Přejít na obsah

Fabia MPI-ostrá vačka a problém volnoběhu


TomMPI

Doporučené příspěvky

1) Cena je 2500 bez DPH,výměnou za sériový hřídel.

2) Výrobce má na vačce vyražené i nějáké čísla,předpokládám že to má své označení tak předpokládám že ví co prodává.Když jsem ho kontaktoval ohledně nastavení vačky vůči kliky,tak mě bylo řečeno že všechno zůstavá jako v originálu,ptal se mě jestli mám i upravenou jednotku,jestli to nebude chudé na ten volnoběh když to nejede dobře,obávám se že víc už mě nebude schopen poradit.

3) S tím souvisí další věc a to jsou ty rozvody,když máme dva stejný problém tak jak už jsem psal by byla obrovská náhoda kdyby jsme to měli oba o jeden zub mimo.

4) S tím zrychlením otevření ventilů,někde jsem četl a nejsem si jistý jestli jsi to nepsal zrovna ty ohledně této situace že lze použít hydro vačku na mechanické zdvihátka ale že opačně je to špatně,říkám to správně?

5)Tudíž mě napadlo dát to na klasiku mechaniku a naštelovat vůle,což potom vyzkoušel úspěšně Jojo sdi

ad1: tak to je sice pěkná cena, ovšem když si k tomu přičtu, že koupíš nové těsnění, že ti nemrzka nateče do oleje při sundavání hlavy, teď ještě tyčky a zdvihátka a to trápení, tak bych radši zaplatil víc a tyhle peníze a čas si ušetřil

ad2: To doufám, ale chybu může udělat každý. Ovšem že technická podpora taková, že nechá klienta jezdit s motorem, který není v pořádku a nechá na něm aby si s tím poradil je hnus.

ad3: Byla, ale není to nemožné. Já jsem zažil krabičku s koly a řetězem, kde bylo napsáno, že kvůli výrobní chybě je třeba mít mezi značkami o jeden článek víc (nebo míň? už nevím). A to tam bylo nalepené na papírku.

ad4) Naopak - když použiji vačku spočtenou na pevná zdvihátka na hydra, nic moc se nestane - jen pojedu o trochu kratší časování a malinko menší zdvihy. Že ta vačka má ze začátku menší zrychlení to rozvodu neublíží.

Špatně je to obráceně - jak už jsem psal.

ad5) No jo, no, když lepší nápad není. Jsem jen zvědav, jaké ventilové vůle si vymyslíš...

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonda-B:opravdu mě nic lepšího než to předělat na mechanické zdvihátka nenapadá.Pokud Jojo sdi zkoušel nové hydrozdvihátka a problém přetrvával tak asi nemá smysl se do toho pouštět také a koupit je nové a doufat že to bude fungovat.A dohadovat se z výrobcem vačky že mě to nefunguje by asi taky nemělo velký efekt,jelikož on se může ohradit tím že je třeba upravit jednotku,že mám špatné hydroštely,že jsem to špatně namontoval i když to se dá ověřit atd.Jeho asi nebude zajímat to že mě to nezdělil,on je jenom zprostředkovatel dílu,to je můj názor.Ještě se ho ale určitě na všechno co jsem zde pochytil zeptám,jelikož k němu mám ještě cestu.Ty ventilové vůle,první věc co mě napadla je použít nastavení z vačky třeba Felicie která bude mít podobné parametry jako vačka na tu Fábii,když felda je klasika mechanika.Každopádně ještě se budu tedy informovat u výrobce co na to bude říkat,jelikož jak píšeš tak ten ventilový rozvod asi moc nadšený nebude,já právě myslel s tím propočtem zrychlením vaček že je to opačně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak včera jsem navštívil p.Chovance autora mojí a Jojovi vačky.Jeho verze je že je potřeba upravit jednotku.A že pokud jsi to Jojo předělal na mechaniku tak tím že se nastaví vůle klasicky,se o něco zmenší zdvih a časování vačky a potom to tedy asi funguje.tak mě tedy napadá proč to nefukguje s tím hydroštelem,potom ta vačka tedy není úplně vhodná na hydroštel když to nepobere její zdvih nebo je třeba tedy úprava té jednotky v tom případě nechápu jaký je rozdíl mezi vačkou ME 265/258 a vačkou Engitec 268/256.Když ta ME údajně běží bez problému na hydroštel a na sériovou jednotku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsou všechno nějaké nesmysly.

Slyšel to auto? Svezl se s ním?

Jakou úpravu jednotky? Tak ať ji provede - a ukáže se hned jestli je to vyřešené.

A jestli ne, ať si zpátky vezme jednotku i vačku a vrátí peníze a sériové věci.

Ta věc je, podle mého názoru, od začátku mechanická.

Čím dál víc si myslím, že je to prostě jen nevhodná vačka.

Ať už časováním, střihem ventilů nebo načasováním vůči klice.

Tam někde musí být ty rozdíly, proč tahle vačka nefunguje a ME ano.

A ne že jen údajně.

Vždyť ji tam už přes 130 tis. km mám namontovanou na hydra - sériový volnoběh, žádný problém popojíždět v koloně nebo parkovat u Kauflandu, výborné reakce motoru.

Prostě jako sériovka jen líp.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano s autem jsem u něj byl a nastartoval jsem mu ho.Taky si myslím že ta vačka je prostě naprd,no říkal že má někoho kdo se zabývá optimalizací jednotek tak jsem zvědavý co s toho nakonec bude,pokud to nepomůže tak je jasná chyba ve vačce.Taky bych řekl že ta vačka nebude na hydroštely ale na mechaniku když to Jojovi po výměně funguje.Každopádně velké zklamání,čekal jsem že člověk který pracoval v továrním týmu Škoda Motorsport v divizi WRC bude mít kvalitní a bezproblémové díly tak jako jiný úpravci.No zkušenost pro příště a pro ostatní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak to tu trochu obnovím.Šel jsem tedy cestou kterou poradil JojoSDI,tedy jsem vyměnil zdvihátka za pevná a normálně nastavil vent. vůli.Auto opravdu začalo držet volnoběh a je možné jej opět užívat v provozu.Co jsem ale dalšího zjistil když jsem začal s autem jezdit je že nějáký velký nárust síly auto tedy asi opravdu nemá,samozřejmě oproti sériovému stavu je to asi o něco lepší,motor se dá vytáčet a jede i v otáčkách kdy sériová 44Kw už netáhla,může to být ale taky tím sáním z 50Kw,dělal jsem všechno najednou takže to nemůžu posoudit.Jako poslední jsem nechal čipnout jednotku u Cimbu,reakce na plyn se jednoznačně vylepšila,chvilku mě přišlo že to jede lépe než před úpravou po pár dnech už mě to něják nenadchlo,je možné že si na to člověk zvykne a už to tak nevnímá,jinak nevím.A co mě ještě netěší je že po přechodu na mech.zdvihátka ten motor jede jako favorit nebo felicia je to hlučné a jdou slyšet ventily,JojoSDI taky to máš tak hlučné?Já mám tyčky všechny ocelové :)

Tonda-B:Dá se někde nastudovat nebo zjistit jak se změní údaje,časování a zdvihy(pokud se tedy něco změní) nabroušené vačky na hydra když se šoupne na mechaniku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak aspoň že je to pojízdné.

Myslím, že podruhé už by ses do toho nepustil, kdybys tušil, jak to proběhne, co?

Zrychlení na ventilech se nechá spočíst a asi to takhle bude pro ventilová péra docela záhul, ale napřed bys to musel proměřit - zdvihy na vačce každých 5 stupňů pootáčení vačkovým hřídelem.

Z toho to pak dohromady dáš.

Jenže pro to měření by bylo nejlepší mít vačku na ponku....

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 rok později...

Zdarek,je fajn že se v tom hrabete,něco o tom víte..říká se to tu dokola ale pořád to děláte dokola,jak můžete kombinovat vačky na hydra s pevnejma ? nemůže to fungovat tak jak má. přesně jak tu bylo řečeno,nějak extra to nejede atd.. ja mam vačku 262/262 nabroušenou od p.Krejbicha na pevný,dal sem pevný a funguje oto,samozřejmě to nemělo volnoběh žádnej..jednotka se nedokáže přizpůsobit o víc než cca 5stupňů.. to zpravý vyšší volnoběh.já mam 1050 otáček.(proč maj závodní auta volnoběh 2000?) nemůže to mít prostě 700.. když chcete aby to jelo líp od 4000 to znamená že se to bude dýl otevírat.. mam tam odbržděnejch 75 kw a 138 N.m. maximum opakovaně cca 220.. motor základ AZF 44 KW ... samozřejmě spousta dalších uprav ne jen vačka,tet řeším vyšší max.otáčky a ostřejší vačku.. spousta lidí řeší vačky od Me a od engitec že nefungujou na hydra atd.. já sem to řešil osobně s Krejbichem a je to super.. koupil sem novou vačku a přebrus a plazmová nitridace vyšla na 2000.. mam upravenou hlavu z feldy MPI,pevny zdvih,8X ocel tyčka,svody 4-1 bez katů (euro 4) zbytek vyfuku  moje vyroba,odstině lambda atd.. sání 50,soft na míru cimbu.. kdyby něco taky dokážu poradit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobry den

Chcel by som sa spytat taku otazku mam v plane davat ostru vacku od cimbu kde sa menia hydra za mechanicke... zatial nemam moc cas na to davat von motor a cele to spravit a najradsej by som to robil asi az na jar ked uz bude zase lepsie pocasie... len je tu problem ze uz mi dost klepu tie hydra a teda moja otazka ci na povodnu vacku mozem zatial dat klasicke mechanicke zdvihatka... dovod pride mi zbytocne kupovat za dost vysoku cenu hydra ked aj tak budu muset ist von a dalsie mam celkom strach jazdit s tymi hydrami.

 

Dakujem vopred za kazde rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarek

Nemusíš použít vačku přímo od cimbu,jaka koliv přebroušená na pevný zdvihátka bude fungovat,ani motor nemusíš vyndavat... jdeto udělat na vyvěšenym motoru,dělal sem to,teoreticky.. asi to poběží,pokud na origo vačku daš pevny s tyčkama,ja doporučuju všechny ocelovy,ale bude to mit blbej volnoběh,průběh,výkon špatnej,časem podpálený ventily,praskly vahadla.. víc škody než užitku,zbytečně,hlavu na to musíš sundat tak jako tak.tzn novy těsnění,náplně,měl bys šrouby hlavovy a jen proto abys to za chvily dělal znova až si rozmyslíš vačku.. přebrus té tvojí nestojí tolik,nebo si kup celou přebroušenou a tvoje origo ti zbyde.. řešení je víc ale dělal bych to najednou.. jezdit se cvakajícíma hydrama můžeš taky,bude to stejny jako tam cpát pevný jen se tim min věcí zkurvý..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasne rozumiem ako uz som od viacero ludi pocul ze tie hydra to vydrzia aj ked klepu ze su ludia co na to seru uplne :D ale to mne moc nevoni.... ako v tom mas pravdu ze skoda roboty to 2 krat robit ... teraz aj tak menej jazdim tak to asi risknem a necham to do jari..... inak k tej vacke ja som chcel od cimbu aj koli tomu ze tam oni hadzu nejaky soft popripade keby si mi vedel poradit aku vacku by bolo dobre dat ako rad si necham poradit :)... mam inak doma jednu vacku vymontovanu tak ze tu by som si mohol nechat upravit.... dakujem inak za radu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...