Přejít na obsah

Jak jste spokojeni se Roomsterem


zabiak

Doporučené příspěvky

Nevím proč se hned rozčiluješ. Pokud jsou pneumatiky zničené, tak tu výměnu chápu. V poslední době máme zimní (a předtím ještě i na Felicii a Octavii) Micheliny, které se obecně hodně málo opotřebovávají. Prakticky to ale vypadá tak, že zimní jsou pomalu víc opotřebované jak letní. V tomhle mě Turanzy hodně překvapily.

Jinak s hodnocením víceméně souhlasím. Mně se třeba interier Octavie I líbil víc než u druhé generace a podobně to mám u Fabie I vs. Fabie II/R. Přístrojovka je sice víc praktická, v černém provedení i hezká, ale pár detailů si mohli vzhledově odpustit (vršek výplně předních dveří, velké spáry u horní odkládací schránky, u aut s Climaticem před FL příšerné ovladače, vzhled plastu pod předním sklem před FL). Pořád je to ale velmi slušný nadstandard. Facelift některé věci opravil a tipoval bych, že to nebude na úkor ceny...

Co bych doplnil je výborný podvozek, ani nejde poznat, že jde o auto s vysokou budkou. Vlastně je to jako na trojkolce, zadek drží neviditelná kolečka. Když člověk nezaboří přední vnější kolo, tak se není čeho bát. Kdyby přibyly vpředu cca 3cm rozvoru, bylo by to ještě lepší. Oproti Fabii a Octavii se auto nehoupe dopředu a dozadu.

Asi poslední postřeh - je zajímavé, že u Roomsteru a Fabie je pořád v testech opakováno, jak je zadní prostřední místo nouzové. Většinou je to doplněné vytaženou prostřední sedačkou. Přitom dozadu se tři lidi narovnají v Roomsteru výrazně pohodlněji než v Octavii nebo Superbu. Místa napříč (hlavně vzadu) oproti Fabii I nebo Octavii I výrazně přibylo tvarováním vnitřních výplní.

Já jsem loni pokukoval po Jettě, ale určitě počkám na představení Golfa, Rapida, Octavie a bude mě zajímat nový Leon a Alteou. Seat nedělá zas tak špatná auta, kdyby si to nekazil interiéry. Momentálně je to tak, že mám najeto 75000km a počáteční investice do výbavy mě nenutí spěchat. Auto má zatím všechno co potřebuju nebo se mně líbí. Jediné, co se na autě měnilo mimo běžný spotřebák jsou přední brzdy a vlastně se dá říct, že do další výměny není kam spěchat.

Kdyby přišel Roomster RS, tak bych si ho asi koupil. Absence 1.4TSI/90kW nebo dřív např. 2.0/85kW je asi to jediné, co mně trochu mrzí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš recht, Luky.

Jel jsem 14 dní zpátky po R35 a D1 Ostravu (v neděli před čarodějnicema) a jak tak fučelo, ve 130-140kmh tacho to se mnou strkalo doleva doprava po jízdním pruhu jak s čertem po svěcený vodě, přesně podle toho, jak silnice vedla volným polem nebo byla zacloněná před větrem. Přede mnou jel nějakou dobu civilní passat kombi a ten se skoro ani nehnul (lovce s R36 jsem tam taky zaregistroval).

A ten podvozek Roomstera taky "ladil" někdo, kdo neměl daleko k rychlým kolům a šotolině - prudká zatáčka o 90° při rychlosti 80-90kmh sice znamená jekot týraných gum, "pokleknutí" na vnější přední kolo, případně i zakopání ABS do pedálu, pokud se řidič v této situaci pokusí přibrzdit (zadní vnitřní kolo je odlehčené, takže snadno blokuje) - ale auto zabočí, neuskakuje ani neustřelí zadkem. To samé na dálnici, není problém s autem "kličkovat" i bez ubrání plynu z pruhu do pruhu při cestovní rychlosti 130kmh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak hodnotenie po 5 rokoch (toto letíí) :

R 1,4 16V - Style

Auto v zasade naplnilo moje ocakavania ..

- jazda s nim je relativne pohodlna (2 dospeli v predu - 2 male deti vzadu) ,

- na ucel ktory ho vyuzivam je ok.

- zvladne aj relativne rychly presun po dialnici ..

- ziadne zasadne vady ...,

- luxusny batozinovy priestor vdaka polohovacim a posuvnym zadnym sedadlam ....

Negativa ktore mi vadia .. :

- hlucny motor - resp. chybajuca 6 rychlost,

- slabe odhlucnenie podvozka

- plasty .... ,

porovnanie s predchadzajucou F I Combi .. : v R prijemnejsi pocit z priestoru v interieri .. .. nevratil by som sa k FIC ...

otazka je kam sa posunut dalej .. ?

Octavia 2 ?

Rapid ?

Yeti

KIA Sportage ???

:kol-31:

Pod to se můžu podepsat, dobře vystiženo. Jen toho Yetiho neodmítám, plasty neřeším. Ale co dál, R se nekrade - všechno ostatní je jak mucholapka pro zloděje a ještě to musí být v dieselu, protože motory TSI zatím v žádném případě !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... a keď ho naložíš nákladnom nesadne na prdel ako kombíky alebo octavia ...

. na podvozok som pri hodnotení zabudol, ten je dobrý ...

avšak to že je budka na kolesách poznať veľmi dobre už pri slabom vetríku :-)

To můžu taky potvrdit. Počítal jsem "náklad" drtě pod kousínek dlažby, onu dlažbu a vyšlo mi cca 700 kg a auto sice popočaplo,ale nic zásadního aby auto neodjelo.

Ten vítr ho dráždí sic solidně,ale dá se na to zvyknout.

V tom zatěžování byly háklivé formany. Tam sebemenší zátěž a výfuk byl pomalu na zemi. Tady je parádní skoro nulový převis. Proto jsem ho bral i díky tahání vleku kde kombajny trpí´právě pákou převisu na nápravu a péra.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s tým kradnutím . bohužial tí ostatní menovaní idú .. a dokonca aj tie KIA Sportage ..

a zase ja diesel nechcem , ja chcem benzín

jazdím prevažne dennú trasu 10 km do a 10 km z práce k tomu 2 štarty (vyzdvihnutie dieťaťa zo školy ) čo je podstatne prevažujúce nad diaľkovými trasami ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

yeti interier mi pride plasťák ako roomster, palubovka nič moc ,

a keď som v tom sedel mi to prisľlo take .. no neviem ako to vyjadriť . citil som sa ako v autobuse :-)

a hlavne podstatne mensi koferaum

dick: jistěěěěěěěě 15 rokov .. uuhmm ..

Editováno: , autor: LUKY-007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...

Luky - kolik jsi toho v šáde najezdil? Já bohužel hodně, jen v té svojí přes 60 000km (k tomu nepočítám rodičovskou a služební) - a když porovnám randál uvnitř už při rychlosti kolem 80kmh s hlukovou úrovní v Roomu, musím konstatovat, že Room se na srovnatelnou hladinu nedostane ani při razantním překročení předpisový dálniční rychlosti - při 130 se uvnitř dá normálně komunikovat nejenom se spolujezdcem, ale i zezadu dopředu a opačně.

 

Když si vzpomenu, co se v takový dálniční rychlosti "dělo" v šáde, kdy si řidič se spolujezdcem museli málem dopisovat na papírky aby se vůbec dorozumněli, říkám si zlatej motor vepředu. I když "všecko vzadu" jsem miloval kvůli jízdním vlastnostem, "všecko vepředu" je ve srovnání se starší koncepcí (teď nemyslím úplně nejstarší koncepci motor vpředu a kardan dozadu) nejenom komfortnější, ale i mnohokrát účelnější - i když s ním při jízdě není taková zábava, jako bývala s šáde - je to prostě něco za něco...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I když to myslel asi jen jako příměr, tak byl pravda trochu drsný, ale 120ca, když jsi měl otáčkoměr(případně nebyl hluchý a necitlivý k tancování auta v těchto rychlostech) tak si s technikou cítící člověk netroufl jet s tím strojem trvale přes 120. U pětikvaltu ještě, ale čtyřknedlík to nedával. Tam byl potom rambajs jak ve stolárně a nedivím se, že se standartně neřešily autorádia, protože byly v těchto rychlostech akorát na ozdobu. Otáčky motoru byly nedaleko plných a tam hrozilo uvaření motoru.

   Jinak na můj "škodylac" vzpomínám jen jen jen a jen v tom nejlepším a dodnes mi uroní slza na moje v podstatě první "vlastní" auto a co jsme si s ní zablbli na Valašsku právě díky zadní, statečně zatížené nápravě na zasypaném vybetonovaném  exkoupališti a v zimě si ho nechali lehce zpluhovat od sněhu na parádní plochu pro "diftování". Udělala spoustu dobré práce s přihlédnutím k tomu "jaká je" co se týče doby vzniku- vývojového vlohu do auta výrobcem. Když vidím kolikrát videa s dementy co si na takových autech léčí mindráky tak je mi m d l o . 

ˇ"ŠKODÁRNO VZPOMÍNÁM V TOM NEJ !!!!"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Luky to bral s tou šáde jenom jako zdůraznění rozdílu, netřeba ho hanit. Ale že ty 16V motory točí víc a tím pádem jsou hlučnější je prostě fakt. Romm 1,4 16V  na pětku na standartních kolech při 3000 ot. jede cca. 103km/h, zato F1  1,4 50 kw jede při těch samých otáčkách 115 km/h. To se musí projevit ve hluku. Jestli se k tomu přidají nějaké konstruční(karosářské věci) a pod ,nebo třeba lepší deka na kapotě F1, tak v souhrnu maličkostí tu hlučnost máme hned!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

ekkar

šáde bolo moje prve vlastne auto a mal som ho asi 5 rokov... odkedy som mal vodicak a predtym sme mali doma len šáde... takze mam stum bohate skusenosti ... aj s jej odhlucnovanim

.... samozrejme prirovnaval som ten hluk len obrazne .. neviem co hned hysacite...

130 v roome proste je hlucno ... to je fakt

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Luky to bral s tou šáde jenom jako zdůraznění rozdílu, netřeba ho hanit. Ale že ty 16V motory točí víc a tím pádem jsou hlučnější je prostě fakt. Romm 1,4 16V  na pětku na standartních kolech při 3000 ot. jede cca. 103km/h, zato F1  1,4 50 kw jede při těch samých otáčkách 115 km/h. To se musí projevit ve hluku. Jestli se k tomu přidají nějaké konstruční(karosářské věci) a pod ,nebo třeba lepší deka na kapotě F1, tak v souhrnu maličkostí tu hlučnost máme hned!

Lehčí stálej převod než má fábule = vyšší točky motoru při stejný rychlosti, absence odhlučnění zespoda kapoty a v podběhách a co nejvíc, AEROHLUK - Room je vyšší a vzadu širší než fábule, to všecko beru a zažívám dnes a denně, ale proti šáde se to prostě nedá srovnávat. Ano, Room je hlučnější než fábule (i když by vůbec nemusel = katování kostů je na něm znát asi ze všech aut nejvíc!), ale i při těch 130kmh je furt tišší než bejvala šáde v 90... Věř mi, jezdil jsem se 120tkou "čtyřknedlíkem" i po dálnici, měl jsem v ní "těžkou převodovku" a vím jak se akusticky chovala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ba ne, to nebylo tím že ležel, to bylo nevhodnýma silentblokama - byly prostě slabý na danou váhu a krouťák, který ten agregát měl, takže byly i nový hodně zmáčknutý a netlumily správně všecky frekvence. Kdyby agregát v šáde měl podobně široký silentbloky, jako dostal do fáčka, byla by šáde taky mnohem tišší. Do fáčka ale ty široký silentbloky šly taky kvůli tomu, že poháněná náprava byla zároveň i rejdová a tudíž nesměla kvůli přilnavosti v zatáčce poskakovat od vibrací motoru - a zároveň se z motoru na kastli nesměly přenášet vibrace z kol v zatáčce, prostě předohrabavý auto musí mít úplně jinou charakteristiku toho útlumu, než jaká stačí zadní - neřídící nápravě.

 

A hodně randálu dělal holej nezatlumenej rezonanční prostor mezi opěradlama vzadu a plechovou přepážkou před motorem, ta když se vytlumila třeba opatrně navařenou Ypou, několikerým nátěrem Gumoasfaltem nebo aspoň nalepeným filcem a pěnovým polystyrénem, tak se taky auto zázračně utišilo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...