Přejít na obsah

Zapalovací moduly KO


jetixx

Doporučené příspěvky

No taky mi motor při lehtání plynu kolem 2000ot na 4ku zátěž cca 15% cuká. Přidává ubírá, jen velmi málo a NIKDY jsem nepřišel na to, čím to je, vyměnil jsem vše, kromě reakční vzpěry a čisla otáček kliky. Logováno na vagu, nikde problém :D Kdyby na to někdo přišel, bylo by super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ne nevím, EGR jsem vyloučil (zaslepen), klapka vyjmuta a důkladně vyčištěna (takže už to tak nekolísá, nicméně motor se furt třepe na volnoběh jak ratlík). Zítra to vezu ke známému do servisu, tak uvidíme, jestli to budou ty rozvody.

post-3505-0-77785200-1329648113_thumb.jp

post-3505-0-72635100-1329648144_thumb.jp

Editováno: , autor: Malta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

takže máme 8.3. a závada stále nediagnostikována :kol-26:

tlaky měřeny 13,4 ; 13,4 ; 12,95 což na poctivých 231 000km bych řekl jsou dobré

kontrola skočených rozvodů - jsou OK

na úvod jen zopáknu - postupná výměna zapal. modulů - žádná změna

zaslepení EGR - žádná změna

ve škodovce dignostikováno přisávání falešného vzduchu kolem sání - těsnění vyměněno - žádná změna

na zkoušku vyměněn PCV ventil s tou vroubkatou hadicí - žádná změna

po odpojení MAP senzoru a několika sekundovém běhu motoru se motor na volnoběh krásně zklidní, takže porběhla výměna asi 3 ks jiných MAP senzorů včetně nového - žádná změna

proměření kabeláže od jednotlivých čidel k ŘJ, překontrolování veškerého kosstření v motoru - vše OK

v pondělí jsem si sehnal funglovku ŘJ na můj motor a včera proběhla výměna a - žádná změna (dnes se stavím za mechošem abych si vyslechl detaily včerejších pokusů z ŘJ), tak dám ještě vědět

takže ... nějaké nápady ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže kauza uzavřena :kol-31:

dnes jsem navštívil LPG servisáka, abychom probrali aktuální situaci a vše co se dělo včera při výměně ŘJ a první jeho otázka zněla jak jsem na dnešek spal :kol-28:

on že prý blbě, že prý v noci třikrát :ble ... no není se však čemu divit, prý ve zlosti nad nemohoucností nad mým autem vyžahl půlčana slivovice ... nicméně, lektvar nesl své ovoce, páč na to nakonec přišel :kol-47:.

Takže na vině byl EGR ventil ... bohužel ač zaslepen a nehlásil se jako elektricky špatný a proměřeno napětí co k němu má jít, byl prostě šluslý a dělal bordel při volnoběhu. Takže momentální stav je že namontován je špatný + zaslepení a elektricky zapojen je oktávácký EGR připevněn binderem k hadici od chladiče. Ještě nemám auto doma, zítra si je vyzvednu a budu testovat toto "provizorní" řešení, no a budu se muset rozmyslet jak řešit situaci dál. Jestli upravit oktávácký EGR a nechat zaslepení + dodělat mezikus (páč oktávácký je malinko užší než současný EGR) nebo řešit koupi new. Sice jsem vyhodil money za ŘJ (za tu cenu jsem mohl mít new EGR), ale zase by nás to nenutilo hledat zpět. Bohužel po odchodu origo EGR v 90t km je to už v pořadí třetí EGR, nic to nevydrží. Ty dva před tím jsem alespoň vždy vyreklamoval v rámci dvou leté záruky, bohužel tento třetí z nich vydržel nejdéle, takže už záruku nechytám.

Uvidím jak se bude auto chovat, jestli to nechám zaslepené s tím oktáváckým EGR za 300,- nebo zase zainvestuji ... ikdyž teď za poslední dva měsíce mě stála víc než za celých 7 let, no holt už to není žádná mladice kol1

takže uzavřu to, pokud jsem doposud pěl chválu na LPG servisáka pana Svěráka z Boskovic, tak teď to budu dělat dvojnásob :clap:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obávám se, že každé jiné řešení než "poslat autí dál do oběhu" bude čím dál tím finančně náročnější.

Já vím, nostalgie, "společně" nalítané km a těch zážitků, co jeden s autem nasbíral - ale je to jen kus železa, plastů, skla a gumy a bohužel zub času je neúprosnej.

Příští měsíc mne to samý čeká s Ferdou - mým formanem, se kterým jsem jen já sám během 6 let najezdil přes 65 000km a který mne za tu dobu jen jednou jedinkrát přiměl volat asistenčku - jinak to bylo a je to nejspolehlivější auto, které kdy v rodině bylo. Bohužel, rez hryzalka už se prožrala na tolika místech, že uvést ho do stavu "průchodného" pro STK by stálo daleko víc oběživa, než by i potom byla jeho tržní hodnota.

Přesněji řečeno mi bylo vyčísleno, že za výměnu karosářských dílů plus olakování bych zacvakal cca 30 000 kulatejch - cena srovnatelných vozů i po rekonstrukci kastle se ovšem pohybuje někde kolem 20 000 - a já nejsem člen rodiny Rotschildů ani Morganů nebo podobných magnátů, abych si z nostalgie mohl dovolit házet prachy oknem. Tudíž Ferda pojede do lázní - siemens-martinskejch...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no to máš Kájo sice pravdu, ale jaksi nekradu ... v létě jsme poslali do oběhu Feldu a dovezli Rooma, takže jaksi už se nedostává prostředků ... sportka min.týden 20Kč, šťastných 10 tento týden zatím 220,-Kč, za to jiné auto nekoupím :kol-28: , takže musím se spokojit s tím co mám a doufat že se to nebude kazit exponenciální řadou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale co jsem večer zapomněl dopsat - znovu se prokázalo, že EGR je záměrně instalovaný kurvítko, který není k ničemu jinýmu, než k:

1) zasírání škrticí klapky;

2) otravování motoru jeho vlastními "exkrementy";

3) nasírání majitele auta (nejrůznějšími projevy své kurvicí funkce)

...

K čemu rozhodně není, je nějaké vylepšení emisní charakteristiky motoru. Aby to totiž mělo uvedenou funkci, nesmělo by to zcela záměrně snižovat výkon motoru a tak nutit automobilistu daleko víc šlapat na plyn...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

nene, nemyslíme ... já mám na mysli celé to černé plastové sání vzadu u stěny mezi motorem a kabinou (NE kryt motoru). Kdybych byl doma dal bych ti sem scan z ETKY ze škodovky s tím číslem co mi měnily. Takže až večer přijedu z hokny oscanuju ti to

Editováno: , autor: Malta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rkonf - ta těsnění jsou tam prostě DVĚ - jedno je z pohledu proudu vzduchu před hrdlem s klapkou, druhé je za klapkou. V autě je to namontované NAD a POD celým tím vehementem s pohonem klapky, klapkou a celou instalací. Malta myslí to druhé, POD klapkou. Mimochodem toto těsnění je důležitější, protože když se poruší, motor saje vzduch nekontrolovanou dírou. Když je porušené to horní tesnění před klapkou, nemá to na funkci motoru tak výrazný vliv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak jsem o víkednu vyměnil ta 3 těsnění + 2 u škrtící klapky, takže to mam komplet. Sliboval jsem si od toho odstranění škubnutí při jemném přidání plynu. To se možná trochu zlepšilo, ale je to tam stále (komplet uložení motoru mám letos také nové). Takže tam bude ještě něco (škrtící klapka, EGR, možná, že to způsobují vůle v pohonu - převodovka, poloosy...). To už řešit nebudu, už s tím žiju pár let, tak budu dál. Nicméně motor se ztišil, chová se kultůrněji a už se nedusí při rozjezdu. Takže spokojenost.

Editováno: , autor: rkonf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...