axis90 Vloženo 2. leden 2012 Sdílet Vloženo 2. leden 2012 Zdravím, tak jsem koupil "váhu vzduchu". Vyčistil jsem prostor vzduchového filtru, vyměnil vzduchový filtr a namontoval novou váhu vzduchu. VÝSLEDEK: 1.) otáčky na volnoběh se ustálily 2.) akcelerace začíná už při nízkých otáčkách 3.) chod motoru je tišší a plynulejší (subjektivní posouzení) Přes to vše ale přetrvalo "cukání" motoru a částečně i ztráta výkonu. Pročítal jsem si jiná fóra. Byla tam spousta rad, jak se problému zbavit, např.: změna benzínky, výměna svíček atd. Ale psal tam jeden člověk, který to nakonec vyřešil výměnou EGR ventilu. Chci se proto zeptat, zda nevíte, jestli "cukání" může způsobovat EGR ventil a k čemu vlastně je? Děkuji za odpověď Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 2. leden 2012 Sdílet Vloženo 2. leden 2012 svůj problém jsem tady na foru už popsal, cukání motoru 1,6 jsem řešil v ještě záruce, šmudlové ušmudlaní v autorizovaném servisu byli bezradní, ukradli mi 2L benzínu na jejich "nezávislý" rozbor aby se mě a problému zbavili, 4x půldenní návštěva servisu, cpal jsem tam benzín od mušle power placebo, oni na můj nátlak zkoušeli vstřiky, svíčky a pořád marnost a nakonec po těžkých konzultacích s MB a po jejich schválení vyměnili ten bazmeg EGR ventil a bylo vyřešeno, i když teď při cca 40.tis. km už občas zase cítím škubnutí. Jak jsem někde četl EGR je to ventil zpětného vední spalin, sráč po splnění nejakýho ještě víc *osranýho EURA. Problém s EGR znají u i jedničkových fábií. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DIAGNOSTIK Vloženo 2. leden 2012 Sdílet Vloženo 2. leden 2012 Po výměně váhy musíš ještě vymazat adaptace... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Finch Vloženo 3. leden 2012 Autor Sdílet Vloženo 3. leden 2012 Zdravim,chtěl bych se zeptat ještě Diagnostika,já když jsem vyměnil váhu vzduchu tak jsem nic nedělal,jen jsem ji vyndal starou a dal novou,protože mi jeden maník říkal že se nic jinýho dělat nemusí.Jestě se zeptám,s diagnostikou se teprve seznamuju,mám ji zhruba týden ...co to konkrétně znamená vymazat adaptace?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DIAGNOSTIK Vloženo 3. leden 2012 Sdílet Vloženo 3. leden 2012 Konkrétně to znamená provést přizpůsobení řídící jednotky-tzn, vymazat adaptační hodnoty v řídící jednotce motoru. Postup dle typu diagnostiky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
axis90 Vloženo 7. leden 2012 Sdílet Vloženo 7. leden 2012 Tak jsem trochu pokročil. Někde na fóru jsem četl, že někdo koupil auto v bazaru a měl přelepenou kontrolku motoru na přístrojové desce. Jelikož jsem také koupil auto v bazaru, tak mi to nedalo a zkontroloval jsem funkčnost kontrolek na přístojové desce dle manuálu k vozidlu. Zjistil jsem, že mi nesvítí kontrolka "Systém kontroly výfukových plynů". Vyndal jsem a rozebral přístrojovou desku. A hle, i já jsem měl kontrolku "Systém kontroly výfukových plynů" přelepenou viz foto. Po namontování přístrojové desky zpět mi kontrolka "Systém kontroly výfukových plynů" stále svítí. Také mi k tomu začala ještě svítit kontrolka "Systém airbag". Ale zpět k tématu. Chci se zaptat, co může být za poruchu, když svítí kontrolka "Systém kontroly výfukových plynů"? Může to být EGR ventil nebo spíše lambda sonda? Nechápu, že na to ve značkovém servisu nepřišli. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DIAGNOSTIK Vloženo 7. leden 2012 Sdílet Vloženo 7. leden 2012 Může to být třeba teplotní čidlo...je třeba diagnostika.Ta napíše konkrétně, čeho se to týká... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Finch Vloženo 7. leden 2012 Autor Sdílet Vloženo 7. leden 2012 V těch autobazarech jsou takový svině že to neni ani možný....Chtěl bych se ještě zeptat jestli nemá někdo manual na VAG COM IHR 304.0 chtěl bych se s tim naučit trochu víc ale manuál jsem k tomu nějak nedostal... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 7. leden 2012 Sdílet Vloženo 7. leden 2012 (editace) @axis90: Co máš za motor a rok výroby auta? Můj tip: Máš zaslepený EGR a auto po roce 2003 nebo mírně starší. U těch po zaslepení EGR to už nejde udělat tak aby nesvítila trvale tato kontrolka (u starších to šlo). @DIAGNOSTIK: Někdo ji zaslepil proto že ji nejde zhasnout, věděl proč to nejde a věděl, že to ani nepůjde. Proto tento můj tip. @Finch: Potřebuješ VIS. Takže hledej "VIS". Editováno: 7. leden 2012, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
axis90 Vloženo 7. leden 2012 Sdílet Vloženo 7. leden 2012 Mám benzínový motor 1,6 75kW a rok výroby vozidla 2002 (i když mi v bazaru tvrdili, že už je to modelová řada 2003 (ukazovali mi číslo na karoserii)). Co se týče EGR ventilu, tak ten jsem měl rozdělaný. Zaslepený nebyl. Ale nezkontroloval jsem vyústění trubky z EGR ventilu do sání. Sháním teď diagnostiku, tak uvidíme. Při nejhorším dám auto zase do servisu a budu doufat, že když už tu kontrolku uvidí svítit, že s tím něco udělají. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 8. leden 2012 Sdílet Vloženo 8. leden 2012 V tom případě než to tam hodíš, tak ještě jednou zkontroluj to vyústění EGR do sání pro případ, kdyby opravdu zaslepený byl. V servisu na to nepříjdou a rozeberou a vymění půlku motoru a stejně to neopraví. A dále, EGR nemusí být nutně zaslepený, aby nefungoval stačí odpojit ovládací hadičku od ventilu N18 (tuším) nebo odpojit (elektricky) samotný ventil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
axis90 Vloženo 9. leden 2012 Sdílet Vloženo 9. leden 2012 Zkontroloval jsem i trubku z EGR ventilu do sání a je průchozí. Také jsem dnes zkusil odpojit EGR (elektronicky = vytáhl zástrčku do EGR ventilu) a výsledek je následující: Nedošlo k žádné změně. Ať EGR ventil zapojený mám nebo ne, tak se auto chová stejně. Ujel jsem několi desítek km. Pro objektivnost jsem jezdil stejný okruh s EGR a bez něj. Ale jak jsem napsal, motor se v obou případech choval stejně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 9. leden 2012 Sdílet Vloženo 9. leden 2012 Nevím jestli se dá jen tak poznat jestli je EGR "aktívní" nebo ne. Taky to všechno nemusí mít s EGR souvislost. Mně to jen napadlo, páč vím, že u mého to tak je. Nejde zaslepit EGR bez toho aby nesvítila kontrola emisí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsák Vloženo 11. leden 2012 Sdílet Vloženo 11. leden 2012 Tak jsem trochu pokročil. Někde na fóru jsem četl, že někdo koupil auto v bazaru a měl přelepenou kontrolku motoru na přístrojové desce. Jelikož jsem také koupil auto v bazaru, tak mi to nedalo a zkontroloval jsem funkčnost kontrolek na přístojové desce dle manuálu k vozidlu. Zjistil jsem, že mi nesvítí kontrolka "Systém kontroly výfukových plynů". Vyndal jsem a rozebral přístrojovou desku. A hle, i já jsem měl kontrolku "Systém kontroly výfukových plynů" přelepenou viz foto. Po namontování přístrojové desky zpět mi kontrolka "Systém kontroly výfukových plynů" stále svítí. Také mi k tomu začala ještě svítit kontrolka "Systém airbag". Ale zpět k tématu. Chci se zaptat, co může být za poruchu, když svítí kontrolka "Systém kontroly výfukových plynů"? Může to být EGR ventil nebo spíše lambda sonda? Nechápu, že na to ve značkovém servisu nepřišli. Wow, to je slušný poznatek. Zajeď za někým, kdo tomu opravdu rozumí, na něco přijít musí. :-) Tady jen hádáme... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Finch Vloženo 14. leden 2012 Autor Sdílet Vloženo 14. leden 2012 Ještě se chci zeptat,co se stane když se nevymažou ty adaptační hodnoty po výměně váhy vzduchu...bude fungovat špatně?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DIAGNOSTIK Vloženo 14. leden 2012 Sdílet Vloženo 14. leden 2012 Chvíli bude trvat řídící jednotce, než si zvykne na novou...Může haprovat volnoběh,chcípat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Finch Vloženo 14. leden 2012 Autor Sdílet Vloženo 14. leden 2012 No já jsem si právě dneska všiml,když jsem šel zase nastartovat a nechat chvilku bublat,že zhruba po 10min co to běželo na volnoběh,že zase začal trošku zlobit volnoběh.Nic velkýho...prostě jen kapánek.Na vagu mi to ukazovalo od 720ot až po 760ot... Zeptám se takhle když je auto v pořádku,může volnoběh na vagu ukazovat měnící se hodnoty v rozmezí cca 20 ot/min - 40 ot/min,nebo je to taky špatně?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
axis90 Vloženo 14. leden 2012 Sdílet Vloženo 14. leden 2012 Ahoj, včera jsem zjistil pomocí VAGu následující chyby v řídící jednotce: 16521 - rada 1 -sonda 2 Napeti prilis male P0137 - 35-10 - - - Sporadicky 16556 - rada 1: system odmerovani paliva System prilis bohaty P0172 - 35-00 - - 16514 - rada 1 -sonda 1 El.zavada v obvodu P0130 - 35-10 - - - Sporadicky 16554 - rada 1: system odmerovani paliva Chybna funkce P0170 - 35-10 - - - Sporadicky Závady jsem smazal z paměti ŘJ. Dnes po ujetí cca 120km se mi kontrolka "Systém kontroly výfukových plynů" opět rozsvítila. Doma jsem se připojil pomocí VAGu k ŘJ a vypsalo mi to stejné závady, jako jsem mazal včera. Teké se chci zeptat, zda neznáte DOBRÉHO automechanika z okolí Litoměřice, Louny, Slaný, Mělník a Prahy, který je schopen toto opravit. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
axis90 Vloženo 9. Březen 2012 Sdílet Vloženo 9. Březen 2012 PROBLÉM VYŘEŠEN Ahoj, tak po delší době jsem problém vyřešil. Hned v úvodu napíši, že příčinou (alespoň tou hlavní) byla špatná lambda sonda před katalyzátorem. Před výměnou lambda sondy jsem ještě vyměnil váhu vzduchu, poté zaslepil EGR ventil, vyměnil prasklou hadici sání, vyčistil škrtící klapku a sání a dále jsem kompletně přetěsnil sání. Auto mi neškube, akceleruje velmi dobře a volnoběžné otáčky mi nekolísají. Vymazal jsem paměť závad a zatím se mi (po ujetí cca 200km) nezobrazila kontrolka "vrtulník". Jsem spokojený a konečně si užívám klidné jízdy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Finch Vloženo 16. Březen 2012 Autor Sdílet Vloženo 16. Březen 2012 I já se připojim s odpovědí.Auto jsem dnes poprvé po zimě jel projet.Auto jelo normálně,neškubalo,všechno v pohodě.Najezdil jsem s tim asi 20km,auto se chovalo bez problému,neškubalo prostě nic,ale pak jsem přijel do práce auto típnul,asi za hodinu jsem potřeboval někam zajet a najednou auto mělo o dost vyšší výkon než před hodinou přišlo mi to jak kdyby to mělo o 30 koní víc...a začalo zase při prudký akceleraci jakoby v tahu houpat.Přijde mi to jak kdyby tam bylo něco mechanickýho co přez zimu jakoby zatuhlo a teď když jsem to trošku projel tak se to zase rozhejbalo,nějakej ventil nebo něco takovýho.Protože tohle přesně se mi stalo i minulej rok když jsem už nevěděl čím to může být tak jsem dal nové turbo na reklamaci a auto stálo 2 měsíce na dílně.Tak pak taky když jsem si ho vyzvedl tak nějaou dobu jezdilo bez škubání a pak to zase z ničho nic přišlo!!Nevíte někdo čim by to mohlo být,jestli třeba snížit tlak turba na tý baňce nebo něco jinýho?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Finch Vloženo 20. Červen 2012 Autor Sdílet Vloženo 20. Červen 2012 Zdravim, nemám rád otevřený témata tak tohle uzavřu s popisem VYŘEŠENO!!! Po dlouhých testech a výměn všeho možného to nakonec bylo turbo...spíše řečeno wastegate.Jak jsem psal víš tak turbo jsem dal nové,to se chovalo špatně tak se dalo na reklamaci a dalo se opět nové.Takže 2 turba...problém byl v tom že auto v prudké akceleraci houpalo.Při mnoha testech se nedařilo najít chybu.VAG byl furt čistej ale auto nejelo jak mělo.Poslední šance byla opět šáhnout na turbo a v tom byl zakopanej pes...turbo na mém autě mi tlačilo 1.7,samozřejmě už jsem odečetl atmosfér. tlak, což bylo hodně špatně a řídící jednotka spolu s čidlem tlaku na IC omezovalo výkon,tím že kyž to překročilo povolenou mez tak to ubralo a turbo zase nabralo a furt dokola.Myslim že auta co nemaji na IC čidlo tlaku by jezdili normálně ale ty co ho tam maj by taky škubali.Na tyčce na WG jsme to museli stáhnout skoro o 1cm...teď opět tlačim co mám což je 1.1... Takže pokud to někomu pomůže budu rád. P.S. od výrobce turb jsem se dozvěděl...což nemám nikomu říkat,že dost často se stává že některej "slušnej" výrobce nastaví tyčku na WG tak aby turbo tlačilo píč.... a zakápne to barvou.Jenže jako to bylo u mě auto nejelo jak mělo a když vy na to sáhnete a naladíte si to sami tak vám padá záruka protože jste to porušili...Prostě jen česká vychcanost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
snoopyxxl2 Vloženo 24. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2012 Je to všechno něčím jiným tady jsem to celkem jednoduše popsal jak jsem to vyřešil já... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rosta.rs Vloženo 9. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2013 Zdravim, nemám rád otevřený témata tak tohle uzavřu s popisem VYŘEŠENO!!! Po dlouhých testech a výměn všeho možného to nakonec bylo turbo...spíše řečeno wastegate.Jak jsem psal víš tak turbo jsem dal nové,to se chovalo špatně tak se dalo na reklamaci a dalo se opět nové.Takže 2 turba...problém byl v tom že auto v prudké akceleraci houpalo.Při mnoha testech se nedařilo najít chybu.VAG byl furt čistej ale auto nejelo jak mělo.Poslední šance byla opět šáhnout na turbo a v tom byl zakopanej pes...turbo na mém autě mi tlačilo 1.7,samozřejmě už jsem odečetl atmosfér. tlak, což bylo hodně špatně a řídící jednotka spolu s čidlem tlaku na IC omezovalo výkon,tím že kyž to překročilo povolenou mez tak to ubralo a turbo zase nabralo a furt dokola.Myslim že auta co nemaji na IC čidlo tlaku by jezdili normálně ale ty co ho tam maj by taky škubali.Na tyčce na WG jsme to museli stáhnout skoro o 1cm...teď opět tlačim co mám což je 1.1... Takže pokud to někomu pomůže budu rád. P.S. od výrobce turb jsem se dozvěděl...což nemám nikomu říkat,že dost často se stává že některej "slušnej" výrobce nastaví tyčku na WG tak aby turbo tlačilo píč.... a zakápne to barvou.Jenže jako to bylo u mě auto nejelo jak mělo a když vy na to sáhnete a naladíte si to sami tak vám padá záruka protože jste to porušili...Prostě jen česká vychcanost Díky ti moc za příspěvek přes rok a půl řeším ten samý problém na O1 RS, prostě výměna všeho od váhy, obou lambd atd. až po poslední možné čidlo, seřídil jsem ten Westegate na turbu a je to OK. Taková "blbost" a tolik času, peněz atd. co mě stála Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
carloskh Vloženo 10. leden 2014 Sdílet Vloženo 10. leden 2014 Zdravim, nemám rád otevřený témata tak tohle uzavřu s popisem VYŘEŠENO!!! Po dlouhých testech a výměn všeho možného to nakonec bylo turbo...spíše řečeno wastegate.Jak jsem psal víš tak turbo jsem dal nové,to se chovalo špatně tak se dalo na reklamaci a dalo se opět nové.Takže 2 turba...problém byl v tom že auto v prudké akceleraci houpalo.Při mnoha testech se nedařilo najít chybu.VAG byl furt čistej ale auto nejelo jak mělo.Poslední šance byla opět šáhnout na turbo a v tom byl zakopanej pes...turbo na mém autě mi tlačilo 1.7,samozřejmě už jsem odečetl atmosfér. tlak, což bylo hodně špatně a řídící jednotka spolu s čidlem tlaku na IC omezovalo výkon,tím že kyž to překročilo povolenou mez tak to ubralo a turbo zase nabralo a furt dokola.Myslim že auta co nemaji na IC čidlo tlaku by jezdili normálně ale ty co ho tam maj by taky škubali.Na tyčce na WG jsme to museli stáhnout skoro o 1cm...teď opět tlačim co mám což je 1.1... Takže pokud to někomu pomůže budu rád. P.S. od výrobce turb jsem se dozvěděl...což nemám nikomu říkat,že dost často se stává že některej "slušnej" výrobce nastaví tyčku na WG tak aby turbo tlačilo píč.... a zakápne to barvou.Jenže jako to bylo u mě auto nejelo jak mělo a když vy na to sáhnete a naladíte si to sami tak vám padá záruka protože jste to porušili...Prostě jen česká vychcanost zdavim, snad je toto tema zde jeste aktualni, ale mam ted stejny problem s moji OI RS. presne ty same priznaky pri akceleraci. vcera jsem menil turbo za jine, ale problem je stale. chtel jsem se zeptat, jak presne seridit ten wg. tu tycku mam sroubovat tak abych mel tu packu od klapky, kterou ta tycka ovlada, bliz k bance nebo dal? doufam, ze jsem to popsal srozumitelne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rosta.rs Vloženo 11. leden 2014 Sdílet Vloženo 11. leden 2014 (editace) Taky jsem právě dával nové turbo a začalo to dělat, když jsem to seřídil tak už to bylo OK. Při zpětném porovnání nastavení starého a nového tak to nové původně bylo hodně dotažené a proto neudrželo požadovaný tlak.. Bořek Hudák z HotHatchShop mi poradil toto: Melo by se to nastavit tak, ze by se to melo povolit, pak rukou matku zasroubovat do zavreny klapky a pak pootocit jednou normalne klickem. Vic ne. mě to pomohlo, ale je lepší mít budík na tlak turba aby bylo vidět jak to reguluje.. Editováno: 11. leden 2014, autor: rosta.rs Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.