Publikováno Leden 20, 201213 r zdravím, mohl by mi někdo zasvěcený poradit a vypsat motorizace vhodné k přestavbě a provozu na LPG u Fábie a Oktávky? Co jsem zjišťoval, tak nejvhodnější jsou motory s hydroštelama a tvrzenými ventliovými sedly + jako další výhodu vidím v rozvodech poháněných řetězem... Splňuje některý z těchto motorů tyto specifika? Nechci větší obsah jak 1.8 děkuji
Leden 20, 201213 r Ale pouze 8mi ventil ne? 16V je tuším řemen. JInak snad ostatní motorizace jsou už řemen...bajoko.
Leden 20, 201213 r Ale pouze 8mi ventil ne? 16V je tuším řemen. JInak snad ostatní motorizace jsou už řemen...bajoko. 1.2 HTP řetěz, 1.0 řetěz Upraveno Leden 20, 201213 r od VAG BoBo
Leden 20, 201213 r VAG BoBo:Každá Fabie 1.4 16V je samozrejme MPi...stejne jako na 8V, ktery se znaci jen MPi ma tzv. multi point injection, tedy na kazdy valec jeden benzinovy vstrikovac. K tematu, ja mam ten 8V MPI (tzn. cesky motor) viz. podpis a tady je vyhoda, ze mam LPG rizeny podtlak, coz je o dost levnejsi system a rekl bych na udrzbu mene narocny. Ale je vyssi spotreba a nekteri rikaji, ze i horsi chod, ja to nepocituji. Rozhodujici v tomhle pripade je, ze MPi (44 a 50kW) maji litinové sání, na které se to da navrtat, kdyzto nemecke 16V a vsechny modernejsi motory maji sani z plastu, proto nemaji jen smesovac, ale stejne jako na benzin, ma LPG na kazdy valec svuj vlastni vstrikovac. Litinove sani vcetene tech 44 a 50kW 1.4 ma i 2.0 MPi, to se davalo i do Octavky. Oba motory maji rozvodovy retez.
Leden 21, 201213 r No nevím jak u obyč 1,4 8V, ale 1,2 HTP mají sice řetěz, ale co se týče přeskočení rozvodů, tak u 1,2HTP žádný problém.....přeskočit jde u 1,2HTP tak nebo tak...
Leden 21, 201213 r Co jsem se docetl (nejsem bohuzel mechanik) tak u HTP je problem v tom, ze ten retez je dost dlouhy na to, aby preskocil kdyz je vytahany, kdyzto u MPI je ten retez kratky (viz.priloha) a dvojity. Jeste jsem nikde neslysel, ze by preskocil. Jedine muze zacit chrastit, ale to provozu nijak nebrani.
Leden 21, 201213 r Autor rekapitulace: 1. - Takže 1.4 MPI a to jak 44, tak 50KW se montují jak do Fábií, tak do Oktávek? - 1.4MPI jsou: 44Kw - 8V(rozvody řetězem a litinové sání) a 50Kw jsou novější 16V(rozvody řemenem a plast. sání)? - obě verze mají hydroštely? - ani jeden nemá přímé vstřikování?(na LPG údajně nevhodné) Z toho mi vychází, že bude jednoznačně vhodnější verze 44KW/8V s litinovým sáním,i když bude línější a nejspíš bude mít i větší spotřebu, ale zase přestavba bude levnější? edit: v jakých modelových ročnících se dané motory používaly/používají? Jak je to u motorů v Oktávce?(1.6MPI, 1.8 bez turba a 1.8 s turbem?) 1,2HTP je ten 3-válec, že? Ten "elektro" motor, co má zvuk jak pumpa na hovna-nechci!:-) Upraveno Leden 21, 201213 r od mari1300
Leden 21, 201213 r jo 44 Kw 60Hp vlastnime, je to socialni verze s jendim bagem a posilovacem, najeto pres 270 000 a urcite i stoceno a motor nepapa olej do vymeny a jezdi na LPG sekvence neco pres 8L. Je to jednoduchy na udrzbu vcetne oprav. co si pamatuji retez, svicky, brzdy, filtry, sem tam praskla zarovka, lozisko u kola, cidlo teploty a pedalu, gum.silent.ramen, cepy, ramen a rizeni, gumky do steracu, nejaka ta rez. Tlumice nas cekaji Upraveno Leden 21, 201213 r od Host
Leden 21, 201213 r hele aby se ti lpg vyplatilo tak musíš taky najet nějaký km . takže to auto budeš asi nějakou dobu mít. pokud ho chceš mít pár let v garáži a najet 100tis a víc tak se asi nevyplatí kupovat nějaká fabule 2005 a niž. spiš něco novějšího (to samý u okty) pak máš volbu asi jedinou - fabia II 1,2 htp, 1,4 16v nebo 1.6 16v , oktávka 1,6 16v.
Leden 21, 201213 r Autor ano, tato poznámka je trefná, ale jen v případě, že koupim auto bez LPG, pak by samozřejmě bylo lepší koupit něco novějšího, co si člověk chvíli nechá... Ale já spíš uvažuji, že koupim auto již s LPG ... Upraveno Leden 23, 201213 r od Malta citace předchozího příspěvku, citace smazána
Leden 22, 201213 r rekapitulace: 1. - Takže 1.4 MPI a to jak 44, tak 50KW se montují jak do Fábií, tak do Oktávek? //// dooctavií se kdysi montovali, ale tuším jenom 16ti ventilové verze, nikoliv 8Ventily!!!!!!!!!... konkrétně 44kw a 50kw jsou 8mi ventily - 1.4MPI jsou: 44Kw - 8V(rozvody řetězem a litinové sání) a 50Kw jsou novější 16V(rozvody řemenem a plast. sání)? 8mi ventilové jsou fýbie 44kw a 50kw (řetěz) 16ventilové jsou 55kw a 74kw (řemen) - obě verze mají hydroštely? nejsem mechanik, ale určitě tam bude nějaké vymezování hydro - ani jeden nemá přímé vstřikování?(na LPG údajně nevhodné) fabie octavie jedničkové žádné neměliu technologii vpřímého vstřikování. pouze OCTAVIA2, FABIA2, ROOMSTER atd ty novější a jsou značené jako FSI, TFSI, TSI Z toho mi vychází, že bude jednoznačně vhodnější verze 44KW/8V s litinovým sáním,i když bude línější a nejspíš bude mít i větší spotřebu, ale zase přestavba bude levnější? pokud bude přestavba na směšovací zařízení, je to levnější....pokud vstřikování, zase je tu možnost vyškubání a přemontování do jiného vozu obdobných parametrů. Nicméně z vlastních zkušeností si dej pozor na Fabie, které mají check!!! Tam bych já osobně nedoporučoval dávat klasiku. Mají totiž proudové lambdy. Jak je to u motorů v Oktávce?(1.6MPI, 1.8 bez turba a 1.8 s turbem?) ohledně čeho? nechápu, neodpovím 1,2HTP je ten 3-válec, že? Ten "elektro" motor, co má zvuk jak pumpa na hovna-nechci!:-) ////// u V3 problém u všech těchtzo motorů je, že může přeskočit rozvodový řetěz.....tento řetěz totiž dle známého mechanika je volnější konstrukčně (tzn není natvrdo) a vymezování/dopínání toho řetězu obsluhuje nějaký hydropístek??? prej snad, který je popotláčen olejem z motoru prej nějak. no a když někdy ten pístek zatvrdne....je to tam.... Upraveno Leden 22, 201213 r od PauLofWoCC
Leden 22, 201213 r ano, tato poznámka je trefná, ale jen v případě, že koupim auto bez LPG, pak by samozřejmě bylo lepší koupit něco novějšího, co si člověk chvíli nechá... Ale já spíš uvažuji, že koupim auto již s LPG ... tak to budeš mít ještě těžší hledání.... většinou se auta na plyn lidi zbavujou právě proto, že má odslouženo, a chtěj novější. ale kdo hledá najde. držím palce.
Leden 22, 201213 r vlasně je jedno, jaké auto pořídíš, když je motor v pořádku, dá se namontovat do jakéhokoliv motoru(kromě FSI)....
Leden 26, 201213 r Autor má někdo zkušenost s použitím LPG systému z ojetého auta, respektive demontáží ze "starého" auta a následnou montáží do novějšího? Lze systém LPG takto přendat a následně použít,hlavně v souvislosti s papírováním, po technické stránce myslím, by s tím neměl být problém,pokud si tento systém bude rozumět s novým motorem... Jednalo by se o LPG z Hyundai Lantry 1.6, 16V díky
Leden 26, 201213 r už jsem to popisoval v sekci Fabia II,systém musí zdemontovat firma, která ma na daný systém oprávnění k demontáži, pak vezme přílohu velkého TP(plynová část), pošle ji dovozci zařízení, ten mu za to pošle doložku na nauto, které se bude montovat a pak se to může předělat....mezitím se musí na úřadě odhlásit plyn z toho demontovaného auta aby se pak po předělání dalo znovu přihlásit do nového auta...
Leden 26, 201213 r Autor už jsem to popisoval v sekci Fabia II,systém musí zdemontovat firma, která ma na daný systém oprávnění k demontáži, pak vezme přílohu velkého TP(plynová část), pošle ji dovozci zařízení, ten mu za to pošle doložku na nauto, které se bude montovat a pak se to může předělat....mezitím se musí na úřadě odhlásit plyn z toho demontovaného auta aby se pak po předělání dalo znovu přihlásit do nového auta... a jak je to finančně náročný?Poplatky + ost. náklady?
Leden 26, 201213 r jaky motor? kazdemu sedne neco jineho kazdy provozuje auto jinym zpusobem a kazdy najede ruzne km... ja jezdim hodne po dalnicich takze jedine 1,8T LPG... o nejakych vetsich problemech s provozem na LPG jsem neslysel. Mechanicke komponenty motoru jsou dobre nadimenzovane... jo tenkrat se jeste na materialech nesetrilo. o pouzitem LPG bych rozhodne neuvazoval.... vymontovani namontovani neco stoji, istalacni material CU trubka nadrz je starsi, cidla taky nevydzej vecne nevim to by mi to musel nekdo opravdu prodat za hubicku...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.