Přejít na obsah

zadní rozpěrná tyč


Lenny93

Doporučené příspěvky

No já si dělám sám výztuhu do kufru a zatím mám jen rozpěrnou tyč.

http://ondrero.rajce.idnes.cz/Ram/

A tyče do kříže budu dělat příští noční :-)

Aby to vypadalo nějak takhle:

děkuji :-) ale já mám tu rozpěru jinčí, zítra sem dám fotku jestli si vzpomenu. Problém je, že ji nemůžu dostat mezi zadní podběhy a vůbec hlavně netuším, do jakých má přijít míst :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K čemu je to dobré?Ani nevim,jen mě to baví v práci po nočních vyrábět.

Už mi totiž dochází inspirace co kutit a tak vymejšlim ptákoviny :)

Ano jsem ten vámi nepochopený tuner,ale místo nálepek a ozdob z Globusu si radši sám vyrobim takové věci.

V té Octavii na okruhy to asi smysl má.Při mých rychlostech to bude prd platné :)

A co se týče rozpěrné tyče v zadu u octavie.

Podle mě to je nesmysl davat mezi podběhy.Protože pružiny jsou dole a do podběhů vedou jen tlumiče.Není to jako ve Felicii kde vede do podběhu tlumič s pružinou a tedy celá váha.

U octavie jde váha na spodek auta.

Ale jak říkám.Jen moje domněnka.....

Jinak nejlepší umístění bude asi jak to mám já.Na ten plech co drží mechnasmus pásů.

Je to potom bez vrtání do podběhů.Stačí držák přidělat na šroub o průměru 11mm.

A je to vzadu to nejvyztuženější místo.

To bys musel mít tyč na míru jako mám já.

Do podběhů bych nevrtal.Ty jsou dost měkké.

Vepředu je navařenej zespod podběhu 3 mm tlustej plech(kroužek).A s materiálem podběhu to dělá cca 4mm silnou stěnu na vrtání.Proto mám vepředu vyvrtaný 4 díry na držáky tyče.

Tak si tak :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je přesně tyč,kterou bych si na auto nepřimontil.Musíš z boku do podběhů udělat 2 díry a navíc není štelovatelná.A to vrtání znamená sundat plastové podběhy,odměřit díry a pak šrouby s matkama.A pevnost podběhů z boku nebude tak valná.To pomanu promáčkneš rukou :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já tam plastové podběhy nemám ale právě mě zaráží ta pevnost těch podběhů :feve: opravdu jsou snadno deformovatelný a jediný místo, kde je to vyztužený je horní uložení tlumičů a tam ji zas nedostanu, auto je na ni zkrátka "ouzký" a taky nevěřím tomu že se vměstnají dva šroubky společně s horním uložením tlumiče do těch "domečků"

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oblast označaná červěně-Tam bych nikde nic nevrtal.To je všechno slabé.K místu kde je to zesílené a kde drží tlumič se jen tak nedostaneš.Ideální je něco vykoumat na ten modře označenej plech.Ten je přibodovanej jak k podběhu,tak z boku a ještě jsou na něm navařený výztužný pásky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...

Vypadá to zajímavě všechny tyhle vzpěry a rozpěry, ale opravdu by mě zajímalo jestli někdo z Vás kdo to máte v autě jste poznali nějaký rozdíl co se týče vlastností nebo chování auta. Podle mě jde spýš o to když otevřete kufr že tam ty vzpěry jsou a máte z toho dobrý pocit ne? Fakt by mě to zajímalo. V mé RS mám ty originální vzpěry v kufru a to si myslím že trochu nějaký význam má, ale spýš jen z hlediska deformace při bouračce. Tím samozřejmě nechci nikoho urazit nebo podobně, jen mě zajímájí poznatky lidí, kteří to v autě mají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tomu jaksi nerozumím.

Jestli se mi má auto bez rozpěrných tyčí kroutit tak, že to mám za jízdy poznat, pak to bude asi v takové míře, že to poznám na mezeře mezi blatníkem a kapotou. Což se mi nezdá.

Jestli se karoserie "deformuje" tak, že to pouhým okem nepoznám, tak to nepoznám ani na jízdních vlastnostech.

Podle mně je to jen placebo efekt a zrušení umělé vytvořených deformačních zón, které pak mají za následek, že při ráně z boku to odnese u druhý bok a celá posádka v autě, bo takto vyztužená karoserie nepohltí náraz a hodí to celým autem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mě to je jen pohledová záležitost.

A řešit co se stane když do mě někdo nabourá?

No to bych ani na motorce nemohl jezdit,když bych přemýšlel co by se asi stalo se mnou při nehodě...

A co možná ty výztuhy skutečně pomáhají...ale rozhodně né u sériového auta.

Až při úpravách podvozku to bude mít smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky nějak nechápu smysl těchto "vzpěr" v kufru. Docela zajímavé musí být vyndat rezervu :kol-28: !! Ono stačí jet třeba na dovolenou k moři, mít defekt a vyndávat všechny zavazadla a k tomu ještě rozebírat nějakou konstrukci v kufru....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak přesně na tyto aktivity(jízda do práce,do obchodu,na dovolenou,tahání krámů) mi slouží auto číslo 2.

Octávka je mazel číslo 1.Už ani nepamatuje kdy vyjela v zimě a jezdí jen když je pěkně...

Víc km najezdím na kole než autem :-)

Nemám v plánu ji prodávat a pro někoho nechápavé úpravy mě v životě neomezujou.

Musím si to užít teď,protože až si budu hledat vlastní bydlení a možná budovat rodinu :-),tak už nebude na plechové mazlíky tolik peněz,času a nálady.

Dopadnu jak můj tata,ten taky zamlada lítal na mašině a pak když jsem se narodil já a ségruše,tak motorkaření opadlo a znovu si pořídil novou strojovnu až v 50ti :-)

Jenže už to prej není takové labůžo jako tenkrát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

zdravim chlapci, budu si dělat do kufru něco podobného jako má ondrero ale víc do stylu post-74110-0-08620700-1339322663_thumb.j . Potřebuju se zeptat jestli se víc vyplatí ty rozpěry našroubovat a nebo udělat trubku, nakonec navařit matice a udělat ji spíše štelovatelnou. A pak tu je uchycení něco jako je post-74110-0-22479300-1339323238_thumb.j mezi to prdnout napínací šroub s okem a jestli to můžu navařit na auto elektrodou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, no docela šílený nápad přivářet k plechové karoserii něco elektrodou. Co myslíš, že to udrží?! Když to budeš napínat mezi sebou, tak akorát vytáhneš plech v okolí přivařených ok......

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně bych taky do sváření nešel.

Tu horní rozpěru jde udělat tak,že do auta není potřeba vůbec vrtat.A drží jako čert.

Jen 2 dírky do čalounění to stojí.

A ty spodní do kříže? No to stačí jen držáky přišroubovat ke kastli.

Samozřejmě udělat co největší základnu toho držáku..A pak jen 4X M8 šrouby a je vymalováno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...