Květen 7, 201015 r Do Felicie máš výrobcom schválené 3 typy sviečok - Brisk, Champion a NGK. Nevidím dôvod experimentovať s inými typmi, schválené sviečky budú fungovať tak, ako majú. Ja som používal Champion (sú jednobodové) a po odjazdení 45.000 km som ich vymenil za NGK (trojbodové). Motor funguje rovnako dobre s jedným aj s druhým typom, nevidím rozdiel v jazdných vlastnostiach. Champion sú však lacnejšie, takže som mohol nejaký peniaz ušetriť. Kúpou drahších sviečok som nič nezískal (zatiaľ neviem posúdiť ich životnosť). Ak sa situácia nezmení, nabudúce kúpim zasa Champion. Môj tip - kúp Champion, občas ich skontroluj a včas vymeň (nečakaj na 60.000 km).
Květen 12, 201015 r Taky dávám jedině RC8 Champion, jsou v pohodě a dle výrobce předepsané a jak psal emge, neměň to po klasických 60 000 km, k tomu stavu by Ti už nevydržely a už bys nenastartoval. Proto ze zkušenosti Championy měním radši při každých 45 000 km.
Duben 19, 201114 r Nemá někdo doma k vozidlu Š Felicia návod k obsluze, kde jsou napsané jaké se přesně doporučují zapalovací svíčky, potřeboval bych vědět co tam je předepsáno výrobcem, do motoru 1.3 MPI 50kW. díky za info
Listopad 26, 201113 r Ahoj Mám feldu BMM 1,3 neboli spi pujdou mi tam tydle svíčky pojede to lépe ? nebo pojede to vůbec ? :-D http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/svicka-dr15tc-extra-trielektrodova:228d6cc40476df73 a budou znát když tam budou místo jednoelektrod ?
Listopad 27, 201113 r Pojede to, i když u SPI nevím, jestli budou poznat rozdíly mezi 1bodovou a 3bodovou svící. Já měl ve Formanu SPI 3bodové Championy když jsem ho koupil a spokojený jsem nebyl. Po výměně za 1bodové Brisky s cuproniklovou střední elektrodou (označení svíčky má na konci "CN") bylo auto zřetelně živější a líp reagovalo na plyn. Přitom ty Championy byly podle tabulek přímo určené pro motory SPI (přesné označení už si bohužel nepamatuju, je to skoro 8 let), měly stejně vyvýšené jiskřiště a prodloužený závit jako Brisky jednobod, ale jednoduše "nejely". Bližší příčinu jsem nezjišťoval, na Brisky á 40Kč kousek to jezdilo jak z praku, tak nebyl důvod kupovat další vícebody nebo nové Championky. Kompletní výměnu jsem dělal vždycky po 20 000km, přitom jsem je po každých 5 000km vyšrouboval a vypucoval jim jiskřiště mosazným drátěným kartáčkem. Jezdil jsem s ním až do konce roku 2009 a nestalo se mi, aby mi vypověděl poslušnost kvůli svíci.
Listopad 27, 201113 r přesně tak měl jsem taky feldu BMM a po zkušenosti s 3 bodovými svíčkami vím že nejlepší byly obyčejné brisky 1 bod
Listopad 27, 201113 r U felicie nemá smysl experimentovat a po špatných zkušenostech kupuji pouze originál. Cenový rozdíl není velký.
Listopad 27, 201113 r Pro BMM 1.3 prodává ŠA svíčky Champion RC12YC pro 40KW a Champion RC9YC pro 50KW (interval výměny 30000 km, cena 77,- Kč) Pro MPI 1.3 prodává ŠA svíčky RC89PYC pro obě varianty (interval výměny 60000 km, cena 102,- Kč). S těmito svíčkami jsem neměl žádný problém. Myslím, že se to tu již někde probíralo - a výsledek byl takový, že nemá cenu experimentovat - výkon to nezvedne a bývají s tím občas problémy. Cena je dle ŠA na netu cca o 25,- Kč/kus méně.
Říjen 14, 20177 r záleží abys dal správně"teplé" svíčky.Poznáš to na izolátoru jiskřiště-má mít světle cihlovou barvu.Bílé znamená moc "studenou "svíčku,horší spalování a vyšší emise.Dříve se to učilo v autoškole a byl to základ.Když vezmu brisk,standartně se dodávaj 15NY.když bude !studená" dej 17NY
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.