Přejít na obsah

Fabia MPI-ostrá vačka a problém volnoběhu


TomMPI

Doporučené příspěvky

Chci se zeptat jestli by někdo dokázal poradit ohledně mého problému.Zakoupil jsem fabii 1.4 44Kw,pročetl jsem si zde na foru nějáké možnosti základních úprav jelikož těch 44kw je opravdu málo,čekala mě výměna těsnění pod hlavou tak jsem si řekl že t zrovna spojím z výměnou vačky a sáním z verze 50kw.Vše jsem tedy složil,dal nové rozvody,těsnění pod hlavu,nechal jsem ji snížit o 0.4 jelikož doporuč. kompres na vačku kterou mám je kolem 10:4.Vačku mám od p.Chovance 268/256,předpokládám že s touhle vačkou by to měla vzít jednotka i sériová,podle toho co jsem se tu dočetl a sání mám tedy z 50Kw verze.Když jsem motor nastartoval tak vykazuje velice nepravidelný běh na volnoběžné otáčky a po přidání plynu zhasne,při jízdě motor neškube.Udělal jsem základní nastavení ventilů na hydroštely,zde jsem se dočetl že dvě otáčky jsou moc,tak jsem dal 1.5 otáčky a zkoušel různé další nastavení ale nic nepomohlo.Moje otázka tedy je jestli se na ostřejší vačky dělá jiné základní nastavení.Vačka je na hydroštely a chybu diagnostiky to nehlásí,děkuji za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To všechno jsou ale otázky na toho, kdo vačku vyrobil a ne na nás.

Já si - podle toho co píšeš - myslím, že máš vačku špatně načasovanou vůči klice.

Tak se výrobce zeptej, jestli platí značky na rozvodových kolech, kolik mezi nimi má být článků, nebo jestli máš použít nějaký ubroušený klínek atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře,díky tohle teda všechno zjistím.Potom tedy otázka na někoho zde jestli měnil vačku třeba ME to časování je velice podobné jako na mojí vačce a jezdil na sériovou jednotku,myslím že zrovna Tonda-B ty jsi psal že data v jednotce řešit až jako poslední věc. Zdvihy mojí vačky jsou sac.6,4mm výf.5,8,kolik mám ME nevím.Pokud tedy chyba nebude v načasování vačky což předpokládám že nebude a výrobce by mě na toto upozornil tak jestli je možné když motor nechce jet na volnoběh ale při jízdě už jede jestli je to možno zapříčiněno špatnýma zdvihátkama a ventily jsou pootevřené.Předtím než jsem to rozebíral ale auto normálně fungovalo,je fakt že některé hydra se nevrátily do původní pozice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže výrobce vačky mě potvrdil že není třeba časovat,údajně se toto zkoušelo na brzdě a výsledek byl neměřitelný,respektive odchylka mot.brzdy.

Tonda-B:možná si vzpomeneš,radil jsi mě na Tuning Foru ohledně jednotky KMS,na Citroen Saxo,už jsi se tam potom neobjevoval,takže když jsem zde viděl že máš fábii tak jsem byl velice nadšený že je zde někdo takto znalý a ochotný poradit.S KMS jsi mě poradil velice,doladily jsme ten Launch Control i ty studené starty se zlepšily takže opravdu díky za pomoc a hlavně ochotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si ale pořád myslím, že ty to máš o zub jinde.

Ne že je třeba vačku přečasovat o pár stupňů, ale o celý zub.

Takže spíš chyba montáže.

Jestli výrobce dokázal vačku nabrousit tak, aby při správné montáži - správný počet článků řetězu mezi značkami na kolech - byla i správně namontovaná vůči klice, tak už od něj asi žádná informace nepomůže.

Jestli se ti to nechce otevírat, tak zajeď na emise a podívej se kolik máš parts per million uhlovodíků.

Normálně by ses měl vejít do 100 ppm HC, ale jestli je vačka o zub, bude to třeba 1400 nebo 1600 ppm HC.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano jak říkáš,výrobce mě říkal že je to nabroušené tak aby to sedělo,respektive říkal že pokud je to takhle ze sériové tak jde okamžitě vidět že se někde minul,řekl bych že je to solidní a zkušený člověk a tak mě nezbývá než mu věřit.Zkusím tedy ty emise nebo to rozhodím,zatím díky za cenné rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja riešim presne to isté ;) Bolo mi poradené,že treba pri ostrej vačke vymeniť hydroštely za mechanické z Felície,radil mi to pán z Cimbu. Tak som ich dnes vymenil a je to skoro to isté...Akurát že auto ide o dosť lepšie ;)

Tiež mám vačku od p. Chovance. Ešte skúsim raz nastaviť ventily a dám vedieť čo a ako,predsa si to musí trošku sadnúť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano,právě proto se ptám jestli i tyčky,někde jsem totiž četl že jsou kratší.Jinak včera jsem si říkal že to zkusím pořádně projet a uvidím co se bude dít.Tady jsou moje poznatky:před jízdou jsem udělal základní nastavení klapky dle VIS,vše proběhlo OK,při normální jízdě auto jede naprosto plynule,zrychluje bez jakéhokoliv cukání až k omezovači i při prudkém sešlápnutí plynu bez problémů.Několikrát jsem to pohonil do omezovače,proti kopci,dolů kopcem pak jsem jel zase volně a když jsem pak vyřadil auto už drželo volnoběh ale motor se silně třese i po přidání plynu z volnoběhu když jsem motor vytočil tak zdechnul,teďka otáčky drží jen se silně třese,kouknul jsem do paměti závad a byla tamm pořáed chyba 17549=evidence zatížení-když tu chybu smažu tak motor zdechne,už neudrží ty volnoběžné otáčky.Když znova nastartuju tak mám pořád ten samý problém jako na začátku,neudrží volnoběh.Když pridám plyn na nějákých 1500otáček a chvilku podržím,vyskočí závada 17549 a motor už zase udží volnoběh.Tohle mě absolutně hlava nebere.Že by byla jednotka tak zmatená s toho většího sacího potrubí a jiné vačky?Budu muset asi zkusit někoho aby to čipnul jestli se tím vyřeší tyto problémy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jeden poznatek,když jsem se rozjel pomalu na 1čku pak jsem šlápnul plný plyn a točil jsem to až do omezovače 1,2,3 tak se rožla kontrolka motoru CHECK auto ztralilo výkon,držel jsem pořád plný plyn auto se chytlo kontrolka zhasla a jelo zase až do maximálních otáček,tak jsem zastavil,napíchnul jsem VAG a přečetl pamět závad:1 válec vynechání zážehu,4válec vynechání zážehu,zjištěno vynechávání zapalování.Kompresní tlaky jsem na teplém motoru měřil jak mě poradil Tonda-B,tam tedy chyba nebude,ventily by chodit taky měli,vyvěšený by být neměl pokud všechny válce mají tlaky.Pokud máme dva stejný problém tak pochybuju že by nám oběma odešel nějáký vstřikovač nebo zapalovací lišta,že bychom oba dva nastavily špatně rozvody to by musela být taky velká náhoda,já mám hydroštely,ty už máš mechanické zdvihátka,takže tím bych vyloučil i ty ventily, mě tedy zbývá s toho opravdu jen ta zmatená jednotka.Hele Jojo sdi,ty máš taky sání z 50Kw verze?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,ja mám Fábiu origo 50 KW,plus upravenú hlavu podobne ako má 130 RS,zväčšené+ leštené potrubia,kanále,kompresia 11,2:1,ostrá vačka a seriový soft. Ako som už písal,včera som menil hydroštely za mechanické z Felície. Dnes ráno som znova nastavil ventily a po včerajšom skúšaní,cca 8km,už nebola žiadna ventilová vôla,to znamená,že tie hydroštely dobre nedovierali ventily a až teraz sa zaklepali ! Teraz mám volnobeh ako jedna rozprávka a auto ide citelne lepšie aj z nízkych otáčok ! A tie tvoje hodnoty tlakov vo válcoch sú tak na 135 ku Favorita, mal by si mať okolo 15 bar !

Takže aj tebe určite nedovierajú dobre všetky ventily ;) Vymen hydroštely za mechanické,daj na fýfukove ventily ocelové tyčky,na sacie hliníkové a budeš sa tešiť ;) Ak chceš,pýtaj sa,rád poradím ;) Jojo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...