Octavian2tdi Vloženo 16. leden 2012 Sdílet Vloženo 16. leden 2012 řeknu to asi takhle kdybych nedolil destilku do bezudržbove baterie tak přiští rok bych ji asi s nejvetši pravdepodobnosti vyhodil jelikož članky bez vody jen s kyselinou to asi nefunguje!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Spajky007 Vloženo 16. leden 2012 Sdílet Vloženo 16. leden 2012 to je možný ale ta baterka je dělaná aby vydržela určitou dobu a pak je konec ale takhle jí pomůžeš třeba na rok třeba na dva to se uvidí časem já použiju měřák když má malé hodnoty tak jde ven. ale každej to dělá jinak někdo až mu auto někde na horách vypoví službu tak to řeší Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Octavian2tdi Vloženo 16. leden 2012 Sdílet Vloženo 16. leden 2012 asi jo je to idividulní a jelikož jsem elektrikář tak to znam trochu víc.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 16. leden 2012 Sdílet Vloženo 16. leden 2012 ................I bezudržbove baterie se dobíjejí pokud tam jsou zatky vždy vyšroubovat a skontrolovat hladinu destilky!!! Na co by tam jinak byla? Ja mam taky orig BEZUDRŽBOVKU VARTA staří 4roky a pod nálepkou sou zátky.Samozřejme hladina destiky byla už slabší takže dolito a nabito starty jako muj zahradní traktor................. Ty zátky jak jsi správně uvedl opravdu k něčemu jsou. Jsou k naplnění baterie elektrolytem, který se plní jen ve výrobě. Zátky jsou poté utěsněny a zalepeny reklamním štítkem. Jak dobře víš tak při nabíjení se zahřívá elektrolyt a odpařuje se. Poté kondenzuje na stěnách baterie a zpět stéká. A ty jsi udělal to, že jsi již porušil uzavření baterie takže jsi jí protáhl život o něco málo a jak píše Spajky007 ve chvíly kdy ji budeš potřebovat nejvíc tak se odporoučí do věčných lovišť. Jinak jsem ti přidal obrázek návodu na údržbu baterie a něco jsem ti tam zvýraznil. Bezúdržbová baterie je opravu bez údržby - výrobce ví proč to klade na srdce prodejcům i koncovým zákazníkům. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Spajky007 Vloženo 16. leden 2012 Sdílet Vloženo 16. leden 2012 už u Š120 měl děda bezúdržbovou taky jsme jí otevřli a vydržela ještě 6 měsíců Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Octavian2tdi Vloženo 16. leden 2012 Sdílet Vloženo 16. leden 2012 Díky za radu a názor ale pokud bych byl obchodník taky bych napsal Neotvírat jelikož stači jak vyschne jeden članek a baterka semuže vyhodit a koupit NOVÁ !!!Mimochodem už loni jsem otvíral a to byly mnohem vetši mrazy a nesklamala me!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 16. leden 2012 Sdílet Vloženo 16. leden 2012 Třeba tuhle. Jedna z mála "lepších" věcí z Lidlu. Zrovna ode dneška ji mají opět v nabídce tak jsem si po přečtení toho vlákna koupil taky. No, uvidíme. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 16. leden 2012 Sdílet Vloženo 16. leden 2012 Obchodník a výrobce totiž ví, že čeští "všeumělové" se v tom po vzoru Š120 budou hrabat a chrání se tím k případné reklamaci, která je stojí peníze a nedělá dobrou vizitku výrobku. Jinak mi není jasné jak může vyschnout hermeticky uzavřená nepoškozená baterie?? Aha už asi vím, leda, že by jí někdo otevřel a zpět již jí neutěsnil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matt12 Vloženo 16. leden 2012 Sdílet Vloženo 16. leden 2012 Hermeticky uzavretá nie je z bezpečnostných dôvodov - pri prebíjaní príliš vysokým napätím sa voda mení na vodík a ten musí mať možnosť unikať. Pokiaľ je batéria bezúdržbová (zátky nie sú voľne prístupné) nie je potrebné dolievať vodu, keďže výrobca kompenzuje predpokladané straty počas životnosti zvýšenou hladinou elektrolytu od výroby. Inak tá nabíjačka z Lidlu je údajne klon CTEKu takže pokiaľ nešetrili na nesprávnom mieste tak asi dobrá kúpa. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krysolet007 Vloženo 17. leden 2012 Sdílet Vloženo 17. leden 2012 Tak dneska jsem si koupil taky tu nabíječku z Lidlu, a stavil jsem se ve škoda servisu a tam mi potvrdili že neni nutné odpojovat kabely od baterky. Budu to nabíjet v autě venku (na dvoře pod návratím), tak nevím jestli mám při téhle teplotě na nabíječce nastavit ten mód se sněhovou vločkou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 17. leden 2012 Sdílet Vloženo 17. leden 2012 Osobně jsem tento mód nikdy nepoužil. Stačí obyčejný mód toho autíčka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 17. leden 2012 Sdílet Vloženo 17. leden 2012 (editace) No, tady jde o to, že na "vločku" se baterka nabije na vyšší napětí. Vzpomínám si, že kdysi jak se dělaly nejrůznější elektronické regulátory napětí (v dobách reléových reglerů) tak byly "modely" s přepínáním léto/zima. Právě na 14,4/14,7 V. Jinak mám ji už taky. Trochu mně ale překvapila. Připojil jsem ji na baterku 74 Ah, která je v traktoru, traktor stojí v samostatné garáži ( je v ní tolik kolik venku, čili teďkom kolem nuly), traktor nejezdil cca měsíc, baterce jde 5-tý rok, a po připojení nabíječky jsem se byl na ní podívat tak cca po dvou hodinách a už svítila kontrolka ukončeného nabíjení a probíhalo pouze udržovací nabíjení, které je cca 50 mA. Jsem teda předpokládal, že ji bude nabíjet o něco déle. EDIT: Jinak jsem proletěl web a zkušenosti veskrze pozitívní. Jeden za všechny: http://www.motorkari...p=5#goto5760087 Tam ji dokonce jeden (1100Virago) rozkuchal a další (C.B.R) podrobil důkladnému měření. Oba ji vychvalují do nebes. Ale taky je tam jeden na další stránce co má podobný problém http://www.motorkari...r=6#goto5761258 Nevím ovšem jestli úplně stejný. Doufám, že ne a že ta moje baterka se opravdu dobila tak rychle. EDIT2: Tak jsem se tomu ještě trochu pověnoval, početl a pozkoušel. Píše se tam: "baterie je plně nabitá až když cvakne rele. Ověříš to tak, že když sundáš svorku z baterie při "FULL", nemělo by už cvaknout rele..." a je fakt, že FULL sice svítí, ale po odpojení svorky z baterky relé cvakne. Tudíž před odpojením se nabíjela tím nižším proudem 0,8 A Ještě jeden test: http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=40&t=42912 a tam se píše: "Nabijeni 12V autobaterie probiha nasledovne - 1. zacina nabijecim proudem 3,8A 2. po dosazeni napeti 13,5V proud pada na 3A 3. po dosazeni napeti 14V proud pada na 0,8A 4. po dosazeni napeti 14,3V se nabijeni zastavi a nabijecka prejde do udrzovaci faze - proud 50mA" Takže asi jo Editováno: 17. leden 2012, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hunterkyjov Vloženo 4. Únor 2012 Sdílet Vloženo 4. Únor 2012 dostanu se do O2 kdyz tam neni baterie ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.