Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,

na mé nové FRS (najeto 150 000 km) mi odešlo turbo. Bylo to z ničeho nic, nepředcházelo tomu žádné pískání, žraní oleje... Při cca 2000 ot./min. na 2rs se rozlítla vrtulka na sání. Následovala oprava, turbo vyměněno za jiné co mělo najeto 80 000 km, kompletně pročištěno sání, cooler atd... Vyměněn olej, veškerá těsnění a všechny filtry. Po instalaci bylo 10 km vše ok, auto nebylo ani v plným zatížení a pak začlo turbo z ničeho nic hrozně pištět, při přidání otáček nad 1500 ot. min - čím více otáček, tím húř. Sání i vedení tlakovýho vzduchu za turbem těsní a tlak oleje je ok, z turbo odchází i olej zpět do vany, obě vrtulky (jak sání tak výfuk) jsou taky ok, stejně jako před instalací a VAG žádnou chybu nehází. Myslíte že takhle rychle odešlo z ničeho nic turbo? Budu teď dávat repasované, ale jde mi o to aby to nebylo hned to samé.

tlak oleje jsi měřil přístrojem nebo "pohledem"? kontroloval jsi i ic, jestli není prošoupaný zepředu?

jinak nemáš třeba netěsnost na výfukovém potrubí? od hlavy až po vlnovec? těsnění jsi dal nové?

  • Autor

jak píšu tak těsnění věškerá nová, IC je ok - byl venku když jsem z něj dostával zbytky starého turba, stejně tak těsní všechny hadice i sání. Výfukové potrubí pohledem těsní - nikde není začerníno ani není nic pod autem slyšet. Tlak oleje měřen tlakoměrem připojeným na mazací okruh. pro jistotu jsem ještě schodil vanu a okontroloval sací koš aby nebyl ucpaný např. kousky starého turba, ale vše ok.

a když se zeptám na to náhradní turbo s 80tkm, to jsi předtím viděl/slyšel fungovat ok?

ja myslim že to turbo se jen tak něčím nezničí.. to co jsi tam dal tak už možná bylo před smrtí... turbo doděláš jedině že by ti to nasálo nějake zbytky lopatek tak by to poškodilo kompresorove lopatky .. a pak ještě že by se to turbo nemazalo jinak nevidim žadne jine možnosti poškození..pokud nejezdíš stylem brzda plyn a pak nezastavíš a hned nevypneš motor tak to bude ok

  • Autor

neslyšel, nicméně prý auto ze kterého pocházelo normálně jezdilo (než šlo přes boudu :D ). Samozřejmě je možné že bylo KO... Nenasálo určitě zbytky starého - to by bylo vidět na lopatkách na výfuku, ale z obou stran ok jako před montáží a co se týká mazání tak starým před smrtí prošlo během chvíle tak 3l oleje takže olej tam jde a teď když jsem zkoušel povolit odtok oleje z "nového turba" tak z toho taky lítá. Dám tedy repasované a uvidíme, snad bude vše ok.

Jinak stylem brzda, plyn jezdím dost často, ale turbo nechávám minimálně minutu až dvě dochladit a čoud dostává vždy jen s plně ohřátým motorem.

pokud motor toho "dárce" běžel chvilku kolama nahoru, tak bych se ani nedivil. olej do "kopce" sám neteče

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.