Tomkk Vloženo 19. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2012 Myslím, že horký by to být nemuselo. Při běžném provozu se světly je odběr cca 30 A a při tomto mám pokles napětí ani ne 0,2 V. To odpovídá ztrátě 6 W na přechoďáku 6 mOhm. To se v té hmotě ztratí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PatrickE3 Vloženo 19. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2012 Zeptam se, nekdo z Prahy a okoli, kdo by mi udelal novy draty okolo baterky? k altiku, starteru a kostru? Ten altikovej drat se dost hreje hned za pojistkama na baterce... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lonanek Vloženo 19. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2012 Proletovat a pořádně (např. plynovou pájkou). Mě takhle odešel pojistkový box. Záleží také kde se hřeje, může být jen nedostatečně dotažený na pojistkách. Je tam malý přechodový odpor (ztrácí se na něm jen 0,2 V) a hřeje jako prase, že??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PatrickE3 Vloženo 19. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2012 (editace) No co jsem zas ja slysel, tak to letovani taky kazdej nedoporucuje, navic teda aspon co ja mam ten drat od altiku a jinde nebude o moc slabsi, tak ma asi centak v prumeru a to nez bych proletoval, tak mi stece izolace snad az u altiku, mam plynovou pajku, ale tohle docela vzdavam, ono by treba stacilo dat novy ocko s tou matkou co je v tom boxu na baterce, ale nevim kde ho sehnat a neco bastlit sam nechci, moje kokta ma uz nejakejch 14 let, tak uz to zoxidovany bude slusne, mam i problem s altikem, ze mi hlavne pres leto cas od casu zere nejakejch asi 3,5A, ale nedela to vzdycky, uz jsem to tu nekde psal... Jinak ten drat co se hreje mam utazenej dobre, uz ho nejakou chvili pres leto odpojuju, takze dotazenej je, me se hreje v miste kde je prichycenej k tomu ocku co jde do boxu na baterce Editováno: 19. Říjen 2012, autor: PatrickE3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lonanek Vloženo 19. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2012 Omotání izolační páskou (textilní, černou - ne plastovou) těsně za svorkou zabrání poškození izolace. Pokud máš plynovou pájku (výkonnou, třeba na 2kg bombu) a jsi trošičku šikovný, tak to nebude problém. To očko by jsi musel pořádně nacvaknout, kabel zkrátit (aby nebyl vyhřátý a zoxidovaný) a už budeš mít problém s délkou. Chce to i slušnou kyselinu na pájení aby se proletovalo vše poctivě a nebyl tam další přechoďák. Opatrně si sundej tu matku a letuj to tak aby ti cín nestékal na očko, ale spíše do kabelu. Pokud je vyhřátá i pojistka doporučuji také vyměnit (další přechoďák navíc). Já to mám taky zaletované a mám svatý pokoj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomkk Vloženo 19. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2012 (editace) Tak musím opravit svůj dotaz na špatné dobíjení. Chyba byla mezi autem a multimetrem, tedy mně. Měřil jsem úbytek v místě, kde teče i proud i do spotřebičů. Pravda je taková, že to funguje jak má, altík drží 14,3 na šroubu, na baterku doleze podle zátěže trochu míň, ale dobíjí se pořád. Otázka je, proč mi jedna baterka vydržela 2 roky a druhá rok. Pravda, byly to nějaké neznačkové, jedna Power Bear z Baumaxu a druhou už nevím, ale stejně mi není jasné, proč by měly mít tak krátký život. Podle zasolení a chybějícího elektrolytu jim asi vadilo spíš přebíjení. Editováno: 19. Říjen 2012, autor: Tomkk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lonanek Vloženo 19. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2012 V podstatě je jedno jestli je to značková nebo neznačková baterka. Měla by vydržet rozhodně déle než jen rok či dva. Co ukostření pod baterkou? Je čisté suché a dokonale vodivé??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomkk Vloženo 20. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2012 Přiznám se, že šroub pod baterkou jsem jediný neviděl. Je k němu přístup bez vyjmutí baterky? Měřil jsem ale úbytky mezi alternátorem, baterkou i kastlí při zapnutých světlech a jak při dobíjení, tak při provozu z baterky jsou na + i - jen minimální úbytky jednotky, maximálně desítky mV, tak by tam neměl být problém. Na baterce drží nyní napětí při běhu motoru při všech odběrech dost pěkně mezi 14,3..14,15 V takže asi tak, jak to má být. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lonanek Vloženo 20. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2012 Baterka se musí vyndat aby byl přístup ke kontaktu. Ono elektrika je mrcha - to jistě víš... Obzvláště pokud při 14V protékají proudy 70 - 100A, takže si jistě spočítáš co umí udělat i malý přechodový odpor na spojích... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matomoto Vloženo 28. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2013 Celkom by ma zaujímalo, ako to s tým alt. dopadlo. Spýtal by som sa či to svieti aj pri stojacom motore, keď zapne zapaľovanie, a tiež potom , keď naštartuje a trochu pridá... , ale pochybujem že sa dočkám odpovede... Dohája, to ma fakt dokáže vytočiť, keď niekto niečo rieši, ľudia sa mu snažia poradiť, a on si potom ani nedá tú prácu, aby dal vedieť kde bol pes zakopaný Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PatrickE3 Vloženo 3. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2013 Asi zkusil mozna prepojit na druhy pin? jeden pin je na tu kontrolku buzeni altiku a druhej pin nejak zesili dobijeni ci co, kvuli ohrevu chladici kapaliny, jelikoz tam aspon ja mam 3 zhavicky a jestli si kazda vezme 8A co jsem nekde vycetl, tak by to bylo skoro 30A odberu navic... Uz to neni aktualni to osazeni pinu, ale nedavno jsem montoval alarm, tak jsem ve schematech byl hodiny a nekde jsem videl i popis tech pinu... Takze ten altik vlastne nevybudil pokud nemel dobre tu zarovku pripojenou, tudiz mu to logicky nedobijelo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdesim Vloženo 3. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2013 (editace) ten dalsi pin, o kterem mluvis nijak nezesiluje buzeni, ale dava RJ motoru informaci jak moc je alternator zatizeny a v pripade velke zateze to mirne zvedne volnobezne otacky, dale pak odpoji el. ohrev vody Editováno: 3. Prosinec 2013, autor: zdesim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PatrickE3 Vloženo 4. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2013 Aha, takze opacna funkce nez jsem si myslel dekuju za upresneni Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
leskac Vloženo 8. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 8. Prosinec 2013 Dobrý den, chtěl bych se zeptat, u nového alternátoru- on se musí nějak nabudit? Popřípadě jak se to dělá? Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 9. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2013 Ne. Něco takového se dělalo naposledy snad u dynama. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
leskac Vloženo 9. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2013 (editace) ještě bych se chtěl zeptat, mám octavii combi 1 Tdi SLX rok 99 v něm baterii 74Amph a nevím jakej alternator tam je, ale mohu tam dát 140Amperovej s volnoběžnou řemenicí? Bude tam pasovat i připojení a bude to vůbec fungovat? Viz: http://aukro.cz/alternator-caddy-golf-touran-octavia-sharan-leon-i3733778450.html děkuji za odpověď[/url] Editováno: 9. Prosinec 2013, autor: leskac Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pechy48 Vloženo 15. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2014 zdarec nevite nahodou jakej altík patří do octavie 1.8t 20v 110kw 4x4 dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 15. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2014 Přesně Ti řeknou ve Škodovce podle Tvého VIN-ka, páč jedna motorizace může mít víc typů alternátorů. Závisí to hlavně od výbavy, r.v., atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PatrickE3 Vloženo 21. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2014 Melo by to jit i podle stitku co mas v kufru u rezervy na podlaze kufru pod kobercem, nekde tu byl odkaz na dekoder tech znaku... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 21. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2014 jj, podle toho to půjde: http://igorweb.org/equidec/default.aspx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
korkoran Vloženo 1. leden 2018 Sdílet Vloženo 1. leden 2018 Čaute borci, Prosím Vás, odešel mi alternator. Hlasi to jak kontrolka na palubni desce, tak jsem to i měřil. Při vypnutem motoru jsem nameril hodnotu 12,86. Při zapnutem motoru 12,01, když přidám světla a větrák tak 11,68. Mám octavii 1.9 tdi 81kw combi, klima je. Pokud pomuze, vinko: TMBHP21U832749746. Rok vyroby 2003. Chtěl bych udělat opravu co nejlevněji. Mám pár otázek, prosím o rady a tipy a pomoc. Příkládám fotky, pro lepší orientaci. Moc děkuji 1) Našel jsem na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=eld_u2Ya0Os Je tam, že odejdou uhliky, tzn vyměnil bych relátko s uhlikama. Relátko vyjde na cca 1000 kč. Nedaji se koupit samostatně uhliky? Další otázka, jak velká je pravděpodobnost že je to uhlikama? Muj laický názor, že z 80 pr. to budou ty uhliky. Další věc je, jak se mi tam poleze. Na videu je motor sdi, a nevim jestli klima. Otazka pro Vás, jsem schopny se tam tak dostat jak na videu, nebo mi tam budou zavazet jiné věci? Jsem amater. Jámu tu máme, tak se pod auto vcelku dobře dostanu. 2) Najit bazarovy a dat to mechanikovi. Práce mechanika, zvládne vyměnu alternatrou za hodinu? Ja myslim, že ano. Minimalni naklady na praci by byly. Chci se zeptat, při vyběru alternatoru, na jaka čísla či označení si mám dát pozor, abych vybral ten správný pro mé auto? Cenu bych si predstavoval tak do 1000 do 1700 kč, záleží. 3) Nechat to celé na mechanikovi? Dal by tam bazarovy či repasovany, a do jake ceny mám souhlasit? Tak do 2500 kč max? Mnohokrát děkuji Martin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
korkoran Vloženo 1. leden 2018 Sdílet Vloženo 1. leden 2018 Fotky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
korkoran Vloženo 3. leden 2018 Sdílet Vloženo 3. leden 2018 Dodávám fotku mého altíku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kluvi Vloženo 14. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2018 (editace) Ahojte. Riešili ste nejak ten prechodový odpor medzi káblom do altíku a káblovým očkom?. Lolánek písal že to letoval...očko si nejak dal dole alebo si to len vylepšil tým cínom?. Nejaký špeci cín alebo štandard? Plácanie kyselinou je asi potreba, dráty vypadajú poriadne vypečené, viz foto. A pri väčšom odbere to poriadne hreje. O tú matka som sa popálil. Odhadom tak 90-100stC. (skúsim odmerať). Meral som to a odpor každého očka do altíku je asi 3-5mOhmov. A do kabíny dokonca 10. Pri max odbere to môže byť aj 50W na spoj, v postkách sú 2 takí kripli veďla seba, to si koleduje o požiar. Nehovoriac o tom že to slabo dobíja. Ako ste to riešili vy? Editováno: 14. Červenec 2018, autor: kluvi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kluvi Vloženo 20. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2018 (editace) Takže som to preletoval. Mal som obavy ako budú vypadať tie vodiče a ako kvalitne to pôjde nalisovať. Tu sú nejaké info: Meral som úbytky a dopočítal odpory pri max odbere (kúrenie etc) asi 50A z alternátora. Teplota spoja v káblovom očku na poistke1 (Alternátor) bola 120 stC. Preletoval som oba konce káblu k Alternátoru i do kabíny (Poistka2 - Svorka30). Robil som to plynovou pájkou s klampiarkym hrotom. Všetky káble som maximálne uvoľnil, vyrobil z kartónu takú prepážku a cez ňu prevliekol kábel (ochrana pred pájkou). V prípade kabíny (svorkovnica pod volantom) som použil plech. Asi 10cm káblu som omotal gumovou páskou a cez to alobal. Káble pri akumulátore boli dosť zoxydované a vypečené, tak som použil kyselinu soľnú. Zriedil som asi 1:2 s vodou (pozor silná žieravina- poleptanie ruky alebo poškodenie auta) a pripravil si neutralizačný roztok z jedlej sódy. Koncovky som ponoril do kyseliny na asi 20 sec (viacmenej to nič nerobí) a potom do neutralizačného roztoku (silne to šumí). Premyť čistou vodou a vysušiť. Potom som to letoval tak že som to poriadne nahrial tou pájkou, pridal tavidlo (stačila kalafuna) a potom cín. Je to treba poriadna do hĺbky prehriať. Cín by mal zatiecť dovnútra a mal by byť z oboch strán (kde je lanko zlisované). Okrem alternátora. tam je iné oko s prístupom len z 1 strany. Potom poriadne očistiť od zbytkov tavidla a prípadne odstrániť cínové kvapky na styčnej ploche oka. Pájkovanie pod volantom je fakt adrenalín, mal som pripravený hasičák. Izolácia vodičov to prežila viacmenej bez úhony. Ten vodič do kabíny bol na tom horšie. Výsledky ma teda dosť prekvapili. Celý svoj život som bol presvedčený že lisovaný spoj je oveľa kvalitnejší a spoľahlivejší ako pájkovaný. 1)Odpor oko na poistke1 - vodič PRED/PO letovaní PRED 240mV@50A=4.8mOhm=12W (max @90A=39W )!!! PO 8mV@64A=0.13mOhm (max @90=1W) 2)A podobne do kabíny (Po2) PRED 300mV@30A=10mOhm=9W (max @60A=36W)!!! PO 4mV@53A=0.08mOhm (max @60=0.3W) Pripomínam že teplota 120 stC bola pri tom skutočnom tepelnom výkone (12W) a nie maximálnom (39W). A to som za max bral 90 resp 60A a nie hodnotu poistky (110A - 59W) 3)Napäťová strata medzi spoločným pólom poistiek (prívod od baterky) - > akási 10A poistka v boxe PRED 440mV@50A PO 175mV@50A Zaujímalo by ma aké straty namerajú ľudia čo si to sami prelisovávali alebo tí čo to majú nové (asi nikto, že). Čísla sú ale veľmi približné, pretože prúd kolíše a navyše ten môj kliešťový ampérmeter nieje nič moc. Inak boli tam 2 druhy ôk. Oká na poistkách a svorkovnici v kabíne sú 16mm2 diera 6 šírka by šla 14-15mm. Pri alternátore je 16mm2 diera 8. Také isté majú tu u nás v elektre. Tie na poistky by asi šli použiť tiež z elektra (16mm2-6 podobný typ ako na altíku). Ak by to dakoho zaujímalo, mám tu viac čísel, napr i napätia na kostrách a pod. Osobne od toho očakávam nielen nižšie riziko požiaru, ale hlavne to čo bolo na začiatku: podivné dobíjanie ACU (zbytočne som kôli tomu menil akumulátor a ten starý vyhodil) a nízke napätie v palubnej sieti. Ak sa vám páčilo tak prosím palec hore. Editováno: 20. Červenec 2018, autor: kluvi 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.