Publikováno Září 25, 201212 r Ahoj všem,mám takový dotaz. Nedávno jsem koupil Škodu octavii 1.6 55kw a chtěl bych se zeptat,jestli nevíte proč mi někdy,když nastartuju motor začnou lítat otáčky z 800 o/min na 2000 o/min.Upozorňuji,že to dělá jen někdy! Když hned poté motor chcípnu a nastartuju,tak problém přestane.Jinak na volnoběhu mi malinko jakoby vždycky cukne motor,jakoby vynechával.A palubní PC mi ukazuje průměrnou spotřebu 9 litrů z velmi lehkou nohou.Vag diagnostika nezobrazí v paměti závad nic! Oktaváci nevíte čím to může být? Děkuji za odpověd Upraveno Září 25, 201212 r od Wojnar Stačí když to napíšeš defaultním fontem. nebo si myslíš, že Tvůj problém je nějak vyjímečný, že ho tu napíšeš dvakrát větším a tučným písmem?
Září 25, 201212 r Spotřebu si změř podle množství paliva a ujetých km. Palubák může ukazovat špatně. Problém otáček na volnoběh je tady popsaný v mnoha vláknech, ale u této motorizace často odchází škrtící klapka a je potřeba ji častěji čistit, tak musíš začít tím.
Září 25, 201212 r Autor škrtící klapkou to není.Otáčky nekolísají pravidelně,jen někdy a za druhé by to neprskalo do výfuku.Klapka je vyčištěná a nastavená.Když je motor ohřátý,tak malinko vynechává na volnoběhu a jde slyšet i u výfuku jak jakoby plive.Palubní Pc ukazuje přesně,mám to změřené......nevím si rady
Září 25, 201212 r U Felicie 1.6 55kW mi to dělala špatná řídicí jednotka motoru, koupil jsem druhou na vrakáči za 300 Kč a mám klid. Ale neříkám že máš to samé, mě to psalo chybu klapky.
Září 25, 201212 r Pokud palubák opravdu ukazuje správně, může problém dělat spoustu věcí. Můžeš zkusit zkontrolovat, jestli Ti to někde nepřisává falešný vzduch. Často odchází lamda a to se pak hodně projeví na spotřebě. Řídící jednotka je špatná většinou tehdy, až když to žere cca 12l a více... Upraveno Září 25, 201212 r od Under
Září 25, 201212 r Autor to malinký škubání motoru na volnoběhu mě štve....Když někdy nastaruji,tak začnou lítat otáčky od 800 do 2000...Pak chcípnu,nastartuju znovu a už to nedělá a drží otáčky jak na pravítku.Diagnostika nic neukazuje! Nevím si rady....
Září 25, 201212 r Mrkni na tu hadici co jde z bloku motoru do sání jestli není ucpaná. Děla to prý také prasarny.
Září 25, 201212 r To je těžké takto radit. Můžeš vyzkoušet vyměnit třeba čidlo teploty. Prostě staré známé postupy...
Září 25, 201212 r Mě vycvičila ta řídicí jednotka. Po vyčistění klapky jsi mazal adaptační hodnoty před základním nastavením? Upraveno Září 25, 201212 r od VAG BoBo
Září 25, 201212 r Autor Nemáte návod jak postupovat k výmazu adaptačních hodnot? jak mám postupovat....děkuju
Září 25, 201212 r Čau, nedávno jsem to dělal, dělalo mi to přesně to samé co tobě, ještě navíc se občas i při teplém motoru sekly volnoběžné otáčky třeba na třech tisících - skoro jak tempomat Výměna zapalovacích kabelů, klapky, čidla teploty a lambdy pomohla. Jinak adaptace klapky je blok 001 tuším, předpoklad je prázdná paměť závad a motor alespoň na 80 stupních. Radši pro sichr pogoogli... edit: primo z webu ross-tech [select] [01 - Engine] [Measuring Blocks - 08] Group 001 [Go!] [switch to basic settings] Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds. [switch to Meas. Blocks] button and you're all set. Upraveno Září 25, 201212 r od Corwin_x
Září 25, 201212 r Vše musí být vypnuté, klapka vyčištěna, teplota chladicí kapaliny 80 stupňů a víc. 01 Motor, přizpůsobení kanál 000 zadat číst pak uložit, základní nastavení skupina 001 START zkontrolovat hodnotu v poli 4 musí byt samé nuly. pak nechat min 30 sekund vypnuté zapalování.
Září 25, 201212 r IMHO ti dava skrtici klapka sbohem. Me taky nesla vyresetovat a zadnou chybu neukazovala, po vymene to bylo uplne jiny auto. Zvladnes to sam, nic na tom neni.
Září 25, 201212 r já tam mám 000000001 a nejde mi to nějak smazat... Při nastavování byla teplota menší než 80 stupňů. V tom případě bych to vyzkoušel znova nastavit a mrknul bych na teplotní čidlo. Upraveno Září 25, 201212 r od VAG BoBo
Září 26, 201212 r Autor Oktáváci,napište mi kolik Vám papají oktávky 1.6 55kw když jezdíte lehtačku? Palubní pc mi ukazuje třeba když jedu do kopce sám a šetřím ho jak nejvíc jde,tak mi palubní pc při 70 km/h na 4 převodový stupeň ukazuje aktuální spotřebu 11 litrů..To se mi zdá moc,když je to ohřátý.A když jedu po rovině,absolutně s lehoučkou nohou tak mi palubní pc ukazuje kolem 7litrů/100km! průměr mám za 8,5 litrů/100km. Nevím zdá se mi to moc :-// Jinak klapka nastavena uspěšně a je to zatím dobrý....Co mi dál porádíte,aby to tak nepapalo..? Dík
Září 26, 201212 r ...Palubní pc mi ukazuje třeba když jedu do kopce sám a šetřím ho jak nejvíc jde,tak mi palubní pc při 70 km/h na 4 převodový stupeň ukazuje aktuální spotřebu 11 litrů..... Jaký kopec? "...aktuální spotřebu 11 litrů" je v tomhle případě NIC neříkající údaj
Září 26, 201212 r Autor mírný kopec,motor jde lehce a mám tak 10 % plynu a aktuální spotřeba je okolo 11 litrů....a i když jedu po rovině tak papá těch 7-8 litrů s lehoučkou nohou...Je to normální?
Září 26, 201212 r Mám dlouhodobou spotřebu do 6,3 litrů, ale jezdím denně hodně km. Toto je ale problém těch 55kw. Každý jezdí za úplně odlišné čísla. Někdo za 6, někdo za 9. Musíš mít v pořádku motor a žádné chyby na diagnostice. U této motorizace musíš jezdit do 3000 otáček (pak to žere) a na pětku na rovince můžeš řadit při 55km/h. Jezdit do 100-110km/h, pak to začne žrát. Ideálka je 90km/h na 5ku a jenom to lehtat. Ve městě je to docela žrout. A je to hodně citlivé na kvalitní benzín. Pak se to odrazí i ve spotřebě.
Září 26, 201212 r Autor Nastavuje se u tohodle motoru nějaký základní předstih? Popřípadě,dělá se to ve vagu? Díky Dnes jedu na emise a uvidím jaký bude mít CO....
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.