Přejít na obsah

Velká spotřeba 1.2HTP 12V


Fajfy

Doporučené příspěvky

Případně pokud nepomůže, zkusit vyčistit škrtící klapku, nebojte se toho, já už to mám také za sebou, jen pozor - klapka je řízená potenciometrem a taťkovi to tam málem skříplo ruku, takže na to pozor... Měli jsme tam šroubovák, pak vyčistili "technosolem", ujeli cca 10-15 km, svítil check motoru, párkrát zhasnout a zase nastartovat, vrátí se klapka do původní polohy, sešteluje a check zmizí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Čidlo teploty vyměněno. Při měření odporu starého měl okamžitou hodnotu při pokojové teplotě 2,15kohm což by podle grafu sedělo. Při ponoření do teplé vody hodnota stoupla na desítky megaohm a běhěm cca 20s se ustálila na 1,3 kohm, což by taky sedělo (voda měla cca 40C). Takže si myslím, že čidlo bylo oka, ještě uvidime jak se to projeví na spotřebě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem otestoval i spotřebu a je to pořád mizerný. Zároveň jsem přezul na letní pneu a na stejné trase se stejnými podmínkami předtím spotřeba 6,6l/100km a ted 6,4l/100km. Ten rozdíl je způsobený temi pneu, po důkladnějším měření starého čidla jsem zjistil že je v naprostém pořádku. Nějaké další nápady? Na škrtící klapku se necejtím, když jsem si přečetl několik témat, tak několik lidí psalo že si ji tím zničilo. Nerad bych si ji taky zničil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Objevil se mi další příznak, za jízdy když dám volnoběh, tak se mi samovolně přidává plyn. Otáčky motoru mi vystoupají za studena až 1800 a za tepla tak 1500. Mohlo by to být spojkou? Zabírá mi uprostřed, ložisko mi trochu chrastí, ale nikdy mi neproklouzla. Jinak reakce na otáček na plyn je mi zerná, když jemně sešlápnu plyn a hned ho pustím, tak na otáčkoměru to uvidim se spožděním. Není to nic havarijního, že by se s tím nedalo jezdit, ale znát to je. Mohlo by to být těsnění sání?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejhorší je, že nevím jak zjistit ty netesnosti. Skříkat na studený motor benzín si fakt netroufnu. Zkusím vyměnit ty těsnění, zkusím dodělat ten EGR a někde jsem četl že by to mohl dělat spínač spojky. Pak jsem taky někde četl, že prej to muže bejt potenciometr na škrtící klapce, jak můžu vyloučit že to není klapka?

Dále by mě zajímalo, pokud mám někde netěsnost a přisává se mi falešný vzduch, jak to muže samovolně zvýšit otáčky na 1800?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Píšu novinky ohledně mého problému, ohledně samovolného zvyšování otáček za jízdy, tak to bylo způsobeno vycvaknutým měřidlem oleje. Po zacvaknutí vše bylo v pohodě.

Co se týče spotřeby a mezery v akceleraci, věděl jsem že VAG mi hlásí chybu 16825 (chyba v odvzdusneni palivove nadrže), věděl jsem že občas mi nádrži vznikal slabý podtlak (po otevření víčka nádrže maličko nasál vzduch). Palivové čerpadlo tedy musela víc makat aby mi do motoru dodalo požadované množství, což se mu mnohokrát nejspíš ani nepovedlo (v kopcích). Mojí blbostí jsem tomu nepřiřazoval velký význam na chodu motoru. Opak byl pravdou, po zkušební jízdě s povoleným víčkem, častečně zmizela mezera plynu, výkon se zlepšil. Předpokládám, že by mi mohla i klesnout spotřeba, to se ještě uvidí.

Jinak škubnutí při přeřazení rychlosti zůstává, horší záběr spojky taky (to by mohlo dělat ložisko spojky). Dám ještě vědět jak s tou spotřebou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to tady tak čtu, nenapadlo někoho, že to může být taky zajetím motoru? Že třeba ta druhá Fabka je lépe zajetá a tím pádem je svižnější a má tím taky nižší spotřebu? A je tam vše opravdu stejné? Není ten motor třeba novější, starší, stejné pneu apod.? Jako ten rozdíl 0,8 litru může udělat mraky věci a pokud se sečtou, tak máme problém vyřešen..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bych určitě opravil, mohl by to být problém :) ale moc bych to nesrovnával s jiným autem, když si to své kupoval ve skoro 150 000 km. Mimochodem, kolik má najeto ta druhá Fabie? Kdyby byl někde problém, tak by to buď rozsvítilo nějakou kontrolku nebo by byl problém znatelnější.. Ale asi se taky budu muset projet v nějakém jiném HTP, páč bych to rád porovnal s naší HTP, občas mi přijde takové škubání, ale tak nepatrné, že se toho člověk skoro nevšimne a nevím, zda je to přirozený jev nebo ne :) každopádně bylo auto nedávno v servisu Škoda a tam mi nic neříkali, vyměnil se olej a filtr a čau, jezděte dál :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Jednou mi vyměnili v servisu u starýho auta palivový filtr a do týdne jsem byl pro nový - auto nejelo a žralo jak tank. Pak mi řekli, že tam dali, co měli skladem, a ono se dělají různé verze. Obsahuje přetlakový přepad a ten je kalibrovaný na různý tlak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejde třeba jen o to, ze ta Fabie, se kterou to porovnavas, má menší kola? Pak opticky je spotřeba menší než s koly vetsimi. Já mám zimní kola (14) menší než letní (15) a s těmi většími mám právě tak o 3/4 litrů větší spotřebu. Je to ale samozřejmě jen optický dojem, protože se znepresni údaje PP a počítadel ujetých kilometrů. S těmi menšími koly je auto i mnohem živější, což by vysvetlovalo tvůj dojem menšího výkonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kola a podhusteni pneu a pneu samotne na to maji dost velky vliv,me zajima,jestli obe fabky maji stejne pneu a i znacku,jezdiljsem na barumkach a meli vetsi valivy odpor jak continental,..ted mam dunlop a spokojenost a spotrebu ani nepozoruji,porad kolem 6l a nejezdim moc pomalu

...jo a mate taky stejnej filtr?

Editováno: , autor: radiss33
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S těmi koly to je přesně jak říkáš, na autě s menší spotřebou jsou plecháče R14 s horší značkou, na autě s horší spotřebou jsou elektrony R15 s dobrou značkou pneu. PP nemám, ten si teprve budu dodělávat, počet ujetých km je stejný na obou autem, není tam žadnej velkej rozdíl. Kola podhuštěný určitě nemám, spíše možná naopak. Jinak kola určitě mají vliv na spotřebu, ale myslím si že pokud člověk nemá fakt nějaký gumy protektory s velkým valivým odporem, tak rozdíl spotřeby mezi R14 a R15 je max 0,3l/100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...