Přejít na obsah

Podvozky JOM, TA TECHNIX, SUPERSPORT, FK AUTOMOTIVE - zkušenosti, rady, tipy, problémy


M.i.r.a.s._

Doporučené příspěvky

Tak ono to je schválně....

To stlačení je proto aby mohlo kolo jít dolů když vjede do "díry"

A zároveň musí být ta pružina takhle aby šlo kolo nahoru jen lehce při najetí na "hrb"....

Prostě progresivní pružina :kol-47:

Progresivní pružina je díky rozdílnému stoupání při menším zatížení měkčí (lépe vyrovnává nerovnosti) a s přibývajícím zatížením tvrdší (při brzdění se motocykl tolik "nepotápí") a také oproti klasické pružině neztrácí časem svoji sílu a tah.

Editováno: , autor: Ondrero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak 3 týdny zpět jsem to měl dole a nic tam nebylo a ani tomu nic nesvědčilo. Až ted, když jsem přišel na to, že mám obě manžety na levé poloose v prd, tak jsem přišel i na ten tlumič. A ještě, když jsem se zeptal, jesli mi udělaj i ty tlumiče, tak mi řekli, že se sportovním podvozkem tu nikdo nemá zkušenosti... :kol-25:

Editováno: , autor: djjuju
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych řekl pravdu vůbec nevim, jestli je jen olejovej nebo i plynovej. Mám jen číslo ze štítku co je na tlumiči a nemůžu tam najít výrobce, abych se toho dopátral.... Kdyby byl jen olejovej a dal by se tam doplnit jen olej, tak bylo v pohodě. By vyšlo ještě dobře.... B) ale co jsem koukal, tak by to mohlo vypadat jen jako olevovej... Ale jevim, kolik takovej tlumiš stojí, od tří výš....

Editováno: , autor: djjuju
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Přidám svůj zpětný postřeh... TA technix byl na mě strašně tvrdej.. měl jsem jej na fabii sedan... ze začátu jsem nemohl rozdýchat to, že nastavování jak předku tak zadku moc nefungovalo.. řádeově v mm.. to znamená, tak asi v rozmezí 15mm vic ne, pokud bych v předu nesundal tu malou pružinku asi... zadek tedy ležel i při maximálním vytočení nahoru stále více než předek stočený na max, takže mi přinesl chvíli radost jen sportovní jizda.. :) Říkal jsem si jestli jsem nenarazil na nějakej šmejd, ale prostě to tak bylo.. Ve srovnání Jom co má kamarád ma Jom spodní závitový mechanismus, který se vkládá pod pružinu asi o 30mm delší, což muže mít následek, že ten Jom se dá i přizvednou narozdil od toho mého bývalého :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkušenost s JOM podvozkem, první pocit zadku jak tady píšete šel extrémně dolů.. takže jsem Ho vysrouboval co to šlo nahoru.. vyladil jsem jej tak aby byl předek zadek stejny, první dojem hodně uskakany auto.. po výměně horního dorazu, zlepšení ale stale to nebylo ono po kontrole podvozku se mi zdály, sportovní stabiky, že jsou napnute.. následovalo jejich zkrácení a po tom zkrácení to bylo konečně tak jak jsem si představoval :) takže po úpravách spokojenost sedi, drži a neskáče :) jen v zadu pri nalozenem autě a prujezdem propadnutou cestou ala vlna do bouchne.. mám zato že je to zvuk od pružiny jak jsou na sebe tak nalepene. Podobne zkušenosti ? Zatím jsem vjel všude i tam kde bych to necekal :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 3 týdny později...

Jsou lidi, co berou přechod z 15" na 16" jako brutální zásah do komfortu, někteří dokonce i zimní vs. letní při stejném rozměru pneu...To celkem chápu-mají nějakou představu o pohodlí a nějaké jízdní vlastnosti neřeší.

Ale pak sou lidi co uvažují o sport. podvozku, koupí si ho a pak sou zklamaní, že je to tvrdé :doh Hodně z vás tu jezdí po různých srazech a pod. tak nechápu proč se nenecháte od někoho povozit ať si uděláte vlastní názor. 100 lidí může o něčem napsat, že to je výborné, ale sto první člověk ten názor sdílet nemusí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale abych odpověděl na téma, podělím se o svoje zkušenosti. FK Automotive řada sport edition plus...

Bohužel nemůžu porovnávat víc typů na Octavii, mám zkušenosti z:

série+15"- katastrofa!

série+17"-lepší

sériové tlumiče+kratší pružiny+17"- lepší vzhled, trochu jiné jízd.vlastnosti- ne horší jak série, ale ani nijak výrazně lepší

sport+17"-paráda, dá se s tím jet i po tankodromu (D1)

Potom Fabia 15"(195/50)+H/P Sporting- naprosto luxusní svezení :kol-47:

Ještě měl kamarád JOM na Golf III (s tím sem nejel) a říkal tomu motokára :) ale měl to hodně, hodně snížené, takže nevím jestli to neměl na dorazech :D

Jinak teď sem přezul na zimu 15" a hodil zpátky sérii (na těch patnáctkách to stejně nemá cenu a přes zimu nechci zbytečně ničit ten sport. podvozek)

a je to fakt děs :unsure: jak sem se do teď těšil na každou zatáčku či kruháč, tak z nich mám teď hrůzu a strach, že se převrátím :lol::'>

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...