Přejít na obsah

Porovnání spotřeby 1.2; 1.4 a 1.8 TSI


stanmar

Doporučené příspěvky

2 Jakub Nabel: omlouvám se, ale mým cílem nebylo rozpoutávat "oblíbené" souboje nafta versus benzín, ale jen zdůraznit souhlas se závěrem SM, že když benzín, tak jasně tu 1,8 TSI oproti 1,2 či 1,4 (nemluvě o tom, že při plném zatížení by ta 1,8 dopadla ještě lépe). Současně si ale plně uvědomuji, že obzvláště v dnešní době hraje negativní roli značný rozdíl v pořizovacích cenách uvedených motorizacích v neprospěch 1,8 TSI.

A to byl můj poslední příspěvek k tomuto tématu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám vlastní zkušenost se spotřebou 1.2 tsi a 1.4 tsi. Stejná trasa (spíš rovinky mimo obec). Jízda svižnější (100-120 Km/h). Rozdíl v cíli byl přesně 0,2 l/100 km ve prospěch 1.2 tsi. Jako řidiči jsme se střídali. Konkrétně to bylo 5,5 a 5,7 l/100 km. Rozdíl ve výkonu je znatelný při vytáčení motoru. 1.4 TSI má nad 3000 výrazně více výkonu. Při běžné jízdě (otáčky do 2,5 tis) rozdíl ve výkonu nepatrný. Připomínám, že 1.2 a 1.4 mají skutečně stejně dlouhé kvalty. Do 2 tis. otáček je 1.2 tsi tižší, pak je to spíš naopak (zřejmě dáno jiným výfukovým potrubím). Závěr: s oběma motory se jede velmi příjemně.

Editováno: , autor: pet59k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje dnešní trasa - 308km, tři lidi, něco málo v kufru... (1,4TSi)

(ale je pravda že ve služební Fábii 1,6TDi 55kW jsem tu samou trasu zvládnul za 4,2l/100km ve čtyřech lidech).

Ono to je všechno jen a jen o penězích - nejradši bych si určitě koupil 2,0 TDi, ale on už rozdíl mezi pitomou 1,4TSi a 1,6TDi a propočtu, že při mém nájezdu se jen rozdíl kupní ceny "vyšetří", resp. zaplatí za 4 roky :kol-32: .

post-74697-0-73030300-1337890246_thumb.j

post-74697-0-49430800-1337890477_thumb.j

post-74697-0-00752000-1337890534_thumb.j

post-74697-0-73329200-1337890658_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4Tsi vypadá jako dobrá volba do octavky :kol-47: .

Ono prostě si taky spousta lidí koupí levné auto (teda přesněji drahé auto s nejlevnějším motorem s jakžtakž výkonem) a potom mají závodní ambice a diví se, že to žere jako tank :kol-32: .

Srovnávat motorizace TSi vs. TDi, každý motor je pro úplně jiné lidi, jiný nájezd km...

Výše uvedenou trasu by šlo v klidu zvládnout o cca 20min rychleji, ale je potřeba zda-li se mi těch +1,5l/100km vyplatí. Protože je to pak ve výsledku cca 160,- za 20min času :kol-31: .

Já bych měl spotřebu možná i lepší, ale zase na dálnici si rád užívám akceleraci/rozjetí od předjíždějícího kamionu hezky do "červeného", až mě pak trochu polekala teplota oleje 101°C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 Jarisek:

Kladno, Lány, Nový Dům, Městečko,Křivoklát, Zbečno, Dolní Bezděkov, Kladno

Vybral sis trošku profilově náročnější trasu, ale takovéto trasy tvoří u mě v příhraničí, po Šumavě a něco v Alpách, docela značnou část. Spotřeba přes 8,5l/100km tedy nejspíš byla způsobena agresivním způsobem jízdy, kerý zcela vybočuje mimo normál ostatních uživatelů silnic.

post-49348-0-61551400-1337930590_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to je všechno jen a jen o penězích - nejradši bych si určitě koupil 2,0 TDi

To je v takové situaci podle mně skromný až zvláštní "sen"...

Já bych měl spotřebu možná i lepší, ale zase na dálnici si rád užívám akceleraci/rozjetí od předjíždějícího kamionu hezky do "červeného", až mě pak trochu polekala teplota oleje 101°C.

Seš si jistej těma 101°C? Na dálnici mám běžně o 9-10° víc...

Spotřeba přes 8,5l/100km tedy nejspíš byla způsobena agresivním způsobem jízdy, kerý zcela vybočuje mimo normál ostatních uživatelů silnic.

Z mého pohledu ale stále nesedí ten 3 litrový rozdíl ve spotřebě "při stejně lehce svižném stylu jízdy". U mých aut vč. TDíček jsem se snad nikdy dlouhodobě ani nepřiblížil udávané spotřebě, takže ekorally opravdu nejezdím, nejsem fanatik benzínu či nafty. Tvrdím, že u stejně výkonných motorů (TDI vs. TSI), při obdobné dynamice jízdy bude rozdíl ve spotřebě u většiny řidičů 1-1,5l/100km. Řekněme z dlouhodobého pohledu, když opadne wow efekt atd.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je v takové situaci podle mně skromný až zvláštní "sen"...

Blbě napsáno, samozřejmě, že opravdové sny jsou někde jinde, ale když jsem začal studovat "materiály", tak jsem si říkal, taková 2,0TDi, výkon/úspora, že by se mi líbílo. Pak kalkulace co se mi vlastně vyplatí a nakonec přišlo na řadu "prasátko".

Seš si jistej těma 101°C? Na dálnici mám běžně o 9-10° víc...

Tak já si párkrát vytočil, ale jinak byl tempomat na 135km/h... A jak jsem si lupkal, tak na mě vyskočila teplota, takže jde i výš? Já nebyl zvyklý na tolik informací od auta :kol-28: .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Clinte, to je zajímavé. Třeba to bude tím, že 1.8 TSI má olejovu náplň 4.6 litrů oproti 3.6 l. u 1.4 TSI. Duku, ničeho se neboj, při běžné jízdě po dálnici (135-140km/h) mám běžně kolem 105°. Maximum co jsem zatím viděl u svého vozu bylo 107°. Virtuale, tobě to vyleze i přes 110°? Podle zaslané odpovědi ze ŠA je provozní teplota oleje 90 - 110 °C. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já si párkrát vytočil, ale jinak byl tempomat na 135km/h... A jak jsem si lupkal, tak na mě vyskočila teplota, takže jde i výš? Já nebyl zvyklý na tolik informací od auta :kol-28: .

Tuhle věc mám taky u prvního auta :kol-28: ale opravdu když je teplo (řekněme nad 20°C vzduch), tak při delší jizdě na dálnici (vyšší rychlostí) mi to ukazuje až těch 110°, možná i 111°...

Teď nevím o jakých 3 litrech je řeč...

Tys myslím reagoval na kapla, který psal že "při stejně lehce svižném stylu jízdy, nedostal jsem se pod 8,5 l - navíc jen při obsazení 1 osobou tam, kde s dieselem jsem jel ve 4 bez problému za 5,5 l a to bez jakéhokoliv hlídání spotřeby". Je sice pravda, že zvlášť benzínové turbomory jsou háklivé na jízdní styl, ale i při kopcovitém profilu jsou tři litry pri stejném stylu podle mých zkušeností prostě moc.

Duku,ničeho se neboj,při běžné jízdě po dálnici (135-140km/h) mám běžně kolem 105°. Maximum co jsem zatím viděl u svého vozu bylo 107°. Virtuale,tobě to vyleze i přes 110°? Podle zaslané odpovědi ze ŠA je provozní teplota oleje 90 - 110 °C. :kol-47:

Myslím, že 111° jsem už viděl, jestli né dokonce i 112° v Alpách při paradoxně nižší okolní teplotě a menších otáčkách ...ale ono to taky jde rychle dolů. Když třeba stavím na dálnici po rychlejší jízdě, snažím se třeba 500-700m ke sjezdu už jet bez plynu a tak za 1-2 minuty po zastavení už tam bude cca 98° a to už vypnu motor. Vůbec mám pocit, že 96-98° tam vidím nejčastěji, ve městě ani nějak nevím, to jsem si nevšimnul...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem dal trasu Blansko-Svitavy-Hr.Králové-Poděbrady-Praha (OMV Poděbradská ul.) se svojí OII 1.4 TSI v sólo obsazení, bez AC, stylem jízdy - města/obce 50-55 km/h, mimo město 90 km/h - rychlosti tachometrové - (pokud možno, tak na tempomat) podle PP za 4.6 l. Podle tankování vyšlo 4.68 l. Zbytek viz obrázky.
post-32075-0-99793400-1338135038_thumb.jpost-32075-0-48559200-1338135052_thumb.jpost-32075-0-08687200-1338135065_thumb.jpost-32075-0-60250500-1338135077_thumb.jpost-32075-0-39571100-1338135090_thumb.jpost-32075-0-67288300-1338135513_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem dal trasu Blansko-Svitavy-Hr.Králové-Poděbrady-Praha (OMV Poděbradská ul.) se svojí OII 1.4 TSI v sólo obsazení,bez AC,stylem jízdy - města/obce 50-55 km/h,mimo město 90 km/h - rychlosti tachometrové - (pokud možno,tak na tempomat) podle PP za 4.6 l. Podle tankování vyšlo 4.68 l. Zbytek viz obrázky.

No, tak takto nějakby se měla dokladovat spotřeba do týhle diskuze, to už má určitou vypovídací hodnotu, a ne jen nějaký nepodložený výkřiky do tmy.

Pěkný. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Duku,ničeho se neboj,při běžné jízdě po dálnici (135-140km/h) mám běžně kolem 105°. Maximum co jsem zatím viděl u svého vozu bylo 107°.

O víkendu jsem sledoval hodnoty v běžném provozu a např. na D11 při teplotě vzduchu 23°C (asfalt dle infotabule 35°) a rychlosti 150km/h tacho na tempomat byla teplota 106°. Ve zúžení u HK při zpomalení na cca 90km/h to rychle kleslo na 101°, možná by to šlo ještě níž, ale už jsem se vracel k tempomatové rychlosti. Na klikatějších okreskách v klidném tempu do 100km/h tacho při teplotě vzduchu 19° byla teplota oleje 91°C. Olej má najeto asi 6000km od výměny...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...