Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dobrý den,

přestal mi svítit pravý přední světlomet (bi xenon), ve škodováckém servise mi řekli nemilou zprávu a to, že do světlometu zatéká a údajně odešla řídící jednotka, výbojka je prý v pořádku (světlomet se opravdu rosí). Na výměnu je tak celý přední světlomet, který sám o sobě vychází na cca. 15 000 Kč + práce.

Uvažuji tedy o koupi staršího světlometu, případně světlometu přímo od Helly (http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/3t1941018e-predni-prave-svetlo-xenon-hella-16698.html). Jak je to s výměnou takového světlometu? Zvládne to běžný autoservis? Je třeba si dávat na něco pozor?

Budu rád i za tipy na dobrý servis, kde jsou schopni světlomet vyměnit. Ideálně někde na Praze 7, ale není problém dojet jinam.

Díky moc za pomoc.

Vloženo

Ty hlavně potřebuješ světlomet s jednotkou a to musíš ověřit zda je u toho světla od Helly. Jinak výměna znamená dolů nárazník a vše zpět zas pěkně spasovat....Obrázek si můžeš udělat sám.

Vloženo

Tak nakonec jsem koupil přední světlomet od Helly za 9 148 Kč vč. DPH, oproti originálu za 15 065 Kč vč. DPH. Obsahuje všechno krom výbojky, která u mého origo xenonu byla v pořádku.

Jediný rozdíl je, že v chomovaném proužku ve světlometu není nápis Superb (což mi za těch skoro 6 000 Kč nestojí).

Zatím tedy vše funguje, uvidíme jak dlouho vydrží levý :)

  • o 4 roky později...
Vloženo

Vím, už je to starší téma, ale ...

To, že nesvítí xenon a výbojka je zřejmě v pořádku (zkouška prohozením výbojek pravá/levá), pak ve většině případů jde o závadu na balastu (Xenon Vorchaltgerat 12V), tedy jednotce před výbojkou. Stříbrná krabička  cca 10 x 13 x 2 cm, která je přišroubována dvěma vruty na spodku tělesa světlometu. Nejlépe se k ní dostat demontáží celého světlometu, který je sám upevněn 3mi šrouby, resp. lze snadno vyjmout po odpojení sdruženého konektoru světlometu.  Snadno...   samozřejmě ne až tak, protože nelze jinak, než:

- odšroubovat plastový kryt motoru (stejně jako když se vypouští olej)

- sundat přední kola a demontovat oba plastové podběhy (vložky v blatnících)

- zdemontovat 3 hmoždinkové  příchytky  s natloukacím trnem vpředu uprostřed pod nárazníkem

- zdemontovat cca 8 ks stejných hmoždinkových příchytek nahoře poblíž zámku víka motoru a odejmout 2 plastové panely u zámku kapoty

- vyšroubovat na každé straně uchycení nárazníku k blatníku (po 2 šroubech a jedné hmoždince)

- zdemontovat mlhovky a vyšroubovat na každé straně po jednom šroubku pod mřížkou, kterou jsme vyjmuli pro demontáž mlhovek

- no a nakonec 2 hlavní šrouby dobře viditelné zpředu auta

- nárazník vyjmout směrem dopředu. Pozor! Ještě rozpojit sdružený konektor od parkovacích čidel nárazníku. Jde o jeden konektor v oblasti pravého předního rohu vozidla, samozřejmě pod nárazníkem.

No a teď už ven světlomet (ony 3 šrouby) a jednotka balastu na spodku světlometu - jak popsáno výše.  Montáž zpět obráceně.

 

Jednotka balastu se nejčastěji poškodí zatečením do konektoru (zabudovaný), vyzkratováním ve vysokém napětí, kdy v jednotce odchází jeden z tranzistorů. Jednotka balastu (označena obvykle 5DV 009 000-00  je "nerozebiratelná", ale jistě otevřít lze. Když je uvnitř zjevně "zakyslo" od vlhkosti, pak samozřejmě lépe jednotku vyměnit. Když ale očividně bez jiných závad, pak vyměnit ten tranzistor a svítíme dál.   Tranzistor koupit za cca 100 Kč.

 

Celá jednotka je např. u Auto Kelly za Kč 6400   https://www.autokelly.cz/Product/VAG-5M0907391/9158144/39849642;39850140;7;14428;148671;32024857;35276085;34912478;32915313

říkají jí řídící jednotka D1S xenonových světlometů

Na vrakoviště v pražských Vršovicích (u nádraží) nové jednotky prodávají za cca Kč 1700. Evidentně je dovážejí z Číny, kde se dají koupit vč. dopravy za cca USD 24 (já ji koupil https://www.aliexpress.com/item/New-D1S-Xenon-HID-Headlight-Ballast-Control-Module-for-OEM-HHella-5DV-009-000-00/32819863351.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.4uLgMJ

a zatím funguje jako originál.  USD 24 myslím odpovídá asi Kč 500, takže ne zase až tak bolestné ve srovnání s kupováním v Auto Kelly, na vrakovišti... a vůbec nemluvě o investování do celého nového reflektoru za cca 10 tis Kč, když jinak je ještě dobrý.

 

Při této příležitosti bych vřele doporučil zabývat se/zamyslet se nad důvodem, proč a jak se do světlometu, resp. k balastu dostala voda/vlhkost takovým způsobem, že pronikla dovnitř. Určitě zkontrolovat přítomnost gumových kolínek/sifonků odvzdušnění vnitřřku světlometu. To bývá častá příčina závady - kolínka často spadnou a při mytí motoru se voda stříká rovnou do světla.

 

Rezervujte si na opravu raději tak 2 odpoledne, protože dost pravděpodobně najdete během demontáže (plastů) spoustu poškození, prasklin, chybějících šroubků atd. Takže využijte času k pečlivé údržbě těchto jinak hůře dostupných míst. Nakupte si předem do zásoby třeba 10 ks šroubků 

  N  90648704  (N90775001)  sroub do plechu s cockovou hlavou vnitrni torx 4,8X16,
N  90536901  nyt plastovy s čepem (5 ks)

 

N  90974701  sroub do plechu s vnitr.sestih  5X16 (4 ks)      
6N0 809 966 A  matice rozpinaci  (3 ks)   

N 10194101  plechová matice 4,8 x 18,6 x 16 mm   (4 ks)

kontaktol spray na vyčištění a ochranu rozpojených konektorů

nějaké vybavení na svaření/opravu poškozených plastových dílů

 

 

Třeba někomu připadne moje v.u. psaní k užitku. Zdravím Pavel
 

 

 

 

Vloženo

K jednotkam z ciny. Radsi jetou za 900kc,nez noname z ciny za 500kc. A ted proc. Co mam zkusenosti z autorizovaneho servisu i mimo skdoa auto a.s. tak u jednoho italskeho vyrobce aut pri zamene starteru(ballastu) za jiny,nez original(original 26 000kc vcetne svetla,jelikoz ballast neni bran jako ND) jel pan pul roku po oprave a najednou tma na dalnici. Vysledek mrtvy cely xenon vcetne jednotek v nem, vypaleba rj xenonu v aute. Dalsi vec jsou vybojky kde vyrobce dodava philips,tak davame philips. Parkrat se nam ukazalo,ze ackoliv jsou obe znacky(osram/philips) patici shodne,tak j ballastem si nerozumi a umiraj brzo,dochazi k jejich vypalovani. Vesmes se jednalo o auta v zaruce a obcas i po zaruce. K tematu voda VS jednotka. Resil jsem to 3. Tydny u sveho auta. Blbe jsem nalicoval bixenon a spodek svetla se mi osoupal,az tam vznikla dirka a tou se mi to rosilo. No a jelikoz zkondenzovana voda jde dolu,tak vse tece do jednotky. Nelze tomu zabranit a u SII je nerozebiratelna. U OII lze rozebrat a opravit z 80%. 

20171227_183951.jpg

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...