Přejít na obsah

První dojmy z nové Škody Rapid?


SOLTEK

Doporučené příspěvky

Tak prave resim v praci s kolegyni. ze si chce koupit Rapida s 1.2 tsi 63 kw. Snazim se ji to rozmluvit, ale jaky jiny motor do toho auta? Htp by skousla, ale ten je jen do vybavy Active, tdi ke strasne drahy a jak je na tom 1.4 tsi s poruchovosti?

Ps: denni jezdi hlavne dalnici cca 60 km.

Editováno: , autor: mc2uba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.2 TSI 77 Kw a na pohodu ;) i ta 63 kw by ji stacila,... pokud to chce a ma to na jezdeni do prace at jde do toho ;) kdyz se to bude chtit vysrat tak vysere a kdyz si koupi neco jinyho tak se ji to taky muze srat,... v tomhle bych nehledal hele,... at si tam soupne zaruku 4 roky / 120000 km a myslim ze to ani nenajezdio a pak to proda ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HTP se do Rapida nemontuje, jen MPI a kdo sedne z HTP do 3 valce MPI, tak pozna sakra rozdil. Pokud chce usetrit, tak si taky myslim ze by ji  mohlo stacit 1.2TSI 63KW, ja mel pujcenou sluzebni fabku a litala jak namydlenej blesk (fakt je to malej diesel, do kopce pekne tahla a vrnela, ale otacky i na volnobeh 1tis a pry spotreba je na H... nevim, palubak nebyl). Jaky je rozdil v cene mezi 77KW a 1.4 netusim, ale udajne ta 1.4 je snad jen s automatickou prevodovkou a to uz je cenove zas o kus dal. Silverlight si fakt kvuli skodovce a jejich konfiguratoru instalovat nebudu. A pokud lita po dalnici 60km denne, tak by se treba diesel uz pomalu vyplatil (je to zhruba na hrane). Co se tyce 1.2TSI, tak se nam v praci cca za rok zadny auto Fabie 2 FL nepotentovalo (mame asi jen 63KW verze), coz se neda rict o O2 1.4TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To já vím, jak jezdí ty motory. Mě spíš jde o to, že 1.2 TSI je celkem dost poruchový a spoléhat na to, že má 30% šanci, že dostane dobrý motor jí, ani mě, moc neutěšuje :) teď má vybráné auto za cca 320 000 kč, když se tam přihodí TDI, tak je na 400 000 kč a to už je na ní celkem hodně peněz.

 

Jediné co mě napadá, tak si vzít tu 4 letou záruku / 120 000 km a když to bude OK motor, tak si ho nechat a když nebude, tak přežít záruku a pak hned prodat :)

 

Jináč rozdíl mezi 63 kW a 77 kW je celkem zásadní, zaprvé výkon je vyšší a za druhé 77 kW má 6. stupňovou manuální převodovku, takže se hodí spíš na dálnice. To jí taky ještě řeknu, jestli nechce přihodit 20 000 kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HTP se do Rapida nemontuje, jen MPI a kdo sedne z HTP do 3 valce MPI, tak pozna sakra rozdil. Pokud chce usetrit, tak si taky myslim ze by ji  mohlo stacit 1.2TSI 63KW, ja mel pujcenou sluzebni fabku a litala jak namydlenej blesk (fakt je to malej diesel, do kopce pekne tahla a vrnela, ale otacky i na volnobeh 1tis a pry spotreba je na H... nevim, palubak nebyl). Jaky je rozdil v cene mezi 77KW a 1.4 netusim, ale udajne ta 1.4 je snad jen s automatickou prevodovkou a to uz je cenove zas o kus dal. Silverlight si fakt kvuli skodovce a jejich konfiguratoru instalovat nebudu. A pokud lita po dalnici 60km denne, tak by se treba diesel uz pomalu vyplatil (je to zhruba na hrane). Co se tyce 1.2TSI, tak se nam v praci cca za rok zadny auto Fabie 2 FL nepotentovalo (mame asi jen 63KW verze), coz se neda rict o O2 1.4TSI.

jaktože to není HTP? MPI je taky HTP, akorát má tento motor zvýšený výkon a označení MPI

MPI =  Multi Point Injection, první motory HTP ve Fabii I taky nesly označení MPI

Editováno: , autor: HjM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radiusi - špatně to čteš. 1.2 MPI má samozřejmě vícebodové vstřikování = MPI,žádný přímý vstřik tam není. :kol-28: A celý motor je odvozen od HTP... Ještě bych dodal,že kód motoru je CGPC,zatímco poslední HTP je CGPA a CGPB. Další podrobnosti zde: http://forum.skodahome.cz/topic/122273-motor-12-mpi-55-kw/#entry1715987

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No me to bylo divny, tak oni to nevztahovali k HTP (to jsem myslel ze ma primy vstik), ale obecne k TSI.

 

Jinak opravdu dle materialu skodovky to neni HTP (a nikdo nepopira ze z HTP vychazi, kazdy motor vychazi vicemene ze sveho predchudce), protoze na tom motoru probehlo tolik uprav, ze to HTP uz neni. TSI take neni TFSI, ikdyz ty motory defakto pro mne jsou stejny, maj jen jinou ridici jednotku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kam ty na to chodíš? HTP je postě HTP,jen z nějakých marketingových důvodů to škodovka přejmenovala na MPI. Asi tak jako Audi nazývá motory TSI TFSI.Toť vše. A těch úprav tam zas tolik není. Přečti si ty články pořádně. To je to samé,jako bys řekl,že HTP s kódem CGPA již není HTP,protože je už po dvou modernizacích od původního AWY...  Z čeho tedy soudíš,že tříválcové 1.2 MPI již není třívalcové 1.2 HTP? Vždyť to je jen obchodní označení proboha.

EDIT: můžeš například popsat rozdíl mezi motorem u Audi A3 1.8 TFSI 132 kW CJSA/CJSB a motorem u OIII 1.8 TSI CJSA/CJSB 132 kW? A jejich řídícími jednotky 8V0 906 264,které jsou u obou stejné?

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Presne tak, MPI u Rapida neni nic jineho nez generacni stav motoru HTP.

 

Ono je to stejne zavadejici - motor HTP je technicky MPI, oznaceni HTP bylo jen marketingovou hříčkou.

 

Konec koncu, kdyz Skoda uvedla 3 valec dnes bezne znamy jako HTP, sama ho na autech oznacovala jako MPI.

Prvni FI s timto motorem mely na zadi jeste oznaceni motorizace 1.2 MPI, az nasledne se zmenilo na 1.2 HTP a posleze s faceliftem od MR 2005 pouze na HTP.

 

post-9-0-07529300-1365237547.jpg post-9-0-39341000-1365237547.jpg

 

HTP znamena High Torque Performance, coz melo vyjadrovat, ze tento motor ma na svuj objem vysoky tocivy moment.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak do Činy jde Rapid s motorem 1.4 Mpi 66kw nebo 1.6 81 kw,škoda že se tyto motory neprodavaji i u nas.Myslim že by po těchto jednoduchych a hlavně spolehlivych motorech hodně lidi u nas šahlo.Diky evropskym ekoteroristum pak vznikaji paskvily jako Tsi....bohužel

Jenže tyto motory jsou úplně nové,ze stejné konstrukční řady EA 211 jako jsou 1.2 a 1.4 TSI v OIII... Takže v emisích to nutně nemusí být. Vzhledem k jejich novotě bych si o jejich jednoduchosti a spolehlivosti prozatím dovolil pochybovat.

Další diskusi o těchto motorech prosím vést tady: http://forum.skodahome.cz/topic/123551-nov%C3%A9-atmosf%C3%A9rick%C3%A9-motory-14l-a-16l-%C5%99ady-ea-211-v-%C4%8D%C3%ADnsk%C3%A9m-rapidu/#entry1756414

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...