Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Zadravim.

Potreboval by som poradiť ide o motor 44kw.

Stala sa taká vec fabia bola hnaná po diaľnici cca 150 km/h potom sa začala prehrievať.

Začal svietiť ten teplomer a pípať varovný signál. Lenže človek čo s nou šiel ju nenechal vychladiť ale iba spomalil na cca 100 a zapol kúrenie a išiel dalej . Ok došiel ako mal potom už ju tak nehnal..

Po troch dnoch som išiel s tým autom po asi 5 km cesty mi vyletela ručička teploty skoro k tomu červenému zastavil som vypol motor pozrel vše ok a ked som naštartoval a chvílu nechal motor bežať rýchlejším tempom sa vrátila do normálu. (ventilátor v predu nezaplo)

Tak som pokračoval v jazde. Išiel som takou dosť kopcovitou cestou auto som nenaháňal klud normálne.

V tom začal motor strácať výkon - nereagoval na plyn . Tak som podraďoval až som sa dostal do 1 prevod. stupňa. Auto išlo max 20 km/h a asi 2500 otáčok , dalo sa ako keby do nudzového režimu. Žiadna kontrolka nič nesvietilo nepípalo teplota bola v strede. Tak som ho odstavil na kraji, motor sa ako keby varil teda bol sakra horuci zapol som teda kurenie to fukalo neuveritelne teplý vyduch ani ruka sa tam nedala udržať. V predu som sa pokušal prísť na to prečo nejde ten ventilátor roztáčal som ho rukou až sa chytil a začal bežať, ako ho zaplo ručička teploty zo strednej teploty vyletela do červeného . Potom sa zdalo že to pojde ako ma auto som nechal chladiť asi 30 minut zapnuté kurenie a v predu bežal ten vetrák... Ked bola bola teplota v normale tak som sa s autom odhodlal pokračovať. Všetko sa zdalo byť ok žiadno kontrolka nič motor išiel ako mal.

Spozoroval som aj to že ked naštartujem tak auto nechám asi 3 minuty a už sa zohreje na tu stredovu hodnotu, viem že je leto a tak ale zdá sa mi to byť moc rýchle..

Uvitál by som každu radu čo by to mohlo spôsobovať , viem že diagnostika povie viac ale nemám momentálne možnosť s tým letieť na dignostiku.

Ešte také doplnujúce informácie chladič bol menený asi 2 mesiace dozadu s ním aj kvapalina, v nádržke jej je dosť medzi min a max... A ked som odpojil ten kábel od vyrovnávacej nádržky všimol som si že je tam káblová prepojka... dal som to preč ale nič sa tým nezmnilo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V prvom rade si skontroluj termostat ci je dobry zisitis to tak ze spodna hadica od chladica musi byt horuca ak je auto zohriate na prevadzkovu teplotu ak nie vymen termostat pokial je horuca treba zistit preco sa nerozbehol ventilator chladenia ten je dolezity ak si roztocil ventilator tak bude asi chyba v nom .pokial ti pipala kontrolka nie teploty vody ale ta kontrolka signalizuje ze nemas vodu v expanznej nadobke a ty ju mas prepolovnu pocitam ze z dovodu toho ze sa ti tlaci olej do vody a nechapem ako ti mohla svietit a voda sa ti netrati?? . Ja som isiel 140 plne nalozeny po dialnici a nebol ziaden problem v tvojom pripade tipujem termostat alebo tesnenie pod hlavou .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne toto co popisujes sa nam stalo nedavno s jednym autom v rodine.. chovalo sa to presne tak isto... bol zapchaty chladic od bordelu, ktory sa tam zeniesol, ked bolo na aute menene tesnenie pod hlavou.... chladic bol demontovany, vycisteny v servise, pre istototu vymeneny termostat a auto jazdi zase tak ako ma...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem či to tak má byť ale ešte som zabudol dopísať že hadica čo ide z vrchu na chladič bola uplne tvrdá ako kameň. Neviem či bola aj zohriate kedže v okolí motra bolo pekne horúco. Ale ide o to že ono mi to ukazovalo teplotu v normále ...

Nie voda sa netratí .. ale ono ide o to že ten snímač čo je v tej nádržke tak bol prepojený káblom neviem prečo dal som to preč a zmena žiadna. Olej farbu nezmenil.

Zajtra teda zohodím chaldič a pozriem tú sustavu . Ten nudzový režim alebo ako by som to nazval je normálna vec či treba ísť do servisu aby to odtial vymazali alebo tak ?

Editováno: , autor: marttin123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zistil som že vrchnu hadicu mi uplne hreje a spodnu nie. Tak som vyhodil ten termostat. Teraz ich hreje obe ale zda sa mi že sa ten motor až moc hreje na tých hadiciach sa nedá udržať ruka.. alebo to tak má byť ?

A ten ventilátor vobec nezopne. Díval som sa aj na poistky ale nemožem nájsť ,ktorá to je našiel som že že je to bud 5 alebo 8 mám tam iba 8 a tá je v poriadku.

A ešte ma napadlo nemohla by to byť vodná pumpa ?

Editováno: , autor: marttin123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak som vymenil termostat, čidlo teploty, a čidlo pre ventilátor. Chladiaci systém som prepláchol.. nalial novú chladiacu a zatiaľ je kľud ale ten vetrák som ešte nepočul ani bežať ... neviem je tu okolo 15 C či by to tak malo byť . Ventilátor som skúšal ten ide , čidlo je nové ešte skúsim zmerať či ho spína , lebo mne sa zdá že predtým to spínalo častejšie :)

Uvidím musím tomu dať taký záťažový test cez kopce či to nebude hriať...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No už je celkom teplo ale vetrák nespustí... Spravil som asi 20 km zastal som chytil chladič ten bol horuci aj vrchná aj spodná hadica ale obe boli dosť tvrdé malo by to tak byť ??

A ešte chladiacu som tam nalial taku modrej farby skoro 5 L a neriedil som ju , mal by som to riediť , prípadne može tam ísť tá modrá ?? Bola tam aj predtým tak som ju dal aj teraz ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

covece, covece,.... ja ti nevim ale mam takovej pocit ze by jsi mel lit cervenou ;)

sice modrou by se nic skazit asi nemelo ale cervena ma v sobe special minerali na hlinik takze nevim,... sice sem auto mechanik ale tedka si presne nevybavuju rozdily :D ale ja mam cervenou a ostatni co znam taky takze tezko rict

co se tyce s redenim,.... urcite to nared,... aspon tak 1 - 2 litry destilky ;) mude to mit mensi odpor na cerpadlo,... preotoze chladici kapalina je sama o sobe vic hustci, tim padem dostava pumpa trochu zahul a tim ze to naredis,... ji ulevis a aspon ti to tam bude lip cirkulovat ;)

takze naredeni se neboj ;)

co se tyce ventilatoru, dej autu poradne nazrat pak zastav a nech bezet motor,.... a uvidis jestli se ti rozebehne,.... sleduj to spolecne na budikach teplotu vody,... aby jsi nahodou nevaril ;)

ale me se rozebiha skoro porad ;) at stojim v kolo nebo jedu a pak zastavim a chvily mam nastartovano,... rozebehnese,... a kdyz chcipnu tak se treba zacnem sam od sebe dochlazovat ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ešte chladiacu som tam nalial taku modrej farby skoro 5 L a neriedil som ju , mal by som to riediť , prípadne može tam ísť tá modrá ?? Bola tam aj predtým tak som ju dal aj teraz ...

určite tam bola??..nebol to už nejaký sajrajt??..radšej to vypusti,prepláchni to trebárs vodou a nalej tam ružovú G12...daj to trebárs v pomere 1:1

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No v servise asi pred dvoma mesiacmi menili chladič tak sa dala aj nová nápln a na 100 % bola modra. Som čítal aj v servisnom manualy tak sa ta voda nemá dávať naspať, tak som doma mal modru ako tam bola tak som ju tam nalial je to do -35 C , vraj je už nariedená. To dávame do bágru takže by to uškodiť nemalo ? (ten bager je novy ziadne DH .. )

Neviem už som behal aj mesto ale vetrák som nepočul , a ani ručička sa nepohla z 90 C. Skusím dať tomu dáky kopec a uvidím.

To auto sa mi zdá strašne zvláštne neviem , vykon v poriadku ale spotreba ako keby blbol ten ukazovatel ... dosť je horuci chladič hadice, v strede čo je kryt motora mam taku malu kalužku vody z chladiča ale na zemi nič .... ale to som možno zle pretesnil to čidlo ventilátora dal som tam iba medennu podložku tá bola aj k nemu ....

Obal s chlad. kvapaliny

nie je tam cz ani sk ak by dakto preložil zbežne ...

http://www.upnito.sk/subor/3e5422450176c4ab885069afa3ea4a75.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud mas pod cidlem podlozku staci ho jenom s citem dotahnout ;) a prestane to ;) sam sem mel stejnej problem ;)

co se tyce toho ventilatoru,... kazdy auto je uplne jiny, bit se snad ze to je na vsechno brdo, ale omyl,.....

zkus ho pekne potahat,... trochu ostrejsi jizda v teple a chladic by mel sepnout,... az ho potahas, poradne,.. nekde zastav a nech bakat motor,... tim se to jeste vic zahreje protoze nebude napor vzduchu a melo by to sepnout,.... ale nemusi ;) muze se stat ze mas cidlo s malinko jinym stupnem a pak je kazdej stupen znat protoze se to staci ochlazovat samo bit uz jenom treba pres chladic ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to jsem rad ;)

ale taky jsem mel strach to nejak dorvavat,... takze sem dotahoval proste s citem a podle uvazeni ;)

a jak pise libero,.... poradne to proplachni

naved treba rovnou hadici do expanzky a otevri kohoutek na chladici a proplachuj ;) pak treba i dvakrat, trikrat napln ohruh a nech auto zahrat ;) pak vypustit a znova repete ;) ......... kdyz to udelas peclive, nic neskazis ... ba naopak ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

No Teraz pri chladnejších ránach som si všimol takú vec že ked naštartujem a nechám motor bežať na volnobeh teplota pekne stupa na ten prvý dielik , potom vypnem motor a naštartujem a už mi to ukazuje na stred teda zohriate na normálnu teplotu ale ked dam ruku na motor tak sa mi nezdá žeby to bola normálna teplota .

Čidlo bolo menené ale nehádam sa že može byť aj ono zlé !

Nemože to robiť ten kábelový zväzok ?? Mám ho síce rozmotaný ale nevyzerá najkrajšie ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odporúčaný spôsob ako to prepláchnuť ? ja som to preplachoval tak že som to naplnil vodou a vypustil a spravil asi 3x ale neviem či je to dobre či cez ten odpušťací ventil víde všetko bordel ... Ak by som naštartoval a otvoril ten ventil nevypustilo vy sa to pod väčším tlakom ??

Nie su pekne- že su po nich také čierne fľaky proste ako starý kábel ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...