Přejít na obsah

... tupé rázy od náprav


3TDI

Doporučené příspěvky

OCTAVIA combi II fl. 2010 1.9 TDI najeto 70 tis. km

Pánové prosím poraďte :

Auto přeskočilo ve vyšší rychlosti retardér, od té doby velmi tvrdý a nekomfortní podvozek, velmi nepříjemné tupé rázy od kol i na malých nerovnostech od předu i zadu ....

Silenbloky, geometrie, tlumiče ?

Prosím poraďte už jsem zoufalý

Díky

Jirka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle toho že jsi polikač kilometrů (2 roky/70tis) bych usuzoval na silenbloky (tupé nárazy při přejezdu nerovností). Domnívám se že jedním přejezdem přes retardér, i když ve vyšší rychlosti, jsi nemohl poškodit tlumiče ani rozhodit až tak fatálně geometrii. Ale ten tvrdý a nekomfortní podvozek jak píšeš je docela zajímavý. Jakou velikost kol používáš???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.... rychlost přejezdu byla kolem 80 km/h a rána byla taková, že už jsem pak ani nemohl nastartovat (motor zhasnul). Nadávám si ještě teď ale už to nemůžu vrátit. Mám standard z fabriky tzn. 195/65 R 15 v plechu. Jelikož se po té s autem nedalo jezdit jelo do všech stran jen né přímo jel jsem na geo, kde mi tedy diagnostikovali totálně rozhozený zadek. Od té doby jezdím co 2 týdny na geometrii poněvadž to prostě nedrží. Před týdnem mi bylo doporučeno vyměnit celá spodní ramena na zadku co drží péra (bohužel vnitřní silentblok se nedá vyměnit) a silentblok na čepu kola.Zlepšení jen málo. Štve mě že předtím bylo auto hodně komfortní a teď je to vše pryč. Za každou radu jsem vděčen.

Jiří

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

15" kola velké rázy velmi dobře pohlcují. Jenže v tomto případě to dostalo asi dosti velikou ránu. Těžko říct takto od stolu, která ze součástek to odnesla (ohnutý tlumič,ohlé rameno,načaté silenbloky nebo zkroucené stabilizátory). Spíš mě zaráží, že ti nedrží geometrie a jen na zadní nápravě, která je lehčí než přední. :kol-26:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... taky mě to štve, ale zkusím ještě nechat vyměnit na předních ramenech přední a zadní silentblok (v kovu) zda li je to možné, doufám, že nebudu muset kupovat celá ramena, je to pálka.

Už mám podezření i na tlumiče.

Test tlumičů ovšem nic neprokázal jsou od 75 do 82 %.

Ovšem potvrdili se vůle v nápravě, na grafu je mírné "zemětřesení"

Ještě se mi objevilo takové lupnutí od přední nápravy, projeví se ale jen při couvání. Je to jako kdyby se odlepila deska od kotouče a mám dojem že se to projevuje jen když mám kola v rejdu.

Pomoooooc ! :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přední rameno stojí asi 3.000,-- dělal jsem jen silembloky 1300,-- - 300,-- - 600,-- a spodní čepy ale mam 4x4 jiné silembloky

a geometrije že nedrží může bejt ko silemblok utrženej a pokaždé se to zastaví v nějáké poloze ale na zvedáku by to mělo jít najít a co tlumiče nejsou vyteklé takhle na dálku se to nedá poznat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci kéž by mi to péro prdlo, já už sem zoufalej .....

Mám dojem že to bude od každého trochu (načatý silentbloky, trochu kosti, trochu tlumiče a trochu rozjeb na pneu)

Všechno sečteno klidná jízda je tatam, za to se cítim jak na lodi ..... ještě jsem zapomně že po tom "kreš šoku" mi to blbě brzdilo .....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pravda Spajky, ale už jsem si skoro zvyknul když auto projíždí mechanik, který (neslyší, nevidí, necítí).

Nebo takové ty rady "pane to nepoznáte co to dělá, vyměňte všechno"

Ale je pravda, že jsem byl zaskočen, že se takto rychle dá zánovní auto rozladit :kol-43:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj záleží na koho narazíš v servisu takhle jsem dopad když jsem reklamoval u rok starého auta řízení a kuláky pane to se vám zdá auto jsme umyl a je vše ok. tak jsem se naštval a dohod si prohlídku na STK a tam mi řekl technik že by to auto nepustil dál kulák v háji řízení taky auto mělo najeto 30.000km

tak mě napadá dohodni se na STK ať to zkontrolujou oni mě to stálo asi 200,-- bez protokolu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

STK je dobrej tip, díky.

Úplně to slyším v sevisu:

"pane to víte ty naše český silnice, to vám rovně nikdy nepojede" nebo

"pane už jste si na to auto zvykl, potřebujete lepší" nebo

"pane už máte spraveno, byla to špatně nahuštěná guma"

musíme bojovat ..... je ale zase pravda, že ne všichni jsou takoví

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máte kluci pravdu, ale v motoru se mi usadili myšáci a začíná mi rachtat setrvák ..... takže jsem zase velmi potěšen životností vozu ..... je pravda že mám čipnuto na 96 kW a 310 Nm, ale jezdím s citem, ale mám dojem, že i tak ta spojka a setrvák odejdou :kol-26:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím s tím od 0 km, auto je služebák ..... počátek provozu je červenec 2010.

Za tepla nebo při delších přískocích po městě to začíná rachtat v rytmu motoru .... i to rozjíždění už není úplně plynulé a řazení už trochu drhne, takže myslím, že spojka se hlásí ....

Nevím zda li se to nějak dá seřídit abych zbytečně neinvestoval do spojky :kol-24:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se ti to začíná takto sypat tak bych v nejbližší době pouvažoval nad prodejem a koupí nějakého referentského či předvádějícího vozu. Mohu se zeptat kdo ti dělal chip??? Totiž 96Kw a 310Nm kroutící moment není nějak veliký. Podle hodnot bych to tipoval na powerbox. Pokud odchází spojka, tak to poznáš na prokluzování při přeřazení(vyletí ti otáčky a pak se srovnají). Nebo zařaď 5 rychlostní stupeň a zkus se na něj pomaličku rozjet (pokud se rozjedeš tak je spojka KO). Moc se mi nezdá, že by přeskočený retardér mohl za toliko závad. :kol-29:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čip mám od jednoho hocha co je do toho fanda. Pokud si rozumíme a myslíme oba to stejné (powerbox - přídavná krabka) tak to určitě nemám. Dělá soft na míru a flashoval mi paměť přes OBDéčko klasicky kabelem.

Mám s ním zkušenosti a všechna auta byla OK. A dokonce lidem opravoval různé amatérské čiponalejvárny.

Ale jméno nechci zvěřejňovat - sorry

Větší výkon bych asi ani nechtěl, je to už větší riziko pro motor a další součástky.

Jelikož je auto služební tak o tom určitě nerozhodnu a spíše prodají mě na úřad práce než auto.

Tu 5 ku jsem zkoušel a auto scípne. Ale někdy za studena se mi zdá jako že proklouzne, ale otáčky sou stabilní.

Nevím dá se spojka seřizovat ?

Při řazení mi to neškrtá o zuby, ale mám pocit většího odporu na páce a rychlosti tam nepadaj tak sametově.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... ale musím dodat, že se mi poslední dobou zdá, že při jízdě (motor v provozní teplotě) při přeřazování třeba z 3 na 2, auto cukne a je jakoby více bržděno.

Může toto dělat spojka ? Není to nijak závratné, ale je to cítit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spojka je kapalinová dá se jen odvzdušnit. Jediné co byla asi chyba, bylo chipovat vůz v probíhající záruce. Ale jak se říká po bitvě je každý generál. :kol-28: Nejsem si jist, ale při podřazení z 3 na 2, pokud tam mám vyšší otáčky auto taky cukne - záleží na citu puštění spojky. A domnívám se že spojku mám v pořádku. Jinak co se týká řazení podobný problém jsem řešil před 14-ti dny, vyřešil to vyměněný olej v převodovce, ale jak jsem psal mám nalítáno přes 150tis. při tvých 70 je to dosti předčasné. :kol-32: Ještě by mě zajímalo jak v servise zjistili jízdní zkouškou chip tvého vozu???? :_icon_smich2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...