Přejít na obsah

Octavia TDI 66kW AGR - nepravidlený chod


RuleZZzz

Doporučené příspěvky

Zdravím borci, mám taký problém s mojou Octaviou 1,9 TDI 66kW AGR, 1999. Pri studenom motore hneď po naštartovaní má motor niekedy pravidelný, inokedy nepravidelný chod. Najčastejšie je chod nepravidelný. Chod motora sa upraví až po jemnom priadní plynu, ale len na chvíľku, potom to opäť začne "cukať" a ísť nepravidelne. Na otáčkomeri otáčky neskáčku, teda aj pri nepravidelnom chode sa držia rovnako. NIekedy to pridávam plyn tak, že ho pri nepravidelnom chode (cítiť že sa auto chveje a počuť to aj uchom) 4 razy hneď po sebe zošliapnem plyn na cca. 1100 ot a vtedy to má tendenciu dokonca skapať, ale motor neskape a znova sa dostane buď do nepravidleného alebo do pravidelného chodu. Spojka je v poriadku, auto bolo deň v servise a nevedeli prísť na to, čo by to mohlo byť. Diagnostika neukzuje žiadnu chybu. Ešte je zaujímavé, že po cca. dlhšom (8 hod) státi, auto hneď po naštartovaní, má taký mierne klepotavý zvuk - asi prvé 3 sekundy a potom to presne. Tu na fóre som sa dočítal, že by to mohlo byť palivové čerpadlo alebo aj znaesený EGR venti. EGR ventil je čistý, spojka v poriadku, auto jazdí normálne, štartuje - ako kedy - normálne, niekedy štartuje cca. 2 - 3 sekundy. Spravil som na ňom súvislú trasu 2300km a počas tejto trasy išlo pekne, neprehrieva sa, nejavia sa žiadne iné anomálie. Niekedy to robí aj pri zohriatom motore, ale pri studenom to robí najčastejšie. Vymenený je termostat aj čidlo chladiacej kvapaliny (zelené) a robí to stále. Nemôžu robiť zlobu tie podtlakové hadičky čo sú pod predným torpédom? A taktiež som si všimol, že pri naštartovanom motore ide cez hadičku z palivového filtra dosť veľké množstvo vzduchu a bublín do motora. Filtre sú nové, taktiež tesnenie filtra paliva je nové a samozrejme aj rozvody. Trysky a turbo vyzerá byť v poraidku, lebo počas 2300km trasy som ho tlačil od 130km/h do 170 km/h a ani raz nevyhodilo žiadnu chyb, autom necuká, nedymí, neprehrieva sa. Neviem už kde by mohla byť chyba, trápi ma to, lebo ten nepravidelný chod znie dosť blbo a ak je to dáka banálna chyba, tak nechcem hneď meniť čerpadlo, ktoré môže byť v poriadku.

Ocením každú radu a konkrétne takúto tému som nenašiel, preto som založil novú, prípadne môžem natočiť video ako sa to správa :)

Ďakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Je to těžké to takto jen podle popisu stanovit závadu. Pokud by to nezhasínalo tak bych měl podezření na dvouhmotnostní setrvačník, Spíš by to chtělo asi diagnostiku, měřené hodnoty a Log, vyhodnotit zda se něco nenajde. Muže to byt spousta možností EGR, třeba i jen poškozené hadičky na podtlaku ovládání obtoku apod.

 

EDIT:

Tady je třeba taky takový podobný dotaz A já bych to viděl opravdu na dvouhmotu.
http://forum.skodahome.cz/topic/125561-pri-brzdeni-trasie-motor/

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...