Přejít na obsah

1,4 tdi 59kw doběh motoru + kontrolka motoru


Doporučené příspěvky

Ahoj kolegové,

chci se zeptat na Vaši zkušenost. Mam 2 roky fabii r.v.2005 výše uvedenou motorizaci a v pátek večer se mi po startu z ničeno nic rozsvítila kontrolka. Auto jede normáně akorat když ho chcípnu tak má tendenci udělat ještě 2 tempa a zavibrovat.

V sobotu sem v praci udělal diagnostiku a načetlo mi to závadu na vadný motor klapky saní. Něco málo sem si přečet na netu ale nechce se mi hned měnit.

Měl někdo takový problém? pomůže čištění? diky za odpovědi.

PS: omlouvám se pokud se už řešilo, ale jiné vlákno s tímto problémem sem nenašel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, 100% vyčistit včetně EGR ventylu. Je tam humus a klapka se nehýbe. Sice mi kontrolka nesvítila, ale když jsem to rozebral, tak ta klapka, co se má hýbat, tak ani prsetem se nepohnula. Po vyčištění se lehce pohybovala a auto od té doby jede lehčeji. Takže bych to určitě zkusil. Když to nemůže, tak asi odešla úplně :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 4 roky později...

Měl jsem stejný problém. Najeto 220 tisíc a rozsvítila se kontrolka "Porucha motoru". Po vyčtení paměti závad chyba :

 

19559 - Motor klapky v sacim potrubi (V157) vadny
        P3103 - 35-10 -  - - Sporadicky

 

Po demontáži a rozebrání klapky jsem objevil stržené ozubení mechanismu klapky. Jedná se o plastový díl s naprogramovanou životností od výrobce, takže vcelku známý problém. Řešením je nová klapka za 5500,- Kc nebo se pokusit o opravu. Z internetu jsem objednal opravnou sadu, klapku vyčistil, vyměnil plastové díly za mosazné, smazal chybu a hotovo. Vše funguje zatím bez problémů a se značnou finanční úsporou. Předpokládám, že klapka teď přežije zbytek auta.

 

Doufám, že tento návod pomůže dalším majitelům, kterým je líto vydat ranec peněz za nový díl.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Link jsem nedával, abych nedělal reklamu konkrétnímu výrobku :ph34r:. Dají se sehnat dva typy: plastová a mosazná. Já koupil tu mosaznou na:

https://www.kienau.com/Special-Parts/DROSSELKLAPPE-REPARATUR-KIT-FUeR-VW-AUDI-SEAT-SKODA-TDI-1-4-1-9-2-0-2-5-2-7-3-0--1102.html

 

Během opravy jsem bohužel zapomněl fotit, takže jen pár obrázků z návodu k použití. Nejnáročnější část byla odstranění původního ozubení. Já použil štípačky, vrtačku a trpělivost. Bohužel jsem nenašel žádného přímého dovozce, takže stránky jsou v NJ. I přes relativně vysoké poštovné (10€ do ČR) jsou náklady ve srovnání s novým dílem zlomkové. V případě dotazů poradím co a jak. 

montage.thumb.png.b3111e0496c8bafaab1e988966b6d59d.pngmontage4.thumb.png.e035e9d53bbd0c2842a48577b7c3a447.pngmontage3.thumb.png.eef68c4888553586d7519fd7dffac8a8.png

 

 

Editováno: , autor: Kartar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...