Přejít na obsah

Velká spotřeba 1.2HTP 12V


Fajfy

Doporučené příspěvky

Ahoj,

mám problém se spotřebou s mojí fabií 47kW 12V, r.v. 2003, najeto 144000km. Koupil jsem jí zhruba před půl rokem, od té doby jsem najezdil cca 4000km. Když jsem jí koupil, tak jsem měl spotřebu 6l/100km. Pak se to zvýšilo na 6,5l a ted nejdu pod 7l/100km. Ve všech případech jsem jel stejnou trasu krom počasí za stejných podmínek. Jezdím velice klidným stylem. Cesta je ve směs pořád mimo město, kde udržuju na tachometru 100km, nemusím skoro vůbec brzdit. Spotřebu počítam od rezervy po rezervu. Se jiným autem se stejným motorem, stejná cesta mám spotřebu 5,5l (jezdím opravdu na spotřebu). Technický stav vozidla: olej pravidelně měněný po 7500km (plná syntetika), svíčky vyměněny, auto startuje bez problémů, výkon se mi zdá taky v pohodě.

Jedinou nepatrnou změnu co jsem zpozoroval oproti tomu druhému autu se stejným motorem je ta, že to druhé auto má lepší reakci na plyn. Konkrétně když vyjíždím z garáže, tak v záběru spojky jede to auto líp než moje (u mého auta musím víc sešlápnout plyn jako kdybych nemohl najít záběr spojky). Tento problém mě napadl, zda není špatná spojka, nevím jak to poznat a přeci by se to neprojevilo na spotřebě. A celkem se mi zdá že moje auto musím o něco málo sešlápnout víc plyn aby motor zareagoval než to druhé testované. A taky po lehkém sešlápnutí plynu při zahřátém motoru motor maličko nepatrně cukne (fakt není skoro poznat). Toto jsem řešil s uživatelem Maltou zda by to nemohl být EGR ventil, dopídili jsme se k tomu že zkusím zaslepit a vyčistit, ale momentálně na to nemám prostory. Jinak když pouze odpojím konektor od EGR, tak cuknutí zmizí, reakce okolo záběru je o něco lepší, ale spotřeba pořád veliká. Jinak žádné cukání nebo nepravidelný volnoběh.

Jak pokud možno bez velkých investic zjistit co by to mohlo být? Jinak jediný co to na VAGu hlasí je:

17925 - hlavní relé, el. zavada v obvodu, P1517 - 35-10 -- sporadicky

16825 - system odvzdušnění nadrže - špatná pruchodnost. - původní majitel říkal, že mu manželka přetankovala nádrž, ale že to opravil

Děkuji všem za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem si jist, ale myslím, že když se přetankuje nádrž, tak tam je ventil na odsávání přebytečných par, kterej se zkurví a znovu podotýkám, že si nejsem jist, lae auto nenastartuje nebo hodně škube + vyskočí check motoru. Ale dost pravděpodobně to může být jinak, jsem amatér.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tlak v pneu mám dobrý, brzdy jsou také v pořádku.

Napadlo mě jak otestuju termostat? Auto se ohřeje po cca 5km (ručička teploměru je v půlce). Dá se nějak spolehlivě otestovat přes VAG, případně kde?

Editováno: , autor: Fajfy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdo žádné nápady? Přijmu jakýkoliv nápad nebo zkušenost. Dneska jsem opět vyzkoušel moje a cizí auto (stejný motor, karoserie) na stejné trase. S cizím autem jsem měl spotřebu 5,7l/100km a s mým jsem se nedostal pod 6,5l. Přijde mi, že u mýho auta je fakt menší odezva na sešlápnutí plynu. U cizího se sotva nohou dotknu plynu, tak už citi jak to s autem hnulo, ale u mého prostě nic, musím sešlápnout aspon do 1/4 :-( Mám k dispozici VAG, tak mi kdyžtak napište nápady kde co proměřit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus proměřit čidlo teploty chladící kapaliny.Už se to taky řešilo.

Mohu potvrdit, že porucha snímače teploty chladící kapaliny je dosti častá záležitost. Často bývá chyba

sporadická, ale také i stálá.

Projevu je se zpravidla nemožností nastartovat při studeném motoru - řídící jednotka nemůže správně nastavit

poměr vzduchu a paliva .

První pomoc pro nastartování a jízdu je možnost nahradit snímač rezistorem (odporem) s

hodnotou kolem 820 ohm (to představuje hodnotu cca 60 C , která se zobrazí i na ukazateli

palubní desky ) .

Rezistor stačí s konstrukcí pro 0,25W.

Hodnota odporu představuje :

300 ohm je asi 90 C

2k ohm je asi 0 C

Nahrazení rezistorem je jen možné z duvodu nouze !!! - není však možné s takto provedenou

opravou jezdit neustále.

Nevýhody :

- může se projevit zvětšená spotřeba paliva

- zhoršená možnost nastartování motoru při jiné tepotě než je přednastavená

- nemožnost kontroly skutečné teploty chladící kapaliny !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja nevim, srovnani dvou rozdilnych aut by muselo probehnout za stejnych podminek, idealne aby jela primo za sebou, pak je mozne porovnavat spotrebu a to jeste zhruba. Ale bez detailnich info tezko soudit.

Nicmene jestli jsi auto koupil pred pul rokem, cili nekdy v srpnu a jezdil za 6 l/100km a ted pri teplotach kolem 0°C nebo pod bodem mrazu jezdis za 7 l/100km, rekl bych ze je to OK. Sam jsem zaznamenal zvyseni spotreby za techto teplot u me OII 2.0 TDi o cca 0,8 l/100km, cili zhruba jako ty.

Jinak to ze jine auto jezdi usporneji muze mit radu duvodu - od vlivu ridice (trasu proste 2x presne stejne nikdy neprojedes), pres rozmer, typ a nahusteni pneu az po rozdilnou verzi softwaru v RJ motoru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vím co máš na mysli, samozřejmě že v zimě se zvýší spotřeba cca o těch 0,8l/100km. Když jsem to aute koupil a jezdil za 6l/100km (dlouhá jízda mimo město se stylem na spotřebu), tak i těch 6l/ mi přišlo hodně. Vím, že nikdy nebudu mít stejnou spotřebu jako u toho druhého auta, jen se mi prostě nezdá reakce motoru na sešplápnutí pedálu. Podle mě i s tím ta spotřeba souvisí, něco tam je špatně a nevím co. Jak můžu zkontrolovat například vstřiky nebo ventily? Dá se to zkontrolovat pomocí VAG?

Editováno: , autor: Fajfy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

To druhé auto není nachipované. Nachipované je moje auto, původně jsem to vůbec nechtěl zmiňovat, protože jsou dva tábory lidí. Jeden tábor odsuzují chip, že kurví motor, vyšší spotřeba atd a druhý tábor je zase pro chip. Já patřím do té první skupiny, ALE v případě htp si myslím že chip jenom prospěje zvláště v nízkým rozsahu otáček. Nicméně to auto je chipnuté delší dobu a dřív nevykazovalo vyšší spotřebu, spíše stejnou spotřebu jako před chipem. A určitě mi dá hodně lidí za pravdu že chip u htp motoru neuškodí. Myslím si že ta spotřeba má co dočinění s tím, že motor tolik nezareaguje když sešlápnu plyn, ale spíš nedříve cukne a pak až akceleruje. A taky řpi couvání nebo rozjezdu na spojku se mi zdá že to je horší. Můj tip je že by to mohl být EGR, po odpojední kabelu EGR se reakce motoru maličko zlepšila, ale pořád to není ono. Ted čekám až mi známý vyrobí záslepku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fajfy

Zkus dát autu semtam taky trochu za uši, uvidíš že ožije a reakce na plyn bude blesková :) mám stejné auto, taky chiplé. Po čipu má auto tentenci přecházet do letargického stavu častěji než před tím a je třeba mu proto častěji dávat. Vědecky to nemám podloženo, ale s chipem mám najeto 35tis.km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak jsem ten slabší výkon a větší spotřebu snažil přehlížet, ale včera jsem opět jel s tchánovo fábií kombinovanej provoz a neměl jsem problémse dostat se spotřebou pod 5,7l/100km a u svého auta mám problémse dostat pod 6l/100km ikdyž jedu dálku a šolichám plyn. Ted momentálně jezdím za cca 7l/100km (šolicháním). A taky byl znát u tchána větší akcelerace, když jsem na to šlápnul tak to prostě jede. Čidlo chladící kapaliny si myslím že mám v poho, protože vždycky nastartuju poprvé, ale když mi někdo řekne jak, tak ho klidně přes vag změřím, nevím na jakém kánále. Jinak při pokusu o zaslepení EGR jsem strhnul hranu matky, takže nemám momentálně šanci jí povolit. VAG stále hlásí dvě chyby, na hlavním relé (způsobeno udělátkem proti krádeži) a 16825 která je způsobená přetankováním předchozího majitele. Prej to opravoval, ale myslím že na výkon to nemá vliv. (N80 cvaká). Kdyby někdo měl nějaké napady nebo zkušenosti, tak budu jedině rád, děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

není můj příspěvek,ale mám ho uložený.Čidlo teploty změříš i bez VAGU.Taky se mi zdálo,že mi to žere krapet víc.Čidlo jsem nové,ale po jeho proměření jsem vrátil staré a je klid.Doma jsem to měřil v horké i studené vodě měřákem a hodnoty byly úplně mimo.Při pokojové teplotě to ukazovalo odpor jako by venku bylo -60.

Tady máš ten návod:

První pomoc pro nastartování a jízdu je možnost nahradit snímač rezistorem (odporem) s

hodnotou kolem 820 ohm (to představuje hodnotu cca 60 C , která se zobrazí i na ukazateli

palubní desky ) .

Rezistor stačí s konstrukcí pro 0,25W.

Hodnota odporu představuje :

300 ohm je asi 90 C

2k ohm je asi 0 C

Nahrazení rezistorem je jen možné z duvodu nouze !!! - není však možné s takto provedenou

opravou jezdit neustále.

Nevýhody : - může se projevit zvětšená spotřeba paliva

- zhoršená možnost nastartování motoru při jiné tepotě než je přednastavená

- nemožnost kontroly skutečné teploty chladící kapaliny !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fosgen: Díky s těmi odpory jsi to psal už dříve, pročetl jsem si to, ale zavrhnul jsem to, protože nechci někam připojovat odpory,\když mi to startuje v pohodě. A jenom taková otázka, kdyby bylo čidlo špatné, nemělo by to ukazovat chybně i na palubovce? Kdybych to mohl změřit VAGem, bylo by to pro mě lepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě že mi svítilo EPC a VAG hlásil sporadickou chybu čidlo.Koupil jsem nové a závadu vymazal.Byl klid,ale vzrostla mi spotřeba.Nemusíš připojovat odpory.Vyndej to čidlo a dej ho doma do horké vody.Na vývody připoj měřák co měří odpor a uvidíš.Dalo by se to změřit i na autě,když odpojíš konektor a napojíš tam ten měřák.Viděl by si hned kolik to má odpor při provozní teplotě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...