Publikováno Leden 11, 201213 r OCTAVIA combi II fl. 2010 1.9 TDI najeto 70 tis. km Pánové prosím poraďte : Auto přeskočilo ve vyšší rychlosti retardér, od té doby velmi tvrdý a nekomfortní podvozek, velmi nepříjemné tupé rázy od kol i na malých nerovnostech od předu i zadu .... Silenbloky, geometrie, tlumiče ? Prosím poraďte už jsem zoufalý Díky Jirka
Leden 11, 201213 r Podle toho že jsi polikač kilometrů (2 roky/70tis) bych usuzoval na silenbloky (tupé nárazy při přejezdu nerovností). Domnívám se že jedním přejezdem přes retardér, i když ve vyšší rychlosti, jsi nemohl poškodit tlumiče ani rozhodit až tak fatálně geometrii. Ale ten tvrdý a nekomfortní podvozek jak píšeš je docela zajímavý. Jakou velikost kol používáš???
Leden 12, 201213 r Autor .... rychlost přejezdu byla kolem 80 km/h a rána byla taková, že už jsem pak ani nemohl nastartovat (motor zhasnul). Nadávám si ještě teď ale už to nemůžu vrátit. Mám standard z fabriky tzn. 195/65 R 15 v plechu. Jelikož se po té s autem nedalo jezdit jelo do všech stran jen né přímo jel jsem na geo, kde mi tedy diagnostikovali totálně rozhozený zadek. Od té doby jezdím co 2 týdny na geometrii poněvadž to prostě nedrží. Před týdnem mi bylo doporučeno vyměnit celá spodní ramena na zadku co drží péra (bohužel vnitřní silentblok se nedá vyměnit) a silentblok na čepu kola.Zlepšení jen málo. Štve mě že předtím bylo auto hodně komfortní a teď je to vše pryč. Za každou radu jsem vděčen. Jiří
Leden 12, 201213 r 15" kola velké rázy velmi dobře pohlcují. Jenže v tomto případě to dostalo asi dosti velikou ránu. Těžko říct takto od stolu, která ze součástek to odnesla (ohnutý tlumič,ohlé rameno,načaté silenbloky nebo zkroucené stabilizátory). Spíš mě zaráží, že ti nedrží geometrie a jen na zadní nápravě, která je lehčí než přední.
Leden 12, 201213 r Autor ... taky mě to štve, ale zkusím ještě nechat vyměnit na předních ramenech přední a zadní silentblok (v kovu) zda li je to možné, doufám, že nebudu muset kupovat celá ramena, je to pálka. Už mám podezření i na tlumiče. Test tlumičů ovšem nic neprokázal jsou od 75 do 82 %. Ovšem potvrdili se vůle v nápravě, na grafu je mírné "zemětřesení" Ještě se mi objevilo takové lupnutí od přední nápravy, projeví se ale jen při couvání. Je to jako kdyby se odlepila deska od kotouče a mám dojem že se to projevuje jen když mám kola v rejdu. Pomoooooc !
Leden 12, 201213 r přední rameno stojí asi 3.000,-- dělal jsem jen silembloky 1300,-- - 300,-- - 600,-- a spodní čepy ale mam 4x4 jiné silembloky a geometrije že nedrží může bejt ko silemblok utrženej a pokaždé se to zastaví v nějáké poloze ale na zvedáku by to mělo jít najít a co tlumiče nejsou vyteklé takhle na dálku se to nedá poznat.
Leden 12, 201213 r Autor tlumiče vypadají ok, ale je to jen pohledová kontrola.Ještě jsem chtěl dodat že auto je takové kolíbavé, neposedné až uskákané. V zatáčce na neronostech uskakuje do strany.
Leden 12, 201213 r Zkontroloval bych pneu jestli ti po nárazu nepraskl kord ne pneu, stačí na jednom kole a je to ,,hopsanda " špatně se to kočíruje, poznáš tak ,že v jednom místě bude ,,šišojid"
Leden 12, 201213 r Autor .... to mě nenapadlo, je fakt, že teď jezdím na gumách které prošly tím šokem .... ... zítra budu asi konzultovat v servisu Škoda, uvidím co mi řeknou
Leden 12, 201213 r a co n€prasklo ti tř€ba péro chc€ to zv€dnout na zv€dák a zkouknout takhl€ to n€má c€nu laborovat
Leden 12, 201213 r Autor Kluci kéž by mi to péro prdlo, já už sem zoufalej ..... Mám dojem že to bude od každého trochu (načatý silentbloky, trochu kosti, trochu tlumiče a trochu rozjeb na pneu) Všechno sečteno klidná jízda je tatam, za to se cítim jak na lodi ..... ještě jsem zapomně že po tom "kreš šoku" mi to blbě brzdilo .....
Leden 12, 201213 r Autor To je pravda Spajky, ale už jsem si skoro zvyknul když auto projíždí mechanik, který (neslyší, nevidí, necítí). Nebo takové ty rady "pane to nepoznáte co to dělá, vyměňte všechno" Ale je pravda, že jsem byl zaskočen, že se takto rychle dá zánovní auto rozladit
Leden 12, 201213 r jj záleží na koho narazíš v servisu takhle jsem dopad když jsem reklamoval u rok starého auta řízení a kuláky pane to se vám zdá auto jsme umyl a je vše ok. tak jsem se naštval a dohod si prohlídku na STK a tam mi řekl technik že by to auto nepustil dál kulák v háji řízení taky auto mělo najeto 30.000km tak mě napadá dohodni se na STK ať to zkontrolujou oni mě to stálo asi 200,-- bez protokolu
Leden 13, 201213 r Autor STK je dobrej tip, díky. Úplně to slyším v sevisu: "pane to víte ty naše český silnice, to vám rovně nikdy nepojede" nebo "pane už jste si na to auto zvykl, potřebujete lepší" nebo "pane už máte spraveno, byla to špatně nahuštěná guma" musíme bojovat ..... je ale zase pravda, že ne všichni jsou takoví
Leden 13, 201213 r Spajky007 S tou STK to byla výborná myšlenka. Tleskám. Myslím, že již má 3TDI nalajnováno a není na co otálet.
Leden 13, 201213 r Autor Máte kluci pravdu, ale v motoru se mi usadili myšáci a začíná mi rachtat setrvák ..... takže jsem zase velmi potěšen životností vozu ..... je pravda že mám čipnuto na 96 kW a 310 Nm, ale jezdím s citem, ale mám dojem, že i tak ta spojka a setrvák odejdou
Leden 14, 201213 r Ty jsi to kupoval nový??Já mám nalítáno přes 150 tis. a zatím tam je vše origo,krom jednoho el.svazku. S chipem mám nalítáno 30 tis. a v pohodě. Takže s životností to dle mého názoru moc nesouvisí, spíš si chytl špatný kus vyrobený v pátek 13 na noční směně.
Leden 14, 201213 r Autor Jezdím s tím od 0 km, auto je služebák ..... počátek provozu je červenec 2010. Za tepla nebo při delších přískocích po městě to začíná rachtat v rytmu motoru .... i to rozjíždění už není úplně plynulé a řazení už trochu drhne, takže myslím, že spojka se hlásí .... Nevím zda li se to nějak dá seřídit abych zbytečně neinvestoval do spojky
Leden 14, 201213 r Autor .... mám takový pocit, že ten "štos" odstartoval sérii poruch .... a v servisu samozřejmě "zjistili" jízdní zkouškou čip a označili mě za piráta a dali své "zručné" ruce pryč ode mne. Což je skoro výhoda .....
Leden 14, 201213 r Pokud se ti to začíná takto sypat tak bych v nejbližší době pouvažoval nad prodejem a koupí nějakého referentského či předvádějícího vozu. Mohu se zeptat kdo ti dělal chip??? Totiž 96Kw a 310Nm kroutící moment není nějak veliký. Podle hodnot bych to tipoval na powerbox. Pokud odchází spojka, tak to poznáš na prokluzování při přeřazení(vyletí ti otáčky a pak se srovnají). Nebo zařaď 5 rychlostní stupeň a zkus se na něj pomaličku rozjet (pokud se rozjedeš tak je spojka KO). Moc se mi nezdá, že by přeskočený retardér mohl za toliko závad.
Leden 14, 201213 r Autor Čip mám od jednoho hocha co je do toho fanda. Pokud si rozumíme a myslíme oba to stejné (powerbox - přídavná krabka) tak to určitě nemám. Dělá soft na míru a flashoval mi paměť přes OBDéčko klasicky kabelem. Mám s ním zkušenosti a všechna auta byla OK. A dokonce lidem opravoval různé amatérské čiponalejvárny. Ale jméno nechci zvěřejňovat - sorry Větší výkon bych asi ani nechtěl, je to už větší riziko pro motor a další součástky. Jelikož je auto služební tak o tom určitě nerozhodnu a spíše prodají mě na úřad práce než auto. Tu 5 ku jsem zkoušel a auto scípne. Ale někdy za studena se mi zdá jako že proklouzne, ale otáčky sou stabilní. Nevím dá se spojka seřizovat ? Při řazení mi to neškrtá o zuby, ale mám pocit většího odporu na páce a rychlosti tam nepadaj tak sametově.
Leden 14, 201213 r Autor ... ale musím dodat, že se mi poslední dobou zdá, že při jízdě (motor v provozní teplotě) při přeřazování třeba z 3 na 2, auto cukne a je jakoby více bržděno. Může toto dělat spojka ? Není to nijak závratné, ale je to cítit.
Leden 14, 201213 r Spojka je kapalinová dá se jen odvzdušnit. Jediné co byla asi chyba, bylo chipovat vůz v probíhající záruce. Ale jak se říká po bitvě je každý generál. Nejsem si jist, ale při podřazení z 3 na 2, pokud tam mám vyšší otáčky auto taky cukne - záleží na citu puštění spojky. A domnívám se že spojku mám v pořádku. Jinak co se týká řazení podobný problém jsem řešil před 14-ti dny, vyřešil to vyměněný olej v převodovce, ale jak jsem psal mám nalítáno přes 150tis. při tvých 70 je to dosti předčasné. Ještě by mě zajímalo jak v servise zjistili jízdní zkouškou chip tvého vozu????
Leden 14, 201213 r Bůh ví, jak velkou ranu auto dostalo. Co když už v převodovce žádnej volej není. Nebo je ho málo. Klidně na ní může bejt prasklinka.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.