Přejít na obsah

1.4 MPI (59 kW)


Lancelot

Doporučené příspěvky

No ja ji mam z dubna, takze to byl jeden z poslednich kousku a myslim ze v tom neni rozdil. Kazdopadne uz mi prumerna spotreba klesla i na 5.8, ale to uz byla pulka nadrze pryc, tak tam slo ecko a to pak hned skace nahoru, ale jezdim prevazne dalnici (120Km/h) a dlouhy okresky. Pokud se projedu v praze do prace, tak to mam za 9l 14km, a zajimava trasa, do kopce, z kopce, rovinka a nejhorsi prave je, ze kolony jsou hlavne do kopce (to se dostanu tak na 12l a pak z toho kopce to srazim na 10 a na rovince na 9l), domu to mam lepsi, to jezdim mimo spicku a mam to kolem 6.5-7l.

Takze co se tyce spotreby, tak je to gut, vykon motoru je vuci jeho rozmerum a hmotnosti auta suprovej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ja ani tak ne (jak kdy, dalnice ok, okresky ok, ale jakmile prijdou kopecky, tak me predjizdi snad vse, nejhorsi je Ludvikovice - Huntirov, ostre zatacky do kopcu hned na zacatku, tudiz se tam musi dat 50km/h a pak to je problem s rozumnou spotrebou vytahnout nahoru, samozrejme by tam sla vrazit 2jka, vytocit do omezovace a jet, ale to neni ucel; byli jsme spritelkyn v Hotelu Stara Posta na Morave, nvm nvm jak by se tam tahle okta vyskrabala, spis ne), dnes motor bez turba je jen na prilezitostne jezdeni a vzhledem k tomu ze hodne jezdim na sever, kde je hooodne kopcu, tak stale vzpominam na 1.9 TDI, a tudiz na tuhle oktu si uz brousi zuby pritelkyne a ja koukam po necem jinem, ale v ramci moznosti jede dobre, sam jsem tomu neveril (mel jsem sluzebaka fabku 1.4MPI 55KW a ta nejela vubec, ted mam nejakou fabku 2 63KW a myslim ze ta taky jede hur)

chtel jsem proste zkusit koupit novy auto se slabsi vybavou, ted uz vim, ze nema cenu koupit 5 let stare za vice penez ve vybave, zacne se pip tak jako tak, pak ze nema cenu koupit nove a o trochu draz bez vybavy, takze priste zkusim koupit zanovni s rozumnou vybavou ci jako ma tahle tourka, hlavne s turbem :)

uz jsem zkousel Fluence 1.6 atmosfera 93KW (tusim) a to je taky liny, az pojedu na garancku, tak sisolinum reknu, ze chci projet oktu 1.2 TSI a 1.4 TSI, samozrejme pojedu na garancku na sever :D do Cesky Lipy Skoda San Plus, pac kousek od nich je docela rozumnej kopec, tak si na nem doslova zastavim a pak to protahnu, zajima me hlavne zrychleni, spotreba a co vydrzi spojka, u tyhle tourky nevydrzi nic, motor je hrozne slabej a pokud se ji da krapet vic, tak to skytne, treba takova felicie 1.3MPI 50KW ma spojku (a hlavne motor dimenzovanej na to auto) hodne podobnou O1 1.9TDI 66KW, neni problem se rozjet v kopci bez rucky, motor a spojka auto vpoho udrzej

Hele jeste bych mel dotaz, ted jak byly ty chcance, tak jsem otevrel dvere u spolujezdce a normalne se pocuraly, ale jen tyhle jedny a jednou mi pocuraly snad troje, myslim ze jsem to tuz uz psal, je to normalni? Zadne auto mi to predtim nedelalo (nebo to protekalo uz za deste, ze si toho clovek nevsimne, ale u tyhle tourky se ty dvere naplnej, pak se otevrou a doslova se pocuraj).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Pročetl jsem si zde toto vlákno, protože se naskytla dobrá příležitost koupit O2 s tímto motorem do rodiny kvůli vyšší bezpečnosti a lepšímu podvozku oproti F2, O1, F1.

Spotřebu to má tedy parádní, to bez pochyb, ale to 1.6 75kw taky.. takže jak tu někdo psal, že je oproti 1.4 rozežraná, tak to pravda není. Průměrnou spotřebu (65% město, zbytek dálnice nebo okresky) mám 6.7l/100km, což mi nepřijde zase takový extrém.

CO se týče dynamiky, naložená 1.6 na dálnici je docela utrpení, kopce to drží při 140km/h, ale šlapat tomu na krk už nemá cenu.

Docela bych se v tom chtěl projet v O2, protože já jsem toho názoru, že auto nedělá jen motor, ale především podvozek a bezpečnost, a proto bych raději O2 s tímto motorem než "dynamičtější" Fábii s ohledem na váhu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja zas provedl maly test v patek.

Mel jsem pujcenou sluzebni O2 FL 1.4TSI, trasa Praha -> Děčín za 6.6l, na dalnici dle tachometru 140, do usti 110 a od usti do DC 100. Pak jsem vzal svoji, projel stejnou trasu a dostal jsem se na 6.3l. Spotreba 6.6 se mi nelibi, spotreba 6.3 se mi libi moc, ale kdyz si vezmu dynamiku turba, tak bych menil hned.

Jinak hned na konci dalnice na tom byly obe okty podobne, 7.2l TSI a 7.1 MPI (coz muze byt chyba mereni Prahy :D).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na pul ceste https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/377708_496023910425120_1705997019_n.jpg a na celej https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/539444_496024100425101_357778681_n.jpg priemerka 63km/hod , trasa do 150km ... podotýkam normálna jazda a obehol som viac áut ako obehlo mňa . Obce 55 a mimo 90-100

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sjakub:

A nedusil jsi to?

Ja se snazim jezdit kolem 1900-2000tis otacek, aby motor zbytecne netrpel a pak i ulozeni. TSI zkousne i 1600, ale uz jsem slysel jak se motor snazi urvat :)

Jeste k tomu testu, pravda je, ze TSI melo i rezervu (moje ne) a kdyz jsem videl ten motor, tak je to fakt diesel (co se tyce velikosti), jezdi to jako diesel, je to levnejsi nez diesel a zere to jak prase oproti dieslu. Pristi motor bude budto 1.6TDI nebo 1.4 TSI, v tom uz mam jasno, zalezi na skodovce, kterej motor mit posere, TDI trpi na trysky a 1.4TSI zas na nekvalitni retez, tomu sluzebaku taky ze zacatku pekne chrastil.

Edit:

a taky TSI je mnohem tissi nez MPI (bylo jen slyset sevelici turbo z vyfuku - ale ve voze a jen pri rozjezdu a je to peknej zvuk), alespon co se tyce ty moji a obecne je auto lepe odhlucnene, nevim jestli skodovka provedla neco u FL, ale spis se priklanim k tomu, ze o neco okradla Tourku (jako to udelala u Tour 1)

Editováno: , autor: Radius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No 1,8Tsi urobí na dlhú trasu takéto spotreby v pohode , ale čo som šiel v 1,2 tá to mala dosť problém , tým nechcem nikoho uraziť , ja osobne som veľmi prekvapený s tej 59kw 1,4 , v zime som ju zabiehal a čakal som nevýkonný motor , no na moje počudovanie ma prekvapil , pocitovo ide lepšie ako 63kw vo fabii , a tá spotreba ma ozaj teší , to som nikdy nečakal , som čakal že také 100km trasy budú do 7L ... spokojnosť maximálna

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si myslim a i podle materialu skodovky je to tak videt, ze 1.6 je letitej motor, kterej prochazel evolucema (emisnima normama snad od euro 2), ale 1.4MPI v O2 Tour ci FL (59KW) je od zakladu nove postavenej motor, s normou zatim jen 5. Stara 1.4 MPI 55KW (O1, Fabie), taky snad prochazi vsema normama a proto neni tak dobra jako od zakladu jinak navrzenej motor. A hlavne 1.4 (59KW) je 16V, 1.6 (75) ne.

Staci jit na web skodovky a stahovat manualy pro O2 a koukat na evoluci motoru (emise, spotreba), pak kouknout na O2 tour a pro zajimavost kouknout na F a O1 - z toho jsem to vydedukoval.

Proc by byl spatnej plyn na tomhle motoru? Dneska se uz rika, plyn vykon nebere a spotreba stoupa jen minimalne. Ja prave premyslim co s ni a taky me uz plyn napadnul. Kdyz se kouknu na 1.6 MPI/LPG, tak tam je propad asi o 2KW a spotreba asi +1l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radius:

To rozhodně ne. V případě potřeby předjíždění samozřejmě do plných na 3. RS :)

Běžně na rovině ideálně 1600 - 1800 ot./min. Na 6. RS to pak je při tachometrových 90 - 100 km/h na nějakých +/- 2000 ot./min. (nevím těď přesně). Není potřeba díky krouťáku nějak točit. Ve stoupání pak okolo 2500 ot./min.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravim, ja mam v rovnakom aute namontovane od aprila BRC, so 60l nadrzou, zatial po 15t km priemerna realna spotreba 7,7l + 0,4 l benzinu, celkova investicia vratane poplatkov na individualne schvalovanie 1250 Eur, zatial uspora 580 Eur oproti jazde na benzin, takze pri mojom priemernom najazde by som od septembra mal zacat realne setrit. Inak rozdiel v jazde na plyn ci na benzine nevidim ziaden rozdiel takze max. spokojnost.

Editováno: , autor: jozef janosik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...