Přejít na obsah

Koupě nové OIII - výbava, motor, atd.


rsrsrs

Doporučené příspěvky

Ne ověřené to nemám, vycházím z konfigurátoru, kde to u nezávislého topení zmizelo s MR2015. Já mám sice v menu klimatizace položku "Automatické přídavné topení", ale ´pokud v zimě nepředehřeji interiér, tak se bufík beztak sám pustí a vyhřívá naftou. Kdyby tam byla někde spirála, tak si myslím, že by se sám nepouštěl a vyhříval se interiér spirálou.

 

Ale potrubí jsem fakt nerozebíral, abych mrkl, jak to ve skutečnosti je.

Editováno: , autor: Petrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Copik : Jeste bych dodal jak resisi tu sporebu mezi benzinem a naftou a navratu investic.  Ber v potaz ze 2.0Tdi je o 75000 drazsi nez treba 1.4Tsi.   Dale servisni naklady na naftu jsou vetsi, vetsi potencionalni zavady DPF, vstriky, tezsi motor, takze i podpvozkove zavady atp.   Brat v potaz penize jen v rozdilu spotreby nema presny vyznam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta bila Laser tu jsem myslim videl, ja takova snehove bila, mne tedy moc neoslovila. Candy se mne osobne libi vic. Takova hutnejsi mi prijde. :) Bila moon metaliza, jeto takovy ... nevim no. Priplatek za ne moc co je dobre videt. Z vetsi dalky se ta metaliza ztraci. Z blizka a na slunicku to vypada zajimave a neokoukane, budes alespon dost originalni ale asi zaroven cvok, pro souseda, ktery v tvuj pripaltek za barvu nebude mit pochopeni :) a hlavne trocha spiny a je to uplne o nicem. Auto bez metalizy se i lepe doma opravuje, ruzne oderky atp.    V tomhle bych ti doporucoval to urcite nekde videt.  Z tech malych vzorku co maj na salonu se to spatne posuzuje nez to videt na velkym aute. Chyba ve vyberu se neda vratit. Tezko radit. 100 lidi, 100 chuti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam bielu laser, ako uz napisal kolega nadomnou je to obyčajná snehobiela... Nemal som ale na vyber ked som Octaviu kupoval. Nevyzerá zle no absolútne vsetko na nej vidieť.
Ak by som mal na vyber zoberiem radšej striebornú metalizu. V podstate rovnaká "nuda" ale auto bude vyzerať "čistejšie":)

Editováno: , autor: rembaz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhoduji se pro novou O3, výbava STYLE, ale nevím, který motor pořídit.

Roční nájezd 20 tis  km, 50% dálnice, 40 % jižní spojka, 10% zbytek, 85% jedu sám s prázdným autem , 15% rodina ( 2 dosp, 2 malé děti, bagáž, ev. kola na střeše, rakev atd. ). Auto bych chtěl na min. 7 let, nejlépe však na 10 let ( nevím, jestli motory a spojky vydrží 200 tis km ).

DSG prostě chci - hlavně kvůli popojíždění v Praze, už mě bolí noha od spojky. ( Kdyby jí měla moje 1.9 TDI O2, tak bych si ji nechal ).

 

Rozhoduji se mezi:

 

1.4 TSI - 1.036.000 Kč po 10 letech ( palivo + cena auta )

 

2.0 TDI - 1.051.000 Kč po 10 letech ( palivo + cena auta )

 

1.6 TDI - 960.000 Kč po 10 letech ( palivo + cena auta )

 

počítány ceny nového auta ( v reálu asi budu mít cenu referentského tzn. u každého o cca 60 tis. méně )

 

Z hlediska úspory bych volil 1.6 TDI, ALE bojím se projevu toho auta, jestli to nebude jako šnek, zvlášt při jízdě na dovolenou s rodinou.... Sice má podobný výkon kW jako moje O2 1.9 TDI ( a to by mi asi i stačilo ), ale nevím, zda se 1.6 TDI chová stejně, dle recenzí ne.

 

2.0 TDI je prověřená klasika, ale cena je o dost vyšší, spotřeba něco mezi ostatními, náklady na servis ( ale i havárku a povinné ručení ) asi budou nejvyšší.

 

Nejvíc se mi zamlouvá 1.4 TSI, ale zase se bojím, že bude žrát - je reálné s ní jezdit za 6l/100 Km ( za tolik jezdí manželka s 1.2 tsi dsg fábií 3 ) ? Taky mě děsí stoupající cena benzínu proti naftě v poslední době ( dřív stály vždy podobně, klesne to zase ? ) A jak bude motor vypadat po 200 tis km, dožije se toho benzíňák vůbec ? Bude reálné to auto prodat ? Je servis levnější oproti dieslům ? ( a jak moc ? ) Prodloužený servisní interval i zde znamená po 30 tis km ?

 

A k DSG - není to nějak příliš poruchové ? Vydrží těch 200 tis km ? Neprodražuje to servis ? Ještě jsem četl o rozdílech mezi 6st DSG u 2.0TDI a 7st u ostatních - při počítaných 200 tis km, má smysl uvažovat i nad tímto ?

 

Předem děkuji za přínosné odpovědi !

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servus,

tak ja mam 1.4 TSI G-tec s 81kW teda v podstate rovnaky vykon ako ta 1.6 TDI a nemam problemy s dynamikou. Na normalne rodinne presuvanie to podla mna staci....No kazdy je zvyknuty na nieco ine. Ale pokial clovek nejazdi casto do DE tak by to malo byt ok.

 

G-Tec ma este nizsiu spotrebu ako TDI, TDI bude zase o nieco viac dynamicke.

 

Dobre porovnanie tychto motorov:

https://www.youtube.com/watch?v=h2bJwKS_Vuw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle mě těch 200 tisíc (spíš bych ale řekl 180), je taková hranice, kdy bude potřeba částečný repas převodovky. Dejme tomu nějakých 20 - 50 tis. Kč. V každém případě se to pak bude hůře prodávat.

 

6st. DSG je poněkud cenově náročnější kvůli pravidelnému servisu. Nicméně kombinace diesel + DSG je z mého pohledu uživatělštější (rychleji reaguje) než benzín - DSG.

 

motor záleží čistě na tobě, respektive tvých zvycích a preferencích. Za mě je 1,6 TDI hodně smutný příběh, ale určitě si ho spousta lidí nedokáže vynachválit.

 

Pokud uvažuješ v horizontu 10 let a řešíš cenu paliva, tak jednoznačně nafta. Cena paliva je daná spotřební daní. Na naftu je vždy nižší než na benzin. U nás je ten rozdíl momentálně minimální, ale všude v Evropě je podstatně větší ve prospěch nafty (je to totiž jedno z opatření na podporu ekonomiky). A dá se očekávat že během pár let se ty nůžky více rozevřou, respektive, že benzin zdraží. Momentálně je v český benzin třetí nejlevnější v Evropě, cena nafty je však na evropském průměru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ta cena paliva .....

Právě porovnání výkonově stejných oktávek ( 2.0 TDI a 1.4 TSI ), tak z toho po 10ti letech vylézá hůře 2.0 TDI ( a to nepočítám náklady na servis ) - ceny paliva jsem uvažoval současné kde tankuji - Globus ( nafta 30.60 Kč, benzin 32.40 Kč ), ale ještě před pár týdny byla nafta levnější jen cca o 40 halířů ( a to od roku cca 2008 ), takže napsat, že benzín bude vždy výrazně dražší než nafta ( jak to bylo do r. 2008 vždy ) bych si v horizontu příštích 10 let zdaleka netroufnul. Naopak,  ceny by se brzy opět měly sbližovat viz zde: http://archiv.ihned.cz/c1-64330190-zdrazovani-benzinu-by-melo-skoncit-jako-u-nafty

Ale to ví asi jen Nostradamos.

Jiná otázka je, jestli ta 1.4TSI, těch 200 tis km. přežije,aniž by to stálo nějak výrazně víc na servise, než ten diesel. 

 

Když to pojmu ještě jinak ( a cenu nafty upravím na 31,60 Kč, aby to bylo blíže reálu průměrným cenám ), tak by mě 10 let v 1.4 TSI vyšlo o 6tis./rok dráž, než 1.6 TDI  ( a ještě něco ušetřím u havárky a pov. ručení )- teď jde o to, zda ten komfort svezení u 1.4 bude proti 1.6 stát za to ? ( jezdím každý den ).

Editováno: , autor: majtik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ta cena paliva .....

Právě porovnání výkonově stejných oktávek ( 2.0 TDI a 1.4 TSI ), tak z toho po 10ti letech vylézá hůře 2.0 TDI ( a to nepočítám náklady na servis ) - ceny paliva jsem uvažoval současné kde tankuji - Globus ( nafta 30.60 Kč, benzin 32.40 Kč ), ale ještě před pár týdny byla nafta levnější jen cca o 40 halířů ( a to od roku cca 2008 ), takže napsat, že benzín bude vždy výrazně dražší než nafta ( jak to bylo do r. 2008 vždy ) bych si v horizontu příštích 10 let zdaleka netroufnul. Naopak,  ceny by se brzy opět měly sbližovat viz zde: http://archiv.ihned.cz/c1-64330190-zdrazovani-benzinu-by-melo-skoncit-jako-u-nafty

 

ten článek řeší jen cca 1/3 ceny paliva, zbytek má v rukou stát. Zhruba od vypuknutí krize je rozdíl ve spotřební dani nafta/benzin jen cca 1,5 Kč - to je prakticky zanedbatelné a byly dokonce období, kdy nafta byla u pump dražší než benzin. V Evropě je to ale dost velká anomálie a dá se očekávat, že až bude nějaká vláda potřebovat více peněz, tak spotřebku na benzin posune na evropskou úroveň (nafta už na ní dávno je). Podívej se sem - a pochopíš o čem mluvím.

 

http://www.uamk.cz/informace-pro-motoristy/ceny-pohonnych-hmot-v-evrope

 

Normální je rozdíl (v přepočtu) kolem 5-6 korun. Do deseti let se na tyto ceny určitě dostaneme, osobně tipuju, že to bude do pěti let. Může to ale samozřejmě také dopadnout úplně jinak...

 

Spíše jsem tím chtěl říct, že tenhle propočet nemá moc cenu. Je příliš proměnných, které nyní nedokážeš určit. Mimo jiné za těch deset let budou úplně někde jinde i ceny lidské práce a dá se předpokládat, že spousta oprav se už vůbec nevyplatí - třeba ta oprava DSG. Mohou do toho také vstoupit nějaké ekodaně - dálniční známky odstupňované podle emisí, poplatky za vjezd do města apod....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k dost nekompromisním postojům radnic některých západních velkoměst vůči dieselům, bych si tím až tak nebyl jist - oni třeba chtějí diesely z měst úplně vyhnat. Otázka je, jak se k tomu budou stavět třeba místní regionální a centrální vlády. Ale to je ve hvězdách, stejně tak, jako tvoje predikce zvyšování cen benzínu v ČR.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Týká se to všech dieselů, na emisní normě nezáleží. Stačí trochu hledat. Kdy a jestli to ovšem skutečně provedou, nikdo neví. Magorů je v EU na to ovšem dost.

 

Možná čeká, možná nečeká, ovšem současné motory TSI EA211 tebou vyjmenované "vymoženosti" nemají. A třeba nemají problematický EGR ventil a s tím související součástky jako je například chladič, klapka atd... Je tam jednodušší regulace turba, kdo chce, najde si to v příslušných dokumentech zveřejněných i zde na foru. 

 

PS: vycházel jsem z textů majtika, kde píše něco o obavách z ceny servisování TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když se tady bavíte o normách a zákazech vjezdů do města atd. i tam všude by mělo mít navrch spíš to TSI, než TDI, ne ?

 

Jinak , já dosud byl rozhodnut spíše pro TDI, už proto, že 8 let spokojeně jezdím v OII 1.9 TDI a až na opakovaně ucházející klimatizaci ( což asi může být problém jakékoliv motoriazce ) si nestěžuji, ale prostě DSG u manželčiny fabie jsem si zamiloval a musim ho mít :-) a protože se rodinka rozšířila, proto také povýšíme z výbavy Ambition ( v r. 2007 myslím ambiente ) na Style + nějaké ty drobnosti k tomu pro radost.

 

Jenže najednou slyším spoustu docela dobrých ohlasů na 1.4 TSI, teď navíc ho vyšponovali na 110 kW a stáhli spotřebu ( kombinovaná 5l/100, tzn. reálná tak 6l/100, ale stejně nadhodnocují i u těch dieslů ), takže by to mělo lítat vlastně stejně jako 2.0 TDI i s podobnou spotřebou, ale za podstatně nižší pořizovací cenu. Takže vlastně 2.0 TDI by už nikdo neměl chtít koupit ( pokud tedy nejezdí 40 tis a více za rok ). Tak jen pořád nevěřícně hledám na tom TSI, KDE JE ZAKOPANÝ PES ?

 

Samozřejmě, pokud bude nafta o 5-6 Kč levnější, tak se nemáme o čem bavit, ale tomu v horizontu 8-10 let ( to je tak průměr, na co si auto pořizuji ) moc nevěřím. Nicméně, kdyby ano, tak TSI prostě prodám už třeba po 5ti letech a koupím TDI ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad zákazy vjezdu - tak to není, byla řeč o uvažovaných opatřeních někdy v budoucnu v zahraničí. Tím se ale teď není nutné zabývat. Všechny motory TSI a TDI v OIII od MR2016 splňují EU6. Mě jen zajímá, z čeho odvozuješ větší servisní náročnost TSI. Pozor, neplést současná TSI s jejich starší variantou z OII.

 

Kde je zakopaný pes? Zvyšování účinnosti motorů. Podle mě v tom má také hlavní slovo řidič a způsob řízení + převažující typ tras. Ideální je to vyzkoušet osobně. Údaje výrobců o spotřebách jsou dost často poněkud mimo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Mě jen zajímá, z čeho odvozuješ větší servisní náročnost TSI. Pozor, neplést současná TSI s jejich starší variantou z OII.

 

 

Kde je zakopaný pes? Zvyšování účinnosti motorů. Podle mě v tom má také hlavní slovo řidič a způsob řízení + převažující typ tras. Ideální je to vyzkoušet osobně. Údaje výrobců o spotřebách jsou dost často poněkud mimo.

Nevím, ten motor neznám, a proto se ptám. Pokud vychází servis TSI levněji a lépe než TDI, tím lépe. Spíš jsem to myslel vzhledem k opotřebení, logicky bych čekal, že když motor s objemem 1.4 podává výkony jako 2 litr, rychleji se opotřebuje a servis např. při těch 150-200 tis. km bude potom celkově za celou dobu provozu dražší ....

Ale možná to tak není a ta 1.4ka bude ve stejné kondici jako 2.0 po 200 tis. km ?

 

Osobně bohužel nevyzkouším 20 tis km/rok. Jinak jezdím klidně,  ale rád bych měl rezervu, hlavně na dovolené při více naloženém autu, proto se mi moc nepozdává 1.6 TDI.

 

Ještě doplňkové dotazy:

Servisní interval TSI může být také prodloužený jako u TDI ? ( 30 tis km ). 

Vyplatí se doobjednat sportovní sedačky ? Jsem vysoký 189 cm a na standardních v OII mám problém s krátkým sedákem. Optimální by byla elektricky ovládaná, kde si sklon sedáku nastavím,ale 18 tis příplatek, to je pálka. Sportovní sedačka má delší sedák ? ( a nastavení bederní opěrky doufám zůstává ) , resp. jaké jsou ještě její výhody ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oba motory mají z výroby nastavený prodloužený servisní interval. V tom není rozdílu. Odhadovat v tento okamžik servisní náklady u dnešních moderních motorů na 200 tkm je podle mě irelevantní. Nikdo totiž nemůže vědět, co za tu dobu na motoru odejde/neodejde. Pořád netuším, co by se tam mohlo u 1.4 TSI více opotřebit? Rozveď to nějak.

 

Vyzkoušet jsem myslel nějakou zkušební jízdou, abys alespoň poznal, jak se která motorizace chová.

 

V sekci Ostatní najdeš Dílenskou příručku, tam se dá dohledat, co a kdy se má vyměnit podle předpisu výrobce u konkrétních motorů. Olej, vzduchový filtr se mění stejně. U 1.4TSI je navíc každých 60 tkm výměna svíček. TDI má pro změnu předepsanou výměnu palivového flitru po 90 tkm, který se u TSI běžně nemění. Výměna rozvodů je u TDI předepsána po 210 tkm. U TSI je jen kontrola po 240 tkm. Atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oba motory mají z výroby nastavený prodloužený servisní interval. V tom není rozdílu. Odhadovat v tento okamžik servisní náklady u dnešních moderních motorů na 200 tkm je podle mě irelevantní. Nikdo totiž nemůže vědět, co za tu dobu na motoru odejde/neodejde. Pořád netuším, co by se tam mohlo u 1.4 TSI více opotřebit? Rozveď to nějak.

 

 

Dobře, tak se zeptám jinak. Máme tedy 2 motory se stejným výkonem ( 110 kw ) a podobnou spotřebou při šetrné jízdě v 1 člověku ( u mě 85% času ) - cca 0,5 l/100 km ve prospěch 2.0 TDI. To ale neospravedlní rozdíl cen 666 tis vs. 721 tis. ani v horizontu těch 10ti let.

 

Kdo by si tedy proboha koupil to 2.0 TDI ?

A který motor by sis vybral Ty, při znalostech mnou uvedených parametrů užívání ?

 

Reálně vyzkoušených motorů mám celkem dost na delších tratích- svůj 1.9 TDI ( 77kw ) u OII - vadí mi 5kvalt, tchánův 2.0 TDI DSG u superba II - pro to auto je to tak akorát, žádná raketa, manželčin 1.2 TSI DSG (81 kw ) u fábie III, ten je fajn, dynamika vlastně podobná jako to TDI u superba - ty automaty tak nějak stírají rozdíly. Pokud by se oktávka v 1.4 dsg chovala jako fabie 1.2 dsg, snad jen malinko živěji ( a to by mohla při 110 kw ) byl bych celkem spokojenej.

Editováno: , autor: majtik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...