Publikováno Duben 9, 201213 r Zdravim, potřeboval by jsem poradit. Po vypnutí motoru jde někde od motoru zvuk jakoby se zavírala nějaká klapka a je přidřená, nebo zanesená. U mé první oktávky bylo slyšet jen doraz ale u téhle to trvá cca. 30sec a nevím čím to je. Jedná se o octavii 1.9 TDI 81Kw r.v. 2004. Poradíte někdo co to může být?
Duben 9, 201213 r Tak, uvažuješ o chcípací klapce. To bylo to jen klapnutí u Tvé první okty. To co u druhé trvá cca 30 s není náhodou doběh turba nebo ventilátorů?
Duben 9, 201213 r Autor Podle mě to bude tedy ta chcípací klapka. EDIT: Je možné zjistit zda tato klapka funguje správně ? popř. třeba ji vyčistit? Po vypnutí motoru je 1-2 sec ticho a pak se ozve ten zvuk zavírání klapky, je to celkem nepříjemné, takže to chci vyřešit. Upraveno Duben 9, 201213 r od Wojnar Edituj příspěvky!!
Duben 9, 201213 r No, chcípací klapka funguje tak, že při chcípnutí motoru, vypnutí zapalování, se zavře a po zastavení motoru, cca 2-3 s, se zpátky otevře. Zavření Ty neslyšíš, nemůžeš slyšet. Slyšíš jen to zpátky otevření. Ale je to jen krátký zvuk jak se klapka překlopí. Nic víc. Žádný skřípavý, přidřený zvuk by to vydávat nemělo. Ani nemá co. A už vůbec ne 30 s jak píšeš v prvním příspěvku. Jinak u 1.9 TDI je součásti EGR ventilu, tudíž není vylouženo, že ten může být zasraný už tak, že blbne i klapka. Z fotek Ti musí být jasné, že tam v podstatě nemá co skřípat a pohyb nemůže trvat dlouho Upraveno Duben 9, 201213 r od Wojnar
Duben 10, 201213 r Autor Tak dneska jsem se tím zabýval a měl si pravdu přímo ta klapka to není. Požádal jsem kámoše aby mi vypnul zapalování a já jsem poslouchal odkud to vychází (viz. fotka). Co to je ? Když jsem na to položil ruku, tak to úplně vibrovalo, takže odtud jsou opravdu ty zvuky.
Duben 10, 201213 r Vyfoť to taky z větší dálky, ať je vidět v "kontextu" celého mot. prostoru kde to je a pak půjde líp určit co toje. Nicméně je to kterýsi ventil. Možná zrovna ten, který ovládá chcípací klapku. Otázka zní proč vibruje. Každopádně by vibrovat neměl. Pouze otevřít a zavřít. Kupovat nový zrovna nemusíš pokud bys měl možnost si jej od někoho půjčit a vyzkoušet. Upraveno Duben 10, 201213 r od Wojnar
Duben 10, 201213 r Ventil N75 ovlada naklapeni lopatek u turba, jinak auto jede v pohode a nepada do nouzaku?Je to opravdu tento ventil nebo ten skoro stejny co je o kousek vlevo?
Duben 10, 201213 r Autor Dneska jsem se přesvědčil, že je to tento ventil (s býlím vrškem), jelikož celkem dost vibruje a zvuk vychází z něj. Tuhle octávku jsem koupil před měsícem a má větší spotřebu 6-7l, u předchozí octávky jsem jezdil max. za 5l. Nevím jestli ta spotřeba je s tím spojená ale snažím se na ni vychytat všechny nedostatky.
Duben 11, 201213 r Spotreba je dost vysoka, neco nefunguje spravna, proverit vahu vzduchu, turbo (regulace), tento ventil. Zacal bych u ventilu. Upraveno Duben 11, 201213 r od Mira.k
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.