Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Proč Roomster?

Auto do rodiny plánujeme už dlouho a původně byla již vybrána a téměř objednána Octavia Tour II Combi s paketem a pár serepetičkami, v souvislosti s příchodem druhého potomka. Okolnosti tomu ale chtěly a nové auto nám zaklepalo na dveře samo a bez nákladů, povedlo se ve firmě dohodnout na nefinančním benefitu tohoto typu, tak proč se upejpat….

Původně to měla být Fabia II Elegance Combi 1,2 TSI 77kW, ale začali jsme si pohrávat s myšlenkou Roomstera, jakožto akceptovatelné alternativy. Cesta tedy vedla do autosalonu, kde měli jednoho vystaveného a začalo se měřit, zkoušet kočár a seznamovat se s partiemi vozu (protože Roomster, ten byl pro nás dlouhodobě nejošklivější auto na trhu, tedy po Fabii II před faceliftem, ta stále "vede"….). A světe div se, po faceliftu to už tak strašné není, interiér doznal mnoha změn a konečně se na něj dá i koukat a byly použity kvalitnější materiály, 1,2 TSI po veeeeelmi dlouhé době první rozumné benzínové motory a nižší hrana zadních oken sice vypadá podivně, ale děti ten výrazně lepší výhled milují, a nutno říci, že oprávněně.

K tomu je nutno přidat vynikající variabilitu zadních sedaček, které je možno posouvat v podélném směru, naklápět opěradla a případně vyjmout prostřední sedačku a posunout ty krajní blíže k sobě a je tam místa jak v autě o dvě třídy větším – aby ne, rozvor má Roomster delší než Octavia.

Takže po zevrubné prohlídce a přečtení několika srovnávacích testů i s parametry bylo rozhodnuto, že nevidíme jediný důvod jako rodinné auto brát dlouhou Fabii, když je možnost jít do Roomstera. Navíc je to auto před koncem výrobního cyklu, čili modely historicky již zcela odladěné a tedy se spolehlivostí na vrcholu.

Konfigurace

Konfigurace byla částečně přizpůsobena cenovému limitu, a byla tvořena s pravidlem „serepetičky a zbytečný pozlátka typu metalíza, litý kola, kožené kravinky apod. nebrat, zaměřit se na to, k čemu auto primárně je, tedy na funkčnost". Výsledkem byla prostřední výbava Ambition, doladěná ale skoro až k Eleganci, protože byla dokoupeno:

Automatická klima

ESP

Rádio Swing

Sunset

Loketní opěrka

Síťový program

Vyhřívané ostřikovače

GSM II modul s bluetooth

Maxidot

Hagusy

Sklopný stolek na zadním prostředním sedadle

Centrál na dálku

Kontrola tlaku v pneumatikách

Vypínání airbagu spolujezdce

…a na víc už nebyly korunky, nicméně auto má zcela vše co preferuji, zadní parkovací senzory nejsou vzhledem ke kolmému zadku potřeba.

Motor

Motor byl předem jasný, benzin, a první dva v nabídce (tedy 1,2 http a 1,4 16V) ignorovat, čili volba padla logicky na 1,2 TSI 63 kW. Jednak kvůli finančnímu limitu a druhak pro šílený příplatek 60k za diesel, který pro mě osobně nemá ekonomické opodstatnění – vysvětlím. Cca rok jezdím s Fabia II Combi 1,2 TSI 77 kW a průměrnou spotřebu máme 5,2 l solo, v pěti lidech 5,6 l, výkon zcela dostatečný. Připlácet 60k za ten nejslabší diesel, se kterým budeme jezdit cca o litr levněji, znamená nutnost nájezdu 150k km na vyrovnání nákladů, pominu-li dražší servis a případnou trochu vyšší cenu při prodeji, čili ne děkuji, na náš plánovaný nájezd cca 20k ročně to nemá smysl. Pokud po cca 15 letech výroby Fabií se do nich konečně (hurá) montuje rozumný a úsporný zážehový motor, sem s ním.

Problémy s rozvody na 1,2 a 1,4 TSI jsou známé a byly odstraněny na podzim 2011 změnou rozvodové sady, čili dětské nemoci byly doufám definitivně překonány a po roce a půl výroby těchto jinak velmi povedených motorů už si to „sedlo“.

Srovnání s Fabiia II Combi 77 kW

Auto bylo objednáno a po menší tlačence na správných místech upřednostněno ve výrobě - za 4 týdny od objednání už stálo na salonu, standardně to trvá dvojnásobek. Podepsat potřebné papíry a hurá na první jízdu, vědom si nutnosti auto pořádně zajet tak rovnou na menší 300 km okruh po ČR. Zde provedu malé srovnání se stávající Fabií Combi 1,2 TSI 77 kW protože bude na místě. Roomster díky delšímu rozvoru a menším převisům proti Fabii sedí jako přibitý a neposkakuje jako nakopnutá koza (Fabia) a to velmi výrazně. Motor je v záběhu, čili zatím v klidu a občas po zahřátí potrápit chvilkově trojku k 3 tisícům a často měnit styl jízdy, ale už po prvních km bylo zcela jasně poznat rozdílné zpřevodování motorů 63 a 77 kW, kdy ten druhý má kratší kvalty a Fabia jde pocitově lépe za plynem. Naopak 63 varianta je naladěna do spodnějšího spektra otáček a kvalty má delší. Nicméně tak i tak je pro mě osobně příplatek 30k za silnější variantu nesmysl, kdyby to bylo za 10 tak možná, ale takový rozdíl ve výkonu tam opravdu není, aby to dělalo 10 procent ceny celého auta (už vůbec nechápu lidi, kteří to objednají s šestikvaltem, je to fajn, ale finanční mega úlet…). Roomster je o 150 kg těžší než FII a aerodynamicky to není žádný zázrak, čili počítám se spotřebou minimálně o 0,5-0,8 vyšší, uvidíme, zatím má jen 500 km a průměrka 5,9-6,3.

Závěr

Co mi na autě nevyhovuje? V zásadě nic takového není, je to malé autíčko, s vynikajícími variabilními prvky, solidní bezpečností, zcela dostatečným motorem včetně zvládnutého odhlučnění, a pro děti s fajn výhledem ze zadních sedaček,. Motor i převodovka supr, mám tyhle motůrky opravdu rád, jel jsem s ním i v Yetym a nevidím problém. Brzdy ničím nevynikají a jako u každého auta je nutné si zvyknout, nejezdíme stylem brzda plyn, čili jejich dávkování i s uvažováním bubnů vzadu je v pohodě a nemám pochyb o brzdném účinku, pokud by byl potřeba. ESP jsem nezkoušel, ale zkusím s tím zajet někam na štěrkovou cestu, jak se to bude chovat.

Pokud bych byl hnidopich, tak musím pokárat:

- Asistenta řazení – bože to je nesmyslný ukazatel i ve Fabii, navrhovat mi pětku v 1900 otáčkách do kopce na čtyřku, chudák motor u toho, kdo se tím řídí. Až je tam turbo jaké chce, motor se potřebuje točit, a konkrétně u tohoto je pro mě spodní hranice na rovině cca 2000 otáček, níž nejdu.

- Hlasité větráky topení/chlazení – už na trojku je to pro mě nesnesitelné a to v obou autech, ale v této cenové kategorii nelze čekat zázraky.

- Sedadlo řidiče – špatné boční vedení

Jinak obecně naprostá spokojenost, vše funguje jak má, a snad budeme jezdit jen na pravidelné prohlídky a olej po roce.

post-28923-0-96094600-1332621296_thumb.j

post-28923-0-88077700-1332621308_thumb.j

post-28923-0-78482700-1332621330_thumb.j

post-28923-0-68876900-1332621334_thumb.j

post-28923-0-14434400-1332621339_thumb.j

post-28923-0-80852000-1332621342_thumb.j

post-28923-0-23390500-1332621352_thumb.j

post-28923-0-67862800-1332621359_thumb.j

post-28923-0-30856900-1332621363_thumb.j

Vloženo (editace)

K té spotřebě můžu dodat. Neloudací způsob jízdy léto průměr do 6,5 a zima do 6,9ti. Delší jízdy díky vyšší stavbě průměru moc nedělají a jde se to udělat kolem 5,6 na sto po okreskách. Absolvoval jsem trasu Pv- Pha- Pv ve čtyřech lidech a při průměrné 114 km/h to bylo 6,7...Řetěz mám vyměný a druhou baterku. JInak to co popisuješ ohledně užitkovosti je bezezbytku to co jsem u auta potřeboval a po pár firemních kombících je toto lepší hlavně při nandavání děcka do sedačky vzadu právě díky vratům na sedáky.

Máš fajny kryt antikuňák přes kabely. U mne ty mr.ky přišly vyzkoušet jest-li je nemám čokoládové...U tebe by nepochodily....

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Vloženo

čau psal sem ti na moje.auto ohledně spotřeby u té Fabie. Tak spotřeba mě přijde až nereálná a nebo jezdíš jen po rovině a do 100km/hod. Pokud by jsi jezdil v kopcovitém terenu a víc město jako ja mam dlouhodobou 7.2L. Dalnice rychlá jizda 8.5L . Pokud jedu 100km do 90km/hod kde jsou roviny dokážu 5.2L. Jinak TSi nízké otáčky nevadí já jezdím 57 na 7st při 1200ot pořád a ve 2000ot řadí další stupen

Vloženo

jojo a ja i odpovidal, jsem proste odchovan starsi generaci motoru a jakmile se jedna o benzin, a zejmena u takto malickeho obsahu, neresim kolik to tam ma nebo nema turbo a spodni limit je pro me cca 1900-2000 otacek.

Kroutak neni vsechno, maly benzinovy moturek s touto kompresi potrebuje i vykon a tedy se tocit, alespon ja mam pak lepsi pocit ze ho netrapim.... Trebas automat bych z tohoto duvodu u tohoto konkretniho motoru nechtel, u dvoulitra dieselu co mame je automat v pohode, tam se ten motor s dvojnasobnym kroutakem sbira uz tak nejak od volnobeznych otacek, ale tohle je trochu neco jinyho a asi to maj vyvojari vychitany, kdyz tam DSG pere u takto tezkeho auta na sedmicku 1200 otacek (tj. skoro volnobezny otacky), ale prijde mi to uz pritazeny za vlasy.....

Spotrebu uvidime, zatim mam 1000 km a uz ted je jasny, ze na spotrebu co mame u FII se dostat nepujde, zmineny natust o pul az jeden litr tam proste bude, to je dan za dlouhe prevody u 64 verze, vyssi hmotnost a jinou stavbu auta, uvidime jak si to po zabehu zacne sedat....

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

čau psal sem ti na moje.auto ohledně spotřeby u té Fabie. Tak spotřeba mě přijde až nereálná a nebo jezdíš jen po rovině a do 100km/hod. Pokud by jsi jezdil v kopcovitém terenu a víc město jako ja mam dlouhodobou 7.2L. Dalnice rychlá jizda 8.5L . Pokud jedu 100km do 90km/hod kde jsou roviny dokážu 5.2L. Jinak TSi nízké otáčky nevadí já jezdím 57 na 7st při 1200ot pořád a ve 2000ot řadí další stupen

No jen bych se zeptal není to na TSI trochu málo??

Já tento motor neznám jezdil jsem s diselem bez turba a teď mám Mpi, sem tam jedu s mazdou 1.6 16V. u disela beru, ale podle mě benzín chce prostě trochu točit.

Jezdíš dlouhodobě 57 na 7st při 1200ot?? Po tobě bych teda nechtěl dostat auto, taková lenivější mrška potom, že...nevím s tímto stylem jízdy po 10 letech??

Editováno: , autor: Toom
Vloženo

Moh sem si přečíst s čím jezdíš že? v tom textu to zmíněno nebylo takže moje chyba.

Ano nejel jsem nikdy s DSG a už taky nechci takhle jezdit by byla moje smrt a auta taky :kol-47::kol-28: Mám rád ostřejší jízdu podle mé taktovky což mi 1.6 Mpi s malou feldou umožnuje..(neříkám, že to dělá zízraky je to hlavně o řidiči).

I tak mě tato věta : jezdím 57 na 7st při 1200ot pořád - prostě moc nejde strávit, vím, že např. 1.2 TSI 63kW snese nižší otáčky oproti 1.4 16V který se naopak musí docela točit.. (Jedna věc je jak řadí DSG a druhá věc jsou taky optimální otáčky). Dávám ti za pravdu, že DSG neznám takže si spíš jen chci rozšířit obzory a něco se dozvědět, klidně se nechám poučit pokud je o čem?? :kol-135:

Vloženo (editace)

Jest-li to řadí podle nějaké veličiny podle které u manuálu háže Maxík ty přiblblé šipky tak opravdu "amen" s dalšími majiteli v řadě.

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Vloženo (editace)

Já mám tedy manuál a 63 kW,pod 1500 to nechce moc jet,v 1800 ot. to pocitově začne tahat. Řadím nahoru většinou tak kolem 2000-2100 ot.Když už se povede,že jedu náhodou těch 1200,tak to se dá jedině po rovině a při přidání plynu motor trochu "pocukává",takže podřazuji. Jinak to co píše lulak,že je nesmysl dát víc peněz za 77 kw,no nevím,ta 63 kW Fabie ve třech dospělých lidech a nějakém tom kilu v kufru do kopců už dost "funí" a na dálnici to také ve velkých rychlostech nebyl žádný zázrak. Zajímalo by mě,kde přišel na to,že Škodovka do těchto motorizací montuje šestikvalt? To si to spletl s VW Golfem. Dále,rozdílné převody u těchto motorizací,má k tomu někdo nějaké další info? A této větě "Problémy s rozvody na 1,2 a 1,4 TSI jsou známé a byly odstraněny na podzim 2011 změnou rozvodové sady, čili dětské nemoci byly doufám definitivně překonány a po roce a půl výroby těchto jinak velmi povedených motorů už si to „sedlo“." bych se také bohužel jen pousmál... Nevěřím jim ani čárku...

Editováno: , autor: Pawouk
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Za prví jsou to noví motory a nějaká ta muška se najde ale myslím že až tak velkej problém to nebude a je to otázka roku dvou a bude to OK,,, myslím spíš že se chtělo šetřit někde kde se nemělo a kvalita šla stranou... jinak s rodinou jezdíme z batelova (vysočina,žádná rovinka) do prčic u prahy za 5.3l/100km jinak ve čtyřech dospělích každý den batelov jihlava do práce 5.7 limit 50,90 dodržuju přísně a sám 4,8l/100km mám i video můžu připíchnout..

Vloženo

Člověče Roumík,tys nějaký optimista. :kol-28: 1.2 TSI se vyrábí již od roku 2009 a za rok,či dva,se už v této podobě vyrábět nejspíš nebudou,protože to už nastoupí nová generace. :kol-46:

Vloženo

Tak snad už bude klid. Dnes jsem viděl test ecoboostu od Fordu a asi měli zakázané natočit zvuk tříválce,ale snaha ekoterorismu hraničí s šílenstvím. Jak ten tříhrnek může vydržet až 180koní které na to plánují naložit.

Vloženo

... jinak s rodinou jezdíme z batelova (vysočina,žádná rovinka) do prčic u prahy za 5.3l/100km jinak ve čtyřech dospělích každý den batelov jihlava do práce 5.7 limit 50,90 dodržuju přísně a sám 4,8l/100km mám i video můžu připíchnout..

Tak pro lidi jako jsi ty je asi TSI stvořeno, tady je tolik dohadů a mýtů i polopravd, sem tam pravdy, co se týče TSI.. Je to nekonečné téma a není možné se dopracovat k nějákému závěru, protože každý od motoru očekává něco jiného a každý má jiný jízdní styl.Někomu jen stačí, že ten motor v autě má :kol-28:

Jen mě zaráží že v tak pokročilé době s takovými zkušenostmi ,,soudruzi" někde udělali chybu...

Vloženo

Tou chybou je asi nějaký "doktor věd" který má ještě mokrý inkoust na diplomu a sedl ke kompu. Ten motor je překombinovaný, ale může nás trochu škodolibě potěšit že ho okopčili i korejci.Ti udělali slátaninu 1,2 a 1,4TSI. Hodně zdaru, žluťásci.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...