Přejít na obsah

Spotřeba TDI


xkali

Doporučené příspěvky

Octavia I r.v. 2003 1.9 TDI combi, cipla. Zere podle toho kolik ji slapu ale tak kdyz je v aute 4-5 lidi. Tak 7litru, na displayi fakt nemam sanci videt. Maximalni spotrebu jsem mel 9 neco a to jsem tahl auto na lane a to jsem tomu slapal. Nevim vubec jak to funguje, ale myslim ze by jste meli pred merenim vyresetovat. Pokud jezdite ekonomicky a druhy den tomu slapete docela trva nez se to srovna. Jinak top bylo 210Km (na tachaci 240) a to jsem dal jak v peti lidech tak ve dvou tak sam. Typek kterymu jsem to pujcil rikal ze dal normal po rovine 215. Ale me se to vic jak 210 nerozhoupe. Turbo taha odhadem ve 2300 otackach. To je asi vse :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdar kluci...

ja jsem svuj TDI dal pric,a koupil 1.8 T 110kW,pak sem to jeste chipnul na 147KW...:feve:

Spotreba jako blazen,sklube to...:aggressive:

Prodám to do haj..u zlaty TDIcko:aggressive:

Nevim co jsi čekal,že ti snad bude 1.8 T jezdit za 5-6 l??? :_icon_smich2:.Nvic kdyby to byl kvalitni chip tak to nemuže škubat at už to jezdi v jakykoliv otačkach,nehledě na to že 1.8t patřila mezi nej benziny v jedničkovy Octavce,každy ale musi vědět co od auta chce a podle toho zvolit motorizaci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdar,mám O1 2004,66kw,vstřiky z 81kw a čipnuto asi na 96kw.Je poznat že je to živější,líp se zbírá odspodu.Jezdím do práce 30km a zpět.Pal pc ukazuje spotřebu 3.5 litru,ale podle toho jak to padá v nádrži,tak to vypadá na 6l.Začal jsem to měřit podle tankování až před 14dny.Nevím jestli má čipování vliv na přesnost pal pc.Nemáte s tím někdo zkušenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Uz nekolikrat jsem meril spotrebu dolitim nadrze az po uzaver nadrze . takto propocitana spotreba mi vychazi na 5,5L / 100km kdyz to beru podle palubaku, temer vzdy mi ukazuje 6,4 L tak mi to teda keca o 0.9L/100km , mem to čipnuté , tak asi proto to lže.

Mám O1 combi motor ASV 81kW na 110kW 340 Nm od TDiFUNa a K@N sportovní vzduchový filtr, zaslepený EGR ventil - chtěl jsem ekonomický chip, aby mi vše vydrželo několik stotisícovek km a při plnym plynu aby zbytečně nežrala.

Žádná sériovka 1,9 TD nebo 2,0 TD mi neujede - mimo RSa samozřejmě.

Má dlouhodobá skutečná spotřeba je 6,1l a v tom je asi 70% Praha a 30% mimo Prahu ! Jezdím zlehka, dokuď nemám vodu na 90 st. pak jezdím normálně mezi 2000-3200 otáček. Když to jde, roztočím to pěkně na chvíli naplno. Na dálnici dávám na 150km/h tempomat, občas se s někým tam pár kilometrů honím.

Palubní počítač mi kecá o 0,5l ukazuje méně než reálná spotřeba.

Měřil jsem to dlouhodobě podle km a litrů co jsem tam nalil.

Mám origo elektrony a na nich klasický rozměry pneu tuším 195/65/R15.

Pokuď jedu kamkoliv z Prahy ven, skutečnou spotřebu mám kolem 5,5l a je jedno, jestli jedu do hor nebo k moři, prostě dálku mimo město.

Vše měřeno bez klimy, jinak s klimou tak o litr výše v krátkých trasách a v dálkách tak půllitr výše.

Jako lidi, pokuď se chcete bavit o spotřebě, napište vždy k tomu jestli máte chip či sportovní vstřiky, jaká kola s rozměry pneu máte, kde převážně jezdíte jestli město nebo mimo město po rovinkách či po horách, jakým stylem jezdíte jinak se to nedá srovnávat a řešit.

Dokážu se ploužit s průměrnou spotřebou 4,8l "jako důchodce" a dokážu tu stejnou trasu udělat s průměrnou spotřebou 8,5l a pojedu pořád "brzda vz. plný plyn" - tak že asi takhle v tom je rozdíl pro srovnání s jinými :-)).

Extremy:

Dokázal jsem jet jednou trasu z kopce a kousek po rovině za neuvěřitelných 3,7l ale to nebyla jízda, spíše brždění dopravy motorem.

Dokázal jsem jet jednou trasu jako magor brzda vz. plyn, házet myšky mezi autama a stál jsem v zácpách, měl jsem klimu zapnutou a muziku dost nahlas, má průměrná spotřeba byla 9,2l.

Tak o čem jsou porovnání různých spotřeb za různých okolností, pokuď se nepojede spolu stejná trasa za stejných podmínek??

Editováno: , autor: Adnots
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto jsem již publikoval v jiné části fóra, ale myslím to spíše patří sem lol :

Pánové, ty vaše (nejen vaše) neustálé komentáře ohledně spotřeby u TDI motorů (nafta obecně) jsou pro mně naprosto nepochopitelné. Psát o tom, jestli jedu za 5,4L nebo 5,8L je naprosto absurdní. Spotřebu jako takovou musím brát jako ukazatel ekonomiky provozu pouze v okamžiku, kdy auto prodám a sečtu si kolik jsem za něj zaplatil, kolik jsem za něj dostal, kolik jsem vrazil do oprav, údržby, pojištění atd. Příkladů z praxe jsou miliony. Za sebe můžu říci, že jsem se svým benzínovým RSem jezdil místy jako prase, jízdu jsem si vyloženě užíval a průměrná spotřeba po asi 10 000 km byla lehce nad 10L. Na auto jsem během toho roku ani nešáhl a prodal jsem ho za ty samé peníze, co jsem ho koupil. Další Okta byla 66Kw TDI, která jezdila do 6L a kterou jsem během prvních 10 000km z nepozornosti lehce otřel o betonovou zídku v rychlosti cca 5km v hod. auto se zastavilo až o zadní kolo, takže se pohlo i s nápravou. Oprava prahu, lak, výměna zadní nápravy (vrakoviště) = cca 13 000Kč. Při ceně benzínu i nafty 30Kč/L (psal se rok 2006), mně 10 000Km v RSu stálo 30 000Kč za benzín, u TDI to bylo 18 000Kč za naftu + 13 000Kč za opravu celkem tedy 31 000Kč, takže v důsledku jsem s TDI ujel prvních 10 000Km se spotřebou 10,33L. Snad ještě další příklad z praxe: člen mojí rodiny se velmi rozčiloval nad VYSOKOU spotřebou 6,5L nafty na 100km u 2003 Forda Mondeo. Když pak ve 130 000Km měnil všechny vstřiky za 60 000Kč, tak si uvědomil, že kdyby měl benzínáka, který by jezdil za 8L tak na tom byl finančně líp a ještě by si ušetřil spoustu problémů. Pokud člověk překoná tu psychickou bariéru, že jezdí za více než 5,5L a zamyslí se nad skutečnými, celkovými náklady na provoz vozidla, pak zjistí, že to, jestli jezdí za 6 nebo za 8 je z dlouhodobého pohledu opravdu naprosto jedno. Daleko důležitější je mít štěstí a získat kvalitní vůz, který se nekazí a jezdit tak, aby se bouralo co nejméně - i když mnohdy je to i zde hlavně o štěstí. Proto bych všem doporučoval přepnout palubní ukazatele z průměrné spotřeby třeba na hodiny, hledět si více provozu než průměrné spotřeby a hlavně užívat si spousty Km za volantem bez nehod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

nedávno jsem měnil nový kotouče, destičky i zadní brzdy (bubny - pakny, prasátka, lanovody,...). Může tohle mít vliv na spotřebu? Napadlo mě, jestli ty destičky, než se trochu sjedou, že by to mohlo zapůsobit, ale nevim...najednou jezdim o litr dva "dráž". Nicméně přidávám, že jezdim pořád stejně. Brzdim spíš motorem, šetřim brzdy a spotřebu :-)

díky za odpovědi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

nedávno jsem měnil nový kotouče, destičky i zadní brzdy (bubny - pakny, prasátka, lanovody,...). Může tohle mít vliv na spotřebu? Napadlo mě, jestli ty destičky, než se trochu sjedou, že by to mohlo zapůsobit, ale nevim...najednou jezdim o litr dva "dráž". Nicméně přidávám, že jezdim pořád stejně. Brzdim spíš motorem, šetřim brzdy a spotřebu :-)

díky za odpovědi

zásahem do brzd to určitě nebude. ale pokud měníš celou brzdovou soustavu, tak dedukuji, že tvé auto už má cosi za sebou. asi by to chtělo diagnostiku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš strach zbytečně. mám F1 2006, 74kw v plné výbavě a v létě v pohodě do 5L a to nejezdím pomalu. Když výletní jízda, tak jsem se dostal MB-HK a zpět na 4,1L. Po chipu je to cca o 0,2L méně, ale když se na to šlape tak o O,5L více. Teď přes zimu na krátkých trasách 15km jsem max na 6,5L, ale spíš na 5,5, jak kdy.

Tak jsme se vrátili z dovči a celkem najeto 4200 km ve čtyřech osobách, kufr narvaný k prasknutí. Cesta obsahovala ze 70% dálnice při rychlostech 110-130 km/h, takže žádné divočiny a se zaplou klimou. Mimo okresky dost rozbité, takže občas krokem a na dobrých okolo 100 km/h.

Celkově mi průměr vyšel na 4,8 L.

Nejlepší bylo tankování v Maďarsku, měl jsem vyjeto z nádrže asi 300 km, tak jsem si připravil prachy na cca 15L nafty a mlaďas co čepoval mi tam nacpal cca 28L!!!! Normálně jsem nevěřil vlastním očím. Cvakl o odvzdušňovák a teklo to pořád. Pak jsem měl cestou strach, protože po ujetí 500 km se ručička ještě nehla z plné nádrže, tak jsem začal mít už nervy, ale pak už začala klesat a k rozsvícení hladového oka jsem najel rovných 1200 km!

Zajímalo by mě, jak je nádrž ve skutečnosti velká. Předtím jsem natankoval asi 43L a byl full, pak ujel 300km a dotankoval 28L, takže pokud dobře počítám, vešlo se mi tam cca 56L nafty.

Já se už PD nebojím, taky jsem kdysi četl, jak ty motory žerou atd, ale asi to je jen o váze nohy, i když třeba u rotačky se ta noha tak hlídat nemusela:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsme se vrátili z dovči a celkem najeto 4200 km ve čtyřech osobách, kufr narvaný k prasknutí. Cesta obsahovala ze 70% dálnice při rychlostech 110-130 km/h, takže žádné divočiny a se zaplou klimou. Mimo okresky dost rozbité, takže občas krokem a na dobrých okolo 100 km/h.

Celkově mi průměr vyšel na 4,8 L.

Nejlepší bylo tankování v Maďarsku, měl jsem vyjeto z nádrže asi 300 km, tak jsem si připravil prachy na cca 15L nafty a mlaďas co čepoval mi tam nacpal cca 28L!!!! Normálně jsem nevěřil vlastním očím. Cvakl o odvzdušňovák a teklo to pořád. Pak jsem měl cestou strach, protože po ujetí 500 km se ručička ještě nehla z plné nádrže, tak jsem začal mít už nervy, ale pak už začala klesat a k rozsvícení hladového oka jsem najel rovných 1200 km!

Zajímalo by mě, jak je nádrž ve skutečnosti velká. Předtím jsem natankoval asi 43L a byl full, pak ujel 300km a dotankoval 28L, takže pokud dobře počítám, vešlo se mi tam cca 56L nafty.

Já se už PD nebojím, taky jsem kdysi četl, jak ty motory žerou atd, ale asi to je jen o váze nohy, i když třeba u rotačky se ta noha tak hlídat nemusela:)

Ahoj, chtěl bych reagovat na to dolití nafty.

Není divu, že ti ten mlaďas dolil více než ty.

Záleží na pěnivosti nafty - je u každé pumpy jiná a nevím, co máš přesně za škodovku, ale třeba u O1 je ze strany takový čudlík kovový a ten když zmáčkneš koncem kovové pistole, tak natankuješ asi o 7-9l více než při nezmáčknutí čudlíku :-). Pak je pravdou, že naftu dotankuješ po hrdlo a prvních 250km se ti ručička nehne, pak začne teprve klesat.

Neustále používám Super diesel aditiv od www.VIF.cz a musím říct, že nafta tolik nepění při tankování, tak že nemám problém, že by mi automat pistole cvaknul a měl bych tam jen půl nádrže.

Jinak v Maďarsku jsem tankoval v Budapešti a řekl bych, že nemaj až tak dobrou naftu. Řekl bych více kouřila a spotřebu jsem měl trošku vyšší.

Lepší mi teda příjde jakýkoliv Lukoil v ČR :-).

Nemůžu si na něj stěžovat. Nafta v zimě pěkně zelená od aditiv a v léťě pěkně zlatá bez pevných částic. Stejně leju ten aditiv. Mám s ním jen pozitivní zkušenosti.

Editováno: , autor: Adnots
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Všude slyším jak TDI motory v Octávkách žerou pod 5l, někomu dokonce pod 4l na 100km - já mám TDI r.v. 99 - AHF (81kW - čip 97kW CIMBU) a žere mi to při klidné jízdě s tempomatem mezi 4.8-5.1 a to fakt dodržuju limity a koušu se nudou - měřeno podle tankování cca. 3000 km, bez tempomatu jsem jezdil tak kolem 5.6-6.1 - gumy GoodYear EagleNct 195/70/15 naftu tam leju pouze od OMV - najeto cca. 125000km tak nevím jestli je to OK či mám prostě jen moc "rozežraný :-)" TDIčko - nebo si ten zbytek co jezdí pod 4l tu spotřebu trošku upravuje, aby měl fakt nejúspornější auto, nebo je rozdíl ve spotřebě typově různých TDI 66 -81 kW (ne PD to je jinej systém) podle návodu se ve spotřebě moc neliší. Tak kde je zakopanej pes? :D

Mám combi 1,9TDI PD 74KW, najeto cca 1400km (voňavka) a zatím jezdím za 6,2l. Pravda, honím klimu, dost město, ale v techničáku je psaná kombi spotřeba 5,1l . Tož teda čekám, estli to to sedne či co...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zásahem do brzd to určitě nebude. ale pokud měníš celou brzdovou soustavu, tak dedukuji, že tvé auto už má cosi za sebou. asi by to chtělo diagnostiku.

No na diagnostice 0 chyb...takže tam je to OK...prej ten palubní počítač je "velice orientační"...můžou tam haprovat prý až 2 litry...nejlepší asi fakt doplna, stejná pumpa zase doplna a spočítat :-) Jezdim teď Praha-Most (dle počítače) za 4.5.. (1.9TDi Combi, 66kW, 195/65/15) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No na diagnostice 0 chyb...takže tam je to OK...prej ten palubní počítač je "velice orientační"...můžou tam haprovat prý až 2 litry...nejlepší asi fakt doplna, stejná pumpa zase doplna a spočítat :-) Jezdim teď Praha-Most (dle počítače) za 4.5.. (1.9TDi Combi, 66kW, 195/65/15) :)

přesně tak. a pak si k tomu přidej aspon 0,5l jako odchylku od toho, jak bys jel normálně a toho jak pojedeš s vědomím, že si měříš spotřebu. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

1.9 TDi ASV @ chip by drapek - Dá se jezdit od 4.1 po 6.4 ale k té dolní hranici to se už člověk kouše nudou. To se už pak jen lehtá, ale dá se tak zajet. Třeba dovolená 3000 km většina po dálnici při rychlosti 140-150 s klimou a naloženým autem 5.3 dle pal.pc i dle km. K té spotřebě 6.4 - do města pokud je motor ještě nezahřátý a taky při dravějším stylu jízdu mimo město.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mám O1 combi motor ASV 81kW na 110kW 340 Nm od TDiFUNa a K@N sportovní vzduchový filtr, zaslepený EGR ventil - chtěl jsem ekonomický chip, aby mi vše vydrželo několik stotisícovek km a při plnym plynu aby zbytečně nežrala.

Žádná sériovka 1,9 TD nebo 2,0 TD mi neujede - mimo RSa samozřejmě.

Má dlouhodobá skutečná spotřeba je 6,1l a v tom je asi 70% Praha a 30% mimo Prahu ! Jezdím zlehka, dokuď nemám vodu na 90 st. pak jezdím normálně mezi 2000-3200 otáček. Když to jde, roztočím to pěkně na chvíli naplno. Na dálnici dávám na 150km/h tempomat, občas se s někým tam pár kilometrů honím.

Palubní počítač mi kecá o 0,5l ukazuje méně než reálná spotřeba.

Měřil jsem to dlouhodobě podle km a litrů co jsem tam nalil.

Mám origo elektrony a na nich klasický rozměry pneu tuším 195/65/R15.

Pokuď jedu kamkoliv z Prahy ven, skutečnou spotřebu mám kolem 5,5l a je jedno, jestli jedu do hor nebo k moři, prostě dálku mimo město.

Vše měřeno bez klimy, jinak s klimou tak o litr výše v krátkých trasách a v dálkách tak půllitr výše.

tak je to přesně řeceno ,souhlasím,, než nekdo píše 3,5-4,0 je volně a skopce ale je třeba se dívat na dlouho dobou spotřebu,protože stačí pár rozjezdů z křižovatky a je to úplně někde jinde pánové co by stěchto mororů očekávali :p

tak asi to je

Jako lidi, pokuď se chcete bavit o spotřebě, napište vždy k tomu jestli máte chip či sportovní vstřiky, jaká kola s rozměry pneu máte, kde převážně jezdíte jestli město nebo mimo město po rovinkách či po horách, jakým stylem jezdíte jinak se to nedá srovnávat a řešit.

Dokážu se ploužit s průměrnou spotřebou 4,8l "jako důchodce" a dokážu tu stejnou trasu udělat s průměrnou spotřebou 8,5l a pojedu pořád "brzda vz. plný plyn" - tak že asi takhle v tom je rozdíl pro srovnání s jinými :-)).

Extremy:

Dokázal jsem jet jednou trasu z kopce a kousek po rovině za neuvěřitelných 3,7l ale to nebyla jízda, spíše brždění dopravy motorem.

Dokázal jsem jet jednou trasu jako magor brzda vz. plyn, házet myšky mezi autama a stál jsem v zácpách, měl jsem klimu zapnutou a muziku dost nahlas, má průměrná spotřeba byla 9,2l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám combi 1,9TDI PD 74KW, najeto cca 1400km (voňavka) a zatím jezdím za 6,2l. Pravda, honím klimu, dost město, ale v techničáku je psaná kombi spotřeba 5,1l . Tož teda čekám, estli to to sedne či co...

pokud jezdíš vice ve městě tak je to ok,ale sleduj dlouhodobou spotřebu,min.tři dny město a okrsky a bude ta spořeba i pod pět litrů

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...