Přejít na obsah

První dojmy z nové Škody Rapid?


SOLTEK

Doporučené příspěvky

Tak to ti závidím, přesně takového Rapíka bych bral taky, akorát bych si tam nechal potom namontovat ještě ten tempomat :)

Hlavně ať dobře slouží a žádné problémy s ním :)

Jinak krade se fakt všechno .. ale já to musím zaklepat na betonovou zeď, že mě se z auta zatím nic neztratilo. Ani ty poklice, které tam jsou celou zimu. Ani snad ty ventilky :D

Anténu sice mám jen povolovací a sklopnou, ale i ta jde samozřejmě vyndat :D máme ukradli takhkle anténu z Citroena, kde s tím počítají a proto nová origo anténa stojí 154 kč vč. DPH :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc, ono má vše svá pro a proti, zase jsem se upsal Ďáblu jménem Škofin :kol-29: na 3 roky :kol-26:. Když už jsme u těch krádeží, myslím, že tam mám letní stejné hliníkáče jako co si měl to auto na test. Chtěl jsem dokoupit pojišťovací šrouby, ale pak jsem si všimnul, že ty origo kola, resp šrouby mají každý takovou tmavou šestihrannou krytku (na tvé fotce je to vidět) a když ten jeden šestihran vyměním za ten pojišťovací šroub, který není šestihran, ale je kulatý, jak pak na něm bude ta krytka držet. Nevíte někdo? Zase mě někdo sežere, že toto téma sem nepatří určitě. :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To musíš koupit origo škoda bezpečáky (mají je na shopu škoda auto nebo obautodíly.cz) a k tomu tam i prodávají krytky na origo bezpečnostní šrouby (buď v černé nebo "stříbrné" barvě) :)

http://obautodily.cz/eshop/skoda-fabia-ii-facelift/disky-poklice-lapace/srouby-krytky-sroubu/

Editováno: , autor: mc2uba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jasně, že jsem myslel origa od Škody zrovna ty na e-shopu, mají tam nějaký co jsou prý na všechny vozy krom Citigo, tedy je nutné k nim ještě dokoupit origo krytku na ty pojišťovací šrouby a mně to furt vrtalo hlavou, jsou blbci, že to u toho není uvedeno, že by se to dalo objednat rovnou s tím. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...mám navíc rezervu a ten zmiňovaný zadní stěrač (u O1 jsem ho neměl a ani mi nechyběl a ani tady si myslím, že není nezbytností, ale protože jsem kupoval skladovku kde už vše bylo, tak ho rvát z kufru nebudu :-) ). ...

vsak on to udela nekdo za tebe, vcera jsem sel kolem fabky a misto sterace tam mela sroub a na nem kus plechu... myslim ze samo by to takhle neodpadlo

antena je na pytel, ta se vynda fakt snadno,ale kupodivu nic zatim... tuk tuk :)

Kde tak bezne parkujes? Potreboval bych zkusit tu skrabku :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vsak on to udela nekdo za tebe, vcera jsem sel kolem fabky a misto sterace tam mela sroub a na nem kus plechu... myslim ze samo by to takhle neodpadlo

antena je na pytel, ta se vynda fakt snadno,ale kupodivu nic zatim... tuk tuk :)

Kde tak bezne parkujes? Potreboval bych zkusit tu skrabku :D

No škrabku si kup, stojí 69 kč :kol-28:

http://obautodily.cz/eshop/skoda-rapid/exterierove-doplnky/skoda-rapid-zimni-skrabka-na-led-original-id:7661.eshop

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

čaute,

půjčil jsem si v Dublinu od firmy Budget auto kategorie middle class což je podle nich Golf a podobné. Na parkovišti na mě čekal fungl novej Rapid, dobrý ne? Kdo říkal že je Rapid na prd? Tady ho postaví v klidu vedle Golfu se slovy "...but it has a VW engine" :) Fajn, beru to, auto má najeto 11km a je to podle dekodéru výbavy asi toto:

 

E0A = Žádné akční provedení
1D7 = Příprava pro závěsné zařízení
5SJ = Vnější zpětné zrcátko vlevo, konvexní
5RQ = Zpětné zrcátko vpravo, konvexní
1KL = Bubnové brzdy zadní
6FA = Díly bez zvláštní povrchové úpravy
1AT = Elektronický program stability ESP
3FA = Bez střešního okna (plná střecha)
1N2 = Řízení s posilovačem, elektro/hydraul.
1ND = Zakrytí kola
HK9 = Pneumatiky 175/70 R14 84T
4UF = Airbag řidiče a spolujezdce s vypínáním airbagu spolujezdce
4R2 = Elektrické ovládání předních oken, zadnímechanicky
3NB = Zadní sedadlo a opěradlo, vcelku sklopné
4GU = Čiré čelní sklo s barevným pruhem a s úpravou pro VIN číslo
4X3 = Boční airbag vpředu a hlavový airbag
4A0 = Bez vyhřívání sedadel
BL3 = Zvláštní požadavky - Zimbabwe
J1L = Baterie 280A (60Ah)
GI6 = kód nenalezen :-(
8GV = Alternátor 180A
9AA = Topení s mechanickou regulací
7G0 = Bez systému sledování vozidla (Vehicle-Tracing System)
8AK = Rádio
8GD = Alternátor 90A
8X0 = Bez omývacího zařízení světlometu
4I2 = Centrální zamykání s dálkovým ovládáním,vnitřním ovládáním, bez bezpeč. pojistky
B10 = Země typových zkoušek-IRSKO
7MJ = Exhalační předpis, EU5 plus
GN0 = kód nenalezen :-(
3L2 = Mechanické výškové seřizování pravého předního sedadla (levé přední sedadlo bez výškového seřizování)
9P3 = S kontrolou zapnutí bezpečnostních pásů
G1A = 6-ti stupňová automatická převodovka
7X0 = Bez pomocného parkovacího zařízení
9W0 = Bez přípravy/vestavby autotelefonu
8WB = Mlhové přední světlomety
3GA = Bez nákladové podlahy
7AA = Imobilizér elektronický
G45 = Tlumení přední
L36 = Okruh pérování 36
7P0 = Bez bederní opěry v předních a zadních sedadlech
F0A = Žádné zvláštní vozidlo, standardní provedení
 

kód G1A je asi u Rapida něco jiného, v servisce je, ale auto má 5tikvalt.

barva je bílá, zrcátka a kliky černé

 

Napadlo mě, že když s tím budu jezdit celý týden, že bych to mohl trochu otestovat a porovnat se svojí O1Tour. Nuže do toho. Po jednom dni a 250km, (200 po dálnici) jsou mé dojmy následující:

 

LÍBÍ se mi:

- motor je příjemně živý (subjektivně mnohem lepší zátah než v O1, abyne :)) , ale tipuju, že pokud někdo naloží celou rodinu a bágly do kufru, tak znatelně zvadne, asi jako moje O1Tour s 1.6BFQ 75kW, jezdím s Rapidem sám a bez báglů a jede to moc hezky. Spotřeba bude asi taky ok, hnal jsem to 140-150 celých těch 200km a teprve až jsem najel dalších 36km tak ubyla 1/4 nádrže.

- posilovač řízení je akorát naladěn, není potřeba to přetlačovat, ani nemám pocit ztráty kontaktu s řízením

- brzdy se dávkují pro mě optimálně, žádný jedovatý pedál,ale když to přidupnete fest, tak to fest brzdí

- má to stropní lampičku vzadu (blbost, ale počítám to k plusům)

- s mlhovkama to vypadá pěkně

- potkávací, dálkový světla svítí mnohem líp než v mojí O1

- je to nový

- navzdory fórovému vzhledu se zdají kličky na otevření dveří v interiéru býti dost pevné a odolné vůči ulomení

- zrcátka jsou dostatečně velká a je v nich vidět co je potřeba

- obrovskej kufr

- spousta místa uvnitř

- dostatek odkládacích prostor (i když je lahev ve dveřích nakloněná jakoby od řidiče, důležitý je, že se tam vejde

- vypínatelné ESP (někdy se může hodit)

- posouvání sedáku konečně nemá tu hnusnou páku jako Fabie

- sklon opěráku ovládaný páčkou sice kde kdo kritizuje, ale mě to nevadí, funguje to, drží to

 

NELÍBÍ se mi:

- už od 80km/h je někde okolo B sloupku u řidiče slyšet zvuk jako by tam svištěl vzduch, nebo nějaká tenká pružinka jako by rezonovala (možná něco v mechanismu výškového nastavení pásu nebo v obložení B sloupku)

- navzdory dálkovému centrálu jsou dvířka u palivové nádrže otevřitelná kdykoliv, což znamená, že tu škrabku fakt někdo brzo čórne

- na celém autě je vidět snaha šetřit a pro mě, coby majitele O1Tour je to subjektivně horší interiér

- nemá třetí sluneční clonku, v O1 ji často používám k plné spokojenosti, tady je jen ta dirkovaná černá fólie nad zrcátkem

- při přejezdu příčných prahů (těch černožlutých šroubovaných do asfaltu) se od náprav i při 20km/h ozývá dost tupá rána, mě to bolí za to auto, jinak ledviny mi neničí, ale nevím jak dlouho to potrvá než se něco zničí

- víko kufru se musí zavírat dost silou, stejně jako dveře, při běžném zavření jako v O1 se nezavřou úplně => musí se s tím třísknout jak s vratama od chlíva :(

- abych odjistil kapotu, musím otevřít dveře spolujezdce, je to sice zčásti kvůli řízení na druhé straně, ale vadí mi to.. Předpokládám, že v ČR to vadit nebude, bo většinou haupnu otevírá řidič a ten si dveře aj tak musí otevřít

- základní rádio BLUES je fakt jen pro takový lidi jako já, co si naladí max radiožurnál a doporavní zprávy. MP3 neumí, Aux nemá

- osvětlení nejde regulovat (v mojí O1Tour taky ne, ale alespoň mám vše v jedné barvě a rozumně nastaveno)

- bíle podsvícené budíky a zeleně podsvícené rádio a čudliky ve dveřích vypadají divně, navíc díky neexistenci regulace podsvitu je v noci ta bílá z budíků dost agresivní, mě to teda vadilo

- z topení šlo prvních 100km aroma pálené gumy, teď už to nesmrdí, tak to snad bylo jen dočasné

- že nejsou zrcátka el.nastavitelný mi až tak nevadí, ale chybějící výhřev je mínus, já vím, jde to jedno s druhým ale i tak mě to mrzí

- díky větším opěrkám hlavy mám občas horší výhled při couvání, nějak mi tam vadí.

 

Podotýkám, že nejsem ani novinář, ani závodník, auto je pro mě prostředek k přepravě z A do B při zachování určité míry pohodlí, nic víc.

 

Pokud chcete něco dalšího vědět, napište, můžu odzkoušet, nafotit, popsat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hezky napsané :)

 

Jen s tím výkem kufru, mě to tedy u půjčeného Rapid šlo otevírat i zavírat naprosto lehce bez nutnosti s tím mlátit. To naopak u O3 jsem s tím musel třísknout, aby se to vůbec zavřelo. Takže možná záleží na kusu, který na člověka vyjde s tím výkem kufru.

 

Co se týče výhledu dozadu. Já tam neviděl nic, ani když tam nebyla ta prostřední opěrka, ale možná jsem jen rozmazelý z kombíku, kde je vidět krásně.

 

Hluk od B sloupku jsem nepocítil, ale jel jsem s Rapidem jen kolem 110 kmh (bohužel jsem ho měl půjčený v tom nejhorším počasí a dálnice byla plná sněhu, až ke konci půjčení to rozpustila sůl, tak jsem trochu protáhnul motor).

 

Ve zbytku s tebou celkem souhlasím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy dost vážně uvažuji o Rapidovi v brzké době, ale trochu mě vyděsily ty dveře. Vypadá to, jako by to byla nějaká konstrukce, na kterou se má ještě finální povrch teprve přidělat :-\

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zavírání se nebojím, jde mi spíše o ten materiál. Viděl jsem to na živo a skoro jako by to říkalo "sem zapomněli nalepit nebo přišroubovat výplň". Asi jediná věc, co mě na tom odrazuje. Plasty na palubce aspoň slušně vypadají, teda než se toho člověk dotkne :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rapid je dobry auto, ale jen do urcity vybavy. Pokud chci social edition, Tourku nebo trosku neco lepsiho, Rapid poslouzi na vybornou a nyni v akci si myslim ze uz je ok. Pokud chci ale lepsi auto, social o3 poslouzi lip... Rozhodne clovek kterej koupi Rapida v eleganci jen prodela kalhoty, za tezky prachy nedostane nic. Za stejny penize nabidne o3 vic (a i fabie a cokoliv jineho).

 

Tak se Rapid musi brat. Kdyby mel sedacky v plastu, tak nemam na Rapida uz vubec nic (nebo reseni jako citigo, tam sedacky v plastu nejsou, ale vse je u zeme a neni to temer videt). Myslim ze FL vyresi vsechny problemy (stejne jako F2 FL) a bude to perfektni auto a mozna si ho i koupim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak psal Petrrr, to víko kufru asi chce jen jinej styl, dneska ráno jsem to udělal podle jeho popisu a zabouchne se v poho, clověk je holt zvyklej na něco jinýho, u té mojí O1 ten kufr pouštím z asi poloviční vzdálenosti... takže ok, tohle nemusíme brát jako vyslovené minus

 

 interiérové plasty jsou sice tvrdé, ale na pohled neurazí a na mazlení máme ženský :)

ten pazvuk u řidičových dveří je furt slyšet, ale jak se zdá, asi je to vlastnost jen tohoto kusu, nejspíš ho dělali v pondělí nebo v pátek... :)

 

jinak plnej souhlas s Radiusem, je to slušný auto do určitýho levelu, pak už opravdu stojí za zvážení něco jiného a možná i od jiného výrobce, ať si každej přebere co jsou jeho priority.

 

Dneska mě čeká další porce km tak pak večer poreferuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem u O1 kufr pouštěl tak 20cm nad od zavřené polohy, pokud jsem jej pustil dříve byla rána, prostě jsem to víko musel do těch 20cm přidržovat. Jenže to už plynové vzpěry měly ledascos za sebou. Tady protože jsou vzpěry nové a těsnění ještě nevymačkané, tak ho z vrchní polohy nemusím vůbec přidržovat a pustím ho v určité poloze a samo vlastní vahou bez rány zaklapne. Pokud bych měl dále srovnávat a to musím souhlasit s předchozími příspěvky, že od určité výbavy Rapid nemá cenu. Mám výbavu Ambition fresh  + zadní stěrač + třetí hla. opěrka vzadu + plnohod. rezerva a to auto tedy má vše co běžný člověk potřebuje včetně climatroniku atd. Octávka 1 ač byla výbavou Elegance, tak se nedá s touto srovnávat a to hlavně v bezpečnosti (o 6 airbagů se jí mohlo zdát, stejně tak o ESC atd.) 5 hvězd dle nynějších již přísnějších nárazových testů EURO N CUP (přístupné na netu kde vyšel velice dobře včetně videa) také nejsou k zahození a bezpečnost byla také jedna u mne z důležitých kritérií. Místa pro posádku vzadu, to je nebe a dudy oproti O1 (včetně odkládacích prostor, lépe řešeného kufru a přihrádek, síťový program atd.) a takhle bych mohl pokračovat, je jen pár věcí co bych řekl, že jsou lepší u O1. S O1 najeto 170tis a s Rapidem zatím 2tis. Pokud bych měl být ovšem objektivní (i jako nynější majitel), musím souhlasit s výše uvedenými příspěvky o tvrdých plastech. I když palubovka nevypadá vůbec zle a od oka nejde poznat, že je neměkčená na dotek je prostě tvrdá a o dveřních výplní ani nemluvím. To bych hodnotil jako jedinou zásadní výtku a je škoda, že toto Škoda neřešila jinak i když žádné pazvuky od nikud z auta jsem nezaznamenal, čas teprve ukáže. Jinak jsem velice spokojen a o jízdních vlastnostech nemá cenu se rozepisovat, ty jsou dle mého názoru na povahu auta a kategorie výtečné, motor + podvozek super, hlavně motor, to odpovídá bych řekl novinářským testům. Spotřeba 6,3 dlouhodobá po těch 2tisících (jezdím jak město, tak mimo město i dálnice). Prostě všem potencionálním zájemcům doporučuji se v tom svést, teorie z článků, testů a postřehů stáv. majitelů je jedna věc, ale dokud se v tom člověk nesveze nemůže říct nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě k té konkurenci, co se dá považovat za konkurenci Peugeot 301, Citroen C-Elysee, Renault Fluence, Dacia Logan? Protože jsem sám uvažoval jednu chvíli o Fluencovi a zároveň jsem majitelem resp. manželka :-) R Thálie 2011, mám o těchto levných francouzkých autech utvořen také svůj obrázek a v detailech se pozná rozdíl a Škoda (VW) je prostě Škoda i u "levnějších" aut jakým je Rapid. Kryt pod motorem neznají, řazení gumové, houpavé jízdní vlastnosti a motory  zastaralé, všechny auta sedan. Snad s vyjímkou R,D kde se dá pořídit nyní nově i 1,2 Tce za patřičný příplatek (kdy se cenová výhoda oproti Rapidu smazává) U Fluence 1,6 na dálnici při 130 člověk neslyší vlastního slova, motor točí x otáček a řve jako kráva. O kvalitě zpracování co jsem se dočetl na Renault fóru se dá také polemizovat loupající se chromové díly venkovní, loupající se kožený volant s řadičkou již po prvním roku provozu apod. Neidentifikovatelné pazvuky po půl roce atd. Dácie zase nezná záruku na neprorezivění karoserie 12let, má jen 6 let nevím jak P a nebo C. O cenách doplňků (koberce, gumy, zástěrky atd.) ani nemluvím v porovnání se Škodou (vlastní zkušenost u R Thálie). Ano chápu a vím, že jsou lidé, kterým taková auta stačí a budou s nimi spokojení a já říkám furt lepší tato auta než favorit nebo jiné pixly v kterých někteří lidé musí jezdit, protože si bohužel novější nemohou dovolit i při dnešních relativně příznivějších cenách aut oproti minulosti. A ani mě (jsem toho důkazem) takové auto jako třeba druhé do rodiny nevadí. Ale jako hlavní auto pro rodinu si myslím není Rapid špatnou volbou.  Taky nechci aby to vypadalo jako že je Rapid nejlepší auto a vnucoval jsem jej, jen kvůli tomu že ho mám. Co člověk, to názor a i já si rád přečtu názory jiných lidí ( i postřehy nemajitelů atd. ) třeba i konkrétně na Rapida  a to jak v kladném slova smyslu, tak v záporném. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petrrr:

hele pises o krytech motoru, tvuj Rapid ho ma? Co vim tak benziny ho nemaj vubec (spodni kryt motoru), jen takovy prditko, o cemz ja nemluvim jako o krytu. A vrchni, tak ten u me Okty je taky tak maly a jen plastovy (zadna tlumici hmota), ze o nem taky nemuze byt rec, jako o krytu.

 

Motor:

Co vim o Fluencovi, tak treba motor muze byt starsi nez HTP ci MPI v Rapidu, ale co se tyce vykonu, tak na nej se Skoda nehrabe, svara Ma Fluence za 400tis a ma tam 1.6 atmosfera a ma pres 90KW myslim (neco kolem 92 asi). KDyz jsem to auto zkousel, tak je to line, ale rozhodne to pak v otackach je lip nez 1.6 MPI. Generacne starsi motor mi vubec nevadi, pokud dobre jede a rozumne zere. 1.6MPI papa dost a jede na svoji spotrebu bidne, 1.4 MPI sice moc neoslni dynamikou v beznych otackach, ale kupodivu kdyz se toci, tak zere krasne a dynamikou se podoba 1.6MPI, dlouhodoby prumer mam 6.2l a litam s tim vsude, mesto, dalnice (120 i 140Km/h = drzim spotrebu do 6.5l). 1.4 MPI ma problem jen s kopcem, tam proste nejede ani kdyby clovek hodil kotvu na kamion. A tady mi Fluenc prisel velice dobrej, atmosfera pekne tahla i do kopce (v ramci moznosti, turbo to proste neni) a spotreba byla kolem 7.5l, myslim ze ja mel s 1.4 MPI podobnou. Jo a s 1.4MPI se da i predjizdet, ale musi clovek na okresce podradit za 3 a vytocit k 5tis... coz na rovince neni problem a pak se to auto odpichne pekne.

K hlucnosti motoru nemuzu soudit, jel jsem s Fluencem jen neco kolem 60km/h a nevzpominam si na zadnou tragu. Zato 1.4MPI huci vic jak O1 1.9TDI, hlavne u 100km/h se ozyva od motoru divny zvuk (rikam mu lehke padajici letadlo) a do kopce ci pri akceleraci je slyset jak motor buraci a jak jdou spaliny do vejfuku a pri 120km/h se ozyva zvuk velkeho padajiciho letadla. Nicmene pokud se clovek posune o 3km/h na obe strany (nahoru ci dolu), tak pak je motor relativne vpoho. U Fluence jak jsem jiz psal, nemohu soudit, ale v zakladni rychlosti je motor tichy jako 1.4MPI.

 

Zaruka na kastly:

hele je uplne jedno jak je dlouha zaruka, pokud nebudes neustale jezdit se vsim do autorizaku, tak ti neuznaj ani fň. A to se slovy, kdyby jste jezdil pravidelne, tak bychom to podchytili vcas a oprava by stala 10kc, ted je to oprava za 11Kc a to proste neuzname. Nebo u 5 let stareho auta, jo pane to mate bourany. To uz na zaruku nejde... Ale ja mam bourany zadek, tohle je hauptna.... No to vite, ty deformacni zony... to pak leze po celem aute... to na zaruku dat muzete, bude to tu 3 tydny a stejne Vam to technici z Boleslavi zamitnou... Tohle je zkusenost se Skodovkou tisicu lidi. A tema prohlidkama je myslena jak letni, tak i zimni preventivni + vsechny potrebny v servisce.

 

Cena doplnku:

Muzes to rozvest? Dacie ma treba koberecky do auta drazsi nez Skoda? Na oktavku stoji myslim jeden litr (ci mozna sada dvou)... nechce se mi verit, ze Dacie by to mela drazsi.

 

Svara uz ma Fluence tedkon nekdy rok, tak mu ho pak muzu okouknout a pozeptat se na dojmy. Najezdi docela dost a koupil si ho kvuli designu (tehdy Rapid jeste nebyl, jen predrazena okta pro jeho potreby) a taky proto, ze je prizpusobeny v zakladu na ethanol (to tvrdi on, ze to vycetl na foru), kterej do toho uspesne leje ve velkym pomeru.

 

 

A na zaver, co jezdi pocitove lip a za kolik jezdis. O1 TDI ci ted Rapid?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me hlavne zajima, jak je na tom ten motor 1.2 tsi 77 kw, jestli to nejak opravili nebo bide stale tak problemovy. Ale to se projevy po X tisich km, ne kdyz jsou auta nova :)

 

Tak, že pokud myslíš problémy s rozvody u 1,2TSi popř.

1,4TSi tak protože jsem na tuto problematiku narazil až když jsem si auto

koupil J

(bez prodloužené záruky samozřejmě) zhrozil jsem se a zděsil zároveň i zde na

fóru a zkušeností některých lidí viz. Pawouk atd.  Začal jsem, ověřovat a zjišťovat jak

oficiální cestou, tak neoficiální cestou. 

Vše co se oficiální cesty týče jsem napsal zde http://forum.skodahome.cz/topic/121752-12-tsi-63kw/page-2

. Co se týče neoficiální cesty, tedy známí pracující ve škodě (tedy lidé, kteří

nemají důvod mi lhát), jeden jako prodejce, druhý jako šéf servisu, každý v

jiném na sobě nezávislém servisu mi tuto informaci potvrdili s tím, že

problematická  auta jsou z r. výroby

do 2011, kdy se může tento problém vyskytnout. U modelů 2012 a více došlo ke

změnám a úpravám, které toto mělo odstranit (zesílený řetěz, jiný výrobce) a od

té doby u těchto aut se nevrátilo žádné auto s touto vadou prý.

Pokud by někoho z vás zajímal rozdíl mezi tímto motorem

1,2TSI 77kw a novým motorem 1,2TSI 77kw u O3, tak nyní jak jsem si též ověřil

oficiální stanovisko (viz. odkaz) se opravdu jedná o konstrukčně odlišný motor

avšak stejných nebo obdobných výkonových parametrů (max.výkon je v pásmu

od 4500-5500otáček u nového na rozdíl od staršího je max. výkon jen při

5000ot., je i lehce odlišný průběh kroutícího momentu 175Nm při 1400-4000

oproti 175Nm při 1550-4100 a je ještě nižší spotřeba) . Motory (u O3) 1,2TSI –

77kw jsou nyní 4ventilová technika na válec tedy 16V, a tím pádem se dvěma

vačkovými hřídelemi a rozvodovým řemenem. 

Oproti motoru (o kterém je řeč) co se montují do ostatních modelů včetně

Rapida se jedná o jednodušší motor s 2ventily na válec (8V na motor) a tím

pádem s jednou vačkovou hřídelí s rozvodovým řetězem. Jestli se bude

motor z O3 montovat i do jiných modelů (fábie, roomster, rapid) není

známo. Další podrobnosti a konstrukční zajímavosti o té 8V verzi motoru najdeš

zde. Doporučuji přečíst celé.  http://www.tipcars.com/magazin-12-tsi-77-kw-vse-o-konstrukci-rozvodu-5284.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, to vim, ze O3 uz ma novy motor (ten by se mel montovat i do novych generaci Fabie, Roomstra a Yetiho), proc ho ti blbci nedali uz do Rapidu nevim. Kazdopadne by bylo fajn, kdyby ten pozmeneny motor v Rapidu byl uz v pohode. Celkem se mi zamlouva dynamikou i spotrebou a hlavne cena je proti nafte mnohem nizsi. Takze proto se na to ptam. Ale zaruku na 4 roky bych si koupil pro jistotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...