Standis Vloženo 29. Duben 2012 Sdílet Vloženo 29. Duben 2012 Krácení odškodného je nový trend jak se pojišťovny snaží ušetřit na pojistných událostech. V případě, že Vás nabourá někdo, kdo bude mít nevhodné (zpravidla levné) povinné ručení můžete téměř předpokládat, že se bude jeho pojišťovna snažit krátit Vaši pojistnou událost. Vy jako poškozený budete pak vymáhat své peníze jak na pojišťovně tak nepřímo na viníkovi. Pojišťovny téměř ve všech případech vyplácí pojistné hned jak je přistoupeno k soudnímu řešení. Jakožto vlastníkovi takové pojistky se Vám může stát, že budete zapleten do takové táhnoucí se a často právně řešené pojistné události. Odpovědnost za škodu je na viníkovi a na jeho sjednaném povinném ručení. Stojí za uvážení jestli skutečně stojí za tyto problémy ušetřit 500Kč ročně. Jak krácení probíhá Odpověď je jednoduchá. Pojišťovny jsou dle zákona povinny hradit skutečnou škodu. Musí uhradit takové náklady, které odpovídají "běžné" ceně konkrétního úkonu nebo náhradního dílu. Krácením se pojišťovny brání proti strategii některých servisů a nehodových služeb nabízejících opravu a půjčení náhradního vozidla za přemrštěné ceny, neodpovídající skutečné tržní hodnotě. Tyto firmy podle pojišťoven hřeší na fakt, že klient spoléhá na pojišťovnu a nestará se, kolik co stojí. Nicméně pojišťovny to takto zkouší i při běžných cenách. Jednoduše spoléhají na Váš minimální odpor proti rozhodnutí kolosu jako je pojišťovna. Jak krácení předcházet: Ponechání výběru servisu či nehodové služby jen na rozhodnutí poškozeného. Je jen na Vás zda zvolíte kvalitní nehodovou službu nebo popřípadě nekvalitní nehodovou službu, která způsobí další problémy. Pravdou také zůstává to, že v České republice není běžné a normální se proti nespravedlivým rozhodnutím bránit a na to také pojišťovny hrají. Z jejich strany jde jenom o pokus jak více vydělat a buď to projde a nebo ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gm10 Vloženo 5. Duben 2013 Sdílet Vloženo 5. Duben 2013 Presne tak i kdyz dnes to jiz neni jen o levnem pojisteni, kdy pojistovny krati pojisteneho nebo poskozeneho.Jelikoz s tim pracuji, jiz i Ceska pojistovna i CSOB krati cim dal tim vice. Pokud by nekdo potreboval kouknete zde a klidne napiste nebo zavolejte: www.inzerujtezde.cz/sluzby/auto-moto/14906-zkratila-vas-pojistovna-pri-oprave-vozu-na-pojistnem-plneni.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 29. Březen 2016 Sdílet Vloženo 29. Březen 2016 Stala se mi nepříjemnost. Ženská mi poškodila/pronáčkla/počkrabala přední blatník a nárazník. Nic brutálního, doma to šlo tak nějak vytáhnout do původního tvaru. Ale nárazník je pořád poškrabanej a blatník ná takovou 3cm dlouhou pronáčklinku. Opravu sem mu řekl, že chci rozpočtem. Likvidátor pojišťovny škůdce mi řekl- zaplatíme Vám stříkání nárazníku a blatníku, potom plastovej podběh a preventivní kontrolu(popřípadě seřízení geometrie). A ještě poklici. Pokud se při geometrii objeví nějaké poškození součástek, tak jejich výměnu. U blatníku budete mít mít nárok na zaplacení nového blatníku pokud ukážu starej sundanej a na auto nandanej novej. Můžou to s tim blatníkem? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JayBee1 Vloženo 5. Duben 2016 Sdílet Vloženo 5. Duben 2016 Tak mě napadá, jestli ten blatník podle prohlídky nevypadá jenom na vyklepání/vykytování a přestřik. Pokud je totiž návrh na uhrazení výměny vstřícným krokem pojišťovny nad rámec jejích povinností, potom si samozřejmě může klást podmínky. Ty je buď přijmeš a obdržíš nějaký bonus, nebo nepřijmeš a dostaneš jenom standardní plnění. Doufám, žes ten blatník nevytahoval do původního tvaru ještě před prohlídkou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 5. Duben 2016 Sdílet Vloženo 5. Duben 2016 Nic sem nerovnal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 5. Duben 2016 Sdílet Vloženo 5. Duben 2016 vstřícný krok pojišťovny? Nota bene pojišťovny, u které není pojištěn? To asi tak nebude... Buď se to opravit dá, nebo nedá. A pokud nedá, tak na to nárok nemají. Je zcela na tobě jestli auto opravíš, nebo ne. Ty jsi přišel o část nějakého majetku (snížila se hodnota tvého majetku) a pojišťovna ti tuto újmu pouze kompenzuje. Co s touto kompenzací uděláš, je čistě tvá vůle. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 7. Duben 2016 Sdílet Vloženo 7. Duben 2016 To je taky pravda. Tak myslíte, že na ně mam ještě trochu zatlačit? (prostě se zadrbnout a říct: to je snad moje věc jestli si ten blatník vyměnim a nebo si necham ten původní) Chci prostě náhradu. Nebo až mi příde vyrozumnění kolik mi zaplatí, tak požadovat aby mi řádně vysvětlili kolik peněz je za co a pak se odvolat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JayBee1 Vloženo 7. Duben 2016 Sdílet Vloženo 7. Duben 2016 (editace) Podle popisu se to evidentně opravit dá a pravděpodobně o něco levněji než vyměnit, jinak by rovnou platili výměnu. Nebo je všechno ještě trochu jinak - přecejen vycházíme ze stručného popisu, skutečnou situaci jsme neviděli. Přestože obecně je pojišťovnám nasazována psí hlava, lze se setkat se vstřícností - je to o lidech, ostatně jako kdekoli jinde. Mohu potvrdit i z osobní zkušenosti. V každém případě kdo chce pokud možno plnou a beproblémovou náhradu škody, domluví se s pojišťovnou škůdce na opravě v některém z jejích smluvních servisů. Plnění rozpočtem je dobré leda tak pro člověka, který si je schopen práci udělat sám, nebo pokud se rozhodne opravu neuskutečnit. Že to z rozpočtu opraví známý a ještě několik tisíc zbude, už dnes moc neplatí. Principiálně se mi situace se smluvními servisy - že např. smluvnímu servisu pojišťovna vyplatí za opravu čelního skla 16 tis. a u opravy stejného typu skla stejného typu vozu u nesmluvního "garážisty" má problém vyplatit 9 tis. (to nekecám a navíc šlo o jednu z největších pojišťoven u nás) - hodně nelíbí, ale když chce mít člověk klid... Mr.Pavka: Na podrobný rozpis plnění máš jednoznačně právo. Na výměnu celeho dílu u pouze lehkého poškození... to je otázka pro právníky. Osobně bych argumentoval tím, že jsem měl na autě blatník nepoškozený, neopravovaný a jako plnohodnotnou náhradu škody tedy požaduji uvedení do původního stavu, tj. výměnu za nepoškozený, neopravovaný blatník. Ale když se budou cukat, půjdeš kvůli pár stovkám k soudu? Editováno: 7. Duben 2016, autor: JayBee1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 7. Duben 2016 Sdílet Vloženo 7. Duben 2016 u toho blatníku je to velmi ošemetné - i zdánlivě drobné poškození může být velmi špatně opravitelné a je levnější blatník vyměnit. Likvidátor asi nad tím asi nechce lámat hlavu, tak to nechává na poškozeném, což je samozřejmě špatně. Hlavně nechápu tu logiku, že mu máš přinést blatník - ty přece nejdřív potřebuješ peníze, ze kterých ten blatník koupíš, ne? Podle mě je likvidace rozpočtem zcela v pořádku. Smyslem pojistky opravdu není uvedení auta do původního stavu, ale kompenzace majetkové ztráty. A zde má zjevně likvidátor problém s jejím vyčíslení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 7. Duben 2016 Sdílet Vloženo 7. Duben 2016 No však říkám. Že mi dodatečně zaplatí ten blatník ale musim přinest paragon na novej kterej bude na autě a starej ukázat, že je sundanej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JayBee1 Vloženo 7. Duben 2016 Sdílet Vloženo 7. Duben 2016 Pokud by bylo levnější blatník vyměnit, nechápu, proč by nebyla od počátku v rozpočtu zahrnutá jeho výměna, která je nakonec i z hlediska vyčíslení pro likvidátora jednodušší. Obvykle to tak je a potom nikdo neřeší jak a zda vůbec oprava proběhla. Těžko vyčíslit aktuální majetkovou ztrátu vzniklou poškozením vozidla jinak, než pomocí nákladů na řádnou opravu, tedy víceméně uvedení do původního stavu. O totálku se tu evidentně nejedná. No nic, zanechme planého plkání, beztak je to mimo téma, protože Pavkův dotaz zřejmě nemá s krácením pojistného plnění souvislost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 7. Duben 2016 Sdílet Vloženo 7. Duben 2016 (editace) Částečně má souvislost. No. Až to nějak dopadne, tak hodim pár foto a info co se přesně stalo a jak jsem pojal opravu auta. A kolik vyplázla pojišťovna. A ještě pár zajímavostí okolo. Zatim se nechci rozpovídávat aby to náhodou nečet likvidátor. Jinak žádnej pokus o pojistnej podvod to neni. Celou událost mam na autokameře a k nehodě sem si pro sichr pozval i PČR. Editováno: 7. Duben 2016, autor: Mr.Pavka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.