asi nevylezl vem musel by mě někdo vyndat zkroucenýho .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ Sadraj: Poděkování směřuj na adresu mé křišťálové koule - asi to bude tím, že jsem jí dopřál nový baterky. Už chudák trochu švidrala bokem.

Včil, ogaři, pochlapte sa: kdo je ze Stodůlek nebo bližšího okolí a je schopný tu káru Sadrajovi omrknout a oměřit, dejte vědět - já to mám "kapánek" z ruky, jezdit 170 kiláků jen kvůli diagnostice elektriky by přece jen bylo trochu volovina.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Mám problém s felicií (1997, 1.3 benzín), najednou mi z ničeho nic úplně vybila baterku během asi 3 dní. Když jsem přišel do auta a chtěl nastartovat, tak se vůbec nic nestalo, nerozsvítily se kontrolky ani netočil startér. Vyndal jsem baterii, které jsem naměřil asi 2,5 V, tak jsem si říkal, že asi odešla baterka, ale doma se mi jí povedlo nabít na 12,6 V.

Šel jsem do auta změřit odpor mezi svorkami a když sem to dobře přichytil, tak to ukazovalo hodnoty jen kolem 6 - 15 ohmy v klidu. Z toho mi vyplývá, že to baterku v klidu vybije i za jeden den. Nebo se pletu? Baterii jsem tedy raději ani nepřipojoval.

Poradíte mi prosím, co by mohlo být špatně? Sám tomu vůbec nerozumím. Bude tedy vada někde v elektrice auta, zkrat apod?

Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, určitě tady budou jiní, co ti poradí lépe, ale pokud se nepletu I=U/R .... což je odběr mezi cca 1-2A.. Což každej řekne, že není normální, asi co bych zkusil já, (ale pokud máš možnost, nebo znáš někoho kdo má měřák) buď multimetrem, nebo přímo auto-ampérmetrem, kterej má zakončení (adaptéry) který vypadaj jak nožová pojistka a přeměřit v pojistkové skříni, která ta větev to dělá a poté jít dále a hledat.. :(

Takhle na dálku se, ale radí těžko..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě jsem si spočítal, že odběr 2A je hrozně moc, tak jsem chtěl vědět, jestli jsem uvažoval dobře. Sám nemám čím měřit proud a hlavně řídím teprve půl roku a nerozumím tomu, asi to tedy zkusím dovést do servisu aby to projeli a přeměřili no.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...