Matko Klincek Vloženo 4. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2011 Viete niekto aku ma roztec CItygo ? Bude mat 4x100 ? Alebo ake pneu bude mat rozmery myslim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 4. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2011 Kurňa aspoň kdyby ses namáhal to jméno pořádně opsat a nenapsal hned do nadpisu cypovinu! Dyk to máš přímo v názvu fóra napsaný správně CITIGO... A jinak Ujec Gůgl mi vyhodil nepřeberně článků, jen pro ukázku: http://www.skoda-auto.cz/cs/about/info/news/news/Pages/2011_156_Nova-SKODA-Citigo.aspx?utm_source=AdWords&utm_medium=PPC&utm_content=Skoda_Citigo&utm_campaign=Skoda_Prodej http://www.novinky.cz/auto/249049-vsechno-o-nove-skode-citigo.html http://www.araver.cz/aktuality/skoda-citigo.1-330.html Citace z druhého odkazu: "...Kola jsou k dispozici ve dvou velikostech – 14 palců s rozměrem pneumatik 165/70 nebo 175/65 a patnáctipalcová kola z lehké slitiny s pneumatikami 185/55..." O rozteči tam nic není, na fotkách (http://media.novinky.cz/390/293900-top_foto2-4y8fi.jpg) jsou ale jasně vidět 4 šrouby - takže docela odůvodněným předpokladem bude "metrická" rozteč 4 x 100. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MAUpick Vloženo 4. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2011 Zajtra zmeriam roztec a napisem ti... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MAUpick Vloženo 6. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2011 4x100, no pneu som nepozrel. Zalezi na diskoch. Su 14" a 15" v zavislosti od vybavy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 10. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2011 Roztec sroubu je 4x100mm. Jinak montuji se nasledujíci kola: plechy 5Jx14 ET35, pneu 165/70 R14 hlinik 5Jx14 ET 35, pneu 175/65 R14 hlinik 5,5Jx15 ET41, pneu 185/55 R15 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 12. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2011 co je vedlo k tomu, že zavedli další rozteč?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 12. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2011 To je dobra otazka, taky jsem nad tim premyslel - jediny co dava smysl jsou nizsi naklady - dneska se pri tech vyrabenych objemech pocita kazdy eurocent, no a kdyz to vezmu do dusledku, jen takovej jeden kolovej sroub uspori tech eurocentu vicero. A vynasob to 4x, ze... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
malyhonza Vloženo 12. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2011 asi jin zbyly nějaký náboje ze starýho fáčka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2011 Stačí si spočítat boční sílu působící při běžných jízdních manévrech na spoj ráfek - náboj. To je ta síla, která se snaží vyvrátit ráfek od náboje. Čím těžší auto, tím větší ta síla je. Jeden šroub normalizované velikosti a s normalizovaným stoupáním závitu vyvodí při utažení nějakým daným momentem určitou sílu, přitahující ráfek k náboji. Když jednoduše porovnáme hmotnosti, dojdeme k řešení, že "...Pohotovostní hmotnost Škody Citigo je identická jako u Volkswagenu a činí (bez řidiče) 854 kg v obou výkonových verzích..." (ciitace ze stránky http://www.araver.cz/aktuality/skoda-citigo.1-330.html ) přičemž nejvyšší celková hmotnost je 1365kg (viz http://lexus.autoweb.cz/skoda-citigo-10-mpi-vs-citroen-c1-10i/ ) a srovnáme to s hmotnostmi fábule a dalších typů, je jasné proč konstruktéři sáhli u Citigo jen ke 4 šroubovému upevnění kol - Citigo je hmotnostně velmi dobře srovnatelné se starou šáde nebo fáčkem, které také měly 4šroubové náboje... A jak už tady padlo - jeden šroub na každém kole je jen několik desítek centů na nákladech (nutno samozřejmě započítat i menší pracnost při výrobě náboje - má o 1 díru se závitem méně), když se to ale spočte ve statisícové výrobní sérii, už to dá docela zajímavou sumičku v €... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 13. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2011 vypadá to, že jste kluci kápni na správnou věc. taky jsem nad tím uvažoval, že to bude v důsledku uspor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
malyhonza Vloženo 13. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2011 a v čem je vlastně ta úspora?? v tom že se musí dělat jiný náboje. kdyby použily třeba z fabie, tak by to byla asi úspora asi bych oželel jeden šroub než vyrábět celý nový těhlice. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2011 (editace) Je vidět, že prd víš o ekonomii a řízeným strojním inženýrství. Dám příklad: Náboj na fábuli má únosnost cca 550 kilo, samotný váží dejme tomu kilo a půl a má 5 hlavních děr se závitem - a jeho výroba může na automatické lince trvat přibližně půl hodiny čistého času a stát 10€. Pokud vezmeš, že new náboj pro Citigo stačí s únosností dejme tomu 400kg a je přitom o 20dkg lehčí a má o 1 hlavní díru se závitem méně, bude jeho výroba trvat o 5 minut času méně a bude o 0,50€ lacinější. A teď si to všecko pronásob aspoň 100 000x a budeš znát důvod, PROČ jde škodofka do výroby nového konstrukčního komponentu... A proč to všecko? Protože používat na autě s max. hmotností 1350kilo náboje, který dohromady unesou (dynamicky, samozřejmě) 2200kilo a byly by tím pádem mnohem spolehlivější a taky (A TO HLAVNĚ!) těžší a dražší, JE EKONOMICKÝ NESMYSL. Stejně tak disky i když třeba ty "patnáctky" budou s rozměrem gumy 185/55, tak nebudou mít hmotnostní index (nosnost kola) 85 nebo 86, ale odhadem tak 82 nebo 83 - TUDÍŽ NEBUDOU ZÁMĚNNÉ S RÁFKY PRO FÁBULI / ROOMA - teda mechanicky jo, rozměrově tam půjdou, ale pokud na nich někoho chytí na silnici ve fábuli, skončí bez papírů... Editováno: 13. Prosinec 2011, autor: Ekkar_z_Bastlírny 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 14. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2011 Souhlas, tak jest... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MAUpick Vloženo 14. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2011 (editace) Napokon, pouzit naboje a kotuce z Fabie, by bola trosku hlupost. A ohladne ekonomiky... Nemaju potrebu pouzivat nieco starsie. Zadaju zakazku a firma vyrobi presne ake potrebuju. Tak isto je to so svetlami, sedadlami, ...vsetkym. Subdodavatel je rad ze ma zakaznika a vyrobi co chcu a kolko chcu. Editováno: 14. Prosinec 2011, autor: MAUpick Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 15. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2011 Ale figu nemají potřebu používat "niečo staršie". To by klidně taky mohli nechávat dělat pro každej motor jinou velikost svíček nebo ložisek. U těch světel jde o záležitost designu, u sedaček o váhu, bezpečnost, rozměry atd. Proč má teda třeba Room celou kompletní zadní nápravu z "jedničkový" Kokty, když to je konstrukční díl "starej" už minimálně 15 let, když by takovou nápravu subdodavatel mohl vyrábět pozměněnou? O tom to právě je - zatížení zadní nápravy Rooma je téměř stejný a jízdní požadavky na ni kladený taky, jaký byly u OI v roce 1996, když přišla do výroby - a pro koncern je LEVNĚJŠÍ použít konstrukci už vyráběnou v mnohasettisícový sérii, než vyvíjet novou - protože by se vymejšlelo něco co už je v běžící výrobě. V době náběhu výroby Rooma navíc pořád ještě běžela výroba OI v podobě verze "Tour" ve Vrchlabí, takže nebylo nic jednoduššího, než tu výrobu pár roků "podržet" i pro novější typ auta. Naproti tomu výroba nábojů kol pro auta s pohotovostní váhou kolem 850kg a nejvyšší provozní kolem 1300-1400kg už byla v koncernu i u subdodavatelů zastavena, resp probíhá jen jako druhovýroba ND, aby se zajistily ND pro typy z historie (šáde, fáčko, feli) a při konstrukci NOVÉHO malého vozu Up/Mio/Citigo bylo s vysokou pravděpodobností zjištěno, že ten starý typ 4-dírového náboje už by konstrukčně a bezpečnostně nevyhověl a modernější 5-dírový by byl zbytečně předimenzovaný a tím i nadměrně drahý - takže byl vyvinut nový 4-dírový náboj, který bude výrobně levnější než 5-dírový a přitom bude pro danou hmotnostní a výkonovou kategorii auta bezpečnější nebo minimálně stejně bezpečný jako ten starý. Vývoj pomocí CAD-CAM metod přitom trvá řádově několik týdnů a zajištění nové výroby není tak drahé, jako by bylo obnovování výroby starých dílů nebo jejich "překonstruování" do modernější podoby... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RST Vloženo 21. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2011 Navíc rozteč 4x100 není koncernu neznámá, používaly ji již starší řady VW Polo, Seat Ibiza, dříve i Golf (III), Felicia, VW Lupo, Fox atd... takže nevidím důvod ji nepoužít a věčím, že zrovna náboje a brzdy budou velmi shodné s těmi na zmíněných autech. Takže nebylo potřeba jistě nic nově složitě vyvíjet a zavádět do výroby. Jinak naprosto souhlas s ekonomikou. Pracuju v dodavatelský firmě do automotive a úspory řešíme prakticky denně. A bijem se o každej cent. A to neděláme 100% sérii, ale jednu z mimořádných výbav. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mc2uba Vloženo 6. Červen 2012 Sdílet Vloženo 6. Červen 2012 Ted jsem tak okukoval Citigo a divil jsem se (necetl jsem o tom auto nic) a prekvapili mne prave 15" kola.. takze s klidem by tam sli dat 17" na 35 gume a vypadalo by to rozkosne, decentni snizeni a je z toho zavodak jinak by Citigo melo mit stejny rozvlr kol jako Fabie, jen je opticky zmensena a zadni sedacky ma posunute vic pred zadni napravu, nez ma Fabie. Takze pokud si tohle auto koupi clovek vysky max 185 cm a vyssi lidi tam vozit nebude, tak je to celkem pekne prditko pro 4 lidi a ani se nebudou moc mackat.. jen ta bezpecnost me tam trochu desi .. je to auticko proste moc malinke, kufr zadny.. prakticke neni vubec, max jen do mesta, kde se protahne.. ale uz se tesim pristi rok do Brna, urcite si ji musim vyzkouset Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RST Vloženo 7. Červen 2012 Sdílet Vloženo 7. Červen 2012 Malinko ti to poopravím. Rozvor je o 40mm menší než u fabie, ale jak jsem tak koukal, tak rozchod je stejný, při ET 35. A jak jsem někde i vyštudoval parametry a viděl brzdy skrz disky, tak to má brzdy i nápravy z fabie, akorát s roztečí 4x100. Kotouče jsou vpředu 256mm, bubny 200, přední brzdy FS III. Takže dost indicií na to, aby se to dalo považovat za shodný s fabií. I dodávané rozměry pneu jsou shodné s rozměry na fabiích. Na VW Up! jsou v nabídce i 16" kola se 185/50 pneu. Se sníženým sportovním podvozkem to musí být docela poslušná motokára. Mě se to auto postupem času líbí čím dál víc a pokouším se o něm sehnat co nejvíc informací. Bohužel se mi nedaří sehnat něco podrobnějšího o motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 7. Červen 2012 Sdílet Vloženo 7. Červen 2012 Vsetko o Skode CITIGO. LINK: http://www.citigo-skoda.sk/interier/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RST Vloženo 8. Červen 2012 Sdílet Vloženo 8. Červen 2012 (editace) Děkuji oběma za info. Byl jsem si dneska vyzkoušet Citigo, bohužel to byla opět 44kW. Ale měl jsem možnost svézt se trochu víc než minule a zanechalo to opět velmi pozitivní dojmy. Trochu jsem se snažil kouknut i dospod a přední náprava má asi opravdu hodně společného s fabií, zadní je taky velmi podobná, ale úplně stejná asi nebude. Bohužel mi připadalo, že jsem o autě věděl víc než prodejce a to mám pocit, že toho pořád moc nevím. Omlouvám se, že se mi podařilo sem zatáhnout trochu OT, ale nějak se mi to od náprav a rozteče zvrhlo. Editováno: 8. Červen 2012, autor: RST Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RST Vloženo 7. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2012 Ještě mě postupen času napadla taková čápovina... když už to má stejný brzdy jako Fabia, asi by se daly vyměnit přední náboje a zadní unašeče včetně kotoučů a bubnů za 5x100 z fabie a použít tak nepřebernou paletu kol s touto roztečí. Samožřejmě, že v 4x100 je kol taky mrtě, ale když má jeden doma Fabku, daly by se kolečka pěkně střídat se Citigo. A kdyby se vešly i širší 16", bylo by to poměrně zajímavý... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 9. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2012 Optej se někoho kdo má ETku, jestli jsou stejný i ložiska kol a uložení. Náboj je jen venkovní šlupka, jestli není shoda i v čepu kola a ložisku, je myšlenka na výměnu daleko od realizace. Smysl v tom ale vidím jen vzhledovej nebo jak píšeš pro možnost používat kola z těžšího "brášky" i pro Citigo - rozhodně ale ne opačně... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.