Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj všem,mám takový dotaz.

Nedávno jsem koupil Škodu octavii 1.6 55kw a chtěl bych se zeptat,jestli nevíte proč mi někdy,když nastartuju motor začnou lítat otáčky z 800 o/min na 2000 o/min.Upozorňuji,že to dělá jen někdy! Když hned poté motor chcípnu a nastartuju,tak problém přestane.Jinak na volnoběhu mi malinko jakoby vždycky cukne motor,jakoby vynechával.A palubní PC mi ukazuje průměrnou spotřebu 9 litrů z velmi lehkou nohou.Vag diagnostika nezobrazí v paměti závad nic! Oktaváci nevíte čím to může být? Děkuji za odpověd

Upraveno od Wojnar
Stačí když to napíšeš defaultním fontem. nebo si myslíš, že Tvůj problém je nějak vyjímečný, že ho tu napíšeš dvakrát větším a tučným písmem?

Spotřebu si změř podle množství paliva a ujetých km. Palubák může ukazovat špatně. Problém otáček na volnoběh je tady popsaný v mnoha vláknech, ale u této motorizace často odchází škrtící klapka a je potřeba ji častěji čistit, tak musíš začít tím.

  • Autor

škrtící klapkou to není.Otáčky nekolísají pravidelně,jen někdy a za druhé by to neprskalo do výfuku.Klapka je vyčištěná a nastavená.Když je motor ohřátý,tak malinko vynechává na volnoběhu a jde slyšet i u výfuku jak jakoby plive.Palubní Pc ukazuje přesně,mám to změřené......nevím si rady

Tipnul bych to na váhu vzduchu, jestliže to "prská do výfuku".

Tato motorizace nemá váhu vzduchu.

  • Autor

vag žádnou chybu nenapíše.A já si stím nevím rady....

U Felicie 1.6 55kW mi to dělala špatná řídicí jednotka motoru, koupil jsem druhou na vrakáči za 300 Kč a mám klid. Ale neříkám že máš to samé, mě to psalo chybu klapky.

Pokud palubák opravdu ukazuje správně, může problém dělat spoustu věcí. Můžeš zkusit zkontrolovat, jestli Ti to někde nepřisává falešný vzduch. Často odchází lamda a to se pak hodně projeví na spotřebě. Řídící jednotka je špatná většinou tehdy, až když to žere cca 12l a více...

Upraveno od Under

  • Autor

to malinký škubání motoru na volnoběhu mě štve....Když někdy nastaruji,tak začnou lítat otáčky od 800 do 2000...Pak chcípnu,nastartuju znovu a už to nedělá a drží otáčky jak na pravítku.Diagnostika nic neukazuje! Nevím si rady....

Mrkni na tu hadici co jde z bloku motoru do sání jestli není ucpaná. Děla to prý také prasarny.

To je těžké takto radit. Můžeš vyzkoušet vyměnit třeba čidlo teploty. Prostě staré známé postupy...

Mě vycvičila ta řídicí jednotka. Po vyčistění klapky jsi mazal adaptační hodnoty před základním nastavením?

Upraveno od VAG BoBo

  • Autor

Nemáte návod jak postupovat k výmazu adaptačních hodnot? jak mám postupovat....děkuju

Čau, nedávno jsem to dělal, dělalo mi to přesně to samé co tobě, ještě navíc se občas i při teplém motoru sekly volnoběžné otáčky třeba na třech tisících - skoro jak tempomat :D Výměna zapalovacích kabelů, klapky, čidla teploty a lambdy pomohla. Jinak adaptace klapky je blok 001 tuším, předpoklad je prázdná paměť závad a motor alespoň na 80 stupních. Radši pro sichr pogoogli...

edit: primo z webu ross-tech

[select] [01 - Engine]

[Measuring Blocks - 08] Group 001 [Go!] [switch to basic settings] Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds. [switch to Meas. Blocks] button and you're all set.

Upraveno od Corwin_x

Vše musí být vypnuté, klapka vyčištěna, teplota chladicí kapaliny 80 stupňů a víc. 01 Motor, přizpůsobení kanál 000 zadat číst pak uložit, základní nastavení skupina 001 START zkontrolovat hodnotu v poli 4 musí byt samé nuly. pak nechat min 30 sekund vypnuté zapalování.

  • Autor

já tam mám 000000001 a nejde mi to nějak smazat...

IMHO ti dava skrtici klapka sbohem. Me taky nesla vyresetovat a zadnou chybu neukazovala, po vymene to bylo uplne jiny auto. Zvladnes to sam, nic na tom neni.

já tam mám 000000001 a nejde mi to nějak smazat...

Při nastavování byla teplota menší než 80 stupňů. V tom případě bych to vyzkoušel znova nastavit a mrknul bych na teplotní čidlo.

Upraveno od VAG BoBo

  • Autor

jako myslíš kouknul na teplotní čislo v diagnostice? A pod jakým je kodem?

  • Autor

Oktáváci,napište mi kolik Vám papají oktávky 1.6 55kw když jezdíte lehtačku? Palubní pc mi ukazuje třeba když jedu do kopce sám a šetřím ho jak nejvíc jde,tak mi palubní pc při 70 km/h na 4 převodový stupeň ukazuje aktuální spotřebu 11 litrů..To se mi zdá moc,když je to ohřátý.A když jedu po rovině,absolutně s lehoučkou nohou tak mi palubní pc ukazuje kolem 7litrů/100km! průměr mám za 8,5 litrů/100km. Nevím zdá se mi to moc :-//

Jinak klapka nastavena uspěšně a je to zatím dobrý....Co mi dál porádíte,aby to tak nepapalo..?

Dík :kol-32:

...Palubní pc mi ukazuje třeba když jedu do kopce sám a šetřím ho jak nejvíc jde,tak mi palubní pc při 70 km/h na 4 převodový stupeň ukazuje aktuální spotřebu 11 litrů.....

Jaký kopec?

"...aktuální spotřebu 11 litrů" je v tomhle případě NIC neříkající údaj :(

  • Autor

mírný kopec,motor jde lehce a mám tak 10 % plynu a aktuální spotřeba je okolo 11 litrů....a i když jedu po rovině tak papá těch 7-8 litrů s lehoučkou nohou...Je to normální?

Mám dlouhodobou spotřebu do 6,3 litrů, ale jezdím denně hodně km. Toto je ale problém těch 55kw. Každý jezdí za úplně odlišné čísla. Někdo za 6, někdo za 9. Musíš mít v pořádku motor a žádné chyby na diagnostice. U této motorizace musíš jezdit do 3000 otáček (pak to žere) a na pětku na rovince můžeš řadit při 55km/h. Jezdit do 100-110km/h, pak to začne žrát. Ideálka je 90km/h na 5ku a jenom to lehtat. Ve městě je to docela žrout. A je to hodně citlivé na kvalitní benzín. Pak se to odrazí i ve spotřebě.

  • Autor

Nastavuje se u tohodle motoru nějaký základní předstih? Popřípadě,dělá se to ve vagu? Díky

Dnes jedu na emise a uvidím jaký bude mít CO....

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.