Publikováno Září 30, 201113 r zdravím Vás tu všechny, rád bych se zeptal, zda-li nemáte někdo zkušenost s montáží zadní rozpěrné tyče do octavie ..... jedná se o rozpěru Wiechers..... za fotky se také zlobit nebudu :-)
Říjen 6, 201113 r No já si dělám sám výztuhu do kufru a zatím mám jen rozpěrnou tyč. http://ondrero.rajce.idnes.cz/Ram/ A tyče do kříže budu dělat příští noční :-) Aby to vypadalo nějak takhle:
Říjen 7, 201113 r Autor No já si dělám sám výztuhu do kufru a zatím mám jen rozpěrnou tyč. http://ondrero.rajce.idnes.cz/Ram/ A tyče do kříže budu dělat příští noční :-) Aby to vypadalo nějak takhle: děkuji :-) ale já mám tu rozpěru jinčí, zítra sem dám fotku jestli si vzpomenu. Problém je, že ji nemůžu dostat mezi zadní podběhy a vůbec hlavně netuším, do jakých má přijít míst :-(
Říjen 8, 201113 r K čemu je to dobré?Ani nevim,jen mě to baví v práci po nočních vyrábět. Už mi totiž dochází inspirace co kutit a tak vymejšlim ptákoviny Ano jsem ten vámi nepochopený tuner,ale místo nálepek a ozdob z Globusu si radši sám vyrobim takové věci. V té Octavii na okruhy to asi smysl má.Při mých rychlostech to bude prd platné A co se týče rozpěrné tyče v zadu u octavie. Podle mě to je nesmysl davat mezi podběhy.Protože pružiny jsou dole a do podběhů vedou jen tlumiče.Není to jako ve Felicii kde vede do podběhu tlumič s pružinou a tedy celá váha. U octavie jde váha na spodek auta. Ale jak říkám.Jen moje domněnka..... Jinak nejlepší umístění bude asi jak to mám já.Na ten plech co drží mechnasmus pásů. Je to potom bez vrtání do podběhů.Stačí držák přidělat na šroub o průměru 11mm. A je to vzadu to nejvyztuženější místo. To bys musel mít tyč na míru jako mám já. Do podběhů bych nevrtal.Ty jsou dost měkké. Vepředu je navařenej zespod podběhu 3 mm tlustej plech(kroužek).A s materiálem podběhu to dělá cca 4mm silnou stěnu na vrtání.Proto mám vepředu vyvrtaný 4 díry na držáky tyče. Tak si tak
Říjen 8, 201113 r Autor já jí mám odsud: http://www.escape6.cz/podvozky/rozperne-tyce/wiechers/zadni/ocelove--lakovane-cervene-/skoda/Zadni-ocelova-cervene-lakovana-rozperna-tyc-Wiechers-pro-Skoda-Octavia-1U/ ale nevím kam s ní :-( rozpěra (ta červená tyč) viz foto
Říjen 8, 201113 r Tak to je přesně tyč,kterou bych si na auto nepřimontil.Musíš z boku do podběhů udělat 2 díry a navíc není štelovatelná.A to vrtání znamená sundat plastové podběhy,odměřit díry a pak šrouby s matkama.A pevnost podběhů z boku nebude tak valná.To pomanu promáčkneš rukou
Říjen 8, 201113 r Autor já tam plastové podběhy nemám ale právě mě zaráží ta pevnost těch podběhů opravdu jsou snadno deformovatelný a jediný místo, kde je to vyztužený je horní uložení tlumičů a tam ji zas nedostanu, auto je na ni zkrátka "ouzký" a taky nevěřím tomu že se vměstnají dva šroubky společně s horním uložením tlumiče do těch "domečků" Upraveno Říjen 8, 201113 r od Wojnar Necituj poslední příspěvek!!
Říjen 9, 201113 r Oblast označaná červěně-Tam bych nikde nic nevrtal.To je všechno slabé.K místu kde je to zesílené a kde drží tlumič se jen tak nedostaneš.Ideální je něco vykoumat na ten modře označenej plech.Ten je přibodovanej jak k podběhu,tak z boku a ještě jsou na něm navařený výztužný pásky.
Listopad 17, 201113 r Tak tady opět další pokračování. Rám má i s držákama a šroubama asi 4 kila. Žádná velká váha a je snadno rozebíratelný,když budu chtít dát něco většího do kufru. Sada igelitek s nákupem se vejde v pohodě
Leden 1, 201213 r Zdravím Ondrero prosím te nebyla by možnost si od tebe nechat vyrobyt tu rozpěrnou tyč co jsi si dělal?
Leden 2, 201213 r Vypadá to zajímavě všechny tyhle vzpěry a rozpěry, ale opravdu by mě zajímalo jestli někdo z Vás kdo to máte v autě jste poznali nějaký rozdíl co se týče vlastností nebo chování auta. Podle mě jde spýš o to když otevřete kufr že tam ty vzpěry jsou a máte z toho dobrý pocit ne? Fakt by mě to zajímalo. V mé RS mám ty originální vzpěry v kufru a to si myslím že trochu nějaký význam má, ale spýš jen z hlediska deformace při bouračce. Tím samozřejmě nechci nikoho urazit nebo podobně, jen mě zajímájí poznatky lidí, kteří to v autě mají.
Leden 2, 201213 r Autor já mám přední a je to znát hodně, auto je slabilnější, citlivější a celkově se lépe chová Upraveno Leden 2, 201213 r od Wojnar Necituj poslední příspěvek!
Leden 2, 201213 r Tak tomu jaksi nerozumím. Jestli se mi má auto bez rozpěrných tyčí kroutit tak, že to mám za jízdy poznat, pak to bude asi v takové míře, že to poznám na mezeře mezi blatníkem a kapotou. Což se mi nezdá. Jestli se karoserie "deformuje" tak, že to pouhým okem nepoznám, tak to nepoznám ani na jízdních vlastnostech. Podle mně je to jen placebo efekt a zrušení umělé vytvořených deformačních zón, které pak mají za následek, že při ráně z boku to odnese u druhý bok a celá posádka v autě, bo takto vyztužená karoserie nepohltí náraz a hodí to celým autem.
Leden 3, 201213 r U mě to je jen pohledová záležitost. A řešit co se stane když do mě někdo nabourá? No to bych ani na motorce nemohl jezdit,když bych přemýšlel co by se asi stalo se mnou při nehodě... A co možná ty výztuhy skutečně pomáhají...ale rozhodně né u sériového auta. Až při úpravách podvozku to bude mít smysl.
Leden 4, 201213 r Taky nějak nechápu smysl těchto "vzpěr" v kufru. Docela zajímavé musí být vyndat rezervu !! Ono stačí jet třeba na dovolenou k moři, mít defekt a vyndávat všechny zavazadla a k tomu ještě rozebírat nějakou konstrukci v kufru....
Leden 5, 201213 r Tak přesně na tyto aktivity(jízda do práce,do obchodu,na dovolenou,tahání krámů) mi slouží auto číslo 2. Octávka je mazel číslo 1.Už ani nepamatuje kdy vyjela v zimě a jezdí jen když je pěkně... Víc km najezdím na kole než autem :-) Nemám v plánu ji prodávat a pro někoho nechápavé úpravy mě v životě neomezujou. Musím si to užít teď,protože až si budu hledat vlastní bydlení a možná budovat rodinu :-),tak už nebude na plechové mazlíky tolik peněz,času a nálady. Dopadnu jak můj tata,ten taky zamlada lítal na mašině a pak když jsem se narodil já a ségruše,tak motorkaření opadlo a znovu si pořídil novou strojovnu až v 50ti :-) Jenže už to prej není takové labůžo jako tenkrát.
Červen 10, 201213 r zdravim chlapci, budu si dělat do kufru něco podobného jako má ondrero ale víc do stylu . Potřebuju se zeptat jestli se víc vyplatí ty rozpěry našroubovat a nebo udělat trubku, nakonec navařit matice a udělat ji spíše štelovatelnou. A pak tu je uchycení něco jako je mezi to prdnout napínací šroub s okem a jestli to můžu navařit na auto elektrodou.
Červen 14, 201213 r Zdravim, no docela šílený nápad přivářet k plechové karoserii něco elektrodou. Co myslíš, že to udrží?! Když to budeš napínat mezi sebou, tak akorát vytáhneš plech v okolí přivařených ok...... Upraveno Červen 14, 201213 r od Wojnar Necituj poslední příspěvek!!!
Červen 17, 201213 r Já osobně bych taky do sváření nešel. Tu horní rozpěru jde udělat tak,že do auta není potřeba vůbec vrtat.A drží jako čert. Jen 2 dírky do čalounění to stojí. A ty spodní do kříže? No to stačí jen držáky přišroubovat ke kastli. Samozřejmě udělat co největší základnu toho držáku..A pak jen 4X M8 šrouby a je vymalováno.
Červen 18, 201213 r Autor já tam nacpal tu kupovanou, nevypadá to sice tak dobře jako ten kříž, a zřejmě by jí chtělo ještě posunout vejš ale sem spokojen :-)
Červen 18, 201213 r Autor nemám, nasadil sem jí odspoda, protože jedině tak tam šla a pak sem ji přidělal pomocí čtyřma M8 šroubama ...... je ve vejšce cca 10cm nad podlahou, což je dost nízko
Červen 18, 201213 r Chápu to správně že jsi jen navrtal podběhy? To ale není tak pevné řešení.To pomalu promáčkneš pěstí A 10 cm nad podlahou taky trošku postrádá smysl
Červen 18, 201213 r Autor no tam je to právě zrovna jedno ze silných míst , kde je to poměrně bytelný ale taky mě štve že sem to vejš nenacpal :-( prostě nešla :-(
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.