killerek Vloženo 25. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2011 Zdravím,potřeboval bych poradit.Když změřím napětí na kablíku od altíku tak je tam něco kolem 15V a když ho připojím na baterku tak to ukazuje sotva 13,2V bez zapnutých spotřeb. ( světla,ventilátor.....) je tam někde nějaké relátko nebo tak něco??? Je to fa 135 LSE r.v.93 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 25. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2011 a to je málo? Když si na Felicii nechám na palubním počítači zobrazovat nabíjecí proud pohybuje se (odjakživa) kolem 13,4 - 13,8 V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
killerek Vloženo 25. Říjen 2011 Autor Sdílet Vloženo 25. Říjen 2011 no borec tvrdil že to musí dávat 13,9-14,2 protože když rožnu světla,ventilátor a nebej bože vyhřívání zadního okna tak jsem na 12,3a to je prej hodně málo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 25. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2011 Ten "borec", co tvrdí že by napětí na baterce za chodu motoru mělo být kolem 14 až 14,5V, nekecá. Buď máš málo napnutý, nebo odrbaný "klíňák", anebo můžeš mít přidřená ložiska v altíku. Další možnost je špatný regulátor - stačí aby byly "sjeté" uhlíky nebo "oskákané" kroužky na rotoru a už to nereguluje jak by mělo. Regulátor je malá kovová krabička na čele alternátoru - na druhé straně, než je řemenice. V tělese altíku ho drží tuším 2 šrouby a vede k němu drát, na který se dostává +12V od baterky přes spínací skříňku a kontrolku dobíjení - to je taky potřeba zkontrolovat, jestli se tam tento budicí proud vůbec dostává - často stačí spálená žárovička kontrolky a hnedle je o starost postaráno. Ten regulátor bych pro sichr vyměnil nebo nechal vyměnit - nestojí to majlant, ty cca 200,- uneseš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
killerek Vloženo 25. Říjen 2011 Autor Sdílet Vloženo 25. Říjen 2011 kontrolka funguje,regulátor taky,nejde mi do hlavy,že když odpojím u baterky kabl co vede od altíku,tak na něm naměřím 15V a pokud ho mapojím zpět na baterku tak naměřím na baterce už jen 13.2V kam se poděly ty 2V ??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 25. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2011 Sežrala je baterka a odpory v obvodu. Uvědom si, že když máš otevřenou haubnu, motor většinou běží na volnoběh = alternátor dává jen základní výkon (nejvýš tak něco kolem 10A). Když odpojíš baterku, z alternátoru pojede jen ŘJ motoru (pokud tam nějaká je, jinak jen elektronika zapalování) - plus to co budeš mít zrovna zapnuto. Když nebude zapnuto nic, pojede alternátor skoro naprázdno a jeho napětí vyskočí na maximum, kde zasáhne ochrana vestavěná v regulátoru. Kdybys ten kabel po odpojení připojil na osciloskop, viděl bys jak tam skáče napětí = alternátor se rychle odbuzuje a zase nabuzuje. Když ale baterku připojíš, snaží se ta baterka okamžitě sežrat všecku volnou elektriku, kterou "najde" - v klidu má nižší napětí, než altík v chodu, takže se pouhým rozdílem napětí vytvoří tok elektrického náboje směrem do baterky. Tím se altík zatíží a protože otáčky zůstanou stejné = nezvětší se přísun mechanické energie na hřídel altíku, klesne na něm napětí - říká se tomu zákon zachování energie a je to jeden ze základních pilířů fyziky. Další důvod poklesu napětí je úbytek napětí vzniklý průchodem proudu vodičem - tím je jednak ten spojovací kabel, druhak (a v největší míře) drát namotaný jako statorové vinutí v alternátoru - to má prostě nějaký odpor a pokud jím začne protékat nějaký větší než zanedbatelný proud, část napětí se spotřebuje jen na protlačení toho proudu vodičem. Tomu se říká Ohmův zákon a je to zase jeden ze základních kamenů - tentokrát elektrotechniky... Podrobné vysvětlení funkce dobíjení včetně potřebných hodnot napětí už jsem tady několikrát psal, napiš si do rozšířeného vyhledávání přes všecka fóra "alternátor" nebo "dobíjení" a do *vyhledat autora* napiš můj nick - a čti co to najde... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vfi Vloženo 22. Únor 2015 Sdílet Vloženo 22. Únor 2015 Čau mám lehčí problém. Dneska se kámošovi na vw rozsvítila kontrolka dobíjení, když jsem jí uviděl v tu chvíli jsem si uvědomil, že mi na formanovi svítí už delší dobu, minimálně měsíc to bude možná i daleko dýl. Když startuju tak svítí jasně a pak zhasne, ale třeba v noci lehoučce svítí, ve dne neni absolutně vidět ikdyž je zataženo. Tak mi to nedalo a změřil jsem to. Samotná baterie měla 12.6 V, když jsem nastartoval tak tam bylo 13.3 - 13.4 a když jsem k tomu zapnul světla a výstražňáky tak se tam objevilo 12.54. Všechno jsem zkoušel na volnoběh neměl jsem nikoho k sobě kdo by mi šlápl na plyn. A tak se chci zeptat jestli to má smysl opravovat když to auto jezdí i stim? a jak je to zhruba finančně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sven01 Vloženo 22. Únor 2015 Sdílet Vloženo 22. Únor 2015 No moze to byt iba slabo nasponovany remen. Ale zmeraj to kludne aj na zapolovaci vo vnutri auta, nemusis priamo na baterii, a pridaj plyn...a napis kolko da pri cca 3 tis otackach a pozapinaj spotrebice, vyskusa aj uplne vsetky. Svetla, vyhrievanie, trojuholnik, hmlovky, ventilator naplno....pokial bude aspon okolo 13 tak vramci veku to je ok. Ale oprava inak alternatora nemusi byt draha...regler je mozno 10E, loziska a ktovie co este. Ak si troxu zrucny urobis aj sam. Ale na favoritoch zvykla posvecovat ta kontrolka...nepresvecuje to iba od kontrolky svetiel? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.